Wij doen het anders

Deze site heet trots op mijn kind maar ik ben ook supertrots
op mijn vriend.
Ik zal jullie vertellen waarom.

Toen ik zwanger was had ik net mijn diploma spw-4 gehaalt. Deze werd betaald door mijn werk maar deze moest ik terugbetalen als ik binnen een termijn van twee jaar daar weg zou gaan. Om die reden hebben ben ik blijven werken en heeft mijn vriend zijn baan opgezegt.
Bert is nu fulltime papa en daarmee ben ik de kostwinner geworden voor
ons gezinnetje.

Ik heb het daar in het begin ontzettend moeilijk mee gehad omdat ik dacht dat alleen ik goed voor onze kleine meid kan zorgen. Nu ik zie hoe goed bert voor Joyce zorgt kom ik daar op terug. Altijd als ik thuis kom is Joyce tot in de puntjes toe verzorgt.

Bert is hele dagen bezig met de verzorging van onze lieve meid en ik denk niet dat ik het beter zou doen dan hij. Ik ben niet alleen trots op Joyce maar ook zeker op haar papa. Mijn meisje verdient het allerbeste en ik vertrouw haar aan maar heel weinig mensen toe, maar als ik naar mijn werk toe gaat ( 32 uur in de week werk ik als begeleidster in een gezinsvervangend tehuis ) dan voel ik dat het wel goed zit en dat ze in goede handen is.

En daarom ben ik niet alleen trots op Joyce maar ook zeker op haar papa !

o wat heerlijk voor je!!
Daar mag je ook trots op zijn!!

Groet, El
moeder van Demi (22-03-00) &
Marten (11-11-02)

Het lijkt me niet een makelijke keus.
Maar je hebt echt een man waar je van op aan kan.
weer er maar zuinig op

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

WAUW!!
Wat een kanjer!
Daar mag je wel heel blij mee zijn!

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas

Robin

ja je mag zeker trots op de papa zijn! Doet hij het huishouden en kookt hij dan ook nog erbij?

hij verdient ook af en toe een bloempje he!

quote:
Mijn meisje verdient het allerbeste en ik vertrouw haar aan maar heel weinig mensen toe
dat hebben vele mama's denk ik! hehe

groetjes van Samya ,mama van Alyssa

quote:
Doet hij het huishouden en kookt hij dan ook nog erbij?

Ha ha die Samya !

En ja het klinkt te mooi om waar te zijn maar hij houdt ook nog eens van
koken dus hij doet dit bijna elke dag.

En dat huishouden he … nee, zover heb ik hem nog niet gekregen haha

groetjes, Miranda

quote:
koken dus hij doet dit bijna elke dag.

wauw!!! je hebt hem al zó ver genoeg gekregen als man!!!
moet zalig zijn!! chique!!

quote:
wauw!!! je hebt hem al zó ver genoeg gekregen als man!!! moet zalig zijn!! chique!!

In de weekenden help mijn man me altijd met het koken, de huishouding, wassen.
En natuurlijk met Ruben.
heerlijk vind ik het, ik hoef het niet eens meer te vragen.

koken kan de mijne niet, weet niet hoe hij aardappelen moet gaar koken! hihi

in de week zorgt hij voor het huisvuil dat alles geleegd is en buiten gezet is op tijd(dan nog moet ik hem helpen met nota’s aan deuren opdat hij niet vergeet wat er buiten moet staan die dag)!!

en met huishouden helpt hij ook, maar moet toch wel eerst vragen wat hij kan doen, dan doet hij het, zoals swiffen ,afstoffen, de vaat zelfs dwijlen kan hij wanneer ik niet kan door ziekte, anders doet hij dat niet. de rest doe ik, dan weet ik ook zeker dat het juist gedaan is en alle hoekjes en boordjes gedaan zijn!hihi

hebben jullie dat ook dat als jullie partner iets doen in huishouden, dat ze dan nog eens moeten zeggen “kijk ik heb dat en dat gedaan oja en dat ook” die wachten tot je zegt, waaaauw das goed gedaan ,bedankt hoor, of wat lief van je!..dan pas hebben ze voldoenning. en wanneer wij het doen… tja dan is het gedaan he!

Ik zat mijn eigen stukje nog eventjes door te lezen en wou nog
even iets toevoegen.
Ik had geschreven dat ik 32 uur werk in de week en ik denk dat
andere moeders dat vast niet kunnen begrijpen als je net een
dochtertje hebt gekregen.
Ik heb daar soms best schuldgevoelens over.
Maar het is niet zo dat ik alle dagen van huis ben want ik draai
slaapdiensten in een gezinsvervangend tehuis.
Daarom ben ik grotendeel s’avonds en s’nachts van huis en dan
ligt Joyce te slapen. Zodra ze wakker wordt ben ik er weer dus
gelukkig kan ik er als werkende moeder toch veel voor haar zijn.

Hoe zit dat met andere moeders, ik ben benieuwt hoe dat bij andere
gezinnen gaat

Groetjes van Miranda ( mama van Joyce )

quote:
hebben jullie dat ook dat als jullie partner iets doen in huishouden, dat ze dan nog eens moeten zeggen "kijk ik heb dat en dat gedaan oja en dat ook" die wachten tot je zegt, waaaauw das goed gedaan ,bedankt hoor, of wat lief van je!...dan pas hebben ze voldoenning. en wanneer wij het doen...... tja dan is het gedaan he!

Wahhahaha Ja dat is hier ook zo, alhoewel was zo.
Meestal zeg ik dan goed zo jongetje dat ruim ik nou de hele week achter je kont op en krijg ik een bedankje of een goed zo dacht het niet.
dus jij ook niet hahahahaha.
Op een lachwekende toon dan hoor niet dat je denkt dat ik mijn man loop te commaderen.

quote:
Hoe zit dat met andere moeders, ik ben benieuwt hoe dat bij andere gezinnen gaat

Mijn baas ginge failliet en ik ben toen dus werkloss geraakt, we hebben verplicht ons huis moeten verkopen.
daardoor zitten we nu ook in een dorpje, en hebben we een huisgenoot.
Ik ben vrijwel gelijkt zwanger geraakt na mijn ontslag en ja wie neemt er nou een zwanger vrouwtje aan.

tot op de dag van vandaag ben ik fulltime moeder, en zou graag weer eens iets om handen willen hebben voor 1-2 dagen in de week.
zodra dat eindelijk lukt, wil mijn moeder graag op passen,daar is hij nu ook al 2 middagen in de week zodat ik even een boodschappen kan doen, of even lekker de stad in kan.
heerlijk zo af en toe even wat tijd voor me zelf.

Mijn man werk dus 38 uur in de week en is neemt het dan om 17:30 uur van me over en brengt de kleine even bed.
het badje doet mijn man s’avonds dan ook plus de avondfles, en om 19:30 uur hebben we allebei de avond lekker voor ons zelf.

zo dat is een beetje hier de dag en de voorgeschiedenis.

Ja Samya dat herken ik wel wat je schrijft.

quote:
hebben jullie dat ook dat als jullie partner iets doen in huishouden, dat ze dan nog eens moeten zeggen "kijk ik heb dat en dat gedaan oja en dat ook" die wachten tot je zegt, waaaauw das goed gedaan ,bedankt hoor, of wat lief van je!...dan pas hebben ze voldoenning. en wanneer wij het doen...... tja dan is het gedaan he!

Maar ik herken het ook wel toen je schreef dat je alles liever zelf doet.

Bert maakt welleens uitzonderingen en doet spontaan de was. Dan vindt ik alles een maatje kleiner terug in de kast omdat het te heet gewassen is

quote:
Mijn baas ginge failliet en ik ben toen dus werkloss geraakt, we hebben verplicht ons huis moeten verkopen.
quote:
Ik ben vrijwel gelijkt zwanger geraakt na mijn ontslag en ja wie neemt er nou een zwanger vrouwtje aan.

Tjonge Marianne, dat is ook wat !
Maar je schrijft dat je daardoor nu fulltime moeder bent en dat is ook wel
heerlijk lijkt me.
En wat heerlijk dat je ma twee middagen in de week op Ruben wil passen zodat je er effe lekker tussenuit kan !

groetjes van Miranda (mama van Joyce )

heb inderdaad een hele lieve moeder, zou haar ook voor geen goud willen missen.
dus zie haar toch wel een beetje als mijn voorbeeld om Ruben groot te brengen.
tuurlijk doe je een aantal dingetjes wel anders.
Maar over het algemeen ben ik blij met de manier waarop mijn ouders me hebben opgevoed.

quote:
Op een lachwekende toon dan hoor niet dat je denkt dat ik mijn man loop te commaderen.

nene …dat zou ik niet durven denken van jou! hehe
ja ik zeg het hem dan ook dat er meer gebeurd dan hij denkt in een huishouden , en dat hij ook niet elke dag zijn appreciatie toont. tja…mannen he! hihi

quote:
Dan vindt ik alles een maatje kleiner terug in de kast omdat het te heet gewassen i

hihihidan doet hij iets om te helpen! hehe koop je kleren dan een maat te groot!misschien helpt dat wel! hihi

Kurt komt daar niet aan hoor, hij zou niet weten wat waar en hoeveel moet!haha

das ook zoiets als kurt iets doet vind ik het leuk dat hij het toch heeft willen doen, maar in het begin ging ik altijd controleren, en hem zeggen wat hij beter anders doet de volgende keer gewoon om hem eigenlijk tehelpen of het werk te vergemakkelijken…euh …amai…dan vond hij als ik zo reageerde op zijn werk dat er dan helemaal geen volgende keer meer kwam!!
dus van toen ben ik het anders gaan zeggen aan hem,
heeeel spelend toon en dat het niet erg is dat hij dat stukje is vergeten(bijvoorbeeld), en onmiddelijk daarnba complimentejes geven van wat wel goed is!

echt waar dat werkt, want de keren daarop was hij mijn’spelende’ commentaar niet vergeten en doet hij nu veel beter zijn werk.
pas op ik controleer wel nog, als hij er niet is of zo, eventueel werk ik dan zijn werk af als het nog niet naar mijn zin is maar dan zeg ik niets hoor!! hihi

quote:
Hoe zit dat met andere moeders, ik ben benieuwt hoe dat bij andere gezinnen gaat
Wij hebben gekozen voor loopbaanonderbreking, ik blijf nu 1 jaar thuis om voor ons ALyssa te zorgen. Ik weet niet of jullie dat ook hebben daar, maar ik krijg dan een heel klein uitkering, (minder dan de helft van mijn vroeger loon) en ik behoud mijn werk, dus in 2007 kan ik gewoon terug aan de slag bij mijn laatste werkgever.

Kurt werkt 38u per week, en ik thuis, , er valt financieel een stuk weg, maar als wij uitrekenden, wat het kost om elke dag een kinderdagverblijf te betalen(onze ouders werken dus geen familie die kan opvangen) en hoeveel het mij zou kosten om elke dag 40km naar mijn werk te rijden…dan vonden wij het beter dat ik thuis bleef dan kan ik nu zelf zorgen voor haar en alles meemaken van Alyssa, en moet ze niet elke dag naar een vreemde, pas op volgend jaar zal dat wel moeten, maar dan is ze al weer 1.5 jaar oud. Nu kon ik ook rustig borstvoeding blijven doorgeven, zonder dat kolven elke dag en zo!

en het is idd heerlijk om fulltime mama te zijn eigenlijk voel ik me beetje mama voor mijn ventje ook, ik zorg graag voor hem , nu niet dat ik alles doe voor hem zoals zijn boterhammen smeren, maar veel…

quote:
Maar over het algemeen ben ik blij met de manier waarop mijn ouders me hebben opgevoed.
Ik hoop dat ons ALyssa ooit hetzelfde kan zeggen over ons!

het is wel leuk dat je moeder dat wilt doen om je te helpen!

Ha die Samya !
Had ik nooit eerder van gehoord dat dat kan.

quote:
Wij hebben gekozen voor loopbaanonderbreking, ik blijf nu 1 jaar thuis om voor ons ALyssa te zorgen. Ik weet niet of jullie dat ook hebben daar, maar ik krijg dan een heel klein uitkering, (minder dan de helft van mijn vroeger loon) en ik behoud mijn werk, dus in 2007 kan ik gewoon terug aan de slag bij mijn laatste werkgever.
lekker hoor om een jaar bij je kind te zijn zonder je baan kwijt te zijn. Goed geregeld van jullie

Geniet er maar met volle teugen van want een jaar is zo om !

En Marianne…

quote:
</BLOCKQUOTE id=quote>Is mooi wat je zegt

Ik hoop net als wat Samya al zei dat mijn kind later hetzelfde zal zeggen.

Groetjes van Miranda ( mama van Joyce ).

quote:
Geniet er maar met volle teugen van want een jaar is zo om !

dat is !! ik zeg nu al soms op z’n teletubies, o auww nog maar 10 maanden en dan moet ik alyssa wegdoen…alle ja naar een kinderdag verblijf he!