Wie hebben er geen rijbewijs en hoe gaat dat?

Ik heb dus geen rijbewijs en rijco ook niet,
af en toe dan baal ik daar heel erg van.
Ik bedoel, je kunt dan makkelijk de auto pakken van: ik ga even daarheen of daarheen.
Rico gaat 1 oktober naar de peuterspeelzaal, en dat is best een eindje lopen.
ik kan dan wel gaan fietsen maar als het spekglad is durfi k hoe dan ook niet te fietsen dus met rico al helemaal niet. dan denk ik weer: had ik maar een auto.
en even naar de stad? had ik maar een auto… want met de bus is het hier nogal drama (altijd stikdruk en amper staanplaats met wandelwagen)
ik wil ergens wel mijn rijbewijs maar ik ben zo chaotisch als ik EN op het verkeer moet letten EN moet schakelen EN moet koppelen en noem maar op.
dus dan maar alleen in een automaat leren rijden
enfin… ook daar ben ik niet zo’n held in omdat ik bang ben dat ik ongelukken maak ofzo. en dan het financiele gedeelte, waar haal ik in godsnaam dat geld vandaan?!

maargoed ik wilde even weten van de mama’s zonder rijbewijs hoe zij dat doen en hoe zij dingen regelen.
het is zo rot om afhankelijk te moeten zijn van andere snapje

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Inge, lieve schat!

Ik heb wel een rijbewijs, maar geen auto.

Maargoedm, ik denk dat je je niet zo druk moet maken!
Naar de peuterspeelzaal, kan je gewoon met de fiets, en hoe vaak is het nu echt glad? Echt bijna nooit (toevallig deze winter iets meer).
Dat kan je altijd nog beslissen om te gaan lopen, ookal is het misschien een stukje.
Verder kom je daar misschien ook wel moeders tegen met een auto die bij jullie in de buurt wonen, en die julli eeen keer op willen pikken.

Verder snap ik het wel dat je anderen niet wil belasten, met het feit dat jullie geen rijbewijs hebben. Tjaah… dan zit er niets anders op dat veel lopen, fietsen en met het ov. Enne… als het druk is, gewoon duwen! Jullie hebben evenveel recht om in die bus/tram/metro te staan

Enne… als je echt een rijbewijs wil, dan moet je inderdaad gaan sparen.
Misschien een gedeelte voor je verjaardag vragen enz.
Ik heb ook een tijd over mijn rijbewijs gedaan, maar ben wel heel blij dat ik hem nu heb!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hier ook geen rijbewijzen. En eigenlijk vind ik het niet zo erg. Het scheelt een hoop geld. Tuurlijk soms is het makkelijk maar als ik echt iets met de auto MOET doen kan ik mijn vriendin bellen of mijn moeder/ stiefvader. En het OV is hier niet altijd leuk maar beter te doen denk ik dan bij jullie. Den Haag heeft natuurlijk trams en bussen en rijden altijd wel. En als ik 's avonds laat met Morgan terug moet of zo bel/ reserveer ik een taxi. En de rest doen we lopend of op de fiets.

Groetjes,

Michèle

Hee mijn naam staat er ipv mijn nickname.
wil ik liever niet eigenlijk??

Enfin… bedankt voor de reacties.
en het gaat natuurlijk niet alleen maar over de peuterspeelzaal he dames
het is gewoon dat ik er nu wat vaker over denk, omdat we b.v. elke keer iemand moeten vragen of ze even mee daar heen of even mee daarheen willen (b.v. aanhanger huren voor grote rotzooi naar de millieustr. brengen of ergens iets op moeten halen wat niet in de buurt is, nouja noem maar op, ik wil gewoon niemand tot last zijn)
ik vroeg me gewoon af of ik de enigste was die ervan baalde dat het zonder rijbewijs niet zo makkelijk is altijd.
en idd michele hier alleen treinen en bussen, maar goed met de trein ga ik zoiezo niet met rico.
haha alleen ook niet trouwens.

Ik heb ook geen rijbewijs, rené wel, maar wij hebben op het moment ook geen auto, dus het meeste wordt gewoon op de fiets of lopend gedaan. Ik heb natuurlijk het geluk dat Madelon een auto heeft dus verre afspraken maak ik op haar vrije dagen

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hoi Inge,

Ik heb ook geen rijbewijs, ik durf gewoon echt niet. Inderdaad ook chaotisch en gewoon heel erg bang. Ik vind dat een combi om ongelukken te veroorzaken en dus doe ik autorijdend Nederland een plezier en rij ik dus niet. Marco heeft wel een rijbewijs en een auto gelukkig.
Ik doe veel met het OV, inderdaad wel eens druk maar wij hebben net zo goed recht op een plekje. Ben een paar maanden geleden zelfs met de trein naar Hoorn gegaan(dat is vanaf hier 2,5 uur reizen incl 2 overstappen) en dat ging goed. Ik had soms wel even hulp nodig bij trappen maar daar schaam ik me niet voor, als ik een ander kan helpen dan doe ik dat ook.
Wil ik ergens naar toe waar ik niet met het ov kan komen dan bestel ik de regiotaxi(stuk goedkoper dan een gewone taxi)
En ik heb nu zo’n buggydrager op m’n fiets dus kan ik straks ook lekker op de fiets naar de stad met Rens, nog gezond ook een beetje beweging.
Al zou ik wel een rijbewijs hebben dan zou ik ook meestal geen auto hebben want marco heeft die mee naar het werk en 2 auto’s vind ik onzin. Geef m’n geld liever aan andere dingen uit.
Ik vind dat je dus best een eind komt zonder auto. En een rijbewijs halen is duur maar autorijden op zich ook. Tenminste hier vormen benzine wegenbelasting en verzekering een flinke kostenpost op onze begroting.
Oh ja als ik met de bus ga dan neem ik altijd de buggy mee. Die til je er makkelijker in en neemt minder plek in en je kunt hem evt nog inklappen als er te weinig plek is. Tenminste hier willen de buschauffeurs altijd dat je je kind sowieso op schoot houd. In de wagen laten zitten is gevaarlijker volgens hun.

groetjes Ramona

ja ik ben ook angstig aangelegd kwa dat betreft,
maar zoiezo ook met alleen de trein in etc.
waarom weet ik niet ik ben niet goed met treinen, ik zou zo verkeerd overstappen, en ik herinner me utrecht station nog met die roltrappen, jeetje zeg eens, maar NOOIT meer,
gelukkig was rijco erbij om rico die trap af te lozen moet je nagaan dat ik toen al schrik had haha.

regiotaxi…hmm dat ik daar niet eerder aan gedacht heb haha muts.
en een kleine buggy is idd verstandiger denk ik dan die lompe combi wagen die ik nu heb… in ieder geval voor de bus.
maar wat je zegt dat het veiliger op schoot zou zijn, ik weet niet…
ik zie dat niet zo eigenlijk, vooral niet na het verhaal van mamasnoekie.
als ik rico op schoot moet houden is het juist gevaarlijk want hij is zo druk die blijft echt niet stil zitten en als er dan een ongeluk gebeurd dan gaat het helemaal mis dat weet ik nu al,
als hij in de wagen zit, zit hij tenminste stil en dan heb ik het wat meer in bedwang snapje?

Inge ik snap je helemaal, maar hier mag dat echt niet helaas. Vind het soms ook een hele opgave om hem in bedwang te houden en dan ook nog eens jezelf zien vast te houden. Ben blij als het straks lekker weer is en dan lekker weer op de fiets kan. sommigen gaan ook fietsen met skipak aan, dat heb ik nooit gedaan was toch bang dat dat te koud zou zijn vooral 'voor z’n gezichtje.

groetjes ramona

Heyy MamavanRico, Ook ik was doodsbenauwd om mn rijbewijs te halen, helemaal als ik er al aan dacht om langs die grote vrachtwagens te rijden of in te halen enzo. Ik heb 3jaar lang alles op de fiets gedaan, ook met noah op de fiets… tuurlijk baal je dan soms wel dat je geen rijbewijs/auto hebt.
Wees blij dat je kan fietsen… dan kom je nog ergens! hahaha!!

En je moet je niet opgelaten voelen als je mensen een keer moet vragen, druk ze bijv. 5euro in de hand als ze ver moeten rijden ofzo voor/met je.

Doen de buren bij mij ook, zij rijdt BIJNA elke dag wel mee om boodschappen te doen… en tja dan is een buurvrouw zoals ik die een auto heeft wel makkelijk. vooral omdat ik geen NEE kan zeggen… Maar goed doet er niet toe… zij drukt me af en toe ff een 10tje in handen en dan kan ik weer tanken… makkelijk?? ZEKER!!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Hey Inge,

Ik heb niet deze hele topic gelezen maar onze buurvrouw heeft een tomosje (brommertje) aangeschaft met een zitje achterop.
Tuft overal naartoe en dat is echt niet zo duur zo’n ding hoor!

Misschien een optie?

Reken erop dat een auto per maand altijd al tussen de 200-400 euro ligt, ligt aan grote/gewicht/hoeveel benzine verbruik/belasting…dan de aaanschaf nog en nog je rijbewijs!

Brommer is nog geen 100.- per jaar bealsting geloof ik!

Gr, Danielle

@ Danielle (en Inge) maar ook hiervoor moet je wel een bromfietsrijbewijs halen.

Groetjes,

Michèle

Wij hebben ook geen rijbewijzen. Ik had 38 lessen gehad en mocht afrijden zodra ik mijn theorie had, maar toen kreeg ik als arme student mijn huisje, en ben ik tijdelijk gestopt… Dat tijdelijk is nu al 7 jaar, hahaha!
Maar met onze grootse plannen om te stoppen met roken, hebben we besloten elke dag 5 euro in een spaarpot te doen (die niet open kan, haha) en dan gaat Danny over twee maandjes beginnen met lessen. Ik durf het zelf niet meer, ben zo’n angsthaas… Als ik al een rijbewijs zou halen, zou ik de stad niet eens uitdurven, dus dan heb ik liever dat Danny er een heeft zodat we ook eens naar een andere stad ofzo kunnen.
Ik doe nu dus ook alles lopend of met OV… En das niet altijd handig nee!
Maar even over dat verhaal van twee kinderen die ik iùt de wagen moest halen, die chaufeur heeft denk ik wel wat te horen gekregen n.a.v. mijn klacht! Ik stapte vandaag weer bij hem in met de duowagen, en hij zei niks met zijn arrogante hoofd, hahaha! Ik had wel lol in mijzelf en kon zo lekker veilig de kindjes kon vervoeren!

Lilypie First Birthday tickers

Toppie Anouk!!!

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ha ha ha geweldig. Weet jij ook weer dat je serieus genomen bent.

Groetjes,

Michèle

Goed, Anouk dat je een klacht ingedient hebt, en dat je nu normaal kunt reizen!
Liefs, Anne

Wij hebben allebei een rijbewijs (al heb ik wel heeeeel lang over gedaan) en wij hebben hier ook twee auto’s. Maar wij zijn echt geen 2x200 of 2x400,- kwijt hoor? Dat is wel erg veel geld! Kijk, je moet geen vette Hummer kopen, die zuipt benzine, maar gewoon een lief klein wagentje hoeft helemaal niet zo heel erg duur te zijn. Ik heb zo’n Fiat Panda (nieuw model) en mijn vriend heeft een Mazda. Dat ding is wel groot en lomp, maar hij is gelukkig zuinig. Als het zooo duur zou zijn, zouden wij er ook eentje weg doen. Ik ben wel gehecht aan mijn karretje en ik hou die ook lekker aan. Beetje opletten waar je allemaal heen rijdt. Als ik bv met een vriendin naar zee rijdt, betaalt zij mee aan benzine. Dat scheelt. Autorijden HOEFT niet duur te zijn. Alleen het lessen kost veel geld. Ik kreeg het destijds van mijn ouders, maar die waren het wel zat toen ik het na tig lessen en 6x (!) afrijden nog niet had! Ik slaagde (heb het verdrongen) geloof ik de 6e of 7e keer! Hahaha. En nu rij ik overal heen. Is toch wel makkelijk. Er zijn best veel mensen met angst, maar je kunt denk ik pas echt weten of je bang blijft als je een keer een les neemt. Misschien valt het dan reuze mee?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

Auto rijden maak je zo duur als je zelf wilt.
Mijn autootje kost mij in de maand totaal 28 euro, EXCL benzine… maar zoveel rijdt ik niet, en het zijn maar korte afstanden. Dus dat scheeld wel.

Als het mij 200/400 euro zou kosten wist ik wel dat er geen auto kwam. pfff moet er niet aan denken…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Wij hadden ook 2 autoos en toenkreeg mijn vriend een auto van de zaak en hebben we er 1 van ons weggedaan.
Ik had een Matiz…en met mijn werk moest ik 2x tanken (60.- per x) en dan de verzekering en wegenbelasting erbij zat ik aan zo’n 150.- denk ik.
De auto die we nou nog wel hebben is groot en zwaar en zuipt veel meer en daar zijn we per maand toch zeker zo’n 250.- aan kwijt (denk nog wel meer)
OKe…400.- is te veel…sorry

@michele, Ja…ook al niet aan gedacht daar heb je ook een rijbewijs voor nodig ja!
In mijn tijd nog niet en ik leef denk nog te veel in toen
En weet je…ik leste nog voor 40 gulden voor een heel uur!..wat goedkoop he!

Gr, Danielle

Danielle, geeft toch niks, haha. Ik vond het alleen wel veel poen, vandaar! Ik zou er dan ook niet aan beginnen. Ik ben denk ik 60,- per maand kwijt aan benzine en dan iets van 30,- ofzo verzekering en dan nog belasting. In totaal denk ik 100,-. Dat is nog te doen! Ik ga ook naar een goedkope tank, 12 ct korting, dat tikt lekker aan!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker

@ Danielle. Geeft niet, het is dat mijn collega er van de week over begon omdat haar vriend een dikke boete had gekregen voor rijden zonder.

@ Rainbow. Je weet wel dat goedkopere benzine wel een grotere aanslag op je motor is?? Heb wel geen rijbewijs maar wel een automonteur als ex

Groetjes,

Michèle