Werkstrategie

Na veel denken en bespreken ook met mijn moeder en mervin ben ik voor mijn werk op het volgende gekomen. Ik ga nog steeds om me heen kijken maar ik probeer het te rekken, zeker omdat het nu niet de tijd is waarin je meteen een vaste baan aangeboden krijgt en die heb ik toch wel hier. Maar ik ga wel lid worden van de vakbond, dan sta ik met hun en een rechtsbijstand sterker want zij kunnen meer voor mij doen dan. Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe of wat.
En 2 de dictafoon komt met officiele gesprekken gewoon op tafel. Ik heb recht op een derde persoon erbij en als die niet in een daad werkelijk persoon kan komen dan maar zo. Ook met beoordelingen en evaluatiegesprekken. Volgens mijn stiefvader mag een beoordeling niet eens een op een gevoerd worden omdat het later een welles nietes spelletje kan worden. Mochten ze overigens bezwaar maken tegen de dicctafoon of een 4e persoon aan tafel weet ik ook meteen waar ik aan toe ben natuurlijk. Ik ga er alleen voor zorgen dat ik op elk punt ingedekt ben mochten ze mij willen ontslaan. Oh ja ik hou de dictafoon ook in mijn tas aan maar das puur voor mezelf omdat ik toch wel graag wil weten wie wat over mij zegt als dat zo is natuurlijk.
Ik weet dat ik daar niet veel mee kan in een zaak, maar wel voor mijn eigen gemoedsrust. Zo kan ik er misschien ook achter komen wie ik wel en wie ik niet kan vertrouwen want ik voel me nu echt op een eilandje zitten.

Groetjes,

Michèle

Slim,

Kom voor jezelf op, laat je niets wijs maken en zorg dat ze je niets kunnen verwijten dat nooit heeft plaatsgevonden.

Blijft vervelend dat je je alleen voelt op je werk, je zit er toch 40 uur per week.

Kop op meid en goed dat je het er veel over hebt gehad, dan kun je het op de beste manier een plekje geven en van alle kanten bekijken.

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Ja ik hoop dat ik op deze manier een beetje weet wie er straks wel in mijn hoek staat zeg maar. Ik hoor alleen net dat een van mijn oude leidinggevenden weggaat. Ik had gehoopt indien nodig hij mijn referentie zou kunnen zijn.

Groetjes,

Michèle

Hij kan alsnog je referentie zijn bij een andere sollicitatie. Gewoon aan hem vragen of je zijn gegevens mag vermelden in je cv. Heb ik ook gedaan. Hij weet na een half jaartje echt nog wel wie jij bent en hoe je gefunctioneerd hebt. Je hoeft toch niet persé referenties van je huidige werk op te geven? Staat nergens in een arbeidswet vermeld

Succes met deze ‘strijd’ en ga er voor!

Oh dat wist ik niet, ik dacht dat dat wel moest omdat dat het kortst bij was zeg maar. Weer wat geleerd

Groetjes,

Michèle

Klinkt verder allemaal goed Michele, Fijn dat je toch een soort van plan van aanpak hebt.
goed dat je voor jezelf blijft opkomen… want anders doet niemand het op je werk.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Goed zo meid, vuisten gebald en gaan. Zet 'm op!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Goed bezig

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Weet iemand eigenlijk of je verplicht bent te melden dat je li bent (geworden) van de vakbond want ik hou dat liever nog even stil. Hoe meer troeven achter de hand hoe beter.

Groetjes,

Michèle

Nee ben je niet verplicht volgens mij.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

nee ben je niet verplicht. moet je er alleen wel voor zorgen dat als je niet wilt dat je werkgever dit weet dat je de post van de bond op je huisadres krijgt en dus niet op je werkplek. als het goed is kan je ook bij je aanmelding aangeven dat je niet wilt dat er via je werk contact met je opgenomen kan worden of dat daar informatie terecht komt.

Lilypie First Birthday tickers

Oke bedankt. Ik heb toch eerst een info pakket opgevraagd nu ook voor mervin trouwens want ik zei al het is nooit weg om er lid van te zijn. Maar dan kijk ik dat even goed na.

Groetjes,

Michèle

daar kan ik je niet mee helpen, ik heb niet zoveel verstand van vakbonden en zo
maarre je bent echt goed bezig! trots op je

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ik heb vandaag de brief van PZ thuis gekregen, het is een officiele waarschuwing. Het begint dat mijn gedrag onacceptebel is naar mijn collega’s toe en dat ik hier al meerdere keren voor gewaarschuwd ben. Dit was de eerste keer dat ik mijn collega’s hoorde (in dat gesprek) het is altijd 1 projectleider. Maar goed dan vervolgen ze dat we afspraken hebben gemaakt over aspecten als minder fouten, sneller aangeven als de werkdruk te hoog word en dat de samenwerking met collega’s en projectleiders beter moet.
Volgens de brief moet per direct mijn functioneren, kwaliteit van werk en gedrag/ houding in de groep veranderen anders gaan ze bij herhaling passende maatregelen nemen al weet ik niet wat dit is. Ontslag of wat anders. Andere afdeling. Ik weet het niet. Het maakt me wel een beetje nerveus, maar ook strijdvaardig. Ik heb me vanavond ook on line meteen maar aangemeld bij de FNV want wachten op dat infopakket duurde te lang. Ik wordt nu over 5 dagen gebeld en dan ben ik daarna lid dus dat is ook geregeld dan. Mochten ze dan wat willen doen dan ben ik op dat punt gedekt, volgens het gesprek overigens zou ik na de vakantie van mijn teamleidster weer een evaluatie hier over hebben en volgens de brief na de zomer. Hallo make up your mind. Maar ik ben hoe dan ook voorbereid deze keer en ik zal heel anders het gesprek in gaan.

Groetjes,

Michèle

Hey Michèle,

Ik wil je veel sterkte wensen in deze situatie. Wat vervelend zeg! Kijk je wel uit wat je op het forum plaatst? Wij zijn wel te vertrouwen, maar je weet nooit wie er mee leest. Het blijft een openbaar forum.

Nogmaals veel sterkte (klinkt wel een beetje zwaar trouwens, maar ik weet ff geen ander woord).

Groetjes Natasja

@ Natasja. Weet ik, maar ik doe niks fout dus laat ze het maar lezen. Het gaat om mijn zogenaamd niet functioneren op de zaak en niet thuis.

Groetjes,

Michèle

Pfff, heftig hoor. Zet 'm op!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Is het ook Mriek. Als ik er ook over na denk, dan heb ik al sinds mijn terug keer steeds gesprekjes moeten hebben met mijn teamleidster, die gingen eigenlijk steeds over hetzelfde alleen dan weer positief en dan weer negatief. Ik heb er eigenlijk nooit wat achter gezocht. Tot ik net de procedure voor ontslag van niet functioneren nalas. Je moet meerdere gesprekken hebben gehad met je leidinggevende, er moet een aantekening over in je beoordeling staan, en er moet een gesprek zijn geweest met pz en daar moet je een mogelijkheid van aanpassen zijn geboden in de vorm van tijd en eventuele cursussen. En dat is nu dus gebeurd. Alleen die eerdere gesprekken hebben dit nooit doen vermoeden. Integendeel, maar nu zijn ze dus volgens die twee negatief geweest en is er niks positiefs te melden. Zoals het er nu naar uit ziet is mijn teamleidster al sinds mijn terugkomst bezig om mij weg te krijgen. Met het doorlezen vielen alle stukjes op zijn plaats. Maar wat ik al zei ik ga volgens het boekje en zal me keurig gedragen en alles gesprekken worden betjes opgenomen na vermelding van dictafoon en anders geen gesprekken meer. Want het is namelijk ook zo dat de periode van voor dat ik wist dat ik ziek was en medicijnen had en daardoor die stemmingswisselingen mag niet meegerekend worden omdat ik mezelf niet was. Dus het is vanaf januari pas zeg maar dat ze mogen rekenen.

Groetjes,

Michèle

Jee, wat een naar besef dat ze hier al een tijdje mee bezig zijn. En jij je maar uit de naad werken voor de zaak ondertussen. Ik vind het eerlijk gezegd nogal maten n***erij. Wat is er dan veranderd sinds je verlof?

Goed dat je lid bent geworden van de vakbond, trouwens.

Ik heb nog bij ons de interne vacatures bekeken, maar daar mogen alleen collega’s van een bepaalde afdeling op solliciteren, omdat die afdeling gaat sluiten. In het kader van interne mobiliteit mag zelfs ik niet op interne vacatures solliciteren. Wel een beetje vreemd, maar goed. Daar heb je dus weinig aan. Verder ontvang ik altijd de volkskrant vacatures op dinsdag. Zal ik die is naar je doorsturen?

Nou, bereid je inderdaad goed voor op dat gesprek, goed dat je die procedures ook hebt doorgelezen, wie weet heeft de vakbond nog tips, grijp gewoon alles aan.

succes!
liefs

@ Liske, wat er veranderd is dat nieuwbouw en modernisering samen gegaan en zij nu mijn teamleidster is. En gek genoeg ben ik een stuk rustiger dan ik ooit geweest ben daar en in de drie jaar daarvoor heb ik deze dingen nooit gehad. Geen gesprekken en zo. En ik heb toen een collega gehad die echt erg was alles moest haar manier en anders niet. Zij is inmiddels weg door haar eigen toedoen hoor, maar goed die leidinggevende is degene die dus weggaat en nee ik kan hem helaas niet als referentie gebruiken want hij gaat rentenieren op een braziliaans strand.

Maar het vervelende is mijn foutloos werken kan ik verbeteren, aangeven dat het te veel wordt ook, maar ik heb op dit moment geen idee hoe ik mijn functioneren aan moet pakken dus daar kunnen ze alle kanten mee op blijven gaan en dat is volgens mij ook hetgene waar ze het meest op sturen. Ik bedoel het is een ruim begrip natuurlijk en je kan het intrepeteren hoe je wilt.

En ja stuur maar baad het niet schaad het niet.

Groetjes,

Michèle