Welke slaapzak + maat

ik moet een nieuwe slaapzak hebben voor Rico,
die ik nu heb is 90cm maar die is eigenlijk aan de kleine kant. misschien gekrompen haha.
ik wil er wel 1 met lange mouwen hebben en die lekker warm is.
je hebt van die 4 seizoenen slaapzakken maar die vind ik iets te duur eigenlijk… en daarbij heeft ie ook een niet gewatteerde dekbed die hij fijn als ie daar ook mee slaapt. maargoed hij heeft OOK een slaapzak nodig aangezien hij zn dekens in zijn slaap weg trapt, en hij moet het niet te koud krijgen… dus daarom is een 4seizoenen eigenlijk ook weer te warm…
ik vroeg me af wat voor slaapzak jullie gebruiken als jullie ook een dekentje gebruiken. en hoeveel cm de slaapzak dan is (of was toen ze net zo oud en groot waren als rico) Rico is bijna 80 cm en bijna 15.5 mnd

ohja en waar is het slaapzakje gekocht? kan ze bij ons nergens vinden in de winkel, tenzij ze over de 60 euro zijn.
misschien online ergens, maar goed ik weet dus even niet wat ik het beste kan doen in deze situatie

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/091211/RTYm.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“63” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/VLS0p1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 04 Jan 2010 17:39:32

Over de maat: Seth heeft ook 90 cm en deze is veeeel te lang (hij is 74 cm), dus ik denk dat die van jou is gekrompen in de was! Misschien niet meer in de droger gooien (is lastig als e klein woont, weet ik )

Liefs, Anne

[img]http://lb2f.lilypie.com/DxPKp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />

haha,
oke maar wat voor slaapzak heb jij dan en heb je ook een dekentje?
er stond op dat ie in de droger mocht bij de beschrijving en daarom had ik m ook in de droger gedaan.
de eerste 5 weken niet maar daarna wel zeg maar…
ooh wat is dit lastig!

ik weet zeg maar niet welke ik moet nemen.
hier b.v. 2 links tussen welke ik ook twijfel;

http://www.ikgaslapen.nl/shop/product.php?productid=42&cat=6&page=1
(en dan de medium maat, omdat die vanaf 18 mnd is tot 3.5 jaar. en ik ga niet nog een slaapzak kopen voor die 2.5 mnd snapje?)

en deze: http://www.villa-vrolijk.nl/Slapen/trappelzakken/slaapzak-blauw-safari-met-lange-mouwen-100-cm.html

(maat 100)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Jeetje, ik vind het leuke slaapzakken hoor, van die links, maar wat duur!!! dat heb ik er echt niet voor over…
Joey heeft dan geen dekentje in bed, maar ik heb ook geen hele dikke slaapzak voor hem. Die zou je best kunnen combineren met een dekentje denk ik. Ik heb ze van prenatal, een witte met gekleurde grote stippen er op. De mouwen kun je er af ritsen, en de stof is een soort flanel, echt heel fijn. Hij koste ongeveer 18 euro denk ik, en dat is ook wel de max voor mij wat slaapzakken betreft. Ik heb er ook een paar van wibra liggen, voor als de mooisten in de was zitten, maar die zijn toch wat minder van kwaliteit, vooral de rits, die wil nog wel eens aan de verkeerde kant weer open gaan, maar die waren ook 7,95!
Heb je al bij hema en prenatal gekeken dan?

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

ja bij hema alleen zonder mouwen ook op de website staan ze alleen zonder mouwen.
prenatal heb ik ook alleen maar dure gezien van die combi sleepers weet je wel…zal es even op internet kijken misschien dat ze in de online webshop wel te krijgen zijn…
en hoe zit het met de maat?
want weet niet zo goed welke maat ik moet nemen dan… ga niet een maat nemen waar ie nog maar 2 maanden mee kan doen

Ik zou voor een goedkope gaan, omdat hij vies wordt, en krimpt in de was enz…
En als je goedkopere koopt, 1 winteruitvoering met mouwen die eraf kunnen, en een zomer van katoen, dan ben je nog goedkoper uit dan die van 50 euro!

Enne… Seth heeft nu een slaapzak met lange mouwen aan, en een dekentje, waar hij overigens redelijk goed onder blijft liggen. Maar als hij er niet onder ligt heb ik niet het idee dat hij het koud heeft, het is namelijk niet zo koud in zijn kamer, en hij heeft ook nog een warme pyjama aan.

Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/DxPKp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - lalala op 04 Jan 2010 18:29:28

bij de webshop van prenatal ook alleen combisleepers (lange mouwen dan he)
verder alleen zonder mouw
pff!

ja ik wil wel voor een goedkope gaan haha,
juist!!!
maar ik kan ze nergens vinden moeten wel afritsbare mouwen aanzitten…
help aub mee google??

Wat is een combisleeper?
Joey heeft ze ook in 90cm, maar die worden inderdaat hier ook wat aan de korte kant…
Wat vreemd dat prenatal dan zo weinig keus heeft nu! Ik weet nog dat ik geen keus kon maken uit al die leuke kleuren en afbeeldingen, en dat is nog niet zo heel lang geleden…

Lilypie Pregnancy tickers

Dylano heeft geen slaapzakken met lange mouw
Als het echt hard vriest blijft zijn verwarming een slagje openstaan. Bij ons worden alle kamers nog apart verwarmd. verder ligt hij onder een dekentje (als hij slaapt).

Dylano heeft een lange was 100cm geloof ik maar dan kon hij krimpen in de droger. Hij heeft nu nog een cm of 15 over denk ik.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hema heeft altijd prima slaapzakken, ik heb er ook een voor morgan van hun.

Deze staat nu oop hun site en ik had die vorig jaar. Prima zak hoor.

Enne ik heb hem in 86-104 en die kan nog wel even mee. Moet zeggen heb eigenlijk bijna alleen maar hema zakken gehad. Eentje maar van h&m, maar daar maakt ze de drukker op der schouder van open en dan kruipt ze eruit dus dat was niet zo’n succes.

Groetjes,

Michèle

@Michele: ik heb echt tig slaapzakken zonder mouw, en maar 1 MET mouw. haha ik wil er dus meer MET ipv zonder
maar heeft Morgan het dan niet koud als ze verder geen mouwen heeft?
want rico’s pyjama’s zijn ook niet “dik” ofzo niet warm ook…
daarom had ik dus zo’n slaapzak nodig met mouwtjes…

Hoi,

Ik heb mijn slaapzakje weg van slaapje.nl
Kijk daar maar eens.
Ze zijn niet goedkoop zo rond de 50 euro, maar dat had ik er wel voor over.
Aan de binnenkant van katoen en de buitenkant is Fleece. Echt heerlijk zacht.
Je hebt hem in Small (tot 12 mnd) en in Medium en die is tot 4 jaar.
Ik zag op de site (keek er net nog even op) dat er ook slaapzakjes zijn van 9 euro en daar kun je ook nog de naam van je kindje op laten zetten. Alleen ik weet niet welke maat dat is.
De slaapzak krimpt niet in de droger.
Je moet de slaapzak binnenste buiten wassen en drogen.
Hij blijft gewoon erg mooi.
Heb de Small en Medium.
De Small heb ik laatst aan een collega gegeven. Haar kindje had nog geen slaapzak met lange mouw. Wist zelf niet eens dat die bestond.

In de slaapzak draagt onze dochter een pyambroekje en rompertje lange mouw.
De pyamatrui hoeft niet aan. Dan is het zo n dikke laag.
En dan hebben we er nog een dekbedje over heen.
Mijn kinderen sliepen/slapen er heerlijk in en worden s morgens wakker met lekkere warme voetjes!
Hij is me de prijs echt waard!
Je hoeft hem niet te kopen, maar je kunt altijd eens op die mooie site kijken: www.slaapje.nl

Groetjes Lisan.

@Lisan: ja die site had ik al gezien ja,
ik heb in dit topic ook ergens een link ingezet
omdat ik twijfelde tussen 2 slaapzakke en die website die jij net gaf zit er ook bij, in ieder geval die slaapakken. had die rood wit blauwe in gedachte maar wat je zegt…zo duur
maar anderzijds
als die tot 4 jaar zijn is de prijs niet eens zo heel duur,
omdat je anders elke keer een nieuwe moet kopen… ivm de maat en het weer… snapje… maar die slaapzak kun je niet in de zomer aangeven wel??

Trouwens Lisan,
ik dacht ook dat die 9 euro waren
maar dat is alleen de prijs van de naam haha
als je verder klikt zie je dat je een kleur moet ingeven van de slaapzak en dan zie je er prijzen bij staan

@ Inge, ze heeft er nu wel een met mouwen want ze kleumt meer dan vorige jaar. De winter is ook kouder. Maar deze had ze vorig jaar. En heb je al bij de hema zelf gekeken of alleen op de site want in de winkel hebben ze vaak meer.

Groetjes,

Michèle

Ik heb een slaapzak met lange mouwen van Ter Stal. Deze was 13 euro geloof ik. De mouwen kunnen er niet af. Volgens mij heb ik ze bij de Wibra wel gezien met afritsbare mouwen, maar toen had ik deze al. Deze slaapzak is 90 cm. Ze past er nog in, maar dat duurt niet zo heel lang meer. De slaapzakken zonder mouw die ik heb zijn 110 cm. Die passen prima. Als je bang bent dat de mouwsgaten te groot zijn, kun je ze altijd met een klein steekje kleiner maken. Die zonder mouwen zijn ook winterslaapzakken, trouwens. Merel ligt onder een dekbedovertrek met daar in een dekentje. Als het echt koud wordt, leg ik er nog een dekentje bij over.

Groetjes Natasja

Lilypie Tweede Ticker

@Michele:
ja bij de hema hadden ze dezelfde als die op de site stonden
ohja en wel 1 met mouw maar was maat 50

@Kringeldingetje:
ja bij ter stal had ik er ook gezien
SUPER vond ik ze, alleen waren ze alleen voor meiden.
hier hadden ze die niet van jongentjes gekregen echt alleen die roze met donker roze.
(waarschijnlijk die jij ook hebt
kan rico moeilijk een roze aangeven haha

@inge, kijk eens op de site van de v&d, heb daar laatst een slaapzak voor mees gehaald. Was 17 euri, en met afritsbare mouwen.

Gr patries

Hoi,

Ja, je hoeft niet iedere keer een andere te kopen.
Deze slaapzak kun je dus tot het 4de jaar aan.
En hij is de prijs echt waard!
In de zomer kun je hem ook aandoen, alleen niet bij te hoge temperaturen.
De vrouw die hem gemaakt heeft (zie site) die liet de kinderen er alle seizoenen in slapen zonder iets erover heen.
Ik vind dit voor nu wat fris en heb er dus wel wat overheen gelegd.
Maar vorig jaar zomer toen het nog niet zo warm was lag mijn dochter er ook in en dan alleen met slaapzak.

Als je hem besteld is ie met een paar dagen in huis. Gaat echt heel snel!

Groetjes Lisan.