Welke maat kleding voor de zomer

Nu overal weer de nieuwe collectie kinderkleding binnenkomt vraag ik me af welke maat ik het beste kan kopen voor Rens. Hij draagt nu maatje 86. Bij sommige maattabellen word voor 1,5 al 92 aangegeven en bij andere weer pas met 2 jaar. Heeft iemand enig idee. Vind het een beetje zonde om de verkeerde maat aan te schaffen namelijk en vooral bij de jongenskleertjes is het leuke er al zo snel uit vind ik.

groetjes Ramona

Oei, dat is moeilijk en het varieert ook per merk/winkel denk ik. Julian is anderhalf en zit in 86. We hebben wel wat shirtjes van 92, maar daarvan zijn de mouwen echt te lang. Broekjes al helemaal. Maar daarentegen vallen de shirtjes van Hans Textiel en Ter Stal weer erg klein en moet hij daarvan echt 92 hebben.

Misschien kun je met een goed zittend shirtje naar de winkel en dan vergelijken hoeveel groter de volgende maat is. Na hun eerste jaar groeien ze niet meer zo snel als voor hun eerste jaar. En mocht je t-shirts kopen die van het voorjaar al passen maar het daarvoor nog te fris is, dan kun je er een rompertje met lange mouwen onderdoen

Succes!

Ja dat is zeker lastig…Jony is nu 26 mnd en die zit ook nog in maat 86. 92 Is echt te groot voor haar ze heeft alleen haar jas nu in maat 92 en de mouwen goed opgerold.
Ik zit ook al te snuffelen tussen de kleding… Lange mouwen shirts kan je al wel 92 van kopen desnoods kan Rens dat nog in het najaar aan als hij op 86 blijft hangen.
Vindt het zelf ook lastig…

Succes&Greetz Cora

Wij kopen kleren voor Hylke pas als het nodig is.
Vooraf kopen: kans op verkeerde maat.

Maten verschillen trouwens per merk, dus sowieso geen pijl op te trekken.
Hylke heeft echt heel lang gedaan met 80-86.
Nu helemaal over op 92, met af en toe een 98!
(zo uit m’n hoofd)

M.

Denk dat ik dan toch maar voor 86 ga. Shirtjes met korte mouw hoef ik zowieso nog niet aan te schaffen want ik heb nog een hele stapel. maar wil wel een zomerjasje voor hem aanschaffen nu nog niet nodig maar er is zo weinig keus in leuke jongensjasjes dat ik toch nu maar alvast ga kijken. Denk dat ik nog maar niet teveel aanschaf dan kan ik altijd nog wat 92 kopen mocht het nodig zijn. Bedankt in ieder geval.

groetjes Ramona

is eigenlijk niet te pijlen. Wij hebben het vorig jaar met Morgan gedaan en goed gegokt, maar voor dit jaar zou ik er helemaal naast gezeten hebben. Ik koop nu wanneer nodig, scheelt ook in kleren die ze nooit draagt.

Groetjes,

Michèle

Wat is de reden dat je nu al kleding wil kopen? Zie zowieso nu nog weinig zomerkleding. Maar je weet nooit van te voren hoe hard je kind gegroeid, dus dan is het zonde als je verkeerd gokt. Ik koop altijd pas kleding als het nodig is. Ik ben afgelopen weekend weer voor Tim gaan shoppen, omdat hij nu naar maat 92 is gegaan.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

@Sandra: dan gaat Tim nu Erik voorbij. Erik zit nog steeds in 86. Ik vond Erik al een grote knul, maar dan is Tim dus ook geen kleintje…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Het is inderdaad erg moeilijk in te schatten. Bij Prenatal zou Eva nu in 86 ‘moeten’ zitten, terwijl dat totaal niet zou passen nog. Ik heb wel al wat dingetjes gekocht, want ik vind ook dat veel dingen er snel uit zijn. Ze heeft bijvoorbeeld een jurkje met een bijpassend vestje in 86, maar dat vestje was al overal weg en heb ik uiteindelijk on-line besteld. Ik wilde dat er per sé bij, want de jurk heeft spaghettiebandjes. Soms gaat het heel snel. Ik zag bij de HEMA een ontzettend gave knalrode broek, maar bij broeken twijfel ik helemaal wat het moet worden, want Eva heeft korte benen. Nu is 80 zelfs vaak nog wat lang. Broeken koop ik dus nog niet, shirts wel. Gave broekjes vind ik altijd wel ergens, bij voorkeur bij de HEMA dus, waar ze gave jeansjes hebben voor 12,50! En ik wil een trenchcoat voor van de zomer, die ik dan in 86 koop. Eva groeit niet zo heel hard, dus ik vind 86 best een gok, maar beter iets te groot dan te klein!

Heb je voor Rens al een leuke jas gezien ergens? Soms neem ik Eva mee en als ik echt twijfel, passen we het even in de winkel.

Groetjes Rainbow, trotse mama

Heb nog geen leuke jas gezien. Voor jongetjes is dat sowieso lastig hoor. Daarom ben ik er met dat soort dingen vroeg bij en is er helemaal niets leuks meer te krijgen. Denk dat ik hem toch maar mee moet nemen dan om te passen alhoewel ik dat niet heel graag doe. Maar goed. Wil een leuk spijkerjasje voor hem, dat combineerd leuk met een bodywarmer vind ik(heb ik in alle kleuren liggen dankzij heel veel neefjes) maar hij moet ook leuk zijn om zo te dragen als het warmer word. Rens draagt nu wel maat 86 maar is soms wat ruim nog(vooral de mouwen van de shirtjes terwijl hij met zijn lengte echt wel 86 nodig heeft) Broekjes ook maat 86 moet ik nog wel omslaan maar bij 80 heeft hij hoog water en dat vind ik ook geen gezicht. Vind sowieso dat maat 80/86 snel uitverkocht is en heb ook geen zin om dan maar iets te moeten nemen omdat er geen andere keuze is.

groetjes Ramona

quote:
@Sandra: dan gaat Tim nu Erik voorbij. Erik zit nog steeds in 86. Ik vond Erik al een grote knul, maar dan is Tim dus ook geen kleintje...

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/EwsYp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Hij gaat idd heel snel. En ik maar denken dat ze na het 1e jaar niet meer zo hard groeien…nou echt niet! Zijn broeken draagt hij trouwens nog wel maat 86, maar zijn truitjes maat 86 zijn veel te kort. Hij liep altijd gelijk met trui en broek totdat hij van maat 80 naar 86 ging. Toen had hij van trui dus 86 en van broek nog 80. Nu trui 92 en broek 86. Toen ik truien ging kopen afgelopen weekend dacht ik echt dit is veel te groot voor hem. Thuisgekomen alles gepast en hij past het perfect Mijn kleine dreumesje wordt dus nu echt groot

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

ja echt he, er zijn veel leukere meiden kleren dan jongens kleding.
en later is het net andersom, dan vind ik de jongens kleding weer leuker (vooral in de winter!)
maarrem… haha
moeilijk idd de maat, want na de 1ste leeftijd groeien ze niet meer zo snel als voordat ze 1 waren…
rico zit nu op 80 en ik denk dat ik aan een 86 zit ind e zomer.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Heb ik dan zo’n gigameid die nu al uit sommige dingen van 80 gegroeid is en al in 86 kan… Als zij zo doorgaat zit ze aan einde zomer in 92.

Groetjes,

Michèle

Hier moeten de truien en shirts ook 86 worden, maar broeken 80 zijn nog te lang maar 74 te kort. Dus broekenmaat 80 zit hij nog wel even in.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Seth is nu met een aantal dingen ook naar maat 80 aan het gaan, en wordt 74 wat krap.
Maar ik ga nu ook nog niets kopen, want ik heb echt geen flauw idee of het 80 of 86 wordt in de zomer.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi,

Mijn dochter is 2 1/2 jaar en heeft 92/98.
Jouw zoontje zit goed met 86.
Sommige kleertjes vallen klein uit en zal hij met de zomer misschien al 92 aankunnen.
Soms heb je dat een shirt/trui goed van lengte is en de mouw te lang. Die kun je dan even omslaan.
Gewoon even passen in de winkel.
Doe ik ook soms!

Groetjes Lisan.

@Sandra: wat kan je je daarop verkijken hè, op de grootte van kleertjes? Dan denk je dat het te groot is en past het gewoon prima. Natuurlijk fijn (anders moet je het weer ruilen, haha), maar wel confronterend ook. Ze zijn écht niet meer klein, onze bengels. Ach, hopelijk is het je snel gegund om weer een echt ietsiepietsie mini-mensje te mogen aankleden!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

quote:
@Sandra: dan gaat Tim nu Erik voorbij. Erik zit nog steeds in 86. Ik vond Erik al een grote knul, maar dan is Tim dus ook geen kleintje...

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/EwsYp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Jurian zit nog in 80 … en hij is lang voor zijn leeftijd … snap het soms niet…

Wij moeten voor mei kleding hebben voor bruiloft broertje… en wil het online doen want … het is niet leuk met Jurian in de stad en momenteel ben ik ook weer zo beroerd dat ik een dagje stad in gaan niet zie zitten… Denk dat het dan wel 86 word

damian is nu 2 en draagt maat 92 tevens ook toen hij 2 jaar werd,ik heb een aantal dingen voor de zomer gekocht in maat 98/104 heb het gepast en het is nu nog te groot maar dat gaat hem in de zomer zeker passen…ik zou voor maat 92 gaan als ik jou was

GRRRR. Ik had een flinke kortingsbon bij Mexx en daar zag ik een superleuke jas hangen. Ik pakte een 86. Eenmaal thuis deed ik 'm aan bij Eva en hij stond geweldig, maar…hij paste precies en bij haar buikje zat de jas maar net aan. Een 86! Halloooo? Nu weet ik dat Mexx klein valt en dat zij geen rekening houden met dreumes-meisjes-bolle-buikjes, maar ik verwachtte toch niet dat de jas niet zou passen! De mouwen waren wel ok, maar het paste allemaal net. Daarom koop ik niet graag kinderkleding bij Mexx zonder te passen. Het past gewoon niet. Die 86 zou TOT 24 MAANDEN zijn…Nou! Ik ga de jas nu maar ruilen in een 92 (!) en anders wil ik mijn geld terug! Je ziet wel, maten zeggen niets!

Groetjes Rainbow, trotse mama