Welke fles en speen?

hallo,

Ik gebruik voor Joey een Aventfles met een 0 maanden speen. Maar de laatste tijd doet hij bijna 40 minuten over de fles! (200 cc. Nutrilon) Daarom heb ik gisteren de 3 maanden speen van avent geprobeerd, maar dan duur het net zo lang… Ook gisteren een 3 standenspeen van Avent gekocht, maar dit gaat weer zo snel dat hij zich verslikt in de melk…
Ik had ook nog een Bambinofles liggen, en heb deze ook geprobeert, maar daar zit geen luchtventiel in, en daardoor zuigt hij de fles steeds vacuum.
De eerste paar weken hebben we de difrax flessen, met 0 maandenspeen, dentalspeen en driestandenspeen gebruikt, maar toen dronk hij ook veel te snel…

Ik ben helemaal niet te ongeduldig om steeds 40 minuten met hem te zitten, maar ik lees overal dat een kindje ongeveer 15-20 minuten over de fles moet doen… Bovendien is de melk ook behoorlijk afgekoeld bij de laatste 50 cc.

Heeft iemand misschien een tip?

Groetjes Anouk

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Sorry Anouk, helaas geen tip. Die komen vast! Ik heb namelijk ook een probleem met de juiste speen zoeken. Net probeerde ik Julia pap te geven met de 1-2-3 speen van Avent. Brullen! Ze verslikte zich erin en ze vertikte het om deze te gebruiken. Dan maar weer terug naar de M-speen van Difrax…Bij mij is niet het probleem dat het te langzaam gaat, maar juist veel te snel! Julia heeft elke fles, ook een papfles, op binnen 10 minuten en dat haal ik dan nét! Ik kan een S pakken, maar dan gaat de pap er niet door. Met de Difrax-M gaat alles veel te snel…Moeilijk hoor!

Heb je van de spenen trouwens een S? Dan zou ik een M proberen of zelfs een L. Dan komt er sneller melk doorheen en dan gaat het wel sneller denk ik…Iets anders weet ik ook niet. Ik zou willen dat Julia minder snel schrokte, maar 40 minuten is inderdaad wel lang. Dat had het kdv van Julia met de Aventspeen, maar ik zelf niet. Kortom: het is en blijft proberen en zelf heb ik ‘de gouden speen’ (lees: een speen waarmee Julia 15-20 minuten rustig drinkt) niet gevonden.

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Nog even een reactie. Ik denk dat Michele zelf zal reageren, maar…haar Morgan drinkt uit de Dr. Brown. Ze dronk te snel en nu niet meer. Toch Michele? Maar het schijnt dat de melk in een constante stroom loopt en misschien dat Joey daar juist minder langzaam door drinkt. Hier gaat Difrax ook veel te snel…Michele? Hoe bevalt de Dr. Brown? Is 'ie goed voor snelle drinkers (Morgan/Julia), maar denk je ook voor langzame zoals Joey?

Kijk, zo doen we dat, vraagje even doorspelen!

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Hey Rainbow,

Van de flessen van Avent heb je geen s m of l, daar staan maanden op. Bij drie maanden zou ik dus de 3 speen moeten gebruiken, er zitten twee gaatjes in, en in de 0 maanden speen zit 1 gaatje. Toch maakt het voor Joey niets uit, bij allebei duurt het even lang…
Difrax vind ik wel een heel mooi systeem, en ook leuke flessen, maar de melk spuit er uit, en ja, dan zal ik me ook verslikken… Joey heeft in het begin ook heel snel gedronken, zijn record was 4 minuten! Uiteibndelijk was de avent goed, maar sinds een paar dagen gaat dit weer veel te langzaam… snap ik trouwens ook niks van… geen verandering in melk of hoeveelheid, en toch ineens dubbel zo lang over de fles doen…
Heeft iemand misschien ervaring met Bibi, en heeft die een luchtventiel? Ik vind het zo zonde om steeds maar weer flessen en spenen te kopen… Ik heb al 5 flessen en ik weet niet hoeveel spenen…
dr. brown heb ik nog nooit van gehoord, waar kan je die kopen?

Groetjes Anouk

dr brown/bfree is hetzelfde… ik heb de bfree. Deze is bij DA drogist te koop. Hier werkt hij uitstekend vooral ook met darmkrampjes etc door het ventiel waardoor hij niet vacuum kan zuigen.

Hier heb je ook verschil in spenen. 0-3 / 6-9 en dan de 3 standenspeen meen ik uit het hoofd…

Vreemd dat je geen verschil merk. Zijn de gaatjes beide wel open? 40 minuten over een fles is veel te lang … ten eerste is de melk dan koud en ten tweede hebben ze al hun energie/kracht etc ervoor nodig om de fles leeg te krijgen.

Hoop dat iemand je kan helpen…

Hoe oud is Joey? Kan zijn dat hij in een sprongetje zit en daardoor gewoon loopt te klooien met z’n eten.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Anouk,

Ik heb net als jij zo ongeveer een winkel in flessen en spenen! En niks bevalt me echt goed. Difrax gaat wel, maar dan drinkt Julia wel erg snel. Avent gaat redelijk. Ik heb nu de fles van Bibi, een hele leuke met een eenhoorn erop. Maar met die speen kon Julia ook al niet uit de voeten, dus nu gebruik ik de Bibi fles met een Difrax speen. Het rare is, dat die speen op die fles minder snel gaat. De combi werkte prima met gewone melk, maar nu hebben we weer gedoe met de pap die er niet door wil! Ik denk dat Julia gewoon een sneller drinker is. Ik ga morgen toch een keer de Dr. Brown kopen. Die hebben ze bij Prenatal en de ETOS. Het is een fles met een soort rietje erin, of zoiets. Google anders even, ik ken wel de BFree…die werkte hier ook niet, want er kwam geen druppel melk uit? Als dat niet lukt, met pap EN melk, dan moet ik het hier maar mee doen. Dan blijft het Avent + speen nr. 2 voor de melk, Bibi + Difraxspeen M voor de pap en Difrax speen S voor de nachtvoeding (die gaat lekker snel en dat vindt mama eerlijk gezegd wel fijn…). Lekker handig he? Drie verschillende flessen? NOT. Mijn zus gebruikte altijd Avent en die had nergens last van! Maar die had óók tot twee keer toe een kindje dat meteen de hele nacht doorsliep. Some mothers have all the luck!

Sorry voor de late reactie. Deze mamma lag om 21.00 al ik coma gister… wintermoeheid en denk een ijzer of vit b te kort. Maar goed afgezien daarvan. Dr brown is inderdaad voor snelle drinkers heel goed, maar het is ook voor normale dinkers een prima fles. Hij is zo ontwikkeld dat er minder lucht binnen komt en ze hoeven minder moeite te doen met zuigen, hierdoor ook minder kans op oorontstekingen en zo.

Alleen als Morgan weer eens klooi met haar fles en hij koelt af en dikt daardoor wat in haal ik het middenstuk eruit want dan loopt de pap minder goed door en moet je te veel schudden en doen en dus reden voor mevrouw om nog meer te gaan klooien

Groetjes,

Michèle

Hoihoi,

Maakt het niet uit als fles en speen niet van hetzelfde merk zijn dan rainbow? Want dan zou ik ook een difrax speen op de bambinofles kunnen proberen, bambino lijkt heel veel op bibi. Weer iets om uit te proberen… en als dat ook niet werkt, ga ik maar een dr brown fles kopen.
En tja, of Joey in een sprongetje zit…? Ik weet het niet, hij was donderdag 12 weken, en hij is 5 dagen voor de uitgerekende datum geboren. Ik begrijp niet zo veel van die spongetjes, dat is toch van het oei ik groei boek? Misschien moet ik die ook maar eens aanschaffen, klopt het echt zo ongeveer wat daar in staat dan?

Er is trouwens wel een fles die echt goed gaat, en dat is dat hele kleine dingetje uit het ziekenhuis… Daar heb ik er een van meegenomen als herinnering. Maar er kan maar 50 cc in… dan blijft ik aan het vullen tussendoor… Misschien dat ik ook die speen op een andere fles kan doen. Pff wat een gedoe, hahah! Ze maken het ons wel moeilijk die kleintjes!

Groetjes Anouk

Ik zou oppassen met verschillende flessen en spenen. Dit kan gaan lekken en een ontzettende kliederboel worden. Dr brown pas eigenlijk maar 1 speen op. Dr brown spenen. Je kan deze trouwens kopen bij prenatal. Daar hebben ze tegenwoordig alles ervan. Helaas nog net niet toen ik hm kocht dus ik heb alles on line besteld.

Enne 12 weken is exact sprongentijd. dus hij zit er midden in. En ja ik heb het boek en ik ben er weg van. Het klopt helemaal en wij halen de dingen eruit die we herkennen die Morgan ineens gaat doen nu en de spelletjes die erbij horen en zo stimuleren wij haar om nog meer te onderemen. Zo is ze ook sneller uit haar sprongen. Want als ze door heeft hoe iets moet is het ook niet eng meer.

En lief he die flesjes, ik heb de eerste van Morgan ook, en haar speen die ze gemaakt hadden.

Groetjes,

Michèle

Grote kans dat hij nu moeilijker eet vanwege het sprongetje. Dat gaat vanzelf weer over en daar kan je weinig aan verhelpen. Je schrijft zelf ook al dat je verschillende dingen al hebt geprobeerd en dat het probleem hetzelfde blijft, dus ik zou zeggen: die dr. Brown’s flessen zijn best duur (heb ze zelf ook) en kleine kans dat het probleem daarmee over gaat. Als hij uit het sprongetje is, zal hij ook weer beter gaan drinken. Maar goed, lekker zelf kijken wat doet.

Groetjes!

Klopt ze zijn niet goedkoop.

Trouwens Mriek heb jij dat ook dat de pap minder makkelijk doorloopt??? Bij Morgan haal ik bij het laatste gedeelt het middenstuk er wel eens uit als ze niet genoeg doordrinkt omdat de pap zo dik wordt dat ie niet lekker meer doorloopt.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Nee, nooit last van. Nou moet ik zeggen dat ik de pap ook nooit zo dik maak als zou kunnen hoor, dus misschien heeft het daarmee te maken. Dat je de pap te dik hebt? Wel een idee om het middenstuk eruit te halen dan.

Groetjes!

Er zitten maar 2 schepjes nutrix in, maar Morgan krijgt Nutrilon AR he, en das ook al dikker.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Oh ja, dat was ik even vergeten. Twee scheppen Nutrix door ‘gewone’ melk zal dat echt niet veroorzaken denk ik. Nou ja, als het ook goed gaat met het middenstuk eruit lekker blijven doen. Ik blijf het een slim idee vinden…zal 'm onthouden voor hier als het ooit nodig mocht zijn…

Ja ik doe het alleen bj het laatste gedeelte als ze loopt te mieren. Als ze in een keer doordrinkt is het niet nodig. Want dat middenstuk heeft natuurlijk wel een doel

Groetjes,

Michèle

Uiteraard, daarom zijn die flesjes ook zo gruwelijk duur!

Hou maar op. Heb 2 grote smalle en 1 kleine (voor ander drinken) en ik heb 2 tuitbekers…

Groetjes,

Michèle

Wauw. Jij had geld over denk 'k ? Haha. Wij hebben twee smalle thuis en dan nog eentje bij opa en oma en op de crèche (geen zin in heen en weer gesleep met die dingen, zul je zien dat je ze vergeet). Wist niet dat er ook tuitbekers van waren? Die verkopen ze niet bij de prenatal hier in ieder geval. Heb een tuitbeker van Avent gekocht dus maar. Zal via internet eens kijken naar zo’n tuitbeker, heb tenslotte geld genoeg!

Hoihoi!
Ik geloof dat ik een oplossing heb gevonden voor het langzame drinken van Joey… Ik heb een gaatje er bij geprikt in de avnet 2 speen. Hij doet er nu 25 minuten over! Das al een stuk beter dan bijna 40 minuten
Maar misschien zit hij inderdaat in een sprongetje, want het is niet alleen met de fles dat hij zo moeilijk doet. Hij slaapt de nachten nog steeds perfect hoor, van half negen tot half negen, dus daarover hoor je mij niet klagen. Maar sinds een paar dagen slaapt hij wel in met de speen, wat hij eerder nooit wou.
Overdag is hij ook best jengelig, hij wil eigenlijk het liefst alleen op de arm, en dan graag een beetje wiegend, want zodra ik stil zit, begint hij weer te huilen. Net zoals hij dat in de box, kinderwagen, bed, schommelstoel of wipstoeltje doet. En dat is nieuw voor ons, want tot een paar dagen geleden was hij heel tevreden en vond hij alles prima.
Al deze veranderingen in zijn gedrag zijn sinds afgelopen dinsdag, en toen heeft hij ook zijn handjes ontdekt, en begon hij bewust tegen de speeltjes van de babygym te slaan. Hij heeft de grootste lol met dat ding, maar hij houd het maar even vol. Ik denk dat het hem allemaal even te veel is, of te overweldigend, dat hij ineens iets heeft geleerd.
Er zit denk ik niets anders op dan gewoon af te wachten er proberen er zoveel mogelijk voor hem te zijn… Of heeft iemand nog tips, hoe ik het beste met dit gedrag kan omgaan. (sprongetje?)

Groetjes Anouk