Goedemorgen!
Tja ik ben er wel van overtuigd dat Joey in een sprongetje zit hoor, hij is gewoon een stukje verder in zijn ontwikkeling, en dat is soms lastig, maar toch ook wel heel leuk, want je kan echt zo leuk met hem spelen nu:D
En over dat uitproberen, ja daar kijk ik wel voor uit. Ze zeggen wel eens dat je baby’s niet kunt verwennen, maar ik weet wel zeker dat het wel kan. Joey heeft heel veel dingen echt wel door. Als ik bijvoorbeeld met hem de trap op loop om hem naar bed te brengen, dan kijkt hij al angstig, zo van; nee he, weer in dat ongezellige bed. Maar als ik even volhoud met dat jengelen, (want huilen kan ik het niet noemen) dan win ik, en gaat hij lekker slapen.
Hij weet ook al heel goed dat er eten aankomt zodra hij het geschud van de fles hoord, dan word hij helemaal wild! Ik heb de laatste tijd ook heel vaak een spelletje met hem gespeeld, dan roep ik 1…2… booooeh. Tegenwoordig begint hij al bij 1…2 te lachen, dan zie je duidelijk dat hij weet wat er dan komt. Grappig hoor, om te zien dat hij leert dat bepaalde dingen die altijd hetzelfde gaan, ook altijd dezelfde gevolgend hebben.
Gisteren wisten we ook even niet meer wat we met hem aanmoesten, het leek wel of hij honger had, maar het was nog ruim twee uur te vroeg voor de fles. Ik had van de week een baby cd gekocht, en die deden we maar eens aan, in de computer. En bij windows mediaplayer zie je allemaal kleuren bewegen terwijl de muziek speelt, en daar had hij wel oog voor:D We hebben hem voor de monitor gezet, en toen was het goed. Ik denk dat hij soms ook een beetje last heeft van verveling. En aan ons de taak om dan weer wat uitdagends voor hem te vinden.
Laten jullie je baby wel eens televisie kijken? Joey vind het leuk om smorgens een kwartiertje naar de tweenies of teletubbies te kijken. Dit kan toch geen kwaad?
Pfff wat een vragen komen er toch in je op als moeder. Het is ook elke dag weer een avontuur om mama te mogen zijn:D
Groetjes Anouk