Welke fles en speen?

Ja ik heb hem op internet besteld. En hier ook 1 fles op de creche en 1 this hoor. Geld over hebben we nooit

En ja dat is sprongetjes gedrag. Je kan hem helpen door spelletjes met hem te spelen zoals vliegtuigje, hobbelpaard, laten voelen aan stofjes en hapspelletjes (hierbij hap je naar de navel of zo) alles nauurlijk gepaard met het nodige geluid. Speeltjes met geluid zoals rammelaars en zo worden nu erg interesant. Of fitnes met hem. Dat trekt hij zich op aan je duimen tot zit. Niet doen net na het eten

Door hem zo te stimuleren is hij ook sneller uit zijn sprongetje. Je leert hem dat deze dingen leuk zijn en niet eng.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

precies wat Michele zegt… en dan zijn die prongetjes voor jezelf ook beter te verdragen… het kost voor mama en kind tijd en inspanning maar … als je ziet wat ze ervan leren vind ik het ook altijd weer spannend hoe meneer hier uit zijn sprong gaat komen… (mits het niet ten koste gaat van mijn nachtrust) … Blijf ondanks de sprong wel consequent want… ze kunnen je hierin ook uitproberen… dan jengelen/huilen ze maar even… snap je beetje wat ik bedoel? niet dat je hem/haar niet moet troosten helpen maar er zijn grenzen.

VB: De kleine huilde op een gegeven moment als hij in de box gelegd werdt. Dus tja wat doe je dan … ach kom maar bij mama. Tot hij helemaal niet meer in de box wilde en je hiermee jezelf en de kleine heb… (voorval wat hier niet is gebeurd hoor! ik was al gewaarschuwd )

Ik laat morgan jengelen. Die hoor je dan na twee tellen echt zuchten van chips werkt niet en dan gaat ze spelen. Als ze moe wordt gaat ze ook jengelen, maar dan zet ze door en dan gaat ze ook oogjes wrijven en dan weet ik bedtijd.

Maar uitproberen kan ze hier ook heel goed

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

precies… ik bedoel maar dat je even goed het evenwicht moet vinden tussen uitprobern en écht de sprong! maar wie kent er zijn kind het beste dan de mama (al denkt de mama soms van niet)…

Succes! wie weet als de kleine uit de sprong is moet je weer naar een kleine speen

Goedemorgen!

Tja ik ben er wel van overtuigd dat Joey in een sprongetje zit hoor, hij is gewoon een stukje verder in zijn ontwikkeling, en dat is soms lastig, maar toch ook wel heel leuk, want je kan echt zo leuk met hem spelen nu:D
En over dat uitproberen, ja daar kijk ik wel voor uit. Ze zeggen wel eens dat je baby’s niet kunt verwennen, maar ik weet wel zeker dat het wel kan. Joey heeft heel veel dingen echt wel door. Als ik bijvoorbeeld met hem de trap op loop om hem naar bed te brengen, dan kijkt hij al angstig, zo van; nee he, weer in dat ongezellige bed. Maar als ik even volhoud met dat jengelen, (want huilen kan ik het niet noemen) dan win ik, en gaat hij lekker slapen.
Hij weet ook al heel goed dat er eten aankomt zodra hij het geschud van de fles hoord, dan word hij helemaal wild! Ik heb de laatste tijd ook heel vaak een spelletje met hem gespeeld, dan roep ik 1…2… booooeh. Tegenwoordig begint hij al bij 1…2 te lachen, dan zie je duidelijk dat hij weet wat er dan komt. Grappig hoor, om te zien dat hij leert dat bepaalde dingen die altijd hetzelfde gaan, ook altijd dezelfde gevolgend hebben.

Gisteren wisten we ook even niet meer wat we met hem aanmoesten, het leek wel of hij honger had, maar het was nog ruim twee uur te vroeg voor de fles. Ik had van de week een baby cd gekocht, en die deden we maar eens aan, in de computer. En bij windows mediaplayer zie je allemaal kleuren bewegen terwijl de muziek speelt, en daar had hij wel oog voor:D We hebben hem voor de monitor gezet, en toen was het goed. Ik denk dat hij soms ook een beetje last heeft van verveling. En aan ons de taak om dan weer wat uitdagends voor hem te vinden.
Laten jullie je baby wel eens televisie kijken? Joey vind het leuk om smorgens een kwartiertje naar de tweenies of teletubbies te kijken. Dit kan toch geen kwaad?

Pfff wat een vragen komen er toch in je op als moeder. Het is ook elke dag weer een avontuur om mama te mogen zijn:D

Groetjes Anouk

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Ja dat kunnen ze mooi zeggen dat we die kleine niet kunnen verwennen. Ik heb weleens horen zeggen dat je ze niet verwennen maar wel aanleren… (zit wel iets in!)…

Televisie kijken is volgens mij geen probleem, hoor er meerdere over die het doen. (wij hebben geen televisie). Maar let erop dat je dit niet doe als hij bijna naar bed moet etc. Zorg dan voor minimaal half uur rust… dit ivm de prikkels die ze op doen!

Gewennen, een baby gewennen. Pas vanaf 6 maanden kunnen ze verwend worden. Maar Morgan kijkt ook wel eens tv hoor. Ze is vind het geweldig. Helemaal staren ernaar. Alleen echt kijken doen ze niet. Ze zien lichtflitsen, vandaar de hoge prikkelgevoeligheid. Hetzelfde gebeurd met je monitor van je pc als rico kijkt, Dus ook niet vlak voor het slapen gaan.

En ik heb voor Morgan de jungle gehaald, deze is best duur, maar je kan ook een goedkopere babygym nemen. Ze gaan nu ook op de leeftijd komen dat ze tegen dingen aan willen slaan. Ze gaan ook aan steeds meer dingen voelen en steeds meer dingen willen ze uitproberen door het in hun mond te stoppen. Morgan is driftig aan het proberen om te rollen. Van rug naar buik wil wel, maar andersom nog niet. Ze snapt niet dat ze over haar arm heen moet. Ook probeert ze te kruipen maar een zeer gefrusteerde dame omdat dat helemaal nog niet lukt. Dus zo gaande weg leren ze steeds meer.

Groetjes,

Michèle

Om ook nog even iets te zeggen over de fles en speen…
Hier was het een enorm gedoe om de juiste fles/speen te vinden. Nu hebben we al vanaf het begin de difrax (als tip van de kraamverzorgster) en het ging in het begin wel ok (met de kleine beetjes melk die ik afgekolfd had). Na een poosje niet meer ‘geoefend’ te hebben, en ik op stap was, wilde ze de speen niet meer… Ow ow…
Toen had ik alle spenen van difrax geprobeerd. Zelfs de avent-flessen van een vriendin, maar ook dat werkte niet.
Toen heb ik maar eens de anti-lek speen van bibi geprobeerd en waarempel, die pakte ze! En gelukkig nog steeds. Ze krijgt nog steeds BV, maar soms heb ik het idee dat ze niet genoeg krijgt, en dan doe ik er nog een 100cc FV achteraan. Hier slaapt ze goed op dus tja…

Hoop dat je de juiste speen kunt/zult vinden…

Heerlijk zo’n kleine meid die steeds meer kan…
Waar blijft de tijd!

heey

nick die vind het geweldig met mij af ent toe te computeren dan gaat ie mee typen en me handjes pakken omdat die leuk bewegen met typen
vooral programma’s met kleuren vind die geweldig maar probeer wel als die in de box zit de tv uit te houden anders word het zo’n buishanger en wil ook dat ie leert zelf te spelen maar als ie heel huilerig is werkt het idd wel vooral bij pappa op schoot tekenfilms kijken vind pappa stiekem ook heel leuk

wen

Vanavond struinde ik weer eens door de Prenatal. Op zoek naar een Dr. Brownfles. Nou, die hadden ze genoeg. Ik heb de smalle fles gekocht met een setje 2-fasen spenen. Meteen even geprobeerd net. Het resultaat: Julia dronk heel rustig en met beleid, maar…de fles was leeg in 8-9 minuten! Ik ga het morgen nog een keer proberen, de ene keer drinkt ze misschien sneller dan de andere keer. Ik vind de fles wel lekker in de hand liggen en Julia dronk er ook goed uit, maar echt langzaam (waar ik op hoopte bij deze fles gezien mijn snelle drinklapje) was 'ie niet hoor! Net zoals de Bibi en de Difrax…Julia heeft ze allemaal zo leeg!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Was bij morgan ook, het kost wat tijd en gewenning Rainbow. Maar met deze flessen heeft ze wel minder kans op oorontstekingen

Groetjes,

Michèle

Okeeee! Ik heb vandaag meteen ook maar even de papspeen van Dr. Brown gekocht, want die had ik niet. Ik heb wel de smalle fles, want die dikke kon ik met mijn minihandje bijna niet vasthouden hahaha! Die speen kook ik dadelijk even uit en dan…proberen maar! Wat een strontdure flessen trouwens he! En ik had er al zo veel om te proberen…Hopelijk is deze HET!

Groetjes Rainbow, trotse mama

[img]http://b1.lilypie.com/l071p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Eh Rainbow, niet om je de moed in de schoenen te laten zakken, Voor morgan heb ik een 3 standenspeen gekocht van avent omdat de pap zo rot gaat met de Dr brown. In zoverre als ie te veel afkoelt en dik wordt gaat ie moeilijk of niet door het ventiel. Dus dan moet dat er weer uit. Nou heeft morgan wel Nuutrilon AR en die is al dikker. Als deze op is gaan we gewone nutrilon porberen. Dus misschien gaat dat beter. Want ik weet dat Mriek er weer geen last van heeft met pap. Toch Mriek??

Groetjes,

Michèle

Klopt, hier gewone Nutrilon met pap en dat werkt prima met de dr. brown’s.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ha ha ha AR met pap en de avent gelukkig ook. maar wie weet zitten we straks ook gewoon op de Dr brown met de pap

Groetjes,

Michèle

Wie weet…

Maar de AR is nog niet op. Moet zeggen nu ik een pakje nutriton op de creche gezet heb en ze daar haar eten van krijgt nu hou ik inderdaad langer over hier, scheelt een hoop centjes.

Groetjes,

Michèle

En da’s altijd fijn…kunnen we weer leuke kleertjes kopen!

Ha ha ha nou Morgan heeft even genoeg. Eerst pappa en mamma

Groetjes,

Michèle

Vooruit, een hip kind naast verslonsde ouders kan natuurlijk ook niet…