Welk wasmiddel gebruiken jullie?


#1

Nu met dit heerlijke weer spelen de kindjes constant buiten. En het liefst klimmen ze overal op, rommelen ze met water en modder. Prima, maar nu was ik net aan het strijken en zag ik op twee gloednieuwe shirts van Max nog zwarte vlekjes zitten. Modder ofzo? Het was een geel shirt en het ander is wit. In de zomer dragen ze vaak lichte shirts en die krijg ik met Robijn op 30 graden niet altijd goed schoon. Vervelend, want shirts met vlekjes staan slordig vind ik. Maar ik wil ze natuurlijk niet binnen houden en steeds buitenspeelkleding aandoen is ook niet handig.

Hoe krijgen jullie dit soort buitenspeelvlekken (gras, modder, zand) schoon? Welk wasmiddel is volgens jullie echt goed? Of is dit reclame KImmetje? Omschrijf het middel anders een beetje? Ik hoop op schone kleding, anders kan ik shirtjes kopen aan de lopende band!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#2

Ik heb Witte Reus color en voor witte was.
Buitenspeelvlekken gaan er niet zomaar altijd uit, sommige vlekken moeten echt wel voorbehandeld worden (zoals grasvlekken). Daar is geeneen wasmiddel tegen opgewassen. Die behandel ik dus met Groene Zeep à la Sje.

Maar bijv. bloedvlekjes, waar ik iedereen altijd over hoor klagen, die gaan er met witte reus zonder voorbehandeling gewoon uit met die Witte Reus.

Ik ben er heel tevreden over.

Groetekes, Sje


#3

Biotex, maar Sje heeft gelijk! Sommige vlekken gaan er echt alleen uit na een nacht in een sopje


#4

Ik doe op alle vlekken die ik in de kleren zie zitten eerst ariel vlekverwijderaar, daar krijg ik echt alle vlekken ermee uit.
Verder was ik de kleren met ariël waspoeder en als het zo vies is, doe ik het ook rustig op 40 graden.
Maar, ik merk ook dat je met dit weer goed op moet letten. Seth heeft ook een wit shirt, en die is zo zwart. Prima… maa rik wil het er wel weer uit boenen

Liefs, Anne


#5

Ik was gewoon met de wasmiddel van de Aldi… klein pak dat wel… en ook de wasverzachter gebruik ik daarvoor…en ik was altijd op 40 graden…
Ik krijg uiteraard niet ALLE vlekker eruit, maar modder en zand en etensresten krijg ik er wel uit…

is een kleding stuk na een aantal keren nog vies, gooi ik het wel weg,maar dat komt niet zo vaak voor… haha

Liefs, Melanie



#6

Ik gebruik de was middel van de Lidle, Formil heet dat geloof ik. Ideaal spul en krijg er eigenlijk alles mee uit. En het is ook nog eens voordelig!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#7

Ook hier van de Lidlle en krijg tot nu toe ook alles gewoon schoon.

Liefs Michelle



#8

Ik gebruik Ariël i.c.m. vanish.
Als het echt nare vlekken zijn dan gebruik ik vooraf nog een citroentje.


#9

Hier altijd robijn waspoeder,
en wasverzachter van Lenor (ik vind die namelijk zo lekker)
En krijg de was er altijd schoon mee.

Liefs Xandra


#10

Fijn weer wat merken! Ik vind Robijn niet atijd heel goed moet ik zeggen, kleuren worden ook best snel flets. Misschien een keer naar de Lidl en straks even Ariel halen!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#11

Ik gebruik omo vloeibaar, maar als het heel vies is (vb lichte shirts of zo) dan zet ik het even in de week in Biotex. Voor echte grasvlekken in spijkerbroeken die ik er met gewone was niet uit krijg, gebruik ik ouderwetse ossegalzeep. Lukt tot nu toe altijd!



#12

Ariel en als er echt vlekken in zitten behandel in voor met groene zeep. Werkt perfect.

Groetjes Natasja



#13

Ik gebruik alleen Omo en Robijn, maar dat komt omdat ik voor andere merken allergisch ben (behalve Neutral niet natuurlijk maar die ruikt niet zo lekker ) en de echte vlekken behandel ik idd met groen zeep/vanish. Echt alles krijg ik er niet mee uit maar het merendeel wel gelukkig.

liefs,
Rinske


#14

Grrr, gisteren had Max weer een witte korte broek aan en die was dus zwart. Ik gooide 'm gisteren meteen in de Biotex, maar vanochtend zat vrijwel alles er nog in. Waarom krijgen andere mama’s alles altijd netjes schoon en ik niet? Grrr. Ik heb Ariël vlekverwijderaar gekocht gisteren, dus dat probeer ik dan maar! Hopelijk werkt het, want die broek was net nieuw en toch bijna 20 euro!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#15

Hahahahaha Rainbow,koop dan ook geen witte broeken voor die kleine deugnieten hahaha

Liefs, Melanie



#16

dat is idd 1 ding, Nooit maar dan ook nooit witte kelding gebruiken bij kleine kinderen, kun je na 1 keer weg gooien! Alle kleuren zijn goed, zelfs beige ofzo, maar spierwit, nee dat krijgt niemand schoon denk ik!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#17

Jawel hoor woezel Ligt ook wel aan het kind denk maar Dylano draagt ook gewoon wit hoor, maar das niet echt een smeerpoets.

Liefs Michelle



#18

hahahahaha dan zal het idd ook per kind verschillen, maar bo is een echte smeer poets, hij kan wel 3 keer per dag schone kleren aan, nog niet eens zozeer door het eten (af en toe ook wel), maar gewoon door het spelen buiten, en als ik dan weg moet, kan ik hem moeilijk met zwarte kleren door het zand mee nemen, dus dan maar weer een schoon setje aan.

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#19

@Rainbow: Gewoon broek natmaken en een scheut ariel vlekverwijderaar erop en dat even flink inmasseren en een nachtje laten liggen. Daarna in de wasmachine als het uitkomt
Ik denk dat de vlekken er daarna wel uit zijn.

Liefs, Anne


#20

Dylano speelt ook met zand ed maar zit eigenlijk zelden vies, Madelon was ook nooit vies.

Afgelopen vrijdag was hij bij een vriendinnetje, ze hebben met hetzelfde zand gespeeld, hetzelfde gedronken en gegeten en Dylano was schoon net of hij stil had gezeten en zij zag er uit of ze door de modder had gerold Vraag me niet hoe het kan

Liefs Michelle