Ik ben even benieuwd naar jullie mening.
Op 26 juni wordt Tim 4 jaar. Een krappe 4 weken later is het bij ons zomervakantie. Wij komen 25 juni terug van vakantie, dus wennen voor zijn verjaardag gaat niet lukken. Hij zou dan meteen als we terug zijn van vakantie naar school moeten om te wennen. Wat er dan op neer komt dat hij in een krappe 4 weken gaat wennen en nog maar even fulltime naar school kan gaan. Om vervolgens alweer vrij snel 6 weken niet te gaan. Dit vinden wij te kort, dus hebben wij besloten Tim na de zomervakantie pas naar school te laten gaan. Overigens zou hij voor de zomervakantie ook in een andere klas komen als na de zomervakantie. Er is namelijk een instroomklas voor kindjes die van maart tm juli 4 worden. Dit is een hele kleine klas, zodat kindjes langzaam aan kunnen wennen en dan gaan ze na de zomervakantie naar groep 1.
Nu ben ik net gebeld door de leerkracht van de instroomklas of we Tim nog voor de zomervakantie naar school laten gaan. Zij begreep ons standpunt dat hij niet komt. Maar nu hoorde ik van haar dat er zelfs kindjes die in juli 4 worden nog komen.
Ben erg benieuwd of jullie mijn mening delen om hem na de zomervakantie pas naar school te laten gaan. Ik heb namelijk al meerdere reacties van mensen (die overigens ver van mij af staan) dat ze het raar vinden dat we Tim pas na de zomer laten gaan.
Groetjes,
Sandra