We zijn wel2x naar een inloopochtend geweest maar mijn kleine dame vindt het niks … die wil liever op de PSZ blijven ???
Haar moeten we ws langer begeleiden en niet in een snel tempo, zeker geen verschillende klassen want dat is te veel veranderingen!
Wel of niet voor de zomer naar school
aan de ene kant ben ik het wel met jullie eens want waarom laten wennen om hem vervolgens weer te laten ontwennen. dat geeft ergens ook wel veel spanning voor een kind, EN op vakantie gaan is al spannend voor een kind, maar als ie daarvoor al spanningen heeft door te wennen, vervolgens door op vakantie te gaan (andere omgeving en gewoon omdat vakantie gewoon spannend is) en daarna weer spanning door weer opnieuw te moeten wennen in een andere klas en de grote school… want wennen voor 4 weken heeft volgens mij bar weinig nut als je ze vervolgens weer 6 weken thuis moet houden.
anderzijds… tja anderzijds… ik zou het niet weten ik denk dat bovenstaande tekst wel mijn standpunt is. neig toch meer naar na de schoolvakantie dan ervoor. ook omdat meerdere kinderen pas na de zomervakantie beginnen in de kleuterklas, dan is hij dus niet de enigste en jij bent dan niet de enigste “nieuwe moeder” op het schoolplein.
en je kunt je kind er mooi in de zomervakantie op voorbereiden … tijd en ruimte genoeg voor het kind en jezelf. Er zijn ook boekjes voor die je kunt gebruiken, handig voor in de vakantie periode want ik denk dat elk kind het heel erg spannend vind. Misschien wordt het wel een beetje onderschat …
Ook in dit geval zou ik kiezen voor de RRR … zeker regelmaat en rust!
Bedankt voor al jullie reacties. Na alles nog eens overdacht te hebben gaan we hem gewoon zoals we van plan waren na de vakantie pas naar school laten gaan. We vinden de periode tot de zomervakantie echt te kort om vervolgens 6 weken niet te gaan.
Is voor hem ook rustiger zo. Kunnen we eerst zelf op vakantie en hoeft hij niet meteen als we terugkomen uit Frankrijk de volgende dag naar school. Dan zijn verjaardag en dan nog tm augustus 1 dag per week naar de creche en dan naar school. Kunnen we hem na zijn verjaardag idd genoeg voorbereiden op school. Ook al gaat hij dan pas na de zomervakantie. Alsnog bouwen ze het gewoon rustig op door eerst paar uurtjes te gaan en zo steeds langer naar fulltime. Dus dat is prima.
Sta er ook wel helemaal achter. Zeker weten doe je het nooit, maar denk dat voor Tim beter is na de vakantie te starten. Hij hecht zich niet meteen aan een nieuwe juf. Dus dan is het voor hem ook fijner te starten bij de juf waar hij meteen het hele jaar zit.
Groetjes,
Sandra