Wel of geen verrassing?

Pffff we komen er echt niet uit… We twijfelen enorm
Bij Sylvie wilden we niet weten wat het is. Het is tot het eind een verrassing gebleven en dat vonden we erg leuk
Maar nu twijfelen we wat we zullen doen. Aan de ene kant willen we weer dat het een verrassing is want dat vonden we helemaal super. Maar aan de andere kant vinden we het ook wel praktisch om het wel te weten
Dus mijn vraag aan jullie: Waar hebben jullie voor gekozen en waarom?

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Wij wilde het bij morgan ook niet weten en mocht ik weer zwanger worden wil ik het weer niet weten. Toen mijn ma zwanger was van mij wist ze het ook niet en we zijn met beide even gelukkig dus waarom willen weten. Dat vond ik juist zo spannend om van de gyno te horen wat ze was en niet te hoeven zeggen ja we weten het al.

Groetjes,

Michèle

wij wisten het ook niet, en ik vond dat erg leuk! Ik had wel een sterk voorgevoel. (en we hadden geen meisjesnaam, daar kwamen we niet uit ) Dus blij dat mijn voorgevoel klopte! Voor de naam uiteraard, niet voor het geslacht. Dat maakte niets uit, als het kindje gezond is ben je al zo gezegend.
Bij een tweede zou ik het ook twijfelen denk ik, vooral omdat je al veel spulletjes hebt.
Succes met de keuze!

groetjes
Ineke

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/OSlmp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - ineke1980 op 02 Apr 2011 14:06:06

Van Rens wisten we het niet. Nu wilde ik het wel weten maar mijn man absoluut niet. Voor mij was het ook meer vanuit praktisch oogpunt. Of ik bv nog wat aan die tig dozen jongenskleertjes had. Maar aangezien mijn man het echt niet wilde weten en ik daar tegenover hem mijn mond toch niet over kan houden hebben we besloten om niet naar het geslacht te vragen. En eigenlijk ben ik daar nu wel blij mee. Het is toch weer een hele verassing zo. En toen Rens werd geboren hadden we ook geen jongenspul en dat is snel en ruimschoots goed gekomen dus als het nu een meisje zou zijn dan komt dat ook wel.
Word trouwens niet goed van alle mensen die naar mijn voorkeur vragen. Ze gaan er allemaal vanuit dat ik wel graag een meisje zal willen. Ik heb gewoon echt geen voorkeur, hoop gewoon dat het een gezond kind is, een jongen of een meisje is mij om het even. Kijk een meisje kun je natuurlijk lekker mee tutten, maar 2 broertjes die lekker met elkaar kunnen ravotten lijkt me ook geweldig.
Maar als je dat zegt dan kijken mensen je aan of je van een andere planeet ofzo komt.

groetjes ramona

Wij wisten het bij allebei niet.

Lig je net wat gemotiveerder te bevallen als je weet dat er nog een verrassing achteraan komt.

Als er nog een derde was gekomen had ik het, na 2 meiden, ook niet willen weten. Het maakte me absoluut niet uit of we jongens of meisjes zouden krijgen. Ik vond het al een cadeau om moeder te mogen worden. Je hoort nogal eens spookverhalen om je heen van mensen die met heel veel moeite een kindje mogen krijgen of bij wie het zelfs helemaal niet lukt.

Dus ik vond het wel best zo en daarom was het ook helemaal niet belangrijk om te weten of we jongetjes of meisjes zouden krijgen.

Groetekes, Sje

Wij wilde het wel graag weten omdat we niet na de bevalling genoeg geld hadden om dan allemaal kleding te kopen. En iedereen ons graag wat wilde geven omdat we zo jong waren (ik 17 mijn vriend 21). Dat was wel erg handig.

Maar bij een tweede wil ik het niet weten (als dat lukt haha)

Liefs Shirley

hoi!
mijn antword weet je al!
wij willen het wel weten. Dan kan ik al die dozen met meisen kleertjes of op marktplaats zetten, of gaan inruimen in het kamertje
etc etc etc

succes met een beslissing nemen!
groetjes

Hmm, misschien lees ik het verkeerd, maar ik vind het een beetje overkomen hier dat je, als je het wel wilt weten, DUS een voorkeur hebt. Zo van: ik wil het NU weten omdat ik graag een…zou willen. Alsof je anders teleurgesteld zou zijn. Telkens lees ik ‘het maakt niet uit wat het is, als het maar gezond is’. Wij wilden het wél weten bij allebei, maar dat heeft NIKS te maken met een voorkeur hebben hoor. Daar kun je na 20 weken toch niks meer aan veranderen, dus dat is een onzin-argument in dit geval vind ik. Ok, ik was wel heel blij toen Max een jongen bleek te zijn (van alle eentje is toch wel heel leuk vind ik), maar ik was net zo gelukkig geweest met een zusje voor Eva. Voor ons was de verrassing met 20 weken net zo groot als 'ie met 40 zou zijn geweest. Wij willen geen kindjes meer, maar anders zou ik het gewoon wéér willen weten. Mijn vriendin zei bij beide kindjes trouwens meteen dat het een jongen/meisje was (zij heeft ook alletwee) en dan ook de naam. Dat deden wij dan niet, dan is wel alle verrassing eraf vonden wij!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Mijn bericht is in elk geval niet zo bedoeld geweest.

Groetekes, Sje

Nee, dat zal ook wel niet hoor! Ik las het zelf alleen wel een beetje zo!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nog aan het ontzwangeren zeker?

Groetekes, Sje

Zit ik een heel bericht te typen, drukt die kleine boef van ons mn pc uit Hihi

Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Zo denken wij er ook altijd al over, we hebben geen voorkeur als het maar gezond is. Maar ik vind net als rainbow dat dit niks te maken heeft met de keus van het wel of niet willen weten.

Wij hebben beiden zoiets van, we vinden het gewoon prachtig als het geboren is en ze dan zeggen gefeliciteerd het is een jongen/meisje. Dat vonden we bij Sylvie ook zo ontzettend mooi. We hebben de hele zwangerschap elkaar zitten klieren omdat mn vriend er heilig van overtuigd was dat we een jongen kregen en ik dacht een meisje En ik had achteraf gelijk
Maar dat geklier was erg leuk maar hebben we nu sowieso al niet omdat we nu allebei al denken dat het een jongen word
Kan nog veranderen hoor, want bij Sylvie zei ik het in het begin alleen om mn vriend te klieren maar na onze 3D echo wist ik het zeker. Ik zag er echt een meisje in
Nu weten we natuurlijk nog helemaal niks omdat ik pas 12 week ben

Maar ik zit inderdaad ook meer met het praktische. We hebben natuurlijk van Sylvie gewoon neutrale kleertjes van het begin, omdat we het toen ook niet wisten. Dus daar zitten we niet mee.
Maar wel met een roze wipstoeltje en roze draagzak En we hadden nu zoiets van, Sylvie heeft niet echt een leuke babykamer gehad en dat willen we nu wel zeker weten. Maar ja dat kan ook best neutraal zijn hoor.

Maar goed we neigen toch ook wel meer naar niet weten dan wel, maar toch is er wel twijfel

Ohjah EN!! Wij kunnen ook maar geen meisjesnaam meer bedenken

Wij hebben het bij de pretecho rond de 32 weken wel gevraagd, we wilden het graag weten. Wat Rainbow zegt: de verrassing was toen net zo groot als hij was geweest na de bevalling. Lekker praktisch ook: maar één naam hoeven verzinnen, een leuke jongenskamer maken, etc.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik wilde het graag weten simpelweg omdat ik te nieuwsgierig ben!
Ik ben zo slecht in afwachten terwijl ik het kan weten, echt vreselijk eigenlijk…
Mijn man maakte het niet uit, dus mocht ik het beslissen.

De verassing vond ik net zo groot als dat het bij de geboorte zou zijn. Ik heb voor mijn gevoel ook meer band met mijn kindjes omdat ik ze al vanaf we weten wat ze waren bij hun naam noem. We alleen thuis hoor, lde naam houden we voor anderen nog even geheim… En de namen wisten we al hee snel eigenlijk!

Ook vond ik het makkelijker met kleertjes en spulletjes kopen, helemaal omdat ik de neutrale kleertjes niet zo leuk vind…
Dan kwam ik uit bij grijs en pastelkleuren, Maar dat is persoonlijk hoor!

Verder maakt het mij echt niet uit of ik nou 2 jongens zou krijgen of 2 meiden, ik vind het sowieso geweldig dat ik (weer) mama mag zijn, wat Sje al zei.
Je hoort zo vaak dat het bij anderen niet lukt, dan ben ik toch gezegend dat het 2x zo snel gelukt is…

Wij wisten ook beide keren wat het werd.
Ik vond het heerlijk om de eerste babykamer helemaal roze te maken. Echte meiden kleren te kopen, en maar 1 naam hoeven te bedenken.
Bij de tweede hebben we er eigenlijk niet eens over nagedacht, en ook weer met de 20 weken echo het geslacht gevraagd. Blauwebaby kamer, nieuwe babykleren, 1 naam, heerlijk om te weten!
Bij een eventuele volgende zou ik het weer willen weten.

Bij onze eerste zwangerschap wisten we niet wat het werd. Nu bij de tweede wisten we het wel.
Mijn vriend wilde het graag weten. Ik ook wel hoor.

Ik vond beide keren erg leuk. De eerste keer de verrassing en nu dat we wisten wat het wordt.

Mocht er nog een 3de komen dan wil ik het weer weten

Wij wilde het beide keren niet weten. Natuurlijk waren we nieuwsgierig, maar we vonden het veel te leuk dit bij de bevalling pas te weten. Het maakte ons niet uit wat het zou worden en kleertjes zijn zo gehaald als het nodig is.

@ramona, die vraag kreeg ik dus ook iedere keer. Iedereen ging er maar vanuit dat ik graag een meisje wilde omdat ik al een jongen had. Terwijl dit helemaal niet zo is. Jongen/meisje is leuk, maar 2 jongens is net zo leuk. Het is heel cliche, maar voor mij staat bovenaan dat ik hoop dat mijn kinderen gezond zijn. En verder maakt het niet uit wat het geslacht is.

Groetjes,
Sandra

@Sandra helemaal mee eens
@rainbow zo had ik het niet bedoeld hoor. Het wel of niet willen weten heeft volgens mij niet zo zeer met voorkeur te maken. Word alleen een beetje gestoord van mensen die niet geloven dat je echt geen voorkeur hebt.

groetjes ramona

Wij hebben ook zeker geen voorkeur, maar ik denk dat niemand op dit forum dat heeft