Wel of geen verrassing?

Pffff hihi het lijkt er op alsof we nu toch beiden meer neigen naar wel weten
Want na het lezen van jullie reacties denken we ook: Wij willen het waarschijnlijk hierbij laten, 2 kindjes. We weten het niet 100% zeker, maar er komt hierna sowieso voorlopig niet meer 1 bij. Dus als we inderdaad echt de beslissing nemen dat we het bij 2 laten en we weten het wel bijna zeker. Dan is dit de laatste keer dat we dit allemaal mee maken. We weten nu hoe het is geweest om niet te weten wat het is, dus willen we eigenlijk ook wel een keer meemaken hoe het is om het wel te weten En nu kunnen we die beslissing nog maken. Als er hierna niet 1 meer komt en we laten het weer een verrassing, dan kunnen we niet nog een keer zeggen dit keer willen we het wel weten
Aaaaaah waarom is het zo moeilijk We zouden gewoon niet moeten kunnen kiezen Haha de luxe van tegenwoordig maakt het soms lastig om te kiezen

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Toen ik de 20 weken echo had was ik alleen met mijn zus (was in NL) mijn man was hier in Malawi. Ik vond het niet het moment om naar het geslacht te vragen, maar ik heb wel gevraagd of ze het op wilde schrijven en in een envelope wilde doen. Toen ik met 22 weken naar Malawi vertrok wist ik het niet, maar ik dacht misschien kunnen we het samen openmaken, maar uiteindelijk hebben we dat niet gedaan (samen besloten) ik heb daarna nog 5 echo’s gehad, maar nee we hebben toen besloten om het niet te weten. Twee dagen na mijn bevalling heb ik samen met mijn man die envelop open gemaakt; en daar stond in; waarschijnlijk een meisje! Dat vond ik nog steeds een heel speciaal moment omdat ik nooit in 100 jaar heb gedacht een zoon te krijgen. eigenlijk wist ik het al vreemd he!

wij wisten meteen dat we het wilden weten. Ik ben veel te plannerig om het een verrassing te laten en ik zei altijd ’ het is geen verrassingsei’. Wij hebben het ook gewoon tegen iedereen verteld.
Ik wilde heel graag een meisje in het begin dus was wel een beetje teleurgesteld in het begin ,maar nu vind ik een jongen geweldig. Past ook veel beter bij me. Als we nog een zouden willen, zou ik hopen op een jongen en het ook weer willen weten.
Maar ja iedereen is anders, ik ben nogal een rationeel persoon en mijn vriend ook.
Gewoon nog even over nadenken.

22-12-2009 colin geboren

Wij wilden het wel weten. En we hadden wél een voorkeur. Ik wilde een meisje, mijn man een jongen. Ik vind niet dat er iets verkeerd is met een voorkeur hebben voor een jongen of meisje. Het is niet zo dat ik dan ongelukkig was geweest als het dan toch een jongen was geweest. Dan was ik even blij geweest.

Voor een tweede heb ik nog steeds een voorkeur. Een tweede meisje zou ik heerlijk vinden. M’n man z’n voorkeur gaat deze keer ook voor een meisje

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Er is toch ook niks mis met een voorkeur? Als het maar niet negatief word als het juist het andere word.
Wij hebben trouwens ook beide keren gewoon aan iedereen verteld wat we verwachten. Met de tweede was het extra ‘spannend’ omdat er tot dan toe alleen meiden waren geboren. Ik ben blij met van beide 1, maar waren het 2 van hetzelfde soort geweest, was het ook goed geweest natuurlijk!

Ik vind ook dat er niets mis is met voorkeur, alleen heeft het woord ‘voorkeur’ een negatieve lading…

Toen ik zwanger was van Luka en we nog niet wisten wat hij was had ik al het gevoel dat hij een jongen was. Ik zag mezelf ook gewoon niet met een meisje, ben helemaal niet van jurkjes en het tutten en zo.
Ik had ook echt moeten wennen als hij een meisje had geweest…
Maar sowieso waren we blij met wat we kregen, een jongen of een meisje!

Nu, bij de tweede, had ik weer het gevoel dat het een jongen was. Maar dat is dus niet zo! En ik heb er best lang over gedaan om te wennen aan het idee van een meisje… Heb ook pas de laatste 6 weken flink veel kleertjes gekocht omdat ik gewoon niets leuks kon vinden.

Nogmaals, ik ben gewoon ontzettend blij dat we papa en mama mogen zijn, wat het geslacht ook was geweest!

@Hanna, wat een lieve foto’s van Sylvie zeg! Vooral die met die heeeele grote speen in dat heeeele kleine mondje! Leuke pakjes ook! Ik vond die pakjes uit één stuk altijd zo lekker baby!

Ik dacht toen ik zwanger was van Eva dat ze een jongen was. We noemden hem Lars in de buik. Bij de 20 weken echo zei de echoscopiste: het is vrijwel zeker een klein meisje. Toen moest ik ook echt omschakelen. Maar heb in de pauze die dag meteen echt zo’n meisjesrompertje gekocht bij de HEMA. Nu vind ik het heerlijk een meisje! En van Max vind ik het dan weer zo lekker dat hij een beetje stoer is en dat hij bv stoere gympjes aan kan! Het is allebei superleuk!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hihi ja schattig he Ik krijg er al weer helemaal zin in als ik die foto’s zo zie
Mij lijkt het ook beiden superleuk! 2 meiden lijkt me geweldig maar van allebei 1 ook. Wij hebben dus echt geen voorkeur, maar die mogen mensen best hebben vind ik ook, als ze maar niet balen als het niet is wat ze hoopten
We denken dat we bij de 20 weken echo gaan zeggen dat we het dit keer wel willen weten Maar we zijn nog niet 100% zeker, maar we hebben nog 7,5 week om er over na te denken Hihi

Wij hebben pas op het aller-allerlaatste moment beslist
Mijn man wilde het eigenlijk helemaal niet weten, maar ik was zooo nieuwschierig!
Maar omdat hij het niet wilde weten, kon ik het ook maar beter niet weten want dan zou ik toch mijn mond voorbij praten

Dus we waren bezig met de echo, aangegeven dat we het niet wilde weten. (hoewel ik het toch wel een beetje jammer vond). Maar ze zat verstopt dus ze konden niet alles zien.
Toen moesten we maar even 10 minuutjes gaan wandelen en dan terugkomen, misschien dat ze dan gedraaid zou zijn.
OEPS, tja met die extra kans kon ik me niet meer inhouden en wilde ik het toch weten
Dus de VK heeft t toen op een briefje geschreven die ik later die dag opengemaakt heb.
Manlief wilde het nog steeds niet weten, maar omdat ik het wist kon hij zijn nieuwschierigheid ook niet bedwingen, dus moest ik het maar vertellen, hahaha.

Moet eerlijk zeggen dat wij ook wel voorkeur hadden hoor.
We wilden graag een meisje, ook bij de eerste. Maar ben echt niet minder blij met zoonlief hoor!
(toen wisten we het trouwens niet - 20 weken echo zat r toen nog niet bij, maar we gingen er eigenlijk gewoon vanuit dat t een meisje was. Haha, toch best raar als dan opeens gezegd wordt dat je een zoon hebt!)

We hebben zo’n beetje de beslissing gemaakt om het dit keer wel te weten
Bedankt allemaal voor de verhalen

Ik ben zelf niet zo van de verrassingen, want ik wil graag alles in de hand houden… Dus vandaar hebben we gekozen om het wel te willen weten. Mijn vriend vond het vooral ‘handig’ voor het praktische

Als er nog een volgende zou komen, dan zouden we weer dezelfde keus maken…

Jordan Pharrell is 25.10.2010 geboren!