Hoi,
Ik heb even een vraagje, elke keer als wij pasta eten (bami spaghetti, macaroni) of rijst gerechten, dan weigert Bo dit> Toen hij net begon mee te eten, at hij het wel, maar sinds een paar maanden eet hij het niet, hij wil niet eens proeven. Aardappels en groenten eet hij in het algemeen wel goed.
Die aardappels beginnen mij echter een beetje de neus uit te hangen, en ik wil best rekening houden met wat hij lekker vind, maar als ik zijn zin geef, krijgt hij een beperkt eet patroon wat ik niet wil hebben.
Het gekke is ook, dat als hij bv spaghetti van olvarit eet, hij het opeens wel lust!!
IK ben dus iemand die geen vervanging geeft, dus als hij niet eet, dan eet hij niet. Hij heeft dondersgoed door dat als hij vervanging krijgt, hij het de volgende keer ook krijgt. dus dit is iets waar ik niet aan wil beginnen, en ik vind persoonlijk dat we in ieder geval 1 keer in de week iets van pasta ofzo mogen/moeten eten.
Nu had mijn man het volgende idee, alleen ik twijfel of hij nog niet te jong is daarvoor. Vanavond aten we namelijk spaghetti, en meneertje weigerde dus vanaf de eerste hap, en gooide zijn bord eten op de grond!!
Mijn man gaf dus aan, of het niet een idee is, om een bordje te bewaren voor morgen avond, en het dan weer te geven, in de hoop dat Bo door heeft dat hij het toch echt moet eten. Ik denk echter dat hij daarvoor nog net te jong is, maar ik wil wel graag dat hij zoiets gaat eten. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan, want ik vind het best vermoeiend dat hij dit elke keer weigert. Het is namelijk zo lekker!!!
liefs woezel