hoi Ghis,
wij zijn wel een stuk later begonnen dan jouw kindje hoor, ik lees dat je
kindje 1j en 9 mnd is. Weet niet of dat te vroeg is. Bij ons hadden ze op die leeftijd nog helemaal geen interesse , we zetten ze soms wel op de WC maar totaal geen interesse, gingen ermeteen van af.
Bij de oudste zijn we begonnen toen hij 2.5 -3 was (precies weet ik niet meer)
en met 3.5 was hij dag en nacht zindelijk (poepen en plassen direct goed, zo ineens,
heb hem die zomer flink in onderbroek achter het huis laten lopen)
en zo ineens he!
Met de jongste zijn we begonnen toen hij 3 was (voorheen ook geen interesse)
en plassen gaat dus goed, (sinds aantal maanden) maar poepen dus niet zo goed he.
'poepte toen ik luier af deed, veel in onderbroek. Daarna de angs kreeg hem helemaal niet meer op de WC , en gevolg ophouden soms 4 dagen. Vorig week ha
geweest en zoals beschreven in ander topic…
Maar nu lijkt het de goede kant op te gaan , jippie!!
Hij heeft nu vanaf dinsdag bijna iedere dag op de WC gepoept, paar keer bij opa*oma
en andere oma ook…
(waarschijnlijk hebben zij veel meer geduld als ons haha!!)
maar nu vandaag ook 2 keer thuis op de WC , nu zegt ie zelf ook M…
moet poepen, en gaat nu vanzelf op de WC , we belonen hem flink, oma heeft hem al centjes gegeven, en wij stickers. ( bep. aantal = kadootje uitzoeken)
We hopen natuurlijk dat het goed blijft gaan, wel geef ik hem zoveel mogelijk druiven/ pruimen, zodat de ontlasting wel zacht blijft, heb hem maar 1keertje lactulose siroop gegeven van de week, dus dat valt mee.
tja hoe begin je: je probeert hem op de WC te zetten en vertelt er een verhaaltje bij . (als M nu poept , zwaaien we het poepje altijd uit na een tip van het CB, schijnt heel goed te zijn voor het kind)
ik weet niet of je het boekje van Bobby kent, die gebruikten wij altijd
en dan Bobby op het potje,
je vertelt er een verhaaltje bij over je zoontje dan he, en probeert hem zo uit de luiers te krijgen.
Die hele zindelijkheid wist niet dat het zo moeilijk was, maar dat komt ook omdat we met de oudste er nooit problemen mee hebben gehad…
Heel veel succes![]()