haha, toevallig rico lag ook EINDELIJK PRECIES op de middellijn.
vond ik echt apart.
maar heb jij nog meer foto’s dan alleen julia dr voetje?
ben wel benieuwd naar hoe jullie zijn
Wegen en meten op cb
Dan woon ik zeker ook in die buurt, krijg het ook regelmatig te horen namelijk…
Erik was in januari 76 cm en 11 kilo. Keurig in de curve, langs de bovenlijn. Maar inderdaad, wat een opmerkingen…zucht. Moeten volgende week weer naar het cb, ben benieuwd.
Groetjes!
dan zal ik ook wel bij jullie in de buurt wonen want dat zeggen ze ook altijd tegen ruben…!
ruben spuugt niet veel…soms als hij een boertje heeft komt er wat uit maar over het algemeen blijft alles er in zitten…
en hij is ook niet dik of zo…jah…bolle wangen, dat heeft ie wel!! en echt mager is ie ook niet…zijn gewicht past best bij zijn lengte…6370gr en 64 cm…
hij zit er gewoon goed gezond uit
en wat dat buikliggen betreft… ik ga gewoon elke dag een paar keer proberen en dan zien we wel waar het schip strand…maar hij vind het echt niet leuk en begint gewoon te krijsen, dus dan ben ik er al een beetje beroerd van omdat ik datenorm zielig vind dan…maar zal vast goed komen…
groetjes!!
karin

Karin,
Je moet je zeker niet druk maken om het feit dat Ruben niet op zijn buik wil liggen. Tim vond het ook verschrikkelijk toen hij 2 maanden was. Sinds hij 5,5 maand is ging hij alle kanten op rollen en vind hij het buikliggen helemaal geweldig. Hij ligt nog wel op zijn rug, maar veel meer op zijn buik.
Tim moest vandaag weer naar het ziekenhuis. Toen hij een maand was moesten we voor het eerst naar het CB en toen is er een hartruisje geconstateerd. Wij werden doorverwezen naar de huisarts en die verwees ons door naar het ziekenhuis. Het bleek dat hij een gaatje tussen zijn hartkamers heeft. We moesten dus iedere keer langskomen voor controle om te kijken of het al dichtgroeide. Dat was niet zo iedere keer, maar vandaag dus wel. Ben helemaal blij, we hoeven niet meer terug te komen. Tim is ook gewogen en hij woog 9510 gr en is 74 cm. Ook wij krijgen altijd opmerkingen als hollands welvaren en al dat soort opmerkingen. Zelfs ook een keer geef je hem pokon, echt af en toe om gek van te worden. Hij groeit gewoon goed en ziet er absoluut niet dik uit. En al zou dat wel zo zijn, gaat er vanzelf wel weer af met kruipen en lopen.
Groetjes,
Sandra
Goh, dat wist ik niet Sandra. Van dat hartruisje. Wat heerlijk dat het goed is nu en jullie niet terug hoeven te komen!
Groetjes!
[img]http://b1.lilypie.com/hhgwp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />
Ja, ben helemaal blij dat we niet meer terug hoeven te komen. Toen Tim 1 maand was en ze het hartruisje hoorde dachten ze in 1e instantie aan een hartafwijking. Gelukkig is dat het niet geweest en was het een gaatje tussen zijn hartkamers. Dat is nu nog niet zo heel erg, behalve als hij een operatie zou ondergaan. Dan zou hij eerst medicijnen moeten slikken omdat er anders bacterien rondom het gaatje kunnen gaan zitten. Op den duur zou het echter wel problemen gaat opleveren als het niet dicht zou groeien. Vaak groeit het wel dicht en gelukkig dus ook bij Tim.
Groetjes,
Sandra
Ach ik moet steeds horen dat Morgan toch wel erg klein is en dat terwijl mevrouw een flink buikje, bolle wangen en spekpootjes heeft. Alleen maar 65 cm dus volgens de mensen die het weten te klein voor 6 maanden. Op ze haags gezeg Lekkah late lulle…
Groetjes,
Michèle

Lekker late lulla inderdaad. Weet je wat zo raar is? Julia is dan 2 cm groter dan Morgan en 3 ons zwaarder en zij wordt altijd als groot gezien, terwijl het in feite weinig verschil maakt. Kun je nagaan wat mensen kletskoek praten! Laatst was ik ook bij iemand die zelf een gehandicapt kindje heeft. Zegt ze tegen haar man : ‘Petra had niet van dat babyvet he Dennis?’ Dan denk ik: ‘Waarom zeg je dat nou?’ Ik ben naar hun kindje, dat ook niet knap is doordat het een syndroom heeft, altijd heel positief, ik prijs dat kindje altijd om wat ze wél kan. Ze zei er ook al wat van toen Julia 8 pond was met de geboorte. Waarom? Is dat niet gewoon jaloezie??? Julia krijgt altijd veel aandacht in winkels en meestal is dat gelukkig positief. Al vinden mensen het misschien inderdaad leuk om over ‘Hollands Welvaren’ te praten, terwijl wij mama’s dat een waardeloze opmerking vinden! Julia heeft lekkere Hollandse blozende wangetjes en ik denk dat ze ook van dat Hollandse blonde haar en blauwe ogen krijgt. Ik heb ook lekker zo’n Lief-shirt met ‘Made in Holland’ erop en Hollandse babies zijn nu eenmaal iets groter dan hun bv Franse petiterige vriendjes! Hup Holland Hup!
Trouwens Inge, natuurlijk heb ik véééél meer foto’s van Julia dan alleen van haar voetje! Maar ik vind het fijner om een beetje anoniem te posten hier, want ik heb een naam die je bijna niet hoort en dan weet iedereen meteen dat ik het ben haha. En ik post natuurlijk ook niet altijd positief over irritante mensen! Snappie? Maar ik wil je best een keer een foto mailen hoor!
Groetjes Rainbow, trotse mama

Mag wel hoor Rainbow. Ik ben inmiddels toch wel een beetje nieuwschierig hoe de drie eenheid van ikke ben er uit ziet. Van Rico weten we het, maar Julia???
Groetjes,
Michèle

Heb je al gemaild Michele! Foto mailen lukte niet, grrr, maar als je mij nou mailt, kan ik volgens mij een foto toevoegen!
Groetjes Rainbow, trotse mama

Moet je even wachten tot ik thuis ben Rainbow want naar me werk mailen heeft geen zin
Groetjes,
Michèle

dus ruben is niet de enige baby die gat krijsen als ie op zijn buik moet…
vanmorgen zijn we naar babymassage geweest…,is heel leuk…maar vandaag gingen we de rug masseren…je raad het al…ruben moest dus op zijn buik…
eerst dacht ik…meteen goeie oefening…heb het 5 minuten vol gehouden…toen krijste hij zo hard dat jeannet(lerares) ff moest wachten omdat ze er niet boven uit kon!
toen ben ik maar ff gestopt…toen ie weer rustig was nog een keertje…gewoon ff 2 minuten op zijn buik…dan maar schreeuwen!
hij moet wel leren om zijn nek te gebruiken!
en eerst dacht ik dat ie pijn had maar volgens mij is hij gewoon woedend als ie op zijn buik moet…moet er ookwel klein beetje om lachen…zo’n klein boefje en dan zo boos!
sandra
fijn dat het weer goed gaat met je kereltje!
groetjes!!
karin

}}
}
Gewijzigd door - karin aaltink op 11 Mar 2009 13:12:33
Tegen mij werd ook gezegd toen Tim die leeftijd had dat hij op zijn buik moest liggen om zijn nekspieren te trainen. Dit deed ik niet iedere dag, ook omdat hij het helemaal niks vond en heel hard ging huilen. Maar het is uiteindelijk helemaal goedgekomen. Tim had al vrij snel sterke nekspieren, ondanks dat hij bijna niet op zijn buik lag. Ik zou dus zeggen wel af en toe proberen, dat deed ik ook. Maar ik deed het lang niet iedere dag en ook niet lang.
Groetjes,
Sandra
Wij moesten dit oefene omdat Morgan kiss had. Ze mocht ook op een van onze buiken liggen als ze dat wilde en ook altijd boos was ze, maar nu ligt ze liever op haar buik dan op haar rug, al kan ze nog niet zelf draaien.
Groetjes,
Michèle

Ja Morgan had nog geen compleet verschover wervel en was 8 weken toen ze begandeld werd dus bij haar was aansterken van de spieren een pre.
Maar goed hoor dat ie al soepeler wordt.
en ja die onrust die ken ik wel, maar komt ook wel weer goed, ik plan altijd een rustdag voor morgan dan daarna.
Groetjes,
Michèle

wij moeten, volgens het cb, na elke schone luier ruben ff een minuut of 2 op zijn buik leggen…
…en als je dan ff bedenkt hoeveel schone luiers dat zijn op een dag…
ik doe het gewoon als ie goed wakker is, dan kan hij het meeste hebben en dan zien we wel…
verder beweegt hij zijn nekje goed, hij kijkt alle kanten op, als zijn nek pijn zou doen, dan zou hij dat ook niet kunnen lijkt me…
waarschijnlijk maak ik me weer eens veel te druk……zal niet de eerste keer zijn dak dat doe…( en vast ook niet de laatste…)
karin

Gister is ons ventje ook gewogen en gemeten op het cb… altijd weer leuk en spannend of hij gegroeid is. Nou de lengte was 75cm en het gewicht 9200 gram. Daarna moest ik doorlopen naar de wijkverpleegkundige die dan verder kijkt etc. Ze zei is je zoontje veel ziek geweest, drinkt hij slecht… ik hoezo?? hij groeit niet meer zo hard. Wow… ik vond juist van wel… hij is in 2 maanden halve kilo gegroeid… enne… hij eet en drinkt alles wat mama hem voorhoudt (als hij niet ziek is) maar slaapt ook veel.
Maar later begreep ik het wel… het schema ging eerst gelijk op… lengte en gewicht en nu loopt lengte nog erg omhoog en gewicht veel minder…

Niet druk om maken hè? Als het verder goed gaat met 'm maakt het echt niet uit dat het gewicht iets achter blijft zogenaamd.
Groetjes!
Kan best zijn dat ie zijn voeding nu meer nodig heeft voor het groeien en minder reserves opslaat. Straks is het weer andersom misschien en hebben ze wat te zeuren dat ie te dik is of zo.
Groetjes,
Michèle

Lees zo al die verhalen is ff en vraag me dus echt af heb ik dan zo’n scharminkeltje hahahaha hij is nu dus 6 maanden precies en weegt 6450 gram en is 65, 3 cm lolllllll
Groetjes Michelle