Wegen en meten op cb

nou…ruben is vandaag weer naar cb geweest…hij is nu 64 cm lang (4cm gegroeid)
en weegt nu 6370 gram…!
onze kleine reus heeft vandaag ook zijn eerste prikjes gehad…schreeuwen dat ie deed…echt zielig!
nu heeft ie een kleine verhoging en is behoorlijk slaperig en hangerig…
hij dronk veel te veel…moet nu overstappen naar friso extra …moet er wel bij zeggen dat ze heel vriendelijk zeiden dat het een advies was en niet moest, maar het was wel beter voor hem…dus dat gaan we maar proberen…hij drinkt zo 210 water met 7 schepjes weg…is ook wel veel voor zo’n klein ventje…
dus nu gaan we eerst de friso standaard mengen met friso extra…en als de friso standaard op is helemaal over op friso extra…hopelijk werkt dat…

karin

En heb je pcm bij de hand?? niet aarzelen te geven hoor, daar slaapt ie lekker op ook dan. Enne morgan was altijd zo’n twee dagen erna wat hangerig en humeuriger.

Groetjes,

Michèle

deze verpleegkundige is ook bij ons thuis geweest in het begin, en is echt wel een tof wijffie, haha
kan er goed mee over weg…die andere vrouw is ook wel aardig maar is niet echt mijn type zeg maar…komt een beetje drammerig over (trek me van haar ook niet zo veel aan)
bedankt voor de tip van dat warm houden…7 april is ie weer aan de beurt en ga ik het gelijk proberen!!! kijken of het werkt!
ik wist ook niet dat ie 2 prikjes kreeg…ik dacht eentje…komt ze aan met 2 van die dingen!
vond het zelf ook niet prettig moet ik eerlijk zeggen…
maar goed… we hebben het weer gehad voor een maandje…

@michele…ja heb pcm zetpillen, moest ze door de helft snijden zei ze…maar alleen als ie pijn had… maar dat heeft hij volgens mij niet…
alleen verhoging en enorm hangerig…
hij ligt lekker in z’n bedje…weet niet of ie slaapt…net nog niet helemaal maar hij vind het wel prettig daar nu…ik hoor hem niet in ieder geval…straks krijgt ie de fles en dan fijn naar bed…mams zelf ook en dan zien we wel wat de nacht ons brengt

groetjes!!

karin

karin hoeveel mg zijn de zetpillen als ik vragen mag?

mag je vragen hoor!
ze zijn 120 mg…voor kinderen vanaf 3 maand staat erop…
hoezo???

groetjes!!

karin

Gewijzigd door - karin aaltink op 09 Mar 2009 21:03:56

Ja kan ook van 60mg halen, dan hoef je niks te snijden en te rommelen.

Groetjes,

Michèle

onze ruben is gelukkig alweer iets beter te pas volgens mij…
verhoging was vanacht al iets minder en hij lachte vanmorgen alweer
dat zegt toch al heel wat!
straks fijn een stuk wandelen in de kinderwagen, vind ie heerlijk!
maar dan moet het wel droog blijven natuurlijk…anders vind mama het zelf niet zo prettig

groetjes!!

karin

60 gr hadden ze niet meer bij apotheek…vandaar…

groetjes!!

karin

hihi michele heeft al geantwoord,hoef je niet tesnijden en te rommelen.

ik had altijd een voraadje in huis

sommige AH’s hebben het ook. Die mogen dat zo verkopen tegenwoordig.

En ik heb beide. Morgan heeft de 60 nooit opgemaakt

Groetjes,

Michèle

Hij krijgt er nu weer twee Wil. Helaas, bij 4 maanden zijn ze er even vanaf. Morgan is nu 6 dus die heeft even rust zeg maar. Alleen hebben ze bij haar beide prikken tegelijk gezet de laatste keer. Zij is zo sterk in haar benen dat als ze de eerste zetten ze gaat spannen bij de tweede en dus veel meer pijn. Nu was ze in een keer klaar en had ze minder last.

Groetjes,

Michèle

bij mij zeiden ze dat het niet zo goed was voor z’n maagje…
hij drinkt 180 water+ 6 schepjes en soms 210+ 7 schepjes…en dat 6x…ik probeer gewoon ff friso extra en als dat niet werkt bel ik jose gewoon ff op…ik laat ruben ook geen honger lijden…
hij was wat aaan de zware kant zeiden ze, maar hij was al zwaar toen ie geboren werd!! 4505 gram!
en zijn groeicurve loopt perfect met een boogje …alleen hij loopt er boven langs zeg maar…
waar ik me wel een klein beetje zorgen over maak is dat ie het niet prettig vind om op zijn buik te liggen…ik weet dat het kan komen doordat ie dan niks ziet maar hij moet wel leren om zijn hoofdje op te beuren!

groetjes!!

karin

Niet te dicht op de voeding op de buik leggen, hier leert ervaring dat het eten dan nog wel eens terug kan komen

Enne nee hoor ze zijn het zo weer vergeten van die prikken. De eerste keer vonden wij het zo zielig voor Morgan dat ze een knuffelvis gekregen heeft.

Groetjes,

Michèle

Hier ook een beetje een bikkel: Julia huilde maar een heeeel klein beetje! Pas bij de tweede ook en dat duurde maar 3 seconden.

Wauw Karin, wat een groot boefie is Ruben. Maar dat is toch goed joh! Julia was ook zwaar bij haar geboorte, 4015 en nu groeit ze nog steeds goed. Wel minder hard, ze zit nu nog maar halverwege de curve (vanmiddag naar het cb, ik schat haar op 7,5 kilo met iets meer dan 6 maanden), maar eerst zat ze ook echt boven het gemiddelde. Ik trek me er niks van aan. Beter dat dan dat ze piepklein zijn. Gisteren zag ik een prematuur kindje, dat nu net zo klein was als Julia met haar geboorte. En hij was 6 maanden! Iedereen keek er een beetje naar, omdat dat jongetje zo klein was en zo breekbaar nog. Ze kunnen beter wat bij te zetten hem hoor. Vind ik dan. Maar ik hou me toch wel aan het advies van het cb en als ze zeggen dat Ruben te veel drinkt, is het goed om wat te minderen. Ik zou dat tenminste doen. Ik heb - in tegenstelling tot andere mama’s hier - altijd wel veel vertrouwen in het cb en zie hun wel als deskundig. Maar ik heb ook NOG geen gezeur gehad van hun omdat Julia gemiddeld is, want anders zou ik er ook anders over denken!

Hoe dan ook, kijk even wat je grote bink zelf aangeeft. Sommige kindjes hebben gewoon meer nodig dan anderen. De Friso Extra werkte hier TOP toen Julia tijdelijk (!) opeens een hongerlapje werd. Nu heeft ze die al een tijd niet meer nodig, maar het werkt wel en ze komen er niet van aan, dat is ook fijn toch!

Groetjes Rainbow, trotse mama

nouja elk kind is anders maar is toch wel best groot.
maar jongens zijn zoiezoMeestal wel iets groter en zwaarder dan meisjes baby’s
rico was met 5 maanden (paar daagjes ouder misschien) 65 cm en 7230 gram.
maargoed die is het nu aan het inhalen dus

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Rico is net zo groot en zwaar als Morgan en zij is 3 weken ouder.

Enne Als jij goort bent Karin en je man is dat ook, dan is het alleen maar logisch dat ruben dat ook is. Ik ben 1.60 en mijn vriend 1.83. Dus morgan is ook geen groot kind. Zou ook raar zijn als ik zo’n groot kind zou hebben

Groetjes,

Michèle

ja precies dus dat kan wel kloppen dan toch

en hier ook ik ben nog geen 1.60 en mijn vriend is 1.98 dusja…we zullen zien misschien komt hij er tussenin te zitten maar voor je het weet wordt ie nog groter dan rijco

Kan hoor Inge, Mervin zijn broertjes zijn 1.98 en 2.05. Ik zeg altijd hij is de oudste en de knapste en zij hebben de rest gekregen zeeg maar

Groetjes,

Michèle

hmm…welke rest slim hoge opleiding…de knapste vriendinnetjes? heeeeeel gelukkig??
tja wat heb je dan aan oud en knap zijn als je de rest niet hebt

Ik heb geen idee Wil, maar inderdaad schelen jongens en meiden wel wat in gewicht. Weinig is het niet, maar als het cb niks zegt is het toch gewoon prima? Bo oogt inderdaad niet als een michelinmannetje hoor, dus maak je niet druk! Julia is vandaag gewogen en met 27 weken 67 cm en 7,5 kilo schoon aan de haak. Dat was prima, exact op de middellijn. Desondanks hoor ik vaak over Julia dat ze groot is hoor, dat heb ik hier wel vaker gezegd. Straks ook in een winkel: ‘Nounou, Hollands Welvaren hoor!’ Ja, ze heeft bolle wangetjes, maar dat is ook het enige. Moe word ik daarvan!

Groetjes Rainbow, trotse mama