Hier ook een beetje een bikkel: Julia huilde maar een heeeel klein beetje! Pas bij de tweede ook en dat duurde maar 3 seconden.
Wauw Karin, wat een groot boefie is Ruben. Maar dat is toch goed joh! Julia was ook zwaar bij haar geboorte, 4015 en nu groeit ze nog steeds goed. Wel minder hard, ze zit nu nog maar halverwege de curve (vanmiddag naar het cb, ik schat haar op 7,5 kilo met iets meer dan 6 maanden), maar eerst zat ze ook echt boven het gemiddelde. Ik trek me er niks van aan. Beter dat dan dat ze piepklein zijn. Gisteren zag ik een prematuur kindje, dat nu net zo klein was als Julia met haar geboorte. En hij was 6 maanden! Iedereen keek er een beetje naar, omdat dat jongetje zo klein was en zo breekbaar nog. Ze kunnen beter wat bij te zetten hem hoor. Vind ik dan. Maar ik hou me toch wel aan het advies van het cb en als ze zeggen dat Ruben te veel drinkt, is het goed om wat te minderen. Ik zou dat tenminste doen. Ik heb - in tegenstelling tot andere mama’s hier - altijd wel veel vertrouwen in het cb en zie hun wel als deskundig. Maar ik heb ook NOG geen gezeur gehad van hun omdat Julia gemiddeld is, want anders zou ik er ook anders over denken!
Hoe dan ook, kijk even wat je grote bink zelf aangeeft. Sommige kindjes hebben gewoon meer nodig dan anderen. De Friso Extra werkte hier TOP toen Julia tijdelijk (!) opeens een hongerlapje werd. Nu heeft ze die al een tijd niet meer nodig, maar het werkt wel en ze komen er niet van aan, dat is ook fijn toch!
Groetjes Rainbow, trotse mama