Weg zonder kind

Dag dames!

Naar aanleiding van topic sprongetje, begin ik even een nieuwe.

Nora is nu ruim 9 maanden en ik ben nog nooit een nacht zonder haar geweest. Mn man is afgelopen weekend een nachtje weggeweest omdat hij met ‘de mannen’ naar een metalfestival ging en daarna een hotelletje zodat ze niet helemaal terug hoefden naar de Randstad. Als hij thuis zou blijven, zou ik het denk ik ook niet zo’n probleem vinden om weg te gaan, maar om met zn tweeen weg te gaan, durf ik eigenlijk niet goed aan.

Heel gek, want Nora zou het denk ik niet eens zo’n ramp vinden om een nachtje bij opa en oma te zijn, maar ik krijg het helemaal benauwd als ik eraan denk om niet bij haar te zijn. Zo gek, ik had dat nooit achter mezelf gezocht voordat ik moeder werd.

Voor in de zomer hebben mn man en ik afgesproken om minimaal 2 nachten lekker een hotelletje te boeken en dan is die kleine bij mn ouders. Het lijkt me heerlijk, maar aan de andere kant vind ik het heel moeilijk. En dan denk ik nu: hadden we dat nou maar eerder is gedaan, dan was ze er al een beetje aan gewend voor de eenkennige periode waar ze nu in zit. En: Ja maar ik ben haar moeder, ik moet toch minimaal in de buurt zijn!

Ik heb er intern heel veel problemen mee, hoewel ik ook veel zin heb om die tijd samen even lekker te hebben.

Herkennen jullie dit? En is het slim om voor dit tijd haar al een keer naar oma (die bij ons in de buurt woont, in tegenstelling tot mijn ouders) te brengen, zodat ik met onze dagen weg me niet zo druk maak, dat het niet meer nieuw is…

Ik zit er stiekem best wel mee, terwijl ik in mn hoofd weet dat het nergens op slaat!

Lilypie - Personal pictureLilypie

nee ik heb het ook meid
papa is al wel een paar x s’nachts weggeweest ivm hyken enzo en ik nog niet
ik zou het ook niet fijn vinden denk ik op de 1 of andere manier…
maargoed rijco zei laatst van: zullen we nog een weekend weggaan voor onze vakantie. en dan rico bij ons mam laten en dan laten oppassen?
ik zo: NEE DAT WIL IK NIET!!" hij zo: oh sorry hoor, haha
ja ik weet niet ik vind het persoonlijk niet echt prettig kijk ons mam heeft al vaker op rico gepast en ons pap ook (overdag als ik met mn moeder naar de markt was bijvoorbeeld) en ja…mn schoonmoeder vertrouw ik zeker wel maar goed rico is er 1 met gebruiksaanwijzing en ik heb geen zin om WEER alles uit te moeten leggen ivm zn reflux enzo hoe je het beste met m om kan gaan kwa spelen slapen eten enz enz enz.
maar een nacht naar MIJN vader en moeder doen zou ik ook neit fijn vinden.
Ik wil gewoon niet dat ie zolang bij me weg is denk meer voor mn eigen gemoedsrust ik kan dan ook niet rustig ergens heen gaan.
zelfs toen mn vader even op hem had opgepast 2 uurtjes ofzo belde ik al op van: gaat alles goed??? want hij was aan het huilen toen ik ging weet je wel…nouja
ik begrijp je dus volkomen en ehb ook geen tips
het enigste wat ik kan meegeven is dat het heel normaal is dat je hierover twijfelt.
maar ga wel lekker weg meid dat kun je wel gebruiken! hier komt de dag ook nog wel dat rico uit logeren gaat maar niet zolang hij nog zo aan het sukkelen is, Rijco en ik weten precies hoe we met m om moeten gaan met alles en ja ik vind dat toch iets prettiger

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik maak me ook super druk over ons weekend. Ik maak mezelf er helemaal gek mee. Terwijl ik eigenlijk ook gewoon heel graag even met zijn 2en wil genieten. Wat kan er nou mis gaan samen met oma? Maar toch straks is hij overstuur en dan vind ik het verschrikkelijk als hij niet door ons getroost kan worden. We hebben wel het geluk dat hij (op de afgelopen 2 dagen na, vandaag gaat weer super) echt mega tevreden is en bijna niet huilt. Alleen bij honger of slaap. Ik probeer het zoveel mogelijk van me af te zetten, maar dat is echt moeilijk. We zijn 1 avond samen weggeweest en toen belden we oma ook na een uur al op. Om precies verslag te moeten hebben van hoe het gaat haha. Best overdreven misschien van ons??? maar ik heb het ook.

[img]http://lb1f.lilypie.com/tSEZp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Fijn dat het herkenbaar is. Om me heen hoor juist heel veel moeders die dat heel vaak doen. Ik denk ook wel dat het belangrijk is, dus inderdaad gewoon een keer die stap zetten…

@Wil: Mn ouders wonen in de Veluwe en ik in het Westland, dus even snel oppassen is er helaas niet vaak bij. We zijn wel al een keer of vier samen met Nora blijven slapen en dan zijn we daar echt een hele dag. Ze kent de omgeving dus wel en mijn ouders zijn ook echt opa en oma. Nora heeft dan ook haar eigen kamertje daar, dus als ze er eenmaal in ligt en niet wakker wordt, zal ze geen verschil merken. Het idee van een keer een nachtje bij mn schoonmoeder was ook meer wat betreft wennen voor mij. Mn schoonmoeder past elke week een dag op, dus Nora kent haar goed, haar huis alleen een stuk minder.

Mn probleem ligt er denk ik in dat ze groot genoeg is te beseffen dat we er niet zijn, en maar niet terugkomen, maar te klein om uit te leggen dat we weer terugkomen. Ik krig echt zon naar gevoel als me dan voorstel dat ze verdrietig is omdat papa en mama maar niet komen knuffelen… idioot he!

Liske, heel herkenbaar. Erik is nu net een jaar oud en is nog nooit een nachtje uit logeren geweest en ik ben ook nog nooit een nacht weg geweest terwijl Erik thuis was. M’n vriend wel, ivm werk. We zeggen al een tijdje tegen elkaar dat we nu toch echt moeten beginnen met een nachtje logeren, omdat hij nu nog niet al te eenkennig is en hij over het algemeen goed doorslaapt. Zit je straks wél volop in die fase, dan zie ik het ons helemaaaaal niet meer zo snel doen namelijk…haha. Dus deze vakantie gaan we het voor het eerst doen, naar mijn ouders waar hij al standaard één dag per week is en dus ook al vaker heeft geslapen. Mocht het dan niet goed gaan, dan hebben we tenminste vakantie en kunnen ze bij wijze van 's nachts bellen of we Erik kunnen komen halen.

Nou ja, dat zal allemaal wel niet nodig zijn en het zal wel goed gaan, maar ik herken de twijfels volkomen. Ik vind rationeel gezien dat we hem binnenkort een nachtje uit logeren moeten doen (leuk voor hem, voor opa en oma én wij een nachtje goed doorslapen + uitslapen), maar emotioneel gezien vind ik het heel lastig.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

@Mriek: precies rationeel gezien…ik bedoel het zijn allemaal onze ouders haha alsof ze niet weten hoe ze een kind moeten verzorgen
En emotioneel gezien: niemand kan het beter voor ons kind dan wijzelf dus dan zijn we bang dat het helemaal mis gaat!

als we nou samen allemaal afspreken dat we deze stap nemen dan kunnen we daarna erg trots zijn op elkaar

Lijkt me een goed plan Inge! In week 30 voor het eerst? Da’s de week van 20 juli, ik stel voor in de nacht van 20 op 21 juli.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

haha dan is mn moeder jarig 21 juli dan dus dan zijn we al daar
ach iedereen andere datum komen we daarna wel x samen om thee te leuten

Hoi
Heel erg herkenbaar!!! mijn schoonouders roepen al vanaf dat Emma 1 week oud is, wanneer komt ze eens bij ons logeren? ik ben zelf helemaal niet van het logeren (nooit geweest ook) dus vind ik het voor Emma ook niet nodig… Mijn vriend zei/zegt wel eens, ach kom we laten haar een nachtje bij mijn ouders, lekker rustig!!! lekker rustig!!! nou voor mij niet hoor. Ik doe het alleen als het echt niet anders kan.
Ik ben inmkiddels wel al een keer een nachtje zonder haar geweest (vrijgezellen weekend) maar toen was mijn vriend thuis, dat was een rustiger gevoel. daarna is ze 1x bij mijn moeder blijven slapen, toen wij de bruiloft hadden. Ik had er vooraf veel zorgen over, maar het is heel goed gegaan!! Ook met mij een paar wijntjes doen wonderen, en je slaapt ook goed hihi ben wel toen ik wakker werd meteen naar haar toe gegaan (mijn moeder woont bij ons in de straat…)

succes ermee

groetjes Gidget

Ik herken het ook heel erg. Dani heeft ook nog nooit een nachtje ergens anders geslapen. En ik zou het ook alleen doen als het echt niet anders kan…heb een gevoel van het is ons kindje dus wij moeten voor hem zorgen. Aan de andere kant is het ook wel goed om een beetje afstand te nemen en lekker even met zijn 2-en te zijn. Maar ja dat gevoel he.

Ik heb het al met een dag weg. Aankomende zaterdag hebben we een bedrijfsfeest van mijn vriend. Dit duurt de hele dag en avond en we zijn rond 21.30 weer thuis. Mijn schoonouders passen de hele dag op. Vind dat ook best moeilijk. Niet dat ze het niet goed doen hoor. Ze hebben tenslotte ook 3 kinderen groot gebracht. Maar omdat Dani nog best weleens een druk mannetje kan zijn heb je zo je manieren om hem bezig te houden en naar bed te brengen. Nou ja we zien wel. Eens moet de eerste keer zijn.

Ik heb er overigens veel minder moeite mee om hem naar het KDV te brengen. Wij hebben binnenkort 3 weken vakantie (vanaf 20 juli) en Dani gaat in ieder geval 1 keer per week nog gewoon naar het KDV. In de eerste plaats zodat hij gewend blijft, maar ook zodat mijn vriend en ik een dagje met z’n 2-en hebben. Sommige mensen vinden dit gek, maar ik vind het stiekum ook wel lekker. Zal je zien dat ik 's middags al heel vroeg bij KDV sta om hem op te halen, haha!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dat laatste doen wij ook hoor Saro! In de eerste week van onze vakantie gaat Erik gewoon nog naar het kdv, hebben papa en mama ook lekker twee dagen voor zichzelf. De drie weken daarop zijn we met z’n drietjes. Morgen heb ik weer een dagje vrij van het werk en gaat Erik ook gewoon naar het kdv. Een mama-dagje, heerlijk. Dus dat is niet raar hoor, heel gezond voor jezelf en je relatie juist vind ik!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Ik vond het in het begin ook heel moeilijk om Joey bij oma en opa te laten slapen. (mijn ouders) maar we hebben net al vrij snel gedaan, toen hij een week of 10 was denk ik. En sindsdien slaapt hij daar heel regelmatig, denk toch wel elke twee weken een keer. dat is meestal op zondagavond, omdat ik maandag moet werken, en mijn moeder anders zo vroeg al bij mij moet komen om Joey op te halen. En dan denk ik altijd maar, of ik hem nu bij mijn ouders in bed leg om 7 uur of bij ons thuis, vanaf dat moment zie ik hem toch pas maandag avond weer. We zijn er inmiddels ook wel aan gewend, en ook Joey vind het heerlijk daar!
Wij doen dan op zondag vaak iets met z’n tweetjes, zoals ergens wat drinken of een bioscoopje pakken.
We zijn laatst drie dagen en twee nachten naar amsterdam geweest, maar dat was toch wel even andere koek! Toen miste ik hem wel heel erg, en langer dan 1 nachtje zal voorlopig ook niet meer gebeuren denk ik…
Maar is het dan zo dat jullie al zo lang de baby er is niet meer met z’n tweeen iets gedaan hebben 's avonds? Of heb je dan oppas aan huis?

Lilypie

Lilypie

Wij doen genoeg met z’n tweeën hoor, maar dan inderdaad Erik overdag bij één van de oma’s of dat zij bij ons zijn. Toen Erik 6 weken oud was, zijn we al samen dagjes weggeweest (was in de zomervakantie toen) en tot op heden nog steeds. Met pinksteren voor het laatst, naar een dancefestival. Nee, we doen genoeg samen, alleen dat logeren hè…

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Ben ik dan de enige mama die er totaal geen moeite mee heeft om mijn kind uit logeren te sturen? Dat wil zeggen: alleen bij mijn ouders dan he? Ik vertrouw ze volledig en ik weet dat ze zo dol zijn op Eef, datze als het moet de hele nacht naast haar gaan zitten als ze moet huilen. Wij zijn 2x een weekend weggeweest en toen sliep ze bij opa en oma. Een nachtje. Ik denk op zo’n weekend wel vaak aan haar en mijn vriend ook, maar meer van: ‘Wat zijn ze nu aan het doen?’ Toen ik Eva op kwam halen, zat ze heerlijk bij opa op schoot en ze keek niet eens echt op toen we binnen kwamen. Ze kent het daar en dat scheelt een hoop. Ik weet dat ze in goede handen is. Daarom heb ik er ook nooit moeite mee gehad om haar naar het kdv te brengen, omdat ik weet dat ze daar geniet. Het zou anders zijn als ze naar een vervelend mens zou moeten ofzo. Wij doen meestal dingen met z;n drietjes, maar af en toe uit logeren…nee, dat vind ik geen probleem. Maar nogmaals: wel alleen bij mijn ouders! En maar voor een nachtje!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nou, Rainbow, dat klinkt helemaal zoals ik het ook zou willen. Tis alleen die eerste keer gewoon even een beetje eng. Wat dat betreft kun je maar beter vroeg beginnen, dan is het niet raar meer. Ben wel blij met hoe je omschrijft dat Eva er dan bijzit als je terugkomt. Gewoon lekker relaxed… ik hoop dat Noor ook zo reageert!

Samen een avondje weg doen we wel regelmatig. Mn schoonmoeder past dan bij ons thuis op en blijft soms dan ook slapen als het erg laat wordt.

Al met al zou het gewoon een stuk makkelijker zijn als ze af en toe uit slapen gaat. Dus: Ik denk dat wij haar binnenkort een nachtje bij mn schoonmoeder laten slapen en dan ergens in augustus twee of nachtjes bij mn ouders. maar terwijl ik dit opschrijf, denk ik al; oh, dat is lang, twee is echt de max, hoor! hahaha!

Ja, dat is wel ideaal. Ik moet zeggen dat ik Eva wel alleen naar mijn ouders breng voor een weekend, niet naar mijn schoonouders. Dat komt omdat mijn ouders alle spullen in huis hebben, zoals een bedje, een stoel etc. En veel speelgoed. Hebben ze nog van mijn neefje en nichtje, die niet op het kdv zaten, maar altijd bij hun waren op bepaalde dagen. En mijn ouders weten beter hoe ze Eva moeten verzorgen. Ik vind het prima als ze gewoon een middag bij mijn schoonouders is, maar niet langer. Laatst lag ze daar onder een dekbedje! Goed bedoeld, maar zo gevaarlijk! Ze zijn wat minder alert. Morgen gaat mijn vriend met zijn vrienden een paar dagen naar Londen. Natuurlijk kon ik mee, maar dat wil ik dan niet. Dan moet ik Eva drie nachten alleen laten en dat wil ik echt niet. Ik blijf dus thuis met het mopje. We zijn het gewend, want papa moet regelmatig voor zijn werk naar het buitenland. Ik vind twee nachten al erg stoer hoor Liske! Maar als je weet dat Nora in goede handen is, zit je al wat relaxter. En je kunt natuurlijk gewoon vaak even bellen! Eerst even een keer proberen en als dat goed gaat, dan zou ik zeggen: gewoon lekker een keer weggaan. Is ook goed voor je relatie, lekker een keer samen iets leuks doen. Niet te vaak, zo af en toe!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi,

Onze zoon heeft, toen hij 4 maandjes oud was, ook gelogeerd bij opa en oma. Wij hadden namelijk een bruiloft.
Ik vond het ook heel moeilijk om het 's nachts niet toch op te halen, was heel vreemd om ineens weer zonder kindje in huis in je bed te liggen.
's ochtends gelijk gebeld hoe het allemaal was gegaan. Het was SUPER!!! gegaan en opa en oma waren heel trots. Twan was heel tevreden toen papa en mama hem weer kwamen ophalen.

Gewoon een keertje doen zou ik zeggen, eerste keer is heel moeilijk, hoe oud je kindje ook is. Net zoals voor het eerst op de creche achterlaten.

Groetjes

Morgan laat ik ook logeren, ze is al bij mijn schoonmoeder geweest en bij mijn beste vriendin. En het was allemaal wennen, maar het ging goed verder. Ook al is ze eenkennig soms nu ze gaat toch want anders kan ik het later misshien niet doen omdat ze er niet aan gewend is. En tuurlijk het is spannend zeker de eerste keer, maar ijd voor elkaar hebben we ook nodig en dat gaat niet altijd met zo;n uk. Ik wil ook wel eens uit eten en zo. Ik zie maandag mijn schoonmoeder en dan vraag ik toch of Morgan volgende maand weer kan en mag logeren want dan zijn we 3 jaar samen en morgan mag dan niet mee uit eten

Groetjes,

Michèle

ik ben toch van mening dat je kind uit logeren doen makkelijker is voor ouders die hun kind overdag naar de creche brengen want dan geef je hem/haar al uit handen en ben je al een beetje gewend dat ook te doen zeg maar… ik vind het echt helemaal brak om te proberen, ik bedoel ik heb rico vrijwel nooit in iedergeval niet lang uit handen gegeven terwijl ik er niet bij was.
moet ik toch eens leren, lijkt me een heerlijk iets om te doen soms

Isa,

Die mening deel ik niet me je. Overdag je kindje wegbrengen is toch echt wel anders dan 's nachts.
Als je kindje overdag niet thuis is, maar op de creche ben je er zelf ook niet. Dat is 's avonds/ 's nachts en 's ochtends bij het wakker worden toch echt hele andere koek. Dan mis je toch dat lieve kleine mensje in je huis en wil je het heel graag, heel snel weer lekker bij je hebben.