Weer ziek.......(pffff)

Begin vorige week had Stephan dus erge last van diarree en op dinsdag had hij er koorts bij.
Buikgriep dus. Kan gebeuren.

Maar gisterenochtend werd hij (na 1,5 week dus) opnieuw wakker met koorts. Niet zo hoog hoor, 38.1 maar.
Maar het liep uiteindelijk op tot 39,1 ongeveer.

Vandaag hetzelfde verhaal, alleen had hij nu al sneller 39 graden koorts.
Verder is hij wel goed te spreken en drinkt hij veel enzo.
Maar ik vind het wel vervelend.
Ik weet dat kids snel koorts hebben (en Stephan blijkbaar helemaal) maar toch wijst het ergens op lijkt mij.

Hij is wel al een week of 4 verkouden wat maar niet overgaat.
Maar verder merk je weinig aan hem.
Ik hoop niet dat hij een oorontsteking heeft ofzo, dat zou ik zo sneu vinden!
Vorig jaar heeft hij dat dus 3x achter elkaar gehad en merkte je ook niks aan hem, behalve de koorts.

Nou ja, hopen dat het morgen beter gaat en anders maandag maar even naar de huisarts om zijn keel en oortjes te laten checken.
Soms baal ik echt dat ik dat zelf niet kan hoor!!!

Ik baal zowiezo als hij ziek is! (tsja, wie heeft dat niet bij zijn kind).

Had gewoon zin om het ff neer te zetten…

Groetjes, mamma van Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 21 Feb 2004 22:46:11

Ja, Kim is ietsje ouder.
Want Stephan wordt 23 juni 3 jaar.

Hij wordt trouwens vaak jonger geschat, merk ik de laatste tijd. Op school van andere moeders enzo…
Nou ja, hij is ook niet extreem groot ofzo maar dat vind ik helemaal niet erg.
Het gaat al snel genoeg!
Voor je het weet zijn ze écht groot!

Maar inderdaad: ik hoop echt dat het morgen beter met hem gaat.
Je hebt toch liever dat ze géén koorts hebben…

Hoi Bieb.
Ja ik herken dit hoor!Niels precies zo vorig jaar.Was hij 2 weken ziek,1 week beter en dan weer twee weken ziek etc,etc.Dat is zon beetje een jaar zo doorgegaan,vreselijk!Je wordt er doodmoe van,die bezorgdheid.
Bij Niels zijn toen de neusamandelen verwijderd,en sindsdien gaat het wat beter.Al is ie nog wel super vatbaar voor oorontsteking en verkoudheid hoor!
Sterkte en beterschap.
Groetjes Eljada

Nou, ben vanmiddag naar de weekend-arts geweest.
Stephan had wéér koorts (derde dag) en nu 39,5.
Ik vertrouwde de zaak al vanaf vrijdag niet maar ja…om nou meteen bij je huisarts op de stoep te staan na 1 dagje…

HAD IK HET NOU MAAR WEL GEDAAN!

De weekend-arts keek in zijn rechter oor en zei: dat is een oorontsteking.
Hij keek in zijn linker oor en zei: dat is NOG een oorontsteking.
TWEE OORONTSTEKINGEN !!!
Zooooo zielig !!!

Verdorie, had ik nou maar eerder doorgedramd.
Ik had gisteren namelijk wel al gebeld met de huisartsen-post maar die vonden het niet nodig dat we langskwamen. Moesten het nog maar een dagje aankijken

Nou ja, hij heeft nu peniciline en hopelijk is het dan gauw over.
Maar het idee dat hij vanaf donderdag avond al een dubbele oorontsteking heeft…

Het gekke is wel dat je bij Stephan, behalve zijn koorts, verder niks merkt.
Hij zit niet aan zijn oor en ook achterover liggen vind hij niet erg.
En dat zijn juist de symptonen van een oorontsteking…
Is Stephan dan zo “hard” voor zichzelf of zou hij geen pijn voelen???
Dat laatste kan ik me haast niet voorstellen aangezien de huisarts zei dat vooral zijn linkeroor een venijnige ontsteking was…

Nou ja, hopen dat het gauw over is…pfff…

P.S. ik zeg het geloof ik al voor de 100-ste keer maar ik blijf erbij: VERTROUW OP JE EIGEN GEVOEL ALS HET OM JE KIND GAAT!
Ik heb er tot nu toe nog nooit naast gezeten…

Gewijzigd door - Bieb op 22 Feb 2004 19:51:08

a wat zielig voor stephan wat is zijn pijn grens dan hoog zeg toch maar blij dat je naar de weekend dokter ben geweest en heel veel sterkte met stephan ja ik loop zelf ook nog steeds te hoesten en te proesten maar bij tanja is het ook zo is ze net van de verkoudheid af krijgt ze het naar ± 2weken weer terug word er niet goed van

nou meid veel sterkte met je kleine mannetje

veel liefs marielle en knuffels van tanja

ja je eigen gevoel is toch het beste he…

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Beterschap.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02)

Hoi Bieb,
Ach wat zielig voor Stephan.Maar meid verwijt jezelf niks want als je namelijk te vroeg naar de huisarts gaat,kunnen ze soms nog niks zien.
hebben wij dus ook een keer gehad,en daardoor had Niels zowat een week met dubbele middenoorontsteking gelopen(want je gaat niet zo snel weer terug naar een dokter als die zegt dat het een virusje is).
Ik hoop voor je dat de antibiotica heel snel aanslaat.Bij Niels is dat altijd wel zo(binnen 24 uur),want dan is ie vast snel weer beter.

Oh ja…Niels klaagde/greep ook nooit naar zijn oren toen hij 2/2,5 jaar was.Hij zei alleen:mama,auw bienen (oftewel ik heb zere benen).
Dit was dus Niels zijn manier om het te zeggen.Sommige kinderen geven ook buikpijn aan heb ik me wel eens laten vertellen.
Groetjes Eljada

veel sterkte ermee bieb!! en ja ik word er ook lichtelijk nerveus van hoor als je kind niet lekker is. bah wat een rot gevoel is dat.

Ah gossie wat zielig.
Hoop dat het al weer een beetje beter gaat.

Groetjes Mim

hoi bieb
ik hoop dat stephan zich al een beetje beter voeld en lekker heeft geslapen ja je kan ook niet weten wat er met hem aan de hand is en ja teggen woordig ga je al niet zo gauw meer naar een dokter omdat je voor een griepie of zoiets toch niet gauw er wat voor krijgt moet je eerst zelf voor zorgen maar meid ik hoop dat hij weer gauw op knapt

Bedankt voor de lieve reakties!

Het gaat al wat beter met Stephan gelukkig.
Hij heeft dus “maar” 3 dagen koorts gehad (t/m zondag) maar gisteren was de koorts gelukkig weg.
Hij had gisteren ook een vreselijke “uitsloof-bui” haha!
Alsof hij even zijn schade ging inhalen ofzo.

Vanmiddag moest hij naar school en ik heb hem daar gewoon heen gedaan.
Maar daarna merkte ik toch wel dat hij nog niet echt lekker is hoor.
Heel wit koppie en tijdens het naar huis lopen was het “mamma tillen” terwijl hij altijd ZELF wil lopen…
En zijn oortje dat het venijnigst ontstoken is was ook weer wat roder.
Nou ja, gauw in bad en dan naar bed.

P.S.
Marielle, ik ben het met je eens dat je idd niet zo gauw naar een huisarts stapt (tsja…griep heerst tenslotte).
Maar wat ik mezelf dus verwijt is dat ik toch niet helemaal naar mijn gevoel geluisterd heb.
Ik dacht namelijk vrijdag al dat hij misschien wel een oorontsteking had.
NIET omdat ik dat ergens aan kon merken, maar puur gevoelsmatig.
En vorig jaar heeft hij 3x in korte tijd oorontstekingen gehad en toen greep hij ook nooit naar zijn oortje ofzo.
Ik ben daar dus van op de hoogte, dat Stephan zo is.
En daarom baal ik dus dat ik niet doorgedramd heb bij die weekendarts zaterdag.

Maar ja, aan de andere kant: als je tegen een huisarts zegt dat je “moederinstinct” je verteld dat je kind een oorontsteking heeft, lachen ze je volgens mij ook vierkant uit en nemen je niet serieus.
Maar dat is mijn idee hoor.

Gewijzigd door - Bieb op 24 Feb 2004 17:55:33

P.S.

Ach gossie…loop ik net (rond half 7) naar beneden, zit Stephan te slapen in zijn stoel.

Ik was even 5 minuutjes boven om zijn bad vol te laten lopen en had hem in zijn kinderstoel voor “tiktak” gezet (is hij opeens weer helemaal weg van).
Maar hij hield het die 5 minuutjes dus niet vol…

Dus heb hem maar opgetild, pyjamaatje aangedaan, penicilline gegeven (!) en in bed gelegd.
Dan morgen maar in bad!
Vond het zo sneu…

Gewijzigd door - Bieb op 24 Feb 2004 18:41:13

ach god dat is sneu om te lezen… ja een en keer een bad overslaan? so what!

Nou, mooi is dat.
Maandag bij huisarts geweest om na te laten kijken of Stephan’s oorontstekingen helemaal over zijn (was gelukkig het geval) heeft ie nu weer koorts!
Wel niet zoveel hoor (38.2) maar toch…
Snap niet waar het vandaan komt.
Assistente huisarts (vervangende huisarts trouwens) die zegt dat ik het maar moet aankijken, ook omdat hij geen pijn aangeeft.
Nee zeg, dat deed hij met een dubbele oorontsteking nog niet eens!
Nou ja, we zien wel.
Vind het alleen wel een beetje raar dat ie nu alweer koorts heeft.

P.S.
ook zo handig: onze huisarts zegt dat je boven de 38 graden spreekt van koorts, en deze assistente zegt dat je pas vanaf 38,5 koorts hebt.
Lekker duidelijk allemaal…

Gewijzigd door - Bieb op 03 Mar 2004 10:31:32

jee bieb wat verveelent weer allemaal hij is er erg vatbaar voor zeg nou sterkte maar weer

Tjee dit had een verhaal van demi kunnen zijn, die is ook zo vaak ziek of onderweg, heel veel beterschap hoor!

Groetjes Nathalie
http://vrienden.clubs.nl/demi

Nou, we zijn weer 4 weken verder (zoiets?) en het is weer zover hoor.
Stephan is alweer een week verkouden en sinds vandaag weer gezellig koorts erbij.
Rode blosjes op zijn wangen en 39,1 graden.
Zelfde verhaal als paar weken terug dus.
IK BAAL HIERVAN!!!
Zo, dat moest ik ff kwijt.
Dat jochie is zo vaak ziek joh.
En eten gaat ook al zo slecht. Alleen 's ochtends eet hij goed (yoghurt met bambix erdoor).
Morgen mooi naar de huisarts.
Vorige keer 3 dagen gewacht en toen bleek hij dus dubbele oor-ontsteking te hebben.

Groetjes, (een balende) mamma van Stephan

P.S. en het is zo’n kanjer hè! Denk maar niet dat ie loopt te jammeren hoor. Gewoon vrolijk en lief. Alleen wil hij wat vaker bij me zittenenzo, maar ja, da’s normaal.
Vind het toch wel zo’n lieverd!!!
Zo, dat moest ik ook ff kwijt

Gewijzigd door - Bieb op 29 Mar 2004 19:08:45

ach gossie arm manneke

maar ben jij wel eens bij de kno geweest met hem misschien dat zijn neus amandeltje eruit moet

beterschap voor je manneke

We zijn alleen in september vorig jaar met hem bij de kno-arts geweest. Dat was om te kijken of dat praat-probleem niet toevallig veroorzaakt werd door bijv. vocht achter zijn trommelvlies etc.
Hij is toen helemaal nagekeken en het zag er goed uit.
Maar ja, dat is wel al weer een half jaar geleden. Ik weet niet of er in de tussentijd iets kan veranderen.