Weer ziek.......(pffff)

kan heel wat veranderen hoor in 3/4 jaar

de mijne waren ook steeds om de 2 soms 4 weken ziek verkouden oorpijn (laatste alleen dylan)

en sinds die neus amandel eruit zijn zijn ze hier haast nooit verkouden ja nu verleden week dylan en nu kaitlyn maar ze zijn bijna een jaar niet snotterig geweest

zal toch eens proberen als ik jou was

Ga het zo wel even vragen aan de huisarts.
Die had ik namelijk gebeld omdat Stephan vanmorgen gewoon nog koorts had en ik deze keer dus niet eerst 3 dagen wil wachten (om vervolgens misschien te weer te horen dat hij al een paar dagen met een oor-ontsteking loopt, dat is me al te vaak gebeurd en vind ik zo zielig!).
Ik ga ook meteen zeggen dat hij super slecht eet enzo.
En dat het CB vorige maand heeft gezegd dat hij niet goed gegroeid is etc.
Misschien dat hij dan idd naar de KNO-arts mag om het eens na te laten kijken.
Want elke keer je kind ziek is echt niet leuk. Vind het zo rot voor hem!

Groetjes, mamma van Stephan

jee bieb wat erg arm kind nou heel veel beterschap stephan

knuffels van tanja en de groetjes van marielle de mama van tanja

Nou, inmiddels naar onze (fijne) huisarts geweest.

Hij keek in Stephan’s oren maar dat was GOED.

Toen keek hij in zijn keel en zei dat Stephan hele dikke, grote keelamandelen had.

Ik vertelde dat hij erg slecht eet en dat hij vaak verkouden en ziek is.
Tsja, dan krijg je in eerste instantie de reaktie: alle kinderen zijn gauw verkouden of ziek, zeker als ze naar school gaan, dan steken ze elkaar zo aan.

Juist, daar zit wat in.
Maar ik vind Steef wel erg vaak verkouden en ziek.
En toen ik zei dat hij niet wil eten zei hij: niet WILLEN eten???
Dus ik meteen maar uitgelegd dat het inmiddels allang niet niet meer om de MACHTSTRIJD gaat (waar veel peuters last van hebben).
Want snoepjes spuugt hij tegenwoordig ook regelmatig uit en zijn pannenkoek laatst, die hebben we er gewoon “in moeten praten” terwijl hij normaal gesproken GEK is op pannekoeken!!
Ik wéét gewoon dat het nu geen machtstrijd is.
Ken hem beter dan de huisarts.
En als ik dan ook nog eens hoor dat hij van die opgezwollen keelamandelen heeft…tsja…dan kan ik me voorstellen dat dat niet prettig slikt.

Maar goed, uiteindelijk gezegd dat ik naar de KNO-arts wilde.
Was hij het wel mee eens.
Had hem ook verteld van het CB en het niet goed groeien.

Toen hij de brief aan het kopieeren was (die voor de KNO-arts) zegt hij opeens tot mijn verbazing op de valreep:
Ja, zijn oortjes zien er wel geprikkeld uit, maar het is nog niet zo dat ik hem een peniciline kuur geef.
Nee, mee eens.
Maar eerst zei hij dat zijn oortjes GOED waren!
Nu kan hij dus alsnog morgen of overmorgen opeens WEL een oorontsteking hebben.

Heb een afspraak gemaakt en volgende week donderdag kan hij bij de KNO-arts terecht.
Wel in een andere plaats, maar ik rij graag 25 minuten verder om vervolgens een aardige artst te treffen.
Hier bij ons is de enige aardige kno-arts namelijk net gestopt na 25 jaar.
En die er nu zit is absoluut kind onvriendelijk.

Sorry voor mijn gezellige verhaal, maar ik baal ff een beetje van mijn huisarts.

nou kijk toch een verwijs kaart maar volgens mij met veel moeite

en idd lekker ergens gan waar je het vertrouwd

nou ben benieuwd wat er uit komt

sterkte met je mannetje

Hoi Bieb.
Ik leef met je mee.Zit momenteel ook alweer met een zieke Niels.(vannacht 40,6 graden koorts!).Zat er vanavond al op te wachten…mama ik heb zon zeer oor.Maar tot nu toe nog geen pijnklachten.
Wacht het maar weer af.Maar het zal wel weer op oorontsteking uitdraaien.
De laatste keer was half jan…Ook alweer twee maanden geleden natuurlijk!!!
Pf wordt er soms zo moedeloos van.
Groetjes Eljada

Hoi Eljada,

Ja, ik weet hoe ellendig het is
Wordt er zelf ook moedeloos van (en wanhopig soms, zeker nu hij steeds minder gaat eten).

Maar ben je met Niels dan al eens bij een KNO-arts geweest om het eens te laten controleren?

Het klinkt misschien gemeen of raar, maar ik hoop dat ze volgende week donderdag echt zeggen dat ook de neusamandelen te groot zijn en dat ze eruit moeten.
Natuurlijk wil ik niet dat mijn kind geopereerd moet worden en onder narcose moet!
Maar ik wil ook niet dat hij constant maar verkouden is (en dat zelf érg vervelend vind) steeds oorontstekingen heeft, niet goed (kan?) eten etc. etc. etc.
Hopelijk kom ik nou niet al te “raar” over, maar ik maak me gewoon steeds meer zorgen. Zeker wat betreft dat niet eten.
En steeds ziek zijn is ook niet leuk…

Hoi Bieb.
Bij Niels is vorig jaar al zijn neusamandel verwijderd.Dit i.v.m. de vele oorontstekingen.De K.N.O. arts wilde geen buisjes plaatsen i.v.m. infectiegevaar voor zij hartkleppen.Hij zei er toen nog bij dat in 60 procent van de gevallen,aleen het verwijderen van de neusamnadel voldoende was.Helaas lijkt het erop dat wij weer bij de verkeerde 40 procent zitten!
Misschien zijn het bij Niels nu ook wel zijn keelamandelen hoor!Hij eet de laatste weken eigenlijk ook heel slecht.
Als hij morgen nog koorts heeft ga ik naar de huisarts.(p.s. wij hebben gelukkig wel een goeie!)
Groetjes Eljada

Hoi,
Ondanks hoge koorts,toch niet naar de huisarts geweest.Hij had verder geen klachten.Maar nu heb ik er eigenlijk wel weer spijt van.s’Avonds is het altijd erger.En nou had ie vanavond weer een of andere uitslag.Op zijn buik en liezen en armen allemaal kleine rode bultjes en op sommige plaatsen grotere rode vlekken.
Dus morgen gaan we wel echt!
Hij heeft vorig jaar roodvonk gehad en daar lijkt het nu wel weer wat op.
pfff,wat ben ik het zat!
Groetjes Eljada
Hoe is het trouwens met Stephan?

hallo.
Ik weer met mijn domme kop gaan zoeken op internet naar die huiduitslag enzo…Dacht zelf eerst een beetje aan roodvonk of gordelroos.Kom ik weer een of andere vreselijke ziekte tegen(Kawasaki).En dan ben ik gelijk weer doodsbang he!
Ik moet ook gewoon niet gaan zoeken!
Alhoewel,de vorige keer was ik overtuigd van die roodvonk,terwijl de weekendarts dit niet herkende.Paar dagen later bij de huisarts bleek het toch roodvonk te zijn.
Maar in dit geval hoop ik dat ik helemaal super fout zit!
Oh waarom heeft die jongen toch altijd van die rare dingen!
Sorry hoor maar ik zit weer helemaal in de stress.
Groetjes Eljada

Hoi Eljada,

Dat kan ik me voorstellen hoor!!
Maar ik zou denk ik ook gaan zoeken op internet als Stephan 's avonds van die rare vlekken en bultjes heeft enzo.

Als je het nou echt niet vertrouwd dan kan je de arts nu toch even bellen en gewoon uitleggen hoe het eruit ziet, dat hij er hoge koorts bij heeft etc. ?
Wie weet kan hij je dan geruststellen tot morgen?
Tsja, sorry, maar persoonlijk hou ik niet zo van vlekjes e.d. Hoewel het natuurlijk allemaal hartstikke kan meevallen!!!

Bij ons is het zo dat je 's avonds en in het weekend altijd eerst een gediplomeerde assistente aan de telefoon krijgt (het gesprek wordt opgenomen) en zij geeft vaak al advies of bepaald of de huisarts geraadpleegd moet worden.

Ik zou het doen als ik jou was, want volgens mij slaap je er ook niet van zo.

Horen we nog van je hoe het gegaan is?

Liefs, mamma van (een inmiddels koortsvrije) Stephan

Gewijzigd door - Bieb op 01 Apr 2004 20:42:47

P.S.

Eljada, heb je ook foto’s enzo gezien van de verschijnselen die horen bij die ziekte van Kawasaki??
Ik wel namelijk (via Google ff gauw opgezocht).

Maar de verschijnselen zijn dus niet alleen koorts en huiduitslag, maar ook:
gezwollen handen en voeten, rode handpalmen, irritatie en rood worden van de ogen, irritatie en ontsteking van de mondslijmvliezen, lippen en keel en gezwollen lymfklieren in de nek.

Herken je meerdere van deze symptonen dan bij Niels?

Gewijzigd door - Bieb op 01 Apr 2004 21:12:25

Hoe is het nu inmiddels met Niels?
Nog steeds rare vlekken en koorts?

Hoi Bieb.
Sorry had gisteren niet meer gekeken.
Ja Niels had wel een zere mond(gesprongen lippen).
Maar in ieder geval…We zijn net weer naar de huisarts geweest.Heeft ie weer Roodvonk.
De huisarts had dat nog nooit meegemaakt.2 keer bij hetzelfde kind.Maar ja…
Hij heeft hele vieze antibiotica gekregen en daar zijn we net mee begonnen.
Nou ja ik ben in ieder geval blij dat hij geen Kawasaki heeft…Heb vannacht steeds naar zijn handjes en voetjes gekeken en gevoeld,anders had ik hem ook gelijk in de auto gezet naar het ziekenhuis.
En die fotos die had ik ook gezien…Dat zag er wel heel erg uit natuurlijk.
Ik zal er in ieder geval een foto van maken hoe het bij Niels eruit ziet.Je weet nooit of een andere moeder het nog eens kan gebruiken.
Groetjes Eljada.
P.s. gelukkig dat Stephan weer beter is.
Wij moeten nog even.

Jemig, alweer roodvonk???
Ik weet persoonlijk niet zoveel van Roodvonk af (geen ervaring mee) maar zo te horen is het niet prettig!
En dan nog zo’n vieze penicilinekuur
Zielig hoor!
Hopelijk knapt hij nu weer gauw op!

Hoi Bieb.
bedankt voor je steun.
Hij heeft door de roodvonk ook ontstoken keelamandelen,dat hoort er ook bij,maar hij klaagt tot nu toe niet over keelpijn.Drinkt gelukkig ook goed.
Ik vindt zelf de koorts het ergste.Die schommelt ondanks paracetamol tussen de 39,5 en 41 graden!
Hij gloeit af en toe echt als een kachel.Het is gewoon eng als je het voelt.
En snachts ijlt hij ook in zijn slaap.
Gelukkig kruipt hij vaak rond 01.00 uur bij ons in bed,dan kan ik hem goed in de gaten houden.
Ik had al wel het idee dat het beter wordt,door de antibiotica.Hij vindt het heel vies maar slikt het toch door,het kereltje.
Groetjes eljada

Dapper manneke hoor! Die vieze peniciline ook! Maar echt fijn dat hij dat toch opdrinkt zeg!
Ik kan me voorstellen dat je de koorts het vervelendst vind als ik hoor hoe hoog die nog is ondanks de paracetamol
En 's avonds is de koorts altijd al hoger…
Gelukkig merk je zelf al een klein beetje dat de peniciline helpt.
Nou knapt ie vast snel op!
Sterkte ermee (één voordeel: je weet nu gelukkig wel dat het niet die enge ziekte is).

nou mensen ik ben hier al een tijdje niet geweest maar wat een ellende zeg met die zieke… ik wens de kids en jullie veel sterkte toe hoor. kussie van mij

** MAUREEN MAUREEN **

nou meiden veel sterkte met jullie mannetjes , en ik hoop dat ze gauw beter zijn . veel knuffels van tanja ,en marielle de mama van tanja .

Hoe gaat het nu met ze?
Hoe gaat het met de amandelen van stephan en de roodvonk van Niels?

Liefs Kristel