@Crista: dat is het nadeel van niet face 2 face spreken.
Met de quote of je daar problemen mee hebt bedoel ik ook niet als aanval, maar gwoon of je het vervelend vind als er een discussie van komt, omdat ik me dan in zou houden.
meer uit respect naar jou gevoelens toe meer niet![]()
Ik voelde me niet aangevallen over de andere dingen ik zag alleen het verschil niet tussen morgan en rico, het enigste wat ik zei was; dat rico naakt niets durft te doen en vond het vreemd dat ik dan als reactie kreeg: dan haal je het potje helemaal weg.
daar ging ik op in, omdat ik dat een beetje overtrokken vond.
ik bedoel of je nou niet naakt op het potje gaat zitten zoals morgan, of naakt niks op het potje DOET zoals Rico… in feite is dat precies hetzelfde.
Rico vond het alleen erg als het hem niet gelukt was.
maar door het potje weg te halen gaat het nooit lukken en bouwt hij nooit het vertrouwen op met het potje om het daadwerkelijk te doen.
hij voelt zich nu vertrouwd door wel op het potje te poepen maar met luier aan. en toen ik alsnog de reactie kreeg van: ja maar ik zou hem dan toch weghalen…vond ik een beetje vreemd.
@Liske: hmm ja ik snap je, nou het punt was, ik had niet verwacht dat ze gingen zeggen haal het potje weg omdat ik dat onnodig vond aangezien hij het wel leuk vind erop te zitten net als wat jij zei.
Ik post een topic met de vraag wat ik het beste kon doen als hij verdrietig was als het niet gelukt was. wat ik kreeg waren reacties van haal het potje weg terwijl dat in mijn ogen een beetje uit de richting ging.
ik bedoel, een stapje terug gaan prima maar gelijk alles van de baan gooien terwijl hij het wel prettig vind om met kleding erop te zitten?
kijk als ik dan als advies had gekregen; doe het dan gewoon met kleding aan, en laat de bloten billen even achterwege, had ik gezegt van; ohja oke.
misschien werd er wel gezegt van; dit is iets waar elke peuter doorheen moet. troost hem maar ga er wel mee door…
snapje? ik vond alleen de reacties geen antwoord op mijn vraag… sommige wel hoor, en er zaten ook goede tips tussen. maar nogmaals het weghalen van het potje vond ik wel heel erg uit de richting, zonder eerst wat anders te proberen.
Maar zij bedoelde weer de druk eraf halen.
maar als ik de druk eraf haal (terwijl er niet echt druk bij zit, want wat ik beschrijf zijn momentopnames, dat is niet hoe het de hele dag gaat natuurlijk, dat zou niet gezond zijn) wordt hij er verdrietig van omdat hij misschien wel denkt dat ik geen vertrouwen in hem heb, door het potje weg te halen…
en dat wil ik pertinent voorkomen