WEER luieruitslag tot bloedens toe, wat moet ik nu

Hai
Ik lees dat je je zelf nergens kunt vinden? Mijn dochter megan had daar ook heel erg last van en ik kan gewoon een zalf halen bij de apotheek het is een zalf voor een soort schimmelinfectie die moet je heel dun aanbrengen en dan nog zinkzalf erover heen doen… wat ik ook nog deed was talk poeder erbij op om aan plakken van de luier te voorkomen meestal was het na een dag al beter… Durf zo niet te zeggen hoe de zalf heet maar het zit in een klein doosje wit met rood… succes ermee.

groetjes

EJBastiaan

ik heb gewoon conveen creme nu en die helpt.

fucidin is een antibiotica zalf als het nou een infectie was had ik hem daarvoor eventueel kunnen gebruiken maar het is geen schimmel infectie want daar is al vaker naar gekeken,
en daarbij heb ik naast fucidin ook miconazol ook ketoconazol en ook nog micanozol met hydrocortison gesmeerd.
hielp niks. ohnee trouwens die laatste heb ik wel gekregen maar neit gesmeerd.
het ging er wel redelijk van weg maar na anderhalve week doorsmeren kwam het toch WEER terug. dus is het waarschijnlijk niet het anti schimmel middel dat wat deed maar gewoon de vettigheid van de creme/zalf ofzo.
maarja het is toch teveel moeite voor die lamme dokter van ons om even met een lampje te kijken.
zij is daar de hoofd arts maar de dokter die daar ook werkt (geen hoofd arts ofzo) is 100x beter. allen werkt zij maar 2 dage in de week dus mocht er wat zijn met rico op…pak m beet… dinsdag ofzo, dan werkt die goede dokter dus niet, kan dan moeilijk wachten op woensdag

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

ik blijf erbij, : conveen barriere creme is echt SUPER!
dat is een “zware” creme en zit niks in kwa hormonen,
ze gebruiken het ook bij doorliggen enzo,
en echt
ik ben super blij met dat spul!
urine en ontlasting hebben GEEN kans om te bijten.
ohja en met gaascompressen en lauw water schoonmaken terwijl ze zo’n uitslag hebben, want billendoekjes irriteren dan juist
of je nou sensitive hebt of niet

even off topic;

rico heeft echt de hele dag helemaal niet geslapen
was om half 8 wakker en wilde net pas gaan slapen
om half 7 werd ie dood vermoeiend
lastig…brullen…krijsen… dus eerder zn warme melk gegeven.
hebben jullie dat ooit? dat ze de HELE dag helemaal niet slapen?
echt niet willen slapen ook?

Da’s toevallig Inge, wij hadden dat dus vandaag. We hebben het tot nu toe één keer eerder gehad, toen waren we afgelopen zomer op vakantie en wilde 'ie de eerste dag niet slapen in die vreemde kamer. En vandaag waren we 's ochtends voor het eerst naar peutergym geweest. Zo leuk! En zo vermoeiend, dat toen we thuis kwamen hij helemaal hyper was en echt niet kon slapen. We hebben het een paar keer geprobeerd, maar het ging gewoon niet. Dus net om 19.00 uur naar bed en knock-out.

Hier had het dus te maken met prikkels en nieuwe dingen. Heb je een verklaring waarom Rico niet wilde slapen?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

hij had bij opa en oma geslapen met mij
maarre… dat doen we wel vaker
we waren vanochtend terug gekomen
en hij was al moe voordat we aanreden
in de auto had ie niet geslapen maar viel BIJNA in slaap toen we voor de flat stonden bij ons dus… en ja moest eruit, brood gegeven en snel een boodschap gedaan, toen in bed gestopt, wilde toen niet slapen ('t was 2 uur)
ik dacht ik ga m na zn koekje te bed doen
maar toen wilde ie ook niet maar hij ligt nu helemaal in coma

Hier dus ook; in de auto op de terugweg 10 minuutjes geslapen en thuis na broodje en melk in bed gelegd (half uurtje later dan anders). Helemaal van de leg. Haha. Hopelijk gebeurt dat niet veel vaker, ik hecht toch wel erg aan z’n middagdutje…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

ja ik ook!
rico slaapt soms s’ochtends NA zn pap weer verder
en dan s’middags na 1 uur nog
maar soms slaapt ie dus ook een hele dag niet,
of hij slaapt maar 1x.
hij zet dus regelmatig de wisselkoers aan

oke dit topic is om 29 december geopend, haha heb m even op gegoogled omdat ik niet weer hetzelfde topic wilde openen.
Maar Het is weer zover, hij kreeg net een diarree aanval van heb ik jou daar
en het bloed liep gewoon uit de wondjes van zijn billen.
hij had nog geen wondjes vanochtend (al wel rood en geirriteerd) dus ik was al gaan smeren met sudocreme
nu is het dus weer ZO kapot in even tijd. hij had tijdens het eten een diarree aanval, heb hem gelijk na het eten verschoont maar goed was dus dramatisch.
Ik ben zo blij dat ik nog die Conveen barriere creme heb die ze van het ziekenhuis hadden voorgeschreven want anders wist ik niet hoe ik m nog normaal kon verzorgen.
Dat spul blijft zelfs tijdens de verschoning er goed op zitten. je mag er ook niet teveel aanzitten. het legt echt een laagje op de huid en is net cement
maar pfoe dat was een brul partij hoor! niet tof dus
hopelijk heeft dit ergens nut voor… misschien zijn laatste 2 kiesjes? ik hoop het in ieder geval. vanavond maar een pcm tegen de pijn

Wat heeft 'ie dan snel kapotte billetjes Inge. Jeetje. Sneu voor hem. Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ach gossss, beterschap

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

owh wat sneu, heel veel beterschap, en ik hoop ook dat het in ieder geval een doel heeft gehad, (dat het dus zijn laatste kiesjes zijn geweest)

liefs woezel

@Mriek: ja echt he. na de laatste keer (toen ik dit topic opende in eerste instantie) ging het heel lang heel goed.
ik was echt blij, maar nu begint het dan toch weer.
die tanden doen niet veel goeds met zn tere billen huidje.

@Michelle: dankjewel komt wel goed het is een vechtertje net als zn mama hihi! ik ben weer positief

@Woezel: ik spreek je op msn wel even aan

Beterschap met zin billetjes!!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

dankjewel anne,
het is vandaag ietsje beter … het is gestopt met bloeden.
conveen creme is echt super

@Sann: de apotheek moet die creme bestellen,
het is best duur iets van 14 euro. De tube is groot maar er zit gewoon super weinig in.
Het heeft de kleur van cement en er zitten ook soort korreltjes in.
het heet : Conveen (critic) Bariere creme (groene brede tube met witte letters)
ze deden ngoal wat moeilijk bij onze apotheek om het te bestellen maar het is dan uiteindelijk gelukt. volgens mij had ik ook een recept maar dat weet ik niet eens meer zo zeker.

Het is meer dat die creme heel erg verzacht en een “barriere” legt op de kapotte huid, zodat urine en zure ontlasting geen kans heeft om erdoorheen te bijten. Het werkt vrijwel meteen maar je moet echt wel een paar dagen smeren voordat het helemaal over is, soms wel een week, tis net hoe erg het is. Ondertussen moet je GEEN billendoekjes gebruiken, maar gewoon steriele gaasjes met lauw water. (hoeft echt niet uitgekookt te worden zei de arts tegen mij, dat is niet nodig als je gewoon goede waterleidingen hebt) dus gewoon dat gaasje in lauw water soppen, uitwringen en lichtjes afdeppen, niet wrijven want dan wrijf je het meer kapot. in ieder geval daarna dus droogdeppen met een hydrofiel washandje, maar als ze echt pijn hebben moet je dat ook niet doen, want die creme kan op vochtige huid gesmeerd worden… nog iets over die creme he… het wordt vaak bij doorliggen gebruikt (bij mensen die nooit uit bed kunnen komen of wat dan ook snapje)
maar in het ziekenhuis gebruikte ze die dus ook bij kindjes die een heftig buikvirus hebben en heel hun billen kapot poepen zeg maar.
omdat ze constant diarree hebben kan die huid niet genezen en dan werkt een simpele creme niet meer.
Hormoonzalf smeren op kapotte billen zou ik niet doen meid,
(dat is wat jij zei) want als de huid al kapot is kan dat alleen maar erger worden.
dokters vergissen zich nogal gauw in die dingen merkte ik ook…
dus daarom was ik blij dat er een ziekenhuis was die rico’s billen beter kon maken

hier een link hoe het eruit ziet en klein beetje info, is niet veel maar dan weet je hoe het eruit ziet etc.

http://www.zorgservice.nl/nl/index.htm?prod=11136

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 01 Jun 2010 19:38:23

geen dank meid!
enne het werkt echt!
en het verzacht ook heel goed. toen rico laatst brulde van pijn toen ik zijn billen schoon maakte met billendoekjes omdat hij gepoept had, wist ik eerst niet dat ze zo kapot waren
toen zat er allemaal bloed op het billendoekje en het begon echt te lopen.
hij bleef krijsen en brullen totdat dat spul op zn billen zat
toen was ie ineens weer blij

Wat erg voor Rico dat hij zo sukkelt met zijn billetjes. Mijn eerste gedachte zou zijn, rap die billen bloot! Maar dat gaat nogal moeilijk natuurlijk als ze diarree hebben. Hopelijk is hij er weer snel vanaf en gelukkig heb je een creme die zo goed werkt. Wel raar (ik las het in de oudere berichtjes van dit topic) dat jullie een doorverwijzing nodig hebben om een dermatholoog te kunnen raadplegen. Hier kunnen we gewoon een afspraak maken met de dermatholoog zelf, ongeacht het probleem. Ingewikkeld systeem vind ik dat bij jullie hoor…

Liefs
Tanja

hahaha, ja ik vind het ook ingewikkeld
maar rico is nog steeds niet door een dermatoloog gezien hoor, de verpleegkundige in het ziekenhuis hadden die zalf gesmeerd toen rico was opgenomen in december met die fikse buikgriep.
enne bloten billen lopen werkte in dat stadium niet meer nee.
niet alleeno m het feit dat hij constant ontlasting/diarree had (echt om de paar minuten) maar ook gewoon omdat zo gauw hij moest… de zure rommel alweer in zn kapotte huid zat snapje?

Ja ik begrijp het, wat moet dat arme ventje afzien op zo’n momenten zeg… Hopelijk hoeft hij het niet meer mee te maken.

Liefs
Tanja