WEER luieruitslag tot bloedens toe, wat moet ik nu

ooh echt het is weer bezig hoor, Rico heeft weer normale ontlasting (wat slijmerig maar verder prima)
en nu heeft ie voor de tigste keer luieruitslag, (kan geen rede bedenken waardoor nu weer!)
in het ziekenhuis kreeg hij conveen barriere creme ipv bepanthen en al die andere softe rommel die niet werkt hier.
die conveen zalf hielp wel en hij had minder pijn.
die creme is dus NERGENS te vinden!
geen 1 apotheek heeft m, en kan wel besteld worden per 12 tubes van 100 gram.
leuk grapje, want ze zijn 14 euro per tube.
of het vergoed wordt geen idee.

Nu had de assistente gezegt: als wij je niet voor 1 uur terug bellen ligt het klaar bij de apotheek.
nou ze belde niet en ik dus naar de apotheek gegaan, hetligt er niet!
ook moest ik gaasjes hebben (niet gewoon steriele gaasjes gewoon gaas 100 op elkaar geplet in een verpakking)
ipv billendoekjes.
per 100 stuks 13 euro.
wordt eigenlijk wel vergoed maar ja aangezien ik geen recept had kreeg ik ze ook niet zo mee.
ik wordt er niet goed van. rico gilt weer de hele dag en hij bloed erg uit zijn billetjes (de wondjes natuurlijk)
zucht…
ik ben gewoon echt op van de zorgen met rico de laatste tijd. en zelf moet ik nog opknappen dus ik voel echt alsof ik het allemaal niet meer trek even… het gaat maar om luieruitslag zul je denken, maar wel de ZOVEELSTE keer in een korte periode en niks helpt, en ik moet hem wel constant pijn doen met zijn verzorging.
en dat terwijl ik zelf al helemaal brak ben. (ben nu pas aan het uitzieken van voor rico’s opname… en erg goed voelk me niet)

het zal wel een dermatologisch onderzoek worden uiteindelijk maar
weet IEMAND hoe het kan dat hij zovaak luier uitslag heeft?
ofja rode billen (verschonen doen we echt vaak genoeg…geloof me)
en dat het ook elke keer gaat bloeden???
help… de dokter helpt namelijk niet

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Waarom bel je het ziekenhuis niet of zij die tube kunnen sturen?? Dat je er gewoon 1 hebt en het gaas ook want dit schiet niet op. Wat een toestant steeds. Het waarom kan ik je niet mee helpen schat. Morgan heeft nog nooit luieruitslag gehad.

Groetjes,

Michèle

Inge wat een kl*te situatie weer.
Heb je de ha terug gebeld voor dat recept en vraag dan gelijk voor gaasjes, gewoon zeggen dat je het niet kan voorschieten.

En vraag gelijk om een verwijzing naar een dermatoloog, want dit moet gewoon uitgezocht worden.

En ga een andere HA zoeken

Veel sterkte meid

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik zou ook contact opnemen met de afdeling waar hij heeft gelegen pas en de situatie uitleggen. En vragen hoe je aan zo’n tube kan komen en of zij je kunnen helpen. Mijn ervaring is dat dat meestal geen probleem is.,
Ik heb hier ook wel eens de tip gelezen om maizena op de kapotte kontjes te strooien. Weet niet of dat in dit geval ook oke is, misschien roep ik iets doms nu hoor.
HOe hij aan die uitslag komt elke keer, echt geen idee!! Sorry, daarmee kan ik je ook niet verder helpen. Wel heel veel sterkte hoor!

Die maizena was geloof ik achterhaald Christa, maar daarvoor moet je bij Sje zijn.

Groetjes,

Michèle

nou, na een hele ochtend en halve middag rondbellen heb ik nu 10 pakken gaas vergoed gekregen en ook gehaald.
die conveen barriere creme hebi k nog niet maar wordt aan gewerkt.
moet 10 euro betalen voor zo’n rot tube.

dermatoloog hahaha, ja dat heb ik idd al gevraagd, al tig keer en dat is teveel moeite want mevrouw “dokter” (kuch kuch) theemuts vertikt het een doorverwijzing te geven waardoor ik nu de kinderarts gebeld heb en pas volgend jaar 27 januari terecht kan, en naar de dermatoloog pas in maart.
achterlijke zorg, daar betaal ik zoveel premie voor. GRR
ik ben zo pissed off gewoon!
maar… ik heb het gaas alvast.
wordt de bloten billen dans in de box een paar dagen.
arm ventje.
echt die “dokter” is nog LANG niet klaar met mij!!!

Wat is dat voor een aftanse TT (t*kke t**f) die jij als ha hebt?? Inderdaad lekker een nieuwe zoeken, een die wel haar studie afgemaakt heeft en mensenlijke trekken.

Groetjes,

Michèle

Jeetje, wat vervelend zeg!!
Ik hoop echt dat het nu eens een keer over is met al dat kwakkelen!!

Enne… die huisarts…pfff… daar zou ik ook echt een sik van krijgen.
Je kunt wel altijd vragen om een second opinion, misschien dat dat wel erkt, en dat ze je ergens anders wel die verwijsbrief willen geven…
Heel veel sterkte ermee!
Liefs, Anne

ja en als het allemaal al niet erg genoeg is,
zijn diaree is ook weer terug!
ooh echt nog even en ik verlies het van mezelf

Mag ik vragen waarom maizena achterhaald is? Misschien heb ik wel info gemist hoor, dat zou kunnen, maar bij mijn zoontjes werkt het uitstekend en we hebben de tip uit het ziekenhuis gekregen toen. Mijn oudste lag daar toen hij 3 maanden was met een buikgriepvirus en uitdroging en daar gebruikte de verpleging gewoon maizena. Ook bij mijn jongste hebben ze het gebruikt in het ziekenhuis toen hij daar lag met 5 maanden.
Ik gebruik het thuis ook meteen als er luieruitslag is.
Maar ik zeg er wel bij dat het natuurlijk niet bij alle kindjes zal werken.

En wat vervelend dat je zoontje het zo vaak heeft.
Wat ook soms wel eens wordt geadviseerd is nertsolie van de Mylene, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Succes!!!

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

omdat als het een schimmel is (al dan niet onderhuids) het alleen maar erger wordt.
dit is bij rico tot nu toe elke keer nog het geval geweest.
daarom geen maizena in rico’s geval

Hoi Inge,

misschien en stomme vraag, maar is het al wel eens bij je opgekomen dat Rico niet tegen een bepaald merk luiers kan? Dat was namelijk bij mijn oudste het geval, die kon absoluut niet tegen de Daatjes (van de DA dus) en niet tegen de Pampers. Ook Lisa krijgt van Pampers hele erge uitslag… Maar ja, misschien gebruik je deze luiers al vanaf geboorte en was er toen niets aan de hand?? Veel sterkte iig en denk ook aan je zelf!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

ja we waren al bezig met andere pampers, en WEER andere pampers en WEER… haha… dus dat is het ook niet…

maarre…
jullie geloven het nooit.
heb ik al gezegt over die conveen barriere creme dat ze zeiden dat ze die alleen maar per 12 konden bestellen?
spreek ik net mijn eigen apotheek WEER omdat er een recept van de dermatoloog was doorgestuurd (had een totaal andere huisarts dan de onze geregeld…ja op en neer gebeld dus) bleek dat ik daar 27,75 voor moest betalen, dus ik zo: maar die conveen creme koste maar 13 en daar zit bijna hetzelfde in??
vroeg ze waarom ik dan de conveen creme niet bestelde… ja omdat haar collega’s zeiden dat het pas vanaf 12 tubes kon (100 gr. per tube) en dat ik dat niet kan betalen 12 x het bedrag van 13 euro.
zei ze: oh maar wat raar, ik kan die wel gewoon per tube bestellen hoor!"

echt TE erg, zijn ze hier nou helemaal door de ratten besnuffelt??
ik begrijp het niet hoor!
maar ja…heb de gaasjes in ieder geval nu binnen en kan morgen OF overmorgen de conveen creme ophalen…zucht…
duik zo mijn bed in, ben er doodmoe van

Het schiet ook allemaal lekker op he meid.

Groetjes,

Michèle

Jeetje…jij hebt (en Rico) het de laatste tijd wel te verduren zeg!
Achterlijk dat alles zo langs elkaar afloopt met ziekenhuis/dokter en apotheek.
Je moet eigenlijk eerst overel stennis voor schoppen voordat je krijgt wat je moet hebben…echt TE erg!

Ik hoop dat de kleine weer snel opknapt zodat jij ook weer een zorg minder hebt en ook wat aan jezelf kunt werken en wat rust krijgt.

Beterschap!

Gr, Danielle

Ik zeg alleen pffff en peje af voor jou hoor meid, ik geloof da ik die ha allang aangevlogen zou zijn.
De wachttijden voor de dermatoloog zijn indd zo lang maar ik heb wel een hele lieve ha gelukkig en die heeft toen voor mij gebeld en ik kon toen de volgende dag terrecht. Wat kan er toch verschil in ha zijn.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

ongelooflijk zeg! ook hiervandaan echt grote bewondering in hoe je dit allemaal doet zeg!!! kan me echt voorstellen dat je er zelf nogal klaar mee bent met al die ellende. ik duim echt voor je (jullie) dat het binnenkort is allemaal normaal gaat.
dus op een goed 2010 voor jullie!!!

ik zou willen dat ik het verlossende antwoord voor je had zeg, eigenlijk zijn alle dingen waar ik aan zat te denken al genoemd.

een hele dikke digiknuffel

liefs,
Rinske

Lilypie Second Birthday tickers

Jeetje wat een onzettende stomme lui zeg! Vreselijk. Heb eigenlijk geen woorden voor hoe vervelend ik het nu weer vind voor jullie en rico. Houd ook maar niet op zo he. Kop op meid, mijn motto met mees is altijd : er is geen dag zo donker of hetword weer licht. Ook mijn petje af hoe je het doet inge! Beterschap met de billetjes, en hopelijk gauw die tube creme.

Gr patries

Inge, topper! Ik vind het zo k*t dat jullie steeds in de zorgen blijven over Rico. So what, dan is het ‘maar’ luieruitslag? Rico heeft verdorie veel pijn, dat moet toch eens over zijn? Wat een belachelijke doos van een huisarts hebben jullie, daar moet je inderdaad zsm van af. En oh, dat langs elkaar heen gecommuniceer, dat krijg je toch een punthoofd van? Knap hoor, hoe je het allemaal doet.

Ik denk aan je!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hé meid, ik kan je ook niet helpen met de oorzaak van de uitslag op Rico’s billies, maar ik zeg alleen maar: je hebt het weer TOP aangepakt wijfie! Gewoon volhouden en je niet uit het veld laten slaan! Je hebt nu 10 pakken gaasjes en straks hopelijk ook de tube, kun je even vooruit! Wéér beterschap met je ventje, met zijn billetjes en diaree. Arm kind…

Groetjes Rainbow, trotse mama