Wat fijn dat het gisteren alweer een stuk beter ging Sandra. Maar wel een domper dat je nu alsnog bloedverlies hebt en niet in bad mag. Hopelijk kan snel alsnog, toch wel erg ontspannend lijkt me.
Groetjes,
M
Wat fijn dat het gisteren alweer een stuk beter ging Sandra. Maar wel een domper dat je nu alsnog bloedverlies hebt en niet in bad mag. Hopelijk kan snel alsnog, toch wel erg ontspannend lijkt me.
Groetjes,
M
quote:
ok. Ja logisch eigenlijk. Maar nu we toch aan het verhoren zijnhoelang is dit gevaar er dan? Wel balen ... want van een lekker warm bad/douche kan je soms zo opknappen...!!
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://bd.lilypie.com/JBVFp1.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” /></a>
Als je helemaal geen bloedverlies meer hebt mag je alles weer. Mijn eigen verloskundige had al aangegeven dat de meeste mensen na een curretage direct bloedverlies hebben. Maar dat het ook zou kunnen dat je in het begin geen bloedverlies hebt, maar na een paar dagen wel. Ik had dus voor de zekerheid gewacht, maar ik had het niet meer verwacht. Zij gaf aan 2 dagen ofzo en afgelopen maandag waren we al bijna 1 week verder. Idd erg balen, want na zo’n dag als maandag had ik echt even zin in een ontspannen bad.
Groetjes,
Sandra
Sorry, maar wil even mijn hart luchten.
Ten eerste baal ik ervan dat ik nog steeds last heb van bloedverlies. Balen is een groot woord, want ik weet helaas dat het erbij hoort. Maar ik ben zo klaar met die vieze maandverbanden. Gebruik zelf altijd tampons als ik ongesteld ben, maar dat mag niet na een curetage. Bloed nu al bijna 2 weken, dus dat is wel vervelend.
Maar goed mijn grootste frustratie ligt op dit moment bij het ziekenhuis. Die curetage ging natuurlijk al heel raar. Geen info, geen arts aan mijn bed na de curetage. Zomaar naar huis gestuurd worden zonder dat iemand vraagt hoe het gaat. Maar goed dat heb ik al eerder in dit topic geschreven.
Toen ik na de curetage naar huis ging kreeg ik een belafspraak mee voor over 2 weken en een bezoek in het ziekenhuis voor over 6 weken. Die belafspraak was dus vanmiddag. Ik zou door de arts die de curetage had gedaan worden opgebeld tussen 12.00 uur en 13.00 uur. En de tijd tikte door, maar deze beste meneer heeft me nooit opgebeld. Maar ik dacht nog kan gebeuren, waarschijnlijk spoedgevoel ofzo gehad. Dus ik om half 4 zelf gebeld. Eerst kreeg ik een assistente en die gaf aan dat het vreemd was dat ik niet gebeld was door dokter Knipscheer (zo heet de gynacoloog die de ingreep gedaan heeft). Ze zou me in ieder geval doorverbinden.
Ik in de wacht en krijg ik de assistente ineens weer terug. Ja zegt ze ik moest van dokter Knipscheer doorgeven dat alles goed was. Dus ik vraag wat bedoeld hij met alles is goed. Nou ja gewoon zegt ze dat alles goed is. Ik begreep echt niet waar ze het over had en vond het heel vreemd dat de gynacoloog mij niet zelf te woord wilde staan. Ik nam toch aan dat hij ook wilde weten hoe het allemaal ging met me. Maar dat was dus blijkbaar niet zo. Ik gaf dus aan ik wil de gynacoloog zelf spreken, want ik wil weten wat hij bedoeld met alles is goed en ik heb nog een paar vragen. Toen was het lang stil en toen zei ze ja ik weet niet of dat kan. Dus ik gaf aan dat ik hem wilde spreken en dat ze het maar moest proberen of dat ze moest aangeven wanneer ik hem dan kon bellen. Verder gaf ik aan dat het toch logisch was dat ik hem even wilde spreken, vanwege mijn vragen. Ik zei daar was deze belafspraak toch ook voor bedoeld. Toen zei ze ja eigenlijk begrijp ik het wel ik ga het nogmaals proberen.
Dus toen kreeg ik eindelijk de beste man aan de lijn. Ik legde uit dat ik gebeld zou worden etc, maar dat hij me niet gebeld had. Toen gaf hij aan dat dit niet gebeurd was omdat ik niet op zijn lijstje stond. Toen dacht ik dat kan gebeuren, maar dan is het toch vreemd dat hij in eerste instantie tegen de assistente zegt geef maar door dat alles goed is en me niet meteen te woord wil staan. Maar goed dat zei ik op dat moment nog even niet. Ik stelde eerst mijn vragen. Dus ik vroeg hoe lang het bloedverlies kan aanhouden, aangezien ik nog steeds bloedverlies heb en de ingreep al meer dan 2 weken geleden is geweest. Hij gaf aan dat dat hij daar geen antwoord op kon geven, omdat het heel wisselend is. De een heeft geen bloedverlies en de ander wel. Dat begrijp ik ook wel, maar ik wilde graag weten hoelang het max kon duren, zodat ik dat in ieder geval weet. Maar daar kon hij me geen antwoord opgeven. Dus ik zei de eerste 3 dagen na de ingreep verloor ik bijna niks en sindsdien dag en nacht. Toen zei hij misschien ben je wel ongesteld geworden. Dus ik zei dat kan toch niet 3 dagen na de ingreep. Oh nee zegt hij dat kan idd niet. En ik zei ook dan is het wel een hele lange ongsteldheid.
Mijn 2e vraag was of er door het lab nog naar het vruchtje gekeken was, want ze zouden het vruchtje opsturen. Zegt hij ja alles was goed dat had ik toch bij de assistente aangegeven. Dus ik gaf aan als zij tegen mij zegt alles is goed, dan weet ik toch niet waar ze het over heeft. Tja dat begreep hij dan ook wel weer en daar kreeg ik excuses voor. Toen zei ik maar wat wordt er bedoeld met alles is goed. Pff voelde me echt niet op mijn gemak, vond het niet fijn dat ik zo behandeld werd. Het is toch logisch dat ik dingen wil weten, of ligt dit nou aan mij !!! Maar goed toen zei hij bij sommige mensen die zwanger zijn is er geen vruchtje aanwezig, maar bij jou wel. Dat bedoelde ik daarmee. Beetje vaag dus ik zeg en konden ze er nog uithalen waarom het mis was gegaan. Want dat werd mij verteld, dat het opgestuurd werd voor nader onderzoek omtrent mijn miskraam. Dat was volgens hem niet zo, want de oorzaak is moeilijk te achterhalen via het vruchtje. Dat begrijp ik wel, maar wel vreemd dat dit mij eerder was gezegd. Nou ja toen was het gesprek klaar en bedankte ik hem dat hij me te woord wilde staan.
Ik heb zo’n rotgevoel aan het gesprek overgehouden. Het is toch raar dat zo iemand niet eens vraagt of ik bijvoorbeeld nog pijn heb, of ik veel bloedverlies heb etc. Eind april heb ik nog een controle afspraak staan bij hem, maar daar heb ik nu al helemaal geen zin in.
Het is toch belachelijk hoe alles gegaan is. Moet echt alle info overal uittrekken. Ben bijna in staat om een klacht in te dienen. Maar goed ben niet iemand die snel gaat zitten zeuren.
Pff sorry voor mijn gezeur, maar ik moest het even kwijt. Hoop dat ik alles duidelijk neergeschreven heb, want het zit me echt even dwars.
Groetjes,
Sandra
Sandra,
Wat ontzettend vervelend, je zou toch denken dat de gyn weet dat hij met vooral vrouwen werkt. Dan zou je wel een beetje meer begrip en zo verwachten.
Persoonlijk zou ik wel een klacht indienen. Het gaat wel om een kindje dat je hebt verloren, vruchtje of geen vruchtje! Jij hebt ook gevoel.
Werken er in het ziekenhuis niet meer gyn??? Dan kun je misschien bij een ander een afspraak maken?
Wil je heel veel sterkte wensen.
We denken aan je.
Gr Egberta
Jeetje wat een verhaal. Vind het ook heel vreemd hoor dat een ziekenhuis zo met zij patienten om gaat. Misschien moet je klacht indienen, want misschien bij jij wel niet de enige die zo slecht behandeld wordt. Begrijp heel goed dat je je nu rot voelt na zo’n telefoonggesprek. Morgen mag je ook tegen mij aan klagen hoor.
Liefs
Wat een hork zeg. Ik moet je heel eerlijk zeggen dan de gyno die mijn keizersnee gedaan heeft mij nog nooit gezien had daarvoor en mij wel zag bij de controle en hij daar echt de tijd voor genomen heeft en ook voor Morgan. Hij was echt betrokken. Kun je geen afpraak maken bij je ha, die kan je misschien al een en ander vertellen en dan een doorverzing krijgen naar een andere gyno want hier zou iedereen ongelukkig van worden. Overigens zou ik zo ie zo een brief sturen naar het ziekenhuis over de totale procedure en manier van behandelen ook bij de curatage want die gun je toch niemand.
Groetjes,
Michèle
Wat een narigheid weer allemaal!
Logisch dat je er een beetje van ontdaan bent!
Ik zou misschien toch maar nadenken over die klacht. Wie weet kan je er mee verhelpen dat er nog meer mensen zo behandeld worden, en dan ben jij gelijk je ei kwijt. Anders blijf je het misschien onbewust toch opkroppen.
Vervelend ook dat je nog steeds bloedverlies hebt. Kan me helemaal voorstellen dat je dat nu meer dan zat bent. Is het wel al minder geworden, of helemaal niet?
Ik hoop voor je dat het snel over is.
En je mag hier altijd uitrazen!!
Liefs, Anne
Jeetje wat een zooitje daar in het ziekenhuis. (was hier ook hoor)
Maar een klacht kun je altijd indienen en ik vind dat niet zeuren. Je zou indd kunnen proberen bij een andere gynacoloog voor controle terecht te kunnen. Moet zeggen dat die afspraak bij mij ook niets voorstelde, was ook alleen maar vragen hoe het nu ging, en dat de ingreep goed gegaan was, dus zou even kijken of er meer personen hier of die je kent een curretage hebben gehad en hoe bij hun de vervolgafspraak was, anders kun je hem misschien laten schieten en gewoon vragen bij je ha want die krijgt ook alle gegevens.
Sterkte meis
Liefs Michelle
Zit echt met verbazing je verhaal te lezen…vind het ongelofelijk dat ze zo omgaan met hun “klanten”. Het gaat niet om een pakje boter…grr kan me goed voorstellen dat je hier gefrustreerd van wordt.
Ik hoop voor je dat tijdens het gesprek je een beter gevoel hebt en je ook een beter antwoord krijgt op je vragen. Als ik jou was zou ik er ook wat over zeggen tegen die man. Heb jij nu niets meer aan, maar wellicht doet hij er iets mee.
Bedankt voor jullie reacties. Gelukkig ligt het dus niet aan mij dat ik er zo over denk. Ik heb nog steeds zo’n rotgevoel over vanmiddag, dus zit er idd steeds meer over te denken een klacht in te dienen. Denk dat ik morgen mijn eigen verloskunidgepraktijk bel voor advies. Geen idee hoe je het aan moet pakken een klacht in te dienen.
Pff voor mijn gevoel ging het een stuk beter met me, maar hierdoor voel ik me zo rot. Ben zo bezig alles van de afgelopen tijd te verwerken en dan krijg je dit er ook weer bij.
Door mijn keizersnede moet ik bij een volgende bevalling in het ziekenhuis bevallen. Gelukkig mag ik tot 36 weken onder controle blijven van mijn eigen verloskundigepraktijk en zij zijn met 6 verloskundige en doen het echt super. Daarna gaat de controle over naar het ziekenhuis. Deze gynacoloog is niet de enige in het ziekenhuis. Ik weet eigenlijk niet hoeveel er zijn, volgens mij wel een stuk of 8.
Michelle, je geeft aan dat de controle bij 6 weken inhoud dat ze willen weten hoe het nu gaat, dus dat het niets voorstelt. Maar goed dat is dan al meer dan er de afgelopen tijd is gebeurd, dus zelfs dat zou ik al heel fijn vinden.
Groetjes,
Sandra
Wat een verhaal. Zo ga je toch niet met mensen om? Zoals jij het schrijft, klinkt het alsof hij inhoudelijk helemaal niet meer wist wie jij was en dat 'ie het daarom dus maar heel algemeen hield. Het ziekenhuis heeft een klachtenprocedure (kijk anders even op de site van het ziekenhuis of bel ze) en in die procedure staat precies vermeld hoe het werkt omtrent indienen van een klacht. Dat zou in jouw geval zeker geen zeuren zijn, sterker nog: die man heeft jou zonder persoonlijke aandacht behandeld en geprobeerd zich er met een jantje van leiden van af te maken. Schandalig!
Enne, die naam van die man. Knipscheer. En hij is gyn? Ik krijg gelijk associaties met m’n eigen bevalling… Je zou haast denken dat dat een grapje is, dat die man zo heet.
Groetjes,
M
Hi Sandra,
Je reactie hierop is helmaal niet vreemd! Ik vind dat je het allemaal nog heel rustig hebt aangepakt en mn complimenten dat je hebt doorgezet totdat je die hork eindelijk zelf aan de telefoon kreeg.
Mijn eerste gedachte was ook: Bespreek het met de verloskundige. Misschien dat je zelfs kunt vragen of zij wil bellen met de gyn en de informatie die jij wilt boven water haalt. Zij weten in elk geval wat je kunt verwachten na zo’n ingreep en welke informatie ze zouden moeten hebben. Je wordt zelf (logisch) onzeker als je vraagt naar info die je zou krijgen en als je dan het antwoord krijgt dat ze dat helemaal niet kunnen weten.
Zelfs als je ten tijde van je ingreep verkeerd bent voorgelicht, kan de arts tijdens het telefoongesprek beter en proffesioneler reageren. Het is niet normaal, gedurende heel het proces dat je noodgedwongen moest doorlopen dat je zo behandeld bent. Een officiele klacht indienen lijkt me een heel goed idee. Ik snap dat je het achter je wil laten, maar dit hoef je natuurlijk niet te pikken. Voor een arts hangt er heel wat vavst aan een officiele klacht en misschien dat ie zich in vervolg dan wat beter gedraagt naar zn patienten. Daarnaast is de kans dat je een bij een eventuele keizersnee niet als arts krijgt dan een stuk groter!
Inderdaad, Knipscheer voor een gyneacoloog, hoe verzin je het!! Zou zo een typetje kunnen zijn…
Nou meid, veel sterkte met alles en ik hoop dat je verloskundige iets voor je kan betekenen.
liefs