Weer een fles kwijt?

Hier volgens mij een rustige nacht. Ha ha ha klinkt heel raar, maar volgens mij ben ik er 1 keer uit gegaan voor haar speen maar dat kan ik me niet echt meer herrineren. Ze was alleen om tien over zes wakker en ik was zowaar uitgerust voor iemand met een flinke verkoudheid. Alleen in mijn hoofd heb ik haar gehoord en genegeerd (!?!?!?) Maar goed wij zijn goed begonnen. Ze wilde maar 120cc drinken en meer echt niet. Gek genoeg doet ze dit nu bij 2 flessen op de dag nu. De laatste en een ertussen. Dus eigenlijk heeft ze al 1 fles geloosd alleen door twee gedeeld. Ze krijgt wel wat diksap op de dag. Meestal met haar fruithap 's morgens en 's middags wat met haar liga.

Wordt denk ik tijd om aan brood te beginnen en er helemaal 1 weg te halen, alleen even kijken welke ze kwijt wil. Wat denken jullie al gaan rommelen of Morgan zelf ‘laten beslissen’ De laatste fles heeft ze ook zelf gekozen zeg maar alleen toen liet ze resoluut 1 fles staan zeg maar nu niet. Ik vind het op zich niet erg, het is alleen balen dat ik niet weet welke op de dag ze niet wil, soms wil ze ze wel allemaal en soms niet dus veel weggooien Na het eten maak ik eigenlijk al standaard 120 aan.

Groetjes,

Michèle

mag je er met een half jaar al iets van smeerkaas of smeerworst op doen?
je kunt ook altijd gewoon brood in melk soppen (dr eigen melk dan) dat glijdt ook wat gemakkelijker weg.
en wat scottie idd zegt de korstjes zou ik in het begin ook weglaten…just in case zou eerst kijken hoe brood opzich zelf gaat

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Lekker met een broodje beginnen! Smeerkaas of leverpastei erop en een goeie tip: stukje brood met beleg op de tond in de mond doen, dan plakt het minder snel aan het gehemelte vast. Geen gedoe gaan doen met soppen in melk, ze moet gewoon brood leren eten en door erop te sabbelen wordt het ook klef en slikken ze het zo door (straks kauwt ze er natuurlijk op). En dan maar zien welke fles ze loost. Ben benieuwd!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Smeerkaas is toch ook zoet? Mijn mening is dat appelstroop best kan, maar wel afgewisseld met het ander beleg. Maar ja, die discussie is al eens gevoerd…

Groetjes!

sprak me moeder net die zei dat ze mij altijd leverpastei en suikervrije jam gaf. maargoed rico pakte een stukje brood af van mij en normaal probeerd hij dat ook wel maar lukt het hem niet nu dus wel omdat ik met mn gedachten even weg was.
had hij er dus een klein stukje afgetrokken en in zn mond gestopt.
ik keek m aan zovan: ho wacht even jij, maar goed het zat er al in, en hij trok een gezicht alsof hij mais at

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090318/rn9u.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/WenKp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 22 Mar 2009 16:06:03

Hihi. Er nog niet aan toe dus. Weet je dat ook weer.

Groetjes!

hij was zo nieuwschierig hij wilde waarschijnlijk gewoon even proeven.
ik begin toch pas met 7 maanden met brood want hij zit al zo met zn darmpjes nou dat ik zoiets heb van even wennen aan de rest wat ie nu al anders krijgt anders is het ook zo to much ineens

Verstandig van je. Leuk hè, die nieuwsgierigheid. Hier ook hoor. Vanmiddag at ik een perzik en meneer pikte dat niet. Wilde ook een hapje. Dus ik maar een stukje gegeven en hij vond het wel lekker geloof ik. En zo gaan we steeds een stapje verder…

Groetjes!

oh wat goed! JAja die kleintjes komen er wel. soms veel geduld hebben maar dat is alleen maar goed uiteindelijk.
rico ging vandaag trouwens in bad ZITTEN, hij zat nog NET NIET rechtop en hij viel na 10 seconden weer terug.
ik zei vorige week nog: ik zie rico niet zitten hoor binnen een paar maanden (In de winkel in oei ik groei stond dat ze dat dan ong. konden) maar nu zeg ik toch: ik zie hem volgende maand vlot zelfstandig zitten. maar nog even afkloppen

Hi dames,

Zie dat jullie je vermaakt hebben terwijl wij naar de voetbal waren

Maar ik denk dat wij ook binnenkort maar gaan beginnen. Moet zeggen ze heeft vandaag zo’n 540cc melk op en dan een potje fruit en een potje groente dus op zich niet te weinig. Ze wilde op de een of andere manier geen diksap of roobosthee hebben. Ach ik heb ook wel eens minder dorst. Der luiers waren prima en morgen zal ze wel weer meer drinken.

Ik heb haar bij de voetbal wel een stukje brood van pappa broodje bal met mayo gegeven. Nee niet op de achterste benen het was een droog stukje, dus zonder bal en zonder mayo. Big mistake. Pappa kon niet meer rustig zijn broodjes eten, mevrouw wilde meer. Dus brood tijd denk ik.

Maar dat komt helemaal goed dus en dan zal zij zelf wel weer aangeven welke fles ze kwijt wil. Mamma stuurt als het moet wel weer bij. Maar goed. Niet om ongezellig te doen, maar we zijn net thuis en om 6 uur vanmorgen opgestaan. Ik bekijk de rest van de topics morgen en ga nu de trap opkruipen mijn bed in.

Groetjes,

Michèle

Hahaha, heb hier even zitten lachen om het BROODJE BAL. Gewoon, om die term zeg maar! Frietjes, broodjes bal…laat Morgan maar schuiven! Goed dat papa het weghield van haar, voor je het weet eet madam zo zijn balletje van zijn broodje!

Hier ook een vrouwtje dat aast op eten. Vrijdag aten we bloemkoolschotel uit de oven. Omdat Julia zo dreinerig was, mocht ze bij papa op schoot. Nou, ze boog helemaal naar voren en probeerde zo de bloemkool van zijn bord te eten. Ze was vreselijk lenig, ze boog echt helemaal door! Ze kreeg het niet, maar ze loerde helemaal toen papa de vork naar zijn mond deed. Ze wilde duidelijk een hapje. Ik ga met 7 maanden beginnen met 6-maandenpotjes (ze begint nu pas echt goed de potjes leeg te eten) en dan ook met wat brood. Lief als ze dat dan gaan eten he? Zitten ze smaak een boterhammetje te eten…

En hier ook veel, heel veel, push-ups. Ze wil zitten, zitten, zitten. Hup, dat kopje gaat rechtop en het rugje gaat gestrekt. Zo zit ze dan parmantig te wezen en te spelen op schoot. Ik denk dat ze zwaar zou omvallen als ik haar op de grond zou zetten, maar zo op schoot lukt het al heel goed. En trouwens, dat ’ Oei-ik-groei-boek’ wil ik verbranden. Wat een k-boek. Ze doen alsof kinderen van 6 maanden onderhand al kunnen lopen. Die kinderen in dat boek zijn wonderkinderen, of die van mij is zwaar achter. Ik vind het een onzin-boek en doe er niks mee…ik hecht geen waarde aan die zogenaamde winkel. Tss…Julia kan net rollen, die kan echt een helemaal dingen nog niet die volgens dat boek heel normaal zijn…Nee, hier geen fan!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Haha, Erik kon ook pas veel later rollen dat in het boek staat hoor. En hij kruipt nog niet en kan bijna zelfstandig zitten. Dus loopt ook achter als je die wonderkinderen moet geloven. Ach joh, maak je niet druk, komt allemaal vanzelf. Ze moeten toch iets doen om dat boek te verkopen!

Groetjes!

Tuurlijk Mriek en Sje moet ook meedoen met promoten om haar bonus in de wacht te slepen aan het eind van het jaar he!

Hoi hoi, Ik heb dat boek niet en il het ook niet, Ik hoor van heel veel moeders dat het een k*t boek is omdat je dan inderdaad wonder kinderen moet hebben. Geloof me rainbow jou kind loopt echt niet achter. dan lopen ze dat allemaal

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

PRECIES Michelle! Maar hier zweren ze erbij, zeker ook omdat Sje aandelen heeft bij de schrijvers… Ik pik er wel dingen uit hoor, maar niet heel veel. Julia doet het verder gewoon goed en ik ben al heeeeeeel blij dat ze kan ROLLEN!

Hoe kun je nu zo’n boek schrijven hahaha. Mij is altijd geleerd ieder kind is anders. Ook wordt alles een sprongetje genoemd dat een kind gewoon is ff zijn hum niet heeft hoeft niet daat aan te liggen toch
Mijn dochter is ook zonder dat boek groot geworden

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

michele wat gaat de tijd hard heh hier mogen we van cb ook al met brood beginnen vind het alleen een beetje eng nog maar we gaan het proberen hier al lange tijd lekker slapen van 7tot 7 zonder wakker te worden tussendoor potjes 6maanden gaan er met gemak in klein vreetzakje van me!! hahaha en hij geeft duidelijk aan als die honger heeft hoor je heel hard aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa eten in de buurt is echt niet veilig hahaha wil alles proeven zal inderdaar met brood beginnen michele want als ze minder goed de fles neemt wel vervangend voedsel want die kleine beweegt alleen maar meer!

groetjes wendy

[img]http://m1.lilypie.com/fe4xp1.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Hoi Michéle,

Volgens mij zijn onze dochters ongeveer even oud. Mijn kindje Milou is nu ruim 7,5 maanden (ze is geboren op 5-8-2008)

Ik zit met hetzelfde probleem. Milou dronk eerst als volgt:
7.00 uur 150 ml opvolgmelk of bordje pap met moeite…
11.00 uur 200 ml opvolgmelk soms 150 ml
12.00 uur fruit
15.00 uur opvolgmelk
16.30 uur potje 6+ groente, vlees enz.
19.00 uur pyamapapje 200 ml

Dit schema ging altijd redelijk. De 1e helft van de fles drinkt ze op en de 2e helft drinkt ze alleen op met een speeltje in haar handen…afleiding dus. Niet ideaal en ik baal er ook van, maar goed het is niet anders,

Sinds een paar weken drinkt ze ook vaak maar 120 ml per fles.
Krijgt Morgan nu wel minimaal 500 ml opvolgmelk binnen per 24 uur?
Hoe ziet jouw schema eruit??

Groetjes, Femke

waarom fruit om 12uur?

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Omdat ze anders de fles van 11.00 uur niet wilde drinken.

Ik heb wel vanaf gisteren een ander schema:

7.00 uur 150 ml fles of pap meer wel ze echt niet en dit gaat al met moeite…
9.30 uur fruit
12.30 uur fles 150 a 200 ml (brood lukt nog niet)
15.30 uur potje warm eten 6+
19.00 uur fles 200 ml
vaak krijgt ze tussen 24.00 uur en 01.00 uur nog 120 ml melk. Dan wordt ze huilend wakker en geef ik haar in haar eigen bedje een flesje en dan slaapt ze direct verder.

Het probleem is allene dat ze tussen 12.30 uur en 19.00 uur geen thee, water of sap e.d. wil hebben. Misschien dan toch om 15.00 uur flesje van 120 ml of zo??

Groeten, Femke