Vanmorgen zijn we weer naar het ziekenhuis geweest voor als alles goed blijft gaan de laatste echo. Omdat er in de familie van mijn man nierproblemen voorkomen hadden we onze 20 weken echo in het ziekenhuis. Tijdens deze echo werd extra goed gekeken of er 2 niertjes aanwezig zijn. Tussen de 32 en 33 weken moet je dan weer een keer voor een echo en dan gaan ze kijken of de niertjes goed werken en ze goed gegroeid zijn.
Vanmorgen was dus die echo en alles is goed. Het is nu al een eigenwijsje, want hij/zij lag niet goed om beide nieren te kunnen zien. Telkens kon ze maar 1 nier zien. Uiteindelijk moest ik zelf in allerlei rare houdingen gaan liggen en hebben ze toch de 2e nier ook kunnen zien. Want de baby bleef gewoon telkens verkeerd liggen.
De echo was bedoeld voor de nieren, maar ze ging meteen ook het hoofdje, de buikomtrek en de beentjes meten om te zien hoe groot het kind nu is. Helaas kon ze het hoofdje al niet meer opmeten, want dat lag al te diep. Beentjes waren 1 week voor op groei. Maar de buikomtrek lag 6 weken voor op groei !! Ze hebben het 3 keer opnieuw opgemeten, maar ze kon er niets anders van maken. Het lag echt flink voor. Ik ben vandaag 32+4 en de omtrek was van een baby van 38+4. Het gewicht is nu bijna 3 kilo en ze zei dat als de kleine zo door ging groeien het met de geboorte ruim 9 pond was. Maar goed wie weet heeft het net een groeispurt gehad en groeit het nu minder denk ik dan maar. Ze vroeg ook of Tim zo zwaar was met de geboorte. Maar hij is 3 dagen te vroeg geboren en woog 3800 gr. Dus ja we zullen het wel zien. Ben in ieder geval blij dat alles goed is.
Groetjes,
Sandra
Gewijzigd door - Sandra1980 op 07 Feb 2011 16:11:58