Ben net weer terug van controle bij de verloskundige. Toen ik haar het rapport gaf van de echo zei ze meteen dat ze wilde dat ik een suikertest ging doen. Kan namelijk zijn dat ik suiker heb. Er zijn een aantal factoren die daarin meespelen. Onder andere als je al eerder een miskraam hebt gehad. Vraag me niet hoe dat komt, want ik zie die link niet helemaal. Maar goed heb natuurlijk hiervoor 3 miskramen gehad. Ze zei al dat ik me verder niet druk moet maken en dat doe ik ook niet hoor. We zien het allemaal wel en eens zal het er toch uit moeten. Ze gaf ook aan dat het wellicht een groeispurt is geweest. Maar ja ze moeten suiker wel uitsluiten, wanat het is wel een extreem verschil.
Nu moet ik morgen voor de suikertest naar het ziekenhuis. Maar ik moet er nuchter heen en dan moet ik een drankje slikken en vervolgens 2 of 3 uur wachten (dat wist ze niet zeker) en dan gaan ze prikken. Dat wordt een leuke uitdaging aangezien ik altijd met een knorrende maag wakker wordt en nu dus pas aan het einde van de ochtend mag eten. Wat ik me afvraag is of ik wel mag drinken, in ieder geval water ofzo. Weet iemand dit?
Verder was overigens alles goed. De baby was al ingedaald en als ze niet zou weten hoe ver ik was zou ze me op ruim 35 weken schatten. Verder was mijn bloeddruk zoals altijd keurig 120 over 60 en ook het hartje was prima te horen.
Groetjes,
Sandra