Weer bloedneus, updat, bij KNO geweest!

Maar nu in zijn linker neusgat, en rechts is hij toen aan geholpen
twee weken terug had hij het al op het kdv, maar hij was tegen een ander kindje aangelopen (gerend) en ze dachten dat het daardoor kwam, maar vanmorgen hoorde ik door de babyfoon al, oh nee, bloed!! Ik denk, das niet goed!!
Dus ik gaan kijken, en ja hoor, overal bloed, ik kijken, was zijn linker neusgat aan het bloeden gegaan.!!!
Hopelijk blijft het hier bij, maar baal er wel flink van, want ik had zo gehoopt dat hij er nu vanaf was!!! Woensdag moet ik weer voor controle met hem bij de KNO, dus ben benieuwd wat zij er van zegt…

liefs woezel

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/FwlKp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - woezel op 31 Aug 2011 11:40:23

Jeetje Woezel, wat ontzettend vervelend weer, denk je er vanaf te zijn! Nou fijn iig dat je snel die controle hebt, want dit is ook niets!

Hè bah, niet leuk. Gelukkig heb je woensdag die afspraak staan, kan er direct naar gekeken worden.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Hoi Woezel,

Mijn dochter heeft vanaf dat ze 2 jaar is bloedneuzen. Ze is nu 5 1/2.
Ook ik ben bij de KNO arts geweest en deze zei je kan het laten dichtbranden, maar het hoeft niet altijd te helpen. Wel moest dit onder algehele narcose. Dit heeft mijn toen doen besluiten om het niet te doen.

Wel hebben we een zalfje gekregen Nasumel om de neus aan de binnenkant soepel te houden zeg maar. Dat de korstjes de boel niet iedere keer weer lostrekt.

Ze heeft nog steeds bloedneuzen, maar inmiddels maakt ze me niet meer wakker en lost ze het zelf op. En dan ben je 5!! Ik voelde me in het begin hierover schuldig, maar ze zegt, dat kan ik zelf ook wel hoor mam, dan hoef jij niet wakker te worden. (De schat)

Ze kunnen er overheen groeien. Mijn KNO zei het is niet erg maar wel heel vervelend. Ik was namelijk bang dat ze hierdoor bloedarmoede zou krijgen. Dus ik hoop voor je op goed nieuws aankomende woensdag

He gat, helemaal omdat ze zeiden dat links wel goed was.

Groetjes,

Michèle

Ach meid dat meen je niet! wat shit! arme ziel die Bo… wat zal ie geschrokken zijn… en jij meid wat een zorgen weer! ik hoop dat de KNO wat duidelijkheid kan geven want het zou echt doodzonde zijn als ie weer een ingreep nodig heeft… geef m maar een dikke knuffel van Rico en mij. En voorjezelf! spreek je straks even oke?

gisterenavond kom ik op zijn kamer om even te kijken, was er weer een bloedneus, net aan de gang. alles zat er onder, dus maar weer schoongemaakt, en gewacht tot het bloeden over was. Vanmorgen weer toen ik uit bed haalde. Echt de linker kant, wat bloed. rechts is wat ik al zei, een paar weken terug geholpen, maar ben er bang voor dat links nu dus ook moet we zullen morgen wel zien.

@Babzie6, bij ons zoontje moest het echt gebeuren, gaf de KNO ook aan, het was een hele grote bloedvat wat elke keer die bloedneuzen veroorzaakte, waardoor het elke keer een slagveld was. Na het dichtbranden zei ze ook, het is maar goed dat we het nu toch hebben gedaan. Dus het kan heel goed dat je KNO dat geadviseerd heeft, maar in Bo zijn geval ligt dat dus iets anders.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

och lieverd alweer? 2e keer dus in 1 of 2 dagen tijd??
jeee zeg! heel veel sterkte morgen meid… ik hoop echt dat het meevalt. Heb echt met jullie te doen is niks zo he?

3 keer in 3 dagen tijd. en vanmiddag weer…maar dat was een kleine, en kwam doordat er een korts was losgetrokken (tja een peuter kan het niet laten om er af te blijven)

Pff ben echt blij dat we er morgen naar toe kunnen.

liefs woezel

snap ik meisie… probeer positief te blijven inderdaad, het is morgen al dus je hoeft er niet nog een maand mee rond te lopen, met deze zorgen.
echt vaak hoor 3 keer in zo’n korte tijd,
en ongeacht of het klein was of niet, het bloede toch nog wel best wat?

Ah woezel,

Ik mistte ook al een stukje, ben nog niet zo lang op dit forum
Omdat je schreef weer een bloedneus.

Nou maar hopen dat je morgen meer weet.

Knuf

hey Woezel,

wat ontzettend vervelend zeg met Bo,
gelukkig kun je morgen naar de arts, en kun je het meteen navragen.

Wil je veel succes wensen,

gr. mama van 2 kids

nou, de Kno hoefde maar even te kijken en haar conclussie was dat hij ook links geholpen moet worden. had ik al evrwacht. 20 sepember is hij aan de beurt. Het had eerder gekund, maar hij had wat verdachte vlekjes wat kan duiden op waterpokken. Tja, hoeft niet, verwahct dat ook niet, maar het kan. Dus voor ze zeker heid hebben ze er ruim 2 weken tussen gelaten. wat dan wel weer vervelend is, is dat ik 20 september eigenlijk naar de internist moest, om 1400. Ik ga kijken of mijn moeder dan hier kan oppassen , bo slaapt dan toch, en anders moet ik dei nternist dan toch maar weer verplaatsen.

baal er wel van, en ik heb nog nagevraagd over wat babzie6 zei, mbt tot dat het eigenlijk meer gemakkelijk is , dat je kleine geen bloedneuzen heeft, masar onze kNo zei dat dit voor sommige kindjes geld, maar als je bijna elke dag een bloedneus hebt (in bo zijn geval) dat die redenatie niet opgaat, en dat het dan wel in het belang van het kind is, om dat vaatje toch dicht te laten branden.

liefs woezel

Zucht… ze blijven maar bezig he met het arme ventje… herkenbaar overigens… maar dat terzijde. Ik ben blij dat ze hem willen helpen maar het is zo vervelend dat hij weer geholpen moet worden door zo’n ingreep. echt sneu voor het ventje en voor jullie!
maar heeft hij na zijn ingreep rechts ook nog een bloeding gehad of sinds dien niet meer?
En ja waterpokken of niet… ergens hoop ik voor je dat het nu de waterpokken zijn dan is hij er maar vanaf… maar is nooit leuk!

rechts heeft hij geen blodneuzen meer gehad,n dus dat heeft echt geholpen, het is echt alleen links wat nu dus opspeelt.
Waterpokken, ik weet het niet> Hij stond op met 2 a 3 vlekjes in zijn gezicht, waarvan ikd ahct, goh er is een mug geweest die jou heeft geplaagd.
Maar eenmaal terug thuis, zateren er al een stuk of 10 a 15, allemaal op zijn voor en zij hoofd, en een paar in zijn nek en 1 op zijn arm, verschillende groottes, ook dat nog. Het lijken echt muggenbulten, maar lijkt mijs tug dat hij in bijzijn van mij lek geprikt is. Daarnaast heeft hij er echt mega veel jeuk aan, want zijn oren zijn nu ook knalrood, die jeuken dus ook als een gek.
Ik weet niet wat ik er van moet denken, aan de ene kant denk ik, zijn het ze dan nu toch , die waterpokken, maar aan de andere kant denk ik, nee, want op zijn romp of billen heeft hij ze niet. Het is nu echt puur in zijn gezicht en ene paar achter in zijn nek. Afwahcten maar hoe hij er straks uit ziet wanneer ik hem uit bed haal!

liefs woezel

ah gelukkig dat rechts dan wel geholpen heeft…
wat betreft waterpokken, het zou zomaar kunnen hoor, maar zijn het nu al blaasjes? er zijn wel muggenplagen trouwens… maar zo snel lijkt me idd stug. zou zomaar kunnen dat het dus wel waterpokken zijn want het kan ook een dag of 2 duren tot ze helemaal vol staan. en daarbij… hoeven ze ook niet helemaal onder te staan, sommige kids hebben er hooguit 20 en een ander zit van kop tot teen helemaal vol. broertje van een vriendinnetje van Rico had ze zelfs in zijn billen zeg maar… heel zielig! en in zijn mond was echt zo sneu!

He Woezel,

Wat vervelend voor je dat er weer een ingreep aankomt.
Mijn dochter had ook elke dag een bloedneus, soms wel 3 of 4, maar hier zeiden ze dat het niets uitmaakte.
Vreemd!!! Misschien moet ik dan toch maar eens een keertje weer langsgaan voor een second opinion.

Een collega van mij zei ook nog dat het met melk te maken kon hebben.
Wanneer haar dochter veel melk dronk kreeg ze bloedneuzen. Had ik ook nog nooit van gehoord.

En ja de waterpokken, dat is altijd een vervelend iets. Zo hebben ze 4 bultjes en zo zitten ze ineens van top tot teen onder of helemaal niet.
Wat ik hier altijd deed was een bad klaarmaken met Brinta, en ze er dan lekker in laten badderen, de volgende dag waren de blaasjes zo goed als ingedroogd. Hier hebben ze weinig last van de jeuk gehad. Misschien een tip!!

Balen dat hij nu toch weer geholpen moet worden

enne de waterpokken kan indd een paar dagen duren voor ze er allemaal zijn.

Liefs Michelle

Nou, Bo sliep vanmiddag echt abnormaal lang, ik heb hem om 1630 wakker gemakt uit een echte diepe slaap. Hij ghing rechtop zitten en zijn ene oog, dik, dik, niet normaal, zo opgezwollen! En weer bultjes er bij, en 2 aan de binnenkant van zijn hand, en toen keek ik goed, zijn oren beide, ook helemaal opgezwollen en goed rood, dus ik denk, ik bel toch effe de huisarts. Mocht meteen effe langskomen, maar zijn professionele mening is dat het toch muggebulten zijn. Juist omdat het niet op zijn romp voorkomt, maar alleen armen nek en gezicht tot nu toe. Zijn advies, klamboe om zijn bed. Gelijk maar dat ding aangeschaft, maar vind dat toch een beetje eng, ik bedoel, straks raakt hij er in verstrikt of zo , rondom zijn nekje. maar goed, het wordt veel gebruikt, en de dokter gaf het zelf aan, dus zal wel goed zitten, dus papa gaat die er zo aanmaken, ook al kan ik geen 1 mug op zijn kamer ontdekken, maar goed.

@Babzie6, goh wat vervelend, zou idd even een second opinion aanvragen, want mijn KNO zegt dus heel wat anders. Ben zelf namelijk ook huiverig voor een roesje of narcose, maar omdat zij aangaf dat dit echt moest gebeuren, doe je het toch maar. en zoveel bloedneuzen op een dag, lijkt mij toch ook niet helemaal gezond voor jouw kleine!!
echter nooit geweten dat melk dit zo ukunnen veroorzaken, maar op zich drinkt hij in titaal met vla er bij onegveer 300 cc per dag, ook niet teveel volgens mij ?

liefs woezel

@woezel
Ik had er ook nog nooit van gehoord, haar dochter had twee bakjes melk met van die chocopops erin en sindsdien bloedneuzen, bij navraag bleek er een verwant te staan,
Maar mijn dochter drinkt niet zo heel veel melk of yoki. 1 glas op een dag.
Dit zal bij haar het dus waarschijnlijk niet zijn. Maar ik dacht laat ik het toch maar even zeggen.

Ik vind het inderdaad vreemd, dat er verschillende meningen zijn van KNO artsen. Weet niet waar je woont?

En gat wat vervelend van die muggenbulten. maar op de binnenkant van z’n handje?? hmm
Heb je horren voor de ramen, wij hier overal en nog nooit een mug te bekennen.

Gewijzigd door - babzie6 op 31 Aug 2011 20:55:56