Oh wat is dat moeilijk! Ik ga 31 mei weer voor het eerst sinds de geboorte van mijn moppie werken. Ik weet het super lekker 7 maanden verlof maar aan alles komt een einde en ik wil niet!! Herkennen jullie dit? Hoe zijn jullie hiermee omgegaan? Ik hoef maar 2 dagen waarvan papa één dag thuis is en de andere dag mag ze gelukkig naar mijn zus maar toch. Het idee haar aan een ander over te laten en nog veel erger haar een hele dag moeten missen! En dan het plannen, de ochtend, de borstvoedingen, de bus halen etc. Kolven op het werk. Argh!!! Hoe deden jullie dat en hebben jullie nog tips? Een hart onder de riem is ook al prettig hoor
groetjes,
Wendy ;(
Weer aan het werk...arhgh!
Ik had ook 7 maanden verlof. Echt heerlijk! Ik heb er ook heel erg tegenop gezien om weer aan het werk te gaan en ik vond het ook zoooo moeilijk om hem achter te laten bij iemand anders. Maar toen de eerste week er op zat vond ik het ook wel weer heel erg leuk. Even weer de volwassene wereld in en het deed mij eigenlijk heel erg goed. Haha even tot rust komen op je werk.
Ik gaf geen borstvoeding dus ik hoefde daar allemaal geen rekening mee te houden maar dat gaat vast wel goed. Als je eenmaal je draai weer gevonden hebt dan vind je het vast ook wel weer fijn.
Geniet dus nog even lekker van de laatste weekjes en maak je niet te druk!!
Groetjes Suzanne

Eh ik had maar 4 maanden verlof en ik vond het heerlijk weer aan het werk te gaan. Morgan was al ruim een week gewend op het kdv dus daar maakte ik me geen zorgen om en de gedachte dat ik eindelijk weer een volwassen gesprek kon voeren. Geweldig. Begrijp me niet verkeerd ik ben helemaal gek op mijn meissie, maar ook een halve workaholic. Ik had dus ook vrij snel mijn draai weer gevonden. Alleen was ik nog veel moe, maar dat bleek een andere oorzaak te hebben.
Groetjes,
Michèle

@ Suzanne; dat geeft weer moed
@ Michele: ik ben absoluut geen workoholic en als ik financieel gezien thuis zou kunnen blijven zou ik het denk ik doen. Misschien wel wat vanuit huis doen dan. Alhoewel af en toe onder de mensen is ook wel fijn. Heb gewoon best een stressvolle baan en daar heb ik gewoon geen zin meer in…
Herkenbaar hoor. Maar ook ik vond het na een week al heerlijk. Ben je al begonnen met kolven? Zo niet dan zou ik dat nu alvast gaan doen. Als je het invriest heb je zo alvast een voorraadje voor als je straks aan het werk gaat. Wel zo handig zeker als je een keer niet zoveel afgekolfd hebt.
Weten ze op je werk al dat je gaat kolven? En zijn ze goed op de hoogte van de regelgeving wat kolven betreft? Je mag namelijk een kwart van je werkdag besteden aan kolven, dus bij een werkdag van 8 uur is dat 2 uur. En mijn ervaring is dat je die tijd zeker in het begin ook wel nodig hebt. Het is wel zo fijn als je werkgever dit van te voren weet zodat je geen vervelende situaties krijgt op je eerste werkdag. Misschien is het een goed idee om het nog even door te praten voor je weer moet werken. Heb je je kleintje al eens naar je zus gebracht? Misschien kun je een proefochtendje afspreken?
Voor Rens heb ik een oppasdagboek aangeschaft. Daar kun je alle belangrijke tel.nrs en bijzonderheden over voeding en schema’s enzo in kwijt. Tevens kan je zus erin schrijven hoe de dag gegaan is. Zo word het een leuk naslagwerkje voor later.
iig veel succes.
groetjes Ramona
@moppiesmamma ja ik vind mijn werk erg leuk ook al is het soms druk en stresvol. Denk dat dat ook wel scheelt. Maar eh dan schrik je denk ik helemaal als je hoort dat ik 40 uur per week werk
Groetjes,
Michèle

@Ramona, ik heb al een flinke voorraad aangelegd met mijn super sonische Medela Swing Ben nu ook redelijk aan het kolven gewend maar op het werk zal het wel lastiger worden. Ik werk bij P&O dus die zijn heeeel goed op de hoogte van de regelgeving
Maar of ze het fijn vinden dat ik 2 uur per dag nodig heb…ik wil heel graag, als het gaat hoor, langer dan de 9 maanden borstvoeding geven dus ze moeten er zo min mogelijk last van hebben en dan hoop ik nog wat langer door te kunnen kolven op het werk…
@ Michele, 40 uur?? Jee bikkel. Zelfs zonder mijn moppie vond ik dat al veel te lang hi hi! Maar ja als je er echt van geniet gaat het misschien makkelijker. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn ukkie niet zo lang zou willen missen maar aan de andere kant ben jij misschien juist wel een veel evenwichtigere mama omdát je 40 uur werkt…
Jeetje, 7 maanden verlof…hoe kom je daar aan?
Ik had 4 maanden. Vond het ook helemaal niet prettig om weer aan het werk te gaan, maar toch is het me achteraf heel erg meegevallen. Ik werk 3 dagen in de week, waarvan 1 dag de oma’s afgewisseld oppassen en 2 dagen dagopvang.
Ik heb nog 3 maanden op het werk kunnen kolven. Van te voren goede afspraken maken, en zorgen dat je een rustige ruimte tot je beschikking hebt! Want als je niet ontspannen kan zitten dan is het kolven gedoemd te mislukken. En je hebt er recht op!!! Als je het al zo lang volhoud dan mag zeker je werk niet in de weg staan.
Ik was de eerste werkdagen vooral aan het eind van de dag onrustig, het wegbrengen en de hele dag werken gingen prima, gaf ook een prettige afwisseling, en dan vlak voor ik vrij was zat ik ineens op de wip, dan moest ik zo snel mogelijk m’n zoontje weer ophalen. Maar dat was na zo’n twee weken weer over. Nu doe ik rustig nog even een boodschapje na werktijd, wel zo praktisch nog even zonder kind…
Oja niet teveel naar het thuisfront bellen, proberen de verantwoordelijkheid echt uit handen te geven. Heerlijk dat papa ook een dag helemaal alleen met zijn dochter kan doorbrengen!
Nou zet 'm op, je zult merken dat het als je eenmaal weer aan het ritme gewend bent, ook best even prettig is om je eigen dingen weer te doen en eens even iets anders dan fulltime moeder te zijn!
Groetjes Carolien.
@ Carolien,
Nou ik heb mijn ouderschapsverlof bijna volledig opgenomen, betaald en onbetaald en ik had 10 weken verlof opgespaard. zo kom ik dus op 7 maanden. Echt heerlijk. Heb nu wel het gevoel dat ze wat steviger is, ze kan zich zelf al een beetje vermaken, ik laat niet een babietje achter zeg maar. Oh ik kan mij zo goed voorstellen dat je op de wip zat! Ik heb een uur reistijd met de bus dus ik denk dat ik in de bus vreselijk op de wip zal zitten…en vlak voordat ik weg moet omdat ik natuurlijk echt mijn bus, die ieder half uur gaat, niet wil missen!
We zijn al wel aan het oefenen hoor. Op papadag bemoei ik mij nergens mee en ga, zonder ook maar ergens rekening mee te moeten houden (nou ja, bv en kolven natuurlijk wel) lekker mijn eigen dingen doen en met mijn zus zijn we al halve daagjes aan het oefenen. Voor mij hoor, niet voor die kleine Die is helemaal weg van mijn zus die verdomd veel op mij lijkt want we zijn een eeneiige tweeling, hihi!
Fijn jullie geruststellende woorden en ervaringen, blijf het eng en naar vinden hoor maar als ik jullie zo hoor zou het wel mee kunnen gaan vallen…
Goede tip van het thuisfront trouwens want ik ken mezelf en zou om de haverklap aan de telefoon hangen. En dat terwijl ik het thuisfront blind vertrouw maar ik wil gewoon niets missen!
groetjes,
Wendy
Gewijzigd door - moppiesmama op 17 May 2010 21:33:48
@ moppiesmamma. Ik ben best ambitieus, maar niet dat morgan daar onder leid. En inderdaad doordat ik veel werk ben ik evenwichtiger. De tijd die ik bij morgan ben is ook echt voor haar en is dan veel intenser denk ik. Zaterdags zijn wij altijd met zijn twee en das ook echt ons dagje met tutten en leuke dingen doen.
Groetjes,
Michèle

@Michele, nou dan hebben jullie het zo toch prima voor elkaar? Mama happy, baby happy en volgens mij kan papa dan ook niet anders dan happy zijn!
He das handig voor als je kindje eenkennig is, gewoon even naar je eeneiige tweelingzus Doe mij ook zo’n zus!!
Nou als ik je reactie zo lees dan gaat het helemaal goed komen!
Het is absoluut wennen, maar daarna is het ook best lekker weer je ‘oude’ leventje een beetje op te pakken!
Groetjes Carolien
He nog effe over dat kolven,
Ik heb zelf 10 maanden bv gegeven, ik moest stoppen vanwege een antibiotica kuur anders was ik nog wel ff doorgegaan denk ik.
Met 9 maanden kreeg mijn zoontje nog 2 keer bv. De eerste 's ochtends die gaf ik hem gewoon zelf en de tweede tussen de middag. Hij kreeg dan 's avonds joghurt na het eten en daardoor verviel 's avonds de bv. Dus als het goed is hoef je dan helemaal niet meer te kolven op het werk. De bv van tussen de middag kolfde ik dan gewoon 's avonds na werktijd. Dat ging bij mij prima en het was ook wel weer lekker om niet meer met die kolf te hoeven slepen want het is toch best wel pittig vond ik zelf. Nu zit je nog best wel aan tijden gebonden met kolven en voeden maar dat word echt makkelijker allemaal straks. Als je bang bent dat het kolven straks niet lukt op het werk neem dan een foto mee van je kleine en een gedragen kledingstukje, wil nog wel eens helpen om een toeschietreflex op te wekken. Neem ook echt even rustig de tijd met een kopje thee en evt iets te lezen ofzo. Probeer het zo voor jezelf zo plezierig mogeljk te maken, dan gaat het kolven ook veel makkelijker. Wel handig hoor zo’n zus, fijn dat je kleine het daar leuk vind. Maar ja loslaten blijft lastig.
groetjes Ramona
@Ramona, ja daar heb je natuurlijk gelijk in, ze gaat steeds minder bv nodig hebben ,hihi! Maar zou ze met 9 maanden genoeg hebben aan twee voedingen? Ze krijgt nu nog iedere, 2,5 a 3 uur maar slaapt 's nachts door dus ik heb het idee dat ze een beetje clustert overdag…Bedankt voor je goede tips, ga het allemaal meenemen en een leuk blad om te lezen erg goed idee want ik ken mezelf. Dan kan ik het werk gewoon niet loslaten en blijf dan maar piekeren, niet goed voor het kolven natuurlijk!
groetjes,
Wendy
3 melkvoedingen is genoeg met 9 maanden, waarvan 2 keer bv en een toetje maar verrschilt natuurlijk wel per kind want sommige kinderen willen dan 's avonds ook nog bv
groetjes Ramona
Ach als ik tegen die tijd al niet meer op het werk hoef te kolven ben ik denk ik al heeeel gelukkig! Die avondslokjes zijn alleen maar heel gezellig en knus vind ik…
oh ik herken het helemaal! Ik begin na 6 maanden verlof ook weer op 1 juni en als ik de keuze financieel had zou ik ook thuisblijven! Dus ik leef helemaal met je mee. Ik ga 3 dagen werken en mijn zoontje gaat naar het kdv, nu is hij daar al een paar keer gaan oefenen (ook meer voor mij dan voor hem) en hij vindt t er geweldig, maar toch. Ik zal op 1 juni toch een paar traantjes laten denk ik. Nu heb ik gelukkig wel een baan die ik erg leuk vindt, maar ik vind mijn zoontje toch net iets leuker
Nu zit ik wel niet met kolven (hij krijgt flesvoeding, jammer genoeg moeten stoppen met borstvoeding) maar toch,
Ik zal aan je denken op 31 mei, dan heb ik mijn laatste dagje verlof… Succes!!!
@Romona, ik ben heel erg blond hoor ik weet het maar hoe voeg je nou toch die ticker toe? Word er gek van!
Zo te zien is het je al gelukt. vind het ook altijd zo’n gepruts met die ticker dus weet ook niet precies hoe het moet meestal doe ik maar wat.
groetjes Ramona
Hallo!
Ik ben na 4 maanden weer begonnen met werken, maar ik vond het ook wel weer lekker hoor! Even wat anders en weer onder de mensen, die in ieder egval niet de hele dag praten over darmkrampjes, wat hij/zij nu weer deed en of die van mij daar ook al aan toe was en zo… Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heerlijk om over Luka te praten, anders was ik hier niet…
Ik werk nu 4 dagen in de week, maar heb wisseldiensten. Als ik avonddienst heb zie ik Luka vanaf 8.00 uur tot hij om 14.30 uur naar de oppas ( mijn vader) gaat. En aangezien ik vaak avonddienst heb of in het weekend werk hoeft hij niet vaak naar de oppas. Hooguit 3x per week en dan voor een paar uurtjes.
Ik heb de mazzel dat mijn vader vaste oppas is voor Luka, en die twee zijn echt twee handen op een buik! Superleuk om te zien!
Maar als wij er bij zijn dan is hij echt opa, geen luiers verschonen en niet bekommeren om of hij wel genoeg eet en zo. Dan mag hij hem lekker verwennen zullen we maar zeggen! Ik moet zeggen dat het super gaat, mijn vader onthoud zich van commentaar en volgt gewoon onze regels zoals wij het willen. Daar kan oma nog wat van leren!
Ik heb Luka tot hij 5,5 maanden was bv gegeven. Het kolven op mijn werk ging moeizaam omdat ik de rust niet kon vinden. Ik kreeg prima de gelegenheid en er is een aparte kolfruimte, maar ik kon het zelf moeilijk loslaten zal ik maar zeggen. Op een eggeven moment moesten we Luka gaan bijvoeden met poedermelk, toen ben ik maar gestopt. Wel erg jammer, maar helaas…
Succes met werken straks!