We goed op weg zijn?

De buurman heeft eergister en gister bij ons de hele zolder opgeruimd omdat wij er gewoon weg niet aan toe komen, en ik de zolder niet bepaald op durf.
Daarvoor heb ik de overige 2kamers opgeruimd (we hebben 4slaapkamers) de eerste kamer is onze waskamer + logeerkamer en de kleine kamer word straks de baby kamer, daar hoeft tegen die tijd alleen nog maar geverft te worden maar dat is mijn project…

Ondanks dat we nu van alles hebben gedaan hier in huis wil dat niet zeggen dat ik me hier meer op mn plek voel want dat is niet zo.
We staan alweer bijna 3jaar ingeschreven om hier weg te gaan, we willen dichter bij onze familie gaan wonen, maar komen gewoon niet in aanmerking.
Ik hoef niet persee 4slaapkamers meer, als er maar 3slaapkamers zijn waar mn kinderen kunnen slapen en wij.

Gister weer een brief gehad van de woningstichting voor verleninging… nou dat doen wij uiteraard, en heb ook al wel gebeld of er al een huis vrij was in 1 van de 2 buurten waar we willen wonen, helaas is dit niet het geval, maar ondanks dat we hier nu alles zo goed als opgeruimd hebben zijn we op de goede weg

Ben weer trots op mezelf, maar kan het wel merken aan mn buik… heb eergister en gister echt teveel gedaan en gister ook nog gewerkt, en had zooon last van mn buik… ook harde buiken… Word je ook niet bepaald vrolijk van…

Maar goed… wou jullie even laten weten dat we alles boven weer helemaal op een rit hebben, en gaan vandaag alle was weg werken zodat dat ook weer NETJES bijgehouden kan worden.

Trouwens een vraag voor jullie?? Hoe vaak wassen jullie in de week?
En geven jullie de slaapkamers etc een grote beurt ( stofzuigen dweilen stofafnemen bedden verschonen?)

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Klinkt goed meid al hoop ik voor jullie natuurlijk dat je snel een ander huisje hebt. Wij zijn weer helemaal op onze plek hier ondanks dat we begin dit jaar geopperd hebben om te gaan kopen. Maar we zijn zo lekker bezig hier nu dat we voorlopig niet weg willen ook al kan dat ook niet

De was doe ik. Ik heb zeg maar 3 wassen per week. 1 van Morgan die was ik met een colordoekje dus alles bijelkaar. en dna 1 witte en 1 zwarte/ gekleurde was. Die doe ik op zaterdag en zondag. Ligt eraan of ik nog wat onderneem op zaterdag. En dan is alles ook weg gezien de droger. Strijken doe ik niet aan alleen als het moet. Stofzuigen gebeurd hier om de dag en zomers elke dag en dwijlen 1 a 2 keer per week. Mervin doet het meeste want die is het meeste thuis maar ik rommel op zaterdag meestal 's morgens door het huis. De badkamer probeer ik elke twee weken helemaal te doen en de wc doe ik zo ie zo een keer in de week van boven tot onder en om de dag wel even een scheutje chloor erin. Moet zeggen als je beide 40 uu werkt dan wordt het ook niet bijster vies allemaal.

Groetjes,

Michèle

misschien is een woningruil iets voor je (even dr vanuit gaan dat je een huurwoning hebt) zo zijn wij aan ons huisje gekomen.

hier ook het hele weekeind geklust op zolder ben zelfs in de donkertse spinnige hoekjes gekropen hahahah maar iig is het klaar

elke zondag is hier grote beurt dag voor de slaapkamers.
dweilen doe ik wel elke dag omdat het een oud stoffig huis is
wassen doe ik iedere dag

groetjes

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Stofzuigen doe ik (lees manlief) iedere dag, dweilen en stoffen om de dag. Was bijna elke dag wel een keer

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Fijn dat je zo lekker bezig bent geweest. En handig, zo’n buurman!

Wij wassen ongeveer 3x per week, in het weekend. Stofzuigen en afstoffen beneden elke dag, want met 3 katten is dat geen overbodige luxe. Dweilen moeten we vaker doen, nu ongeveer eens per 3 weken. Vind dat zo’n rotklus! De slaapkamers boven stofzuigen we 1x per weeken dan neem ik ook stof af en de bedden verschoon ik eens per 2 weken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wassen drie à vier keer in de week. Stofzuigen iedere dag met 2 katten en de rest word allemaal 1tot 2 keer in de week gedaan. Bedden verschonen elke week.

Liefs

Hier was ik ongeveer 3 wassen in het weekend, en werk ze dan gelijk weg!
Op soms wat strijk na…
Verder probeer ik om de dag te stofzuigen, maar dat lukt niet altijd. (kan alleen stofzuigen als Seth wakker is, en met lange schooldagen lukt dat dan niet altijd).
Ik stof in ieder geval 1x per week goed af, en soms 2x.

opruimen doe ik altijd! Omdat het zo snel een troep wordt in dit kleine huis.

Liefs, Anne

Beneden stofzuig ik elke dag en dweilen als het nodig is, de keuken vaker dan de woonkamer. Boven doe ik alles als het nodig is! Ik kan wel braaf elke week daar gaan stofzuigen, maar als er niks ligt vind ik dat onzin, haha!
De badkamer hou ik bij met een doekje, ook als ik denk van poeh die wastafel kan wel een doekje gebruiken, en eens per maand gebeurd het grondig.
En de was… Elke dag wel een wasje, en als ik eens oversla de dag erop twee wassen… Ellendig werk, dat is nooit klaar! Een hele lege wasmand duurt hooguit een uurtje! De toilet krijgt elke dag een doekje er overheen, en eens per week gaat alles er uit en doe ik ook de tegeltjes en vloer.

Lilypie First Birthday tickers

Okee dan doe ik het toch niet zo slecht… Ik vindt wassen draaien zo`n rot klus… Wij doen dat vaak ook in het weekend, maar aangezien wij best veel was hebben en omdat dat in het begin erg verslorderd is is het weekend niet genoeg om al onze was weg te werken… dus nu hebben we 3wassen gedraait vandaag en we moeten er nog 4, maar dan hebben we ook ALLES gehad… en kan ik het daarna bij gaan houden, en dat moet ook wel als er straks weer een baby bij komt.

Stofafnemen en stofzuigen doe ik elke dag beneden… dweilen 1 tot 2 keer in de week… Straks wil ik om de dag een wasje draaien (mits de wasmand niet vol zit).
want halve trommels was ik niet.
Boven alles grondig DEED ik eigenlijk wanneer ik zin had, maar dat gebeurt nu ook echt wanneer het vies is, of om de 2 a 3 weken.

Eerder deed ik niets jaa beneden wel alles natuurlijk, maar had echt zoiets van achhhhhh we gaan toch weg… maar zolang we hier niet weg zijn moet je er het beste van maken… en dat probeer ik nu echt wel te doen…
Mn moeder is een echte poetsmiep altijd al geweest, zij doet alles gronden om de dag… en stofzoog eerder 6x op een dag omdat hun 2 honden hadden nu zijn allebei de honden al overleden maar gebeurt het nog 3x op een dag.
Tjaa ik lijk totaaaaaaaaaaaal niet op mn moeder en daar heeft ze nog wel eens commentaar op… ik ben er wel zo èèn, staat het je niet aan dan ruim je zelf maar op! zijn mijn ramen te vies?? Dan lap je ze zelf maar!

ik leef niet om mn huis op te ruimen of om mn huis aan de kant te hebben voor mn gezin… Iedereen in de familie zegt ook " jij zit hele dagen thuis, je man werkt fulltime dan hoor jij als je man thuis is je huis aan kant te hebben". Tjaaaaa ergens hebben ze wel gelijk, maar ik heb daar niet elke dag zin in…en manlief kan ook wel een keertje helpen in het huishouden of de was. of zie ik dat verkeerd???

@ mama van 3 jongens… wij hebben inderdaad een huurhuis… en woningruil willen wij wel… maar niemand van de buurt waar wij naar toe willen, wil hier wonen…

Misschien een domme vraag maar hoe komen jullie aan zoveel was??? Oke als je met 2 a 3 kinderen bent snap ik het wel maar melanie 7 wassen met zijn drietjes??? Of was jij ook voor de rest van de familie?? Wij zijn ook met zijn drie en ik heb maar 3 wassen.

Groetjes,

Michèle

via de site woningruil.nl kun je tegenwoordig ook een driehoeksruil vinden zo heb je veel meer opties en mogelijkheden

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

@Michèle
Wij zijn ook maar met zijn drieen, soms halve weken met zijn vieren, maar ik kom ook aan 7 wassen in de week hoor. Is het hier wel zo dat zodra iemand zich gewassen heeft de handdoek ook gelijk in de was verdwijnt, Douchen zijn al 2 handdoeken een voor je haar en een voor de rest, dan zit je er zo aan

Liefs Michelle

Hmmm ik red het ook niet met drie wassen hoor! En wij zijn ook met z’n vieren… Elke dag 4 hydrluiers en washandjes, 3 handdoeken, keukendoek/vaatdoek en theedoek, 4 x ondergoed en sokken, bijna 4 x schone kleren. om de andere dag de waskussenhoesjes, 2 spuugdoekjes en 4 slabbertjes, das al zo ongeveer een trommel vol! Ik doe trouwens alleen aan donkere en lichte was… Lichte handoeken en truitjes bijvoorbeeld, gaan bij elkaar in. Alles was ik op 40 graden, alleen het beddegoed elke 2 weken op 90 graden (goed voor de wasmachine)

@ Anouk heb jij er ook 7 dan??

@ michelle ja dag na 1 keer de handdoek in de was doen wij dus niet aan. Die hangen we uit en gebruiken we nog een keer want anders blijf ik aan de gang plus dat het slecht is voor het milieu.

Groetjes,

Michèle

Hoi hoi,

ik schrik ook wel een beetje van 7 wassen in de week hoor! Wij zijn met 4-en en ik heb denk ik 3 a 4 wassen in de week. Meestal kleur en zwart om en om… beddengoed idd op 90 en de rest op 40. En ook hier worden handdoeken vaker gebruikt dan 1 keer… Strijken doe ik alleen overhemden en af en toe t-shirts.

Ik poets verder mijn huis altijd heel grondig en dat 2 keer in de week. Ik veeg wel ong 3 keer op een dag de benedenverdieping (alles laminaat) vanwege de kat. Met grondig poetsen bedoel ik alles nat afstoffen (incl bovenop kasten, deurposten, e.d.) en alles stofzuigen. De douche doe ik heel grondig 1 keer in de 2 weken (heb een badkamer van 2 bij 1). De wc doe ik bijna dagelijks af met van die wegwerp hygienische doekjes en bleek wanneer het nodig is. Als er 1 ziek is, elke dag (soms 2x per dag) met bleek. Ramen aan de buitenkant doet de glazenwasser, zowel boven als beneden. Heb echt een broertje dood aan ramen lappen. Koelkast uitsoppen, kastjes uitsoppen e.d. doe ik met de voorjaarsschoonmaak

Grtz Von

Nou Rainbow, Normaal hebben we geen 7wassen hoor, maar omdat ik een hele tijd niet lekker in mn vel heb gezeten heb ik alles ( maar dan ook alles ) laten verslonzen… ik kon me er gewoon niet meer toe zetten, en manlief had het druk met werk en ook hier zelfs het huishouden.

Nu hebben we alle was erdoor op de handdoeken na… en dan denk ik ook dat wij zo`n 3/4 wasjes per week hebben…

Ah nu snap ik hem ook melanie. Ja dat kan beuren he meid. Moet zeggen dat ik er ook niet altijd zin ik heb. Mervin doet het meeste maar had er toen ook de balen in en ik ben het meeste van huis dus wij hebben ook met achterstand gezeten. Behalve de was. Die hield ik strak bij

Groetjes,

Michèle

Haha jaa eigenlijk moet je dat ook wel bijhouden, want het blijft zich opstapelen… dat is het vervelendste aan de was het is net onkruid, dat blijft terug komen!! HAHAHA

@Michèle
Ja 6 of 7 wassen per week heb ik dan wel. Eigenlijk doe ik elke dag een was in de machine als ik Joey in bed heb gedaan. Als ik Jessey naar bed breng staat die wasmand boven en gaat het in de droger. De volgende morgen vouw ik het weg. De dingen die gestreken moeten worden doe ik eens per week allemaal tegelijk. Ik heb echt een hekel aan die schone was weg te strijken en vouwen! Daarom elke dag een beetje (hoewel ik echt geen halve trommels was) Dan is het maar 10 minuutjes werk. Het strijken ben ik dan elke week een uurtje mee bezig. Tja en het is wel slecht voor het millieu… Maar wij hebben geen auto, compenseerd dat een beetje?

Ik doe het andersom Anouk… ik heb wel een auto, en strijk niet