ja haha heb dit nog nooit met m meegemaakt (hij is ook nog maar 9 mnd hehe
maar je snapt me wel
het gekke is
hij wordt ziek is bijna 4 weken aan het tobben
hij is beter en in 1 klap staat ie onder de bulten vind het toc h vreemd
Waterpokken?
nou blij toe dat we waarschijnlijk gaan verhuizen dan
en die gele pus die was opgedroogd is nu weg zal er wel afgevallen zijn (shit!)
nu lijken het net rode bultjes met een gat erin yek!
Een arts is gelukkig niet afhankelijk van de pus om te zien wat het is Inge enne anders de volgende keer een foto van maken met je mobiel of digi camera
Groetjes,
Michèle
ja maar met die rotte camera kan ik geen foto maken zodat het beeld stil staat rico is nogal beweeglijk weet je wel… haha heb er tig geprobeerd te maken maar allemaal mislukt op 2 na maar die waren weer te licht
en nee dat weet ik wel maar goed als zij gaat zeggen dat het muggenbulten zijn kan ik haar niet voor gek verklaren als ik niet kan laten zien wat ik bedoel
Dat zal ze toch niet gaan zeggen?? Je weet toch wel hoe een muggebult eruit ziet… Enne trouwens dan zijn het zeker dioxine muggen of zo dat er pus uit komt.
Groetjes,
Michèle
haha wie weet
nee het lijkt nu niet meer op muggenbulten maar sommige zeggen weer van wel.
zien muggenbulten bij baby’s er zoveel anders uit dan pff
kom net terug van de huisarts
hij heeft ontstoken waterpokken arme ziel
heb zalfje meegekregen fucidine (lichte antibiotica) en eerst die ontsteking behandelen en daarna als dat weg is mag ik poxclin gebruiken.
ik vroeg ook van wie hij dat dan gekregen moet hebben ken verder geen kinderen met pokken, ze zei al; waterpokken is een herpesvirus, kinderen zijn daar zoiezo heel vatbaar voor waarvan de weerstand lager is, en ja Rico is ziek geweest heel lang dus dat is de rede van zijn verminderde weerstand.
maargoed… als iemand herpes heeft (koortslip of wat dan ook) en rico heeft dat opgepikt op die manier kan het dus in waterpokken uitslaan…
arm zieletje van me
Die Rico rolt ook van het een in het ander, en jullie dus ook. Waterpokken en dan ook nog ontstoken, arme ziel. Hopelijk is het snel over en mag 'ie dan een heeeeele tijd gezond blijven!
Groetjes,
M
Ach, toch pokjes dus! Die arme kleine man. Hij krijgt wel alles op 1 hoop in een paar weken tijd he?! Alle beterschap en sterkte! Geef hem maar een dikke beterschapsknuffel van Tante Esther!
Groetekes, Sje
Ik was juist zo blij dat hij weer beter was en dan is hij toch weer ziek.
Heel veel sterkte en beterschap voor Rico.
Groetjes,
Sandra
Oh arm ventje. Maar dan heeft hij ze in ieder geval vast gehad Heeft ie er veel last van Inge??
Groetjes,
Michèle
He gets inge toch houdt het nu nooit op bij rico pfffffff
beterschap met de kleine man
Liefs Michelle
Beterschap voor je kleine boef!
En smeren maar! Supermamma to the rescue!
Hopen dat het snel helpt!
Liefs, Liske
heel lief dat jullie allemaal zo meeleven maar rico heeft tot nu toe nergens last van hoor
de dokter vond het bizar dat hij niet huilde toen ze aan het bultje zat was gewoon zwaar ontstoken maar meneer gaf geen kick.
echt een stoere kerel
dat even terzijde
jullie zeiden ook van het 1 in het ander rolde…nouja waarschijnlijk was het allemaal 1 ding.
gewoon flink de griep/verkoudheid en doordat zn weerstand zo laag is geworden omdat ie toch bijna 4 weken aan het sukkelen is geweest kon hij die pokken oplopen.
ik weet niet zeker of ik het goed had begrepen maar het was iets van dat iedereen herpes in zich draagt en als je weerstand ZO laag is als bij rico de laatste weken kan dat heel snel de kop op tikken in waterpokken (als je ze nog niet hebt gehad dan)
het enigste wat ik nu hoef te doen is die fucidine zalf smeren (een lichte anti-biotica) en verder gewoon nog niks
vanacht rond kwart over 12 was het even drama.
volgens mij had hij gewoon een nachtmerrie gehad want hij was helemaal overstuur.
toen had ik m er toch effe uitgehaald om even rond het huis te lopen dat ie wat dingen herkende weet je wel
toen werd ie eindelijk rustig (had het een kwartier in zn bed geprobeerd totdat ik zoiets had van ja dit gaat niet werken)
toen even naar onze slaapkamer gelopen en papa werd wakker, die zwaait een keer naar rico (haha) en rico werd helemaal rustig. toen had ik m weer teruggelegd en hij was rustig (zucht…hehe) toen ging ik even naar het balkon want het was binnen zo heet. kom ik terug ik dacht…even kijken of ie weer slaapt, had ik beter niet kunnen doen want hij zette het toen echt op een krijsen.
dus eigenlijk weer het zelfde ritueeltje gedaan en toen sliep ie eindelijk. toen gingi k naar bed en ehb denk ik om en om een uur zitten woelen en om liggen draaien van de hitte en ik lag maar niet lekker.
kon de slaap niet vatten. enfin… nu is ie weer het mannetje op een beetje zeuren na.
ohja en hij ging net zelf zitten! en zelfs op 1 voet staan zovan: ik wil gaan staan!
echt super, alleen toen viel ie
Herpes draag je niet standaard in je lichaam. Je wordt daar, als het ware, niet mee geboren. Maar met herpes werkt het wel zo dat als je een herpes-virus eenmaal hebt gehad, je het niet nog eens kunt krijgen.
Er bestaan verschillende herpes-virussen. Die van de koortslip is een andere dan van de waterpokken. Dus het wil niet zeggen als je ooit een koortslip hebt gehad dat je geen waterpokken kunt krijgen.
Heeft de dokter het erover gehad dat die waterpokken ontstoken hebben kunnen raken doordat hij een vervelende bacterie in zijn lijfje droeg door al het gedoe van de afgelopen weken? Dat is heel goed mogelijk namelijk, dat hij inderdaad een bacteriële infectie gehad heeft en dat die bacteriën nu bij die waterpokken zijn gaan vervelen omdat de weerstand van je mannetje niet optimaal is op het moment van waterpokken.
Kan goed, als je op tijd antibiotica had gehad dat hij nu gewoon waterpokken had gehad en niet die ontstoken pokjes.
Groetekes, Sje
dat hebben ze heel snel door Inge dylano gaat nu overal tegen staan en er langs lopen pfffffffffffff. gaat snel. alleen lopen is nog wle heel wiebelig hoor hahahahaha. Ik houdt me hart af en toe vast kan me niet voorstellen dat ik bij madelon ook zo’n zeikert daar in was
zal de leeftijd wel zijn
Liefs Michelle
@Sje, ja omdat hij geen weerstand had heeft ie dit makkelijker kunnen oplopen, ik bedoel de meeste kinderen krijgen het zoiezo wel maar meestal op een later leeftijd. maar omdat rico’s weerstand al low was heeft ie het gewoon nu gehad. wat die ontsteking betreft, ze zei al: het is in ieder geval een virus geweest die er al langer heeft gezeten (de afgelopen weken) waarschijnlijk was het herpes virus al actief maar had het zich nog niet geopenbaart. (hij had wel wat roodheid enzo) daardoor is er waarschijnlijk een ontsteking ingeslopen en is die 1 a 2 dagen nadat hijd ie bultjes kreeg naar buiten gekomen.
af en toe denk ik: als ik nou toch die kuur had gegeven…of als ik nou toch eerder naar de dokter was gegaan maarja hoe kon ik nou weten dat hij waterpokken kreeg op deze leeftijd. enfin ik vind toch dat ik wel goed heb gehandeld met die kuur aan de andere kant… want toen ik m kreeg ging het ineens weer stukje bij beetje beter dus stel het was niks geweest had ik voor niks dat spul gegeven en ik ben niet zo’n antibiotica fan zeg maar. als ik nou 100% zeker wist dat het nodig was had ik he wel geegeven maarja dat was nu eenmaal niet zo
@Michelle:
Ja echt gaat super snel ineens,
hij was vorige week nog met de ‘T’ bezig
zovan: tatata tieee tatata taaaaa hahaha alsof ie aan het zingen was
nu is de ‘K’ aan de beurt zovan: kaka kakie krrrrrrrrr (alsof ie aan het rochelen is maar er zit geen slijm hihi)
en dan zn beweeglijkheid,
OOH HIJ IS GISTEREN IN HET OPBLAASBAAR BADJE GEWEEST:-d
hij vond het enig eindelijk wat afkoeling,
had de zonneluifel omlaag gedaan en een kleed over het balkonhek gehangen zodat er geen zon bij m kon komen hooguit een klein beetje, de pokjes zien er nu ook een stuk beter uit wat droger.
ik zal vandaag wat foto’s op mijn hyves zetten, hij vond het zoooo leuk!
had er zo’n 5 tot 8 cm water inzitten zodat ie lekker op zn buik kon spetteren zonder dat het gevaarlijk was (uiteraard onder toezicht) hij heeft alles onder gespettert en met zn eendjes gespeelt
owwwwwwww wat leuk heb ik bij dylano nog niet gedaan hier staat op het heetst van de dag de zon erop en heb geen zonnescherm alleen parasol en hier waait het altijd nu ook weer voor mams wel lekker hoor dat windje
Liefs Michelle