Waterpokken?

Nou, het lijken me geen muggenbulten, hoe je het omschrijft. Ik heb nog nooit een muggenbult met witte kop gehad… Zou toch best waterpokken ofzo kunnen zijn. Ik heb er gelukkig nog geen ervaring mee, weet ook niet of dat gepaard moet gaan met koorts enzo. Ik hoop in elk geval dat het snel weer wegtrekt!

Groetjes! Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie

Zoals je het omschrijft lijkt het idd op de waterpokken Inge. Tim heeft de waterpokken gehad toen hij net 8 maanden was. Het begon met hele kleine mini waterpokjes. Het waren er toen ook maar 9 maar de 3e dag werden het er steeds meer en werden ze ook groter. Op een gegeven moment zat hij helemaal onder, ook op zijn balletjes en plassertje. De enige plekken waar ze niet zaten waren zijn armen en handen. Hij heeft er gelukkig maar 1 nacht van gehad en toen had hij ook 39 graden koorts. Verder helemaal geen last van gehad. Voor zijn badje gebruikte ik toen op advies van de Drogist zemelenbad. Dit was dan tegen uitdroging van de huid.

En ik heb destijds navraag gedaan over het wel of niet weer krijgen van de waterpokken. Veel mensen zeiden toen dat hij het nog een keer ging krijgen, omdat hij nog geen jaar is. Dit is niet waar, als ze het krijgen onder het half jaar dan kunnen ze het nog een keer krijgen. Als ze het tussen een half jaar en jaar krijgen, dan hebben ze het gehad ook. Tenzij het nu een hele lichte vorm is, dan bestaat er een kans dat hij het nog een keer krijgt.
Bij Tim was echt heel duidelijk te zien dat het waterpokken waren. Ook heerste het toen op de creche en ik geloof dat zo’n beetje alle kinderen op de creche het toen gehad hebben.

En hoe vervelend het ook is, ik was blij dat Tim het kreeg toen hij zo jong was. Toen besefte hij namelijk nog niet dat hij ze open kon krabben. Dat gaan ze wel doen als ze ouder zijn en dan duurt het alleen nog maar langer.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Lilypie

Mijn nichtje heeft het op latere leeftijd gehad en ook opgekrapt. Zitten nu nog littekens… blijven die? en hoe kan je die evt voorkomen?

Als je de waterpokken openkrapt dan kunnen het idd littekens blijven.

Dit kun je denk ik niet voorkomen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Lilypie

hoelang zijn waterpokken besmettelijk? Kindje van mijn vriedin heeft het belde ze net… dus wist niet of ze op verjaardag van Jurian kan komen. Duurt nog ruim 2 weken… dus … dan is het hopelijk minder maar ze wist niet of het dan nog besmettelijk is???

Ze kan dan gewoon op de verjaardag van Jurian komen. Als het kindje besmet is, maar nog geen plekjes heeft kan hij anderen besmetten. Als de plekjes eenmaal zichtbaar zijn kan hij niemand meer besmetten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Lilypie

maar als de blaasjes opengaan en het vocht eruit komt… is dat niet besmettelijk?

ik weet het niet, er zijn er maar 2 bijgekomen vanacht, 1 op zijn achterhoofd en weer 1 op zn armpje
hij heeft alleen zn linkerarm en zn achterhoofd en bij zn kaakjes een paar.
ze voelen nu hard aan (de kopjes)
hij heeft verder geen last ofzo, ze lijken nu echt op muggenbultjes, gisteren waren ze groter geworden nu zijn ze volgens mij kleiner maar ik weet het niet zeker…
maar als het muggenbulten zijn heeft die mug goed zn best gedaan, tjonge. maar hij heeft verder nergens bultjes niet op zn buik benen of rug nergens alleen echt 1 arm.
en als ie op zn zij ligt pakt hij die arm natuurlijk en die ander eligt dan half onder zn lichaam. ik weet het niet. twijfel heel erg
zn beentje is nu normaal eerst zat er 1 plekje op

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 30 Jun 2009 10:52:03

@mini-boy
heb ff opgezocht:

Waterpokken zijn zeer besmettelijk. Uw kind is besmettelijk vanaf een dag voordat de eerste vlekjes verschijnen tot het moment dat er op alle blaasjes korstjes zitten, ongeveer een week later. Als het kind zich niet ziek voelt mag het gewoon naar school, maar het is wel verstandig om dit met de school te overleggen. Het is niet nodig broertjes of zusjes thuis te houden, tenzij zij ook ziek zijn.

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Mij is verteld toen Tim de waterpokken eenmaal had het niet meer besmettelijk was op het moment dat het bij hem zichtbaar was. Hoe dit verder zit met blaasjes die opengaan weet ik ook niet. Misschien alleen als de blaasjes opengaan en een ander persoon er aan gaat zitten ofzo.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Lilypie

Zolang een kindje nog met vocht gevulde waterpokkenblaasjes heeft is het kindje besmettelijk.

Groetekes, Sje

ik moet morgen om 10 voor 4 bij de dokter zijn met rico.
ben echt benieuwd wat het nou eigenlijk is.

ik hoorde laatst dat een moeder bij het bedje van haar kind een net strak trok en vastmaakte over het hele bedje heen tegen de muggen zeg maar… (zelfde luchtgaatjes als dat van een campingbedje) volgens mij is dat helemaal niet slim wel?

Mijn huisarts heeft destijds gezegd dat waterpokken niet meer besmettelijk zijn wanneer ze eenmaal tot uitting zijn gekomen. Maar ja Inge had weer iets anders op internet gevonden. Vind het wel een beetje vreemd van mijn huisarts dat hij het blijkbaar verkeerd heeft gezegd.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Lilypie

ik zou niet durven zeggen of t slim is om zo’n net te spannen. m’n schoonzus heeft er eentje die er speciaal voor gemaakt is. maarja er zijn zoveel dingen die speciaal voor de kleintjes gemaakt zijn die ook niet gezond of zelfs gevaarlijk kunnen zijn. maar hiermee zou ik t echt niet durven zeggen. m’n eerste gevoel zegt me dat het geen kwaad kan, mits ze er niet zelf bij kunnen om over zich heen te trekken. maar dat is maar een gevoel…
ik heb hier een klamboe, maar ook die is niet echt handig. hij is namelijk erg leuk om te grijpen en nog leuker is dan om m helemaal over je heen te trekken. dus die hangt nu zo dat ze er niet bij kan.

liefs,
Rinske

Hoi hoi,

als het idd waterpokken zijn, laat je niet misleiden, ze kunnen ze ten allen tijde nog een keer krijgen. Mijn oudste heeft ze namelijk 4 keer gehad!! 3 keer in mindere mate, dus elke keer een stuk of 30 en de laatste keer toen ze 5 was, toen had ze er wel honderden. Ook in haar haren en mond en zelfs op de binnenkant van haar handen en op haar voetzolen. Heb er foto’s van gemaakt, maar die heb ik thuis op de pc staan… staan ook op hyves trouwens… yavahn.hyves.nl… meld wel ff bij je uitnodiging wie je op het forum bent … Ik heb ook de calendulan emulsie gebruikt en die werkte prima. Ze heeft wel wat littekentjes overgehouden van het openkrabben… zolang de blaasjes nog vochtig zijn, zijn ze idd nog besmettelijk… bij Nikki was toen heel de klas ziek… zorg dat ze het zo vroeg mogelijk heel erg krijgen (klinkt erg…) want dan hebben ze er minder last van, hoe ouder ze zijn, hoe meer ze krabben…

Grtz Von

Lilypie

Lilypie

rico heeft er weer 2 bij op zn achterhoofd
maar waterpokken is toch binnen een paar dagen helemaal vol? toch niet al vanaf zondag bultje voor bultje krijgen?
nouja hij werd zondag ochtend wakker met 9 bultjes die de dag daarna nog groter waren
en sinds dien krijgt hij ze stilletjes aan bij zeg maar… hij krabt niet echt heefti e 1x gedaan dus hou zn nagels goed kort.
nu kan ik het opzich wel redelijk beschrijven
het is rood met een gele kop erop en in die gele kop zit een rood puntje(korstje??) en het ding is kei hard. die “nieuwe” bultjes hebben dat trouwens nog niet die zijn nu alleen ong maar rood

Je zou toch naar de ha gaan met hem??

Groetjes,

Michèle

had ik t nog niet verteld?
rico’s eigen ha wilde de nacontrole doen omdat zij rico elke keer gezien heeft en weet wat er de laatste weken speelde en die is er morgen hebbe om 10 voor 4 n afspraak. dus kan t dan gelijk vragen.
aangezien hij verder niet ziek is of erg last heeft vond ik die dag wachten niet erg omdat t niet echt noodzaak is

pff ben ik effe blij dat we vandaag naar de dokter gaan
er zijn 2 bultjes opgengebarsten (letterlijk) en komt GELE pus uit. 1tje had ik afgeveegd, die andere nog niet omdat ik dat aan de dokter wil laten zien, die andere was toch al opgedroogd en is nu een geel “korstje” geworden
ziet er echt vies uit
maarja ik laat vanvaond wel weten hoe het is gegaan 10 voor 4 pas bij de dokter zijn dus…

Wat is die Rico toch een kleine tobberd op het moment he?! Alle sterkte en beterschap.

Groetekes, Sje