Zoals je het omschrijft lijkt het idd op de waterpokken Inge. Tim heeft de waterpokken gehad toen hij net 8 maanden was. Het begon met hele kleine mini waterpokjes. Het waren er toen ook maar 9 maar de 3e dag werden het er steeds meer en werden ze ook groter. Op een gegeven moment zat hij helemaal onder, ook op zijn balletjes en plassertje. De enige plekken waar ze niet zaten waren zijn armen en handen. Hij heeft er gelukkig maar 1 nacht van gehad en toen had hij ook 39 graden koorts. Verder helemaal geen last van gehad. Voor zijn badje gebruikte ik toen op advies van de Drogist zemelenbad. Dit was dan tegen uitdroging van de huid.
En ik heb destijds navraag gedaan over het wel of niet weer krijgen van de waterpokken. Veel mensen zeiden toen dat hij het nog een keer ging krijgen, omdat hij nog geen jaar is. Dit is niet waar, als ze het krijgen onder het half jaar dan kunnen ze het nog een keer krijgen. Als ze het tussen een half jaar en jaar krijgen, dan hebben ze het gehad ook. Tenzij het nu een hele lichte vorm is, dan bestaat er een kans dat hij het nog een keer krijgt.
Bij Tim was echt heel duidelijk te zien dat het waterpokken waren. Ook heerste het toen op de creche en ik geloof dat zo’n beetje alle kinderen op de creche het toen gehad hebben.
En hoe vervelend het ook is, ik was blij dat Tim het kreeg toen hij zo jong was. Toen besefte hij namelijk nog niet dat hij ze open kon krabben. Dat gaan ze wel doen als ze ouder zijn en dan duurt het alleen nog maar langer.
Sterkte!
Groetjes,
Sandra