hee dames,
even een vraagje
ik merkte vanochtend dus op rico’s arm bultjes (dacht eerst aan muggenbultjes of warmtevlekjes)
alleen warmtebultjes ziet er volgens mij veel anders uit en zeker kleiner
deze bultjes zijn ten grote van een kleine erwt (de omvang dan niet de hoogte)
en lijken soms open te gaan (wat ook bij zn teelballetjes begon)
een paar uur later had ie ze ook achter op zijn hoofd, en nu zit het ook in zn gezicht en begint het ook op zn beentje
zouden dit waterpokken kunnen zijn want warmtebultjes zijn toch meestal wit/rood en klein en water pokken wat groter?
Waterpokken?
water wratjes… zijn die niet wit?
het is net alsof er bij sommige plekjes vocht onder zit echt wazig.
maar heb niet het idee dat hij er last van heeft ofzo
dacht eerst nog 5e of 6e ziekte (degene waar vlekjes NA het ziek zijn komen in ieder geval) maar dat lijkt me erg sterk…of misschien ook niet.
maar warmtebultjes hoe groot zijn die? ten grootte van een pennen stipje toch? want deze zijn wel echt eerder puistjes alleen met inhoudt ofzo zit er ook 1 bij waar een korstje op lijkt te zitten…kan eht moeilijk omschrijven
Zou goed waterpokken kunnen zijn als het inderdaad blaasjes zijn. En het verklaart dan ook meteen de blaasjes op zijn balletjes.
De 5e of 6e ziekte is het niet.
De 5e ziekte heeft vlekkerige uitslag dus dan valt dat al af als het duidelijk blaasjes zijn.
De 6e ziekte dat zijn ook geen blaasjes, dat zijn kleine puntjes op hoofd, romp en armen. Net zoiets als warmte-uitslag.
Dus grote kans dat die kleine man de waterpokken heeft zoals jij het omschrijft. Waterpokjes zijn inderdaad groter dan warmte-uitslag en het zijn echt duidelijk kleine met vocht gevulde blaasjes.
Als hij er nou morgen duidelijk nog meer heeft kun je er eigenlijk wel vanuit gaan dat het echt waterpokken zijn. Zorg dan dat je hem niet te warm kleedt en niet te warm in bed legt. Dat verergert namelijk de jeuk.
Wat heel goed tegen jeuk hielp bij onze meiden was Calendulan Kinderemulsie (daar staat speciaal op het doosje dat het voor waterpokken is). Gebruiksaanwijzing zegt dat je elk pokje aan moet stippen met een wattenstaafje maar dan ben je wel even bezig. Ik gebruikte het gewoon als bodylotion.
Verder havermouthbadje. Daar drogen de pokjes sneller van uit en dan is de jeuk ook weg. Havermouth in een washandje doen, dichtknopen. Kind in bad, washandje voortdurend lekker in het water knijpen (alsof het een spons is) en kind mee deppen. Je kunt evt. wat badwater bewaren om als bodylotion te gebruiken als er toch weer jeuk begint.
Groetekes, Sje
Waterwratjes zijn ook blaasjes met vocht inge. Anders even googelen, het is geloof ik wel familie van de pokken.
Groetjes,
Michèle
In de blaasjes van waterwratjes zit meestal een deukje. Daaraan kun je blijkbaar het verschil herkennen tussen waterwratjes en waterpokken.
Groetekes, Sje
thnx sje en michele
@Sje: ja weet je ik twijfel heel erg, want sommige lijken dan weer gewoon op rode plekjes die een beetje opgezet zijn
hij heeft het ook achter op zn hoofd trouwens sinds toen straks
tussen zijn haren gewoon!
maar de meeste op zijn armpjes, tel 9 hele duidelijke en nu 4 kleine bultjes (wat lijkt op warmtebultjes maarja kan nog uitbreiden natuurlijk)
eerst telde ik er 15 maar dat had ik fout getelt (vanochtend was dat)
maargoed op zijn achterhoofd heeft hij er een stuk of 5 en op zn gezicht 4
op zn balletjes 3 (ja heb flink zitten tellen)
Die niet-blaasjes kunnen nog-niet-blaasjes zijn. Dus beginnende pokjes. Zeker omdat je er elke keer meer ontdekt op de meest gekke plekken, lijkt het er sterk op dat-ie waterpokken heeft.
Als hij er morgenochtend duidelijk meer bij heeft gekregen, kun je daar eigenlijk wel vanuit gaan.
Groetekes, Sje
jammer dat er geen foto’s van warmtebultjes op i’net te vinden zijn (duidelijke foto’s) dat ik zoiets had van nee daar lijkt het niet op (of juist wel)
hoorde trouwens net van mn vriend: jij hebt morgen met rico een afspraak bij de huisarts"
ohja vergeten pff warmte vergeetachtigheid
zal dan wel gelijk vragen weet ik het ook vrijwel zeker meteen
het lijken mij geen warmte bultjes, die heeft Emma nu nl en dat zijn echt pennenstipjes, heel veel op 1 plek!, je ziet duidelijk dat dat gewoon uitslag is…
dan kan je er niet 3 tellen…
Lijkt meer op waterpokken… waterwratjes ken ik niet.
succes! Gidget
Niemand die je meer zekerheid kan geven dan een ha op dit gebied.
En waterwratjes komt bij kleine kinderen wel vaker voor, maar het is ook weer een virusbesmetting.
Groetjes,
Michèle
nee ze lijken niet op waterwratjes.
die komen ook vaak in groepjes, en vaak in holtes ofzoiets en ook wel in het gezicht
maar hij heeft echt b.v. 4 gespreid op zn bovenarm en 5 gespreid op zn onderarm (ook maar 1 arm:S)
heb net gezien hoe die eruit zien en daar lijkt het ook niet op
ik laat morgen wel weten
haha wel brak want naar mijn weten als kinderen onder het jaar waterpokken krijgen kunnen ze later ook krijgen en als je ze later krijgt krijg je ze volgens mij maar 1x ofzo.
nouja we zien wel, we kunnen het maar gehad hebben he
net bij jurian ook plekjes ontdekt … hele rug en nek … nek is denk echt van warmte … maar op zijn rug?? hij heeft er nog geen last van… straks bij uit bed komen nog maar keer kijken. Als het waterpokken zijn dan toch erg besmettelijk? Heb nl woensdag verjaardag en weet dat er iemand net zwanger is die ook komt…
Hoe is met de kleine van jouw? Weet je al of het de waterpokken zijn? …
Het is er wel weer de tijd van het jaar voor. Zou dus heel goed kunnen.
Als het waterpokken zijn, zie je wrs. al heel snel vochtblaasjes ontstaan.
Wel jammer dat hij het dan voor zijn eerste levensjaar heeft, want dat kunnen ze het nogmaals krijgen, maar dan in mindere mate.
Succes!
@Mini-boy, ik zou als het waterpokken zijn niet naar die verjaardag gaan, of de kleine man niet meenemen. Sowieso i.v.m. die zwangerschap, maar ook andere volwassenen die nog geen waterpokken gehad hebben. Volwassenen kunnen heel ziek worden van waterpokken.
Groetekes, Sje
Omdat rico op nacontrole moet moet dat bij de arts die hem in die tijd constant gezien heeft en zij is er Woensdag
dus ik laat ik het woensdag even zien. ik vind het niet zorgwekkend in de zin van; ik moet nu naar een dokter
hij is verder wel redelijk goed gezind en ook geen koorts ofzo dus die 2 dagen kan ook nog wel. tenzij het erger wordt natuurlijk.
de bultjes zijn nu wel flink rood geworden zit een wit kopje op ofzo ikw eet niet zeker of het blaasjes zijn, ze lijken verdomt veel op muggenbulten maar kom op 15 op 1 arm op zn achterhoofd een hoop…
in zn gezicht hals.
ze zijn nu wel roder dan gisteren en zit dus die witte kop op ofzo maar ik dacht dat dat zo ook is met een muggenbult maar er zitten geen muggen op zijn kamer die kunnen er ook niet komen door zn raam. en je ziet ze gewoon verschijnen waar je bijzit bij wijze van. dan kijk je en dan denk je hee die zat er net nog niet
maar het breidt niet zo heel snel uti in de zin van dat zn hele lichaam vol zit…dus ik weet ook niet
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 29 Jun 2009 19:07:27
Bedankt Sje… maar het zijn toch warmte plekjes … ze trekken nl weg en komen als hij zweet weer terug… zijn ook geen blaasje maar rode plekjes…