Waterpokken?

Hoi,

Volgens het kvd krijgt de kleine vent de waterpokken het heerst daar… nu zie ik op zijn gezeicht wel hele kleien rode bultjes maar verder op zijn lichaam is nog niks te zien…

Wat kan ik hieraan doen en zal het de waterpokken zijn… en wat mag ie dan wel eten/doen en wat niet… alvast bedankt…

Het begint vaak met een paar bultjes, maar het kan best dat hij morgen helemaal onder staat, hoe erger hij ze nu krijgt, des te kleiner de kans dat hij ze nog eens krijgt, want als kindjes onder een jaar waterpokken krijgen, kunnen ze ze later nog eens krijgen…

De enige bijwerking van waterpokken is helaas JEUK…
Sommige kindjes worden er wat ziek/hangerig van, maar dat hoeft dus niet!
Mijn beide kids zijn gewoon naar school gegaan toen ze het hadden, en hadden buiten de jeuk nergens last van.
Je hoeft er dus niks voor te laten.

Mocht ie ze echt krijgen, heb ik een hele goeie tip, zet hem in een havermoutbadje, vul een washandje met havermoutvlokken, even een elastiekje erom en laat hem daar maar mee spelen, en smeer hem een beetje in met het spul wat uit die washand komt, het is een beetje glibberig, maar de blaasjes zullen sneller indrogen.
Dus niet afspoelen of andere zeep erbij gebruiken, gewoon zo afdrogen.
Ik heb het bij beide kids gedaan, en het werkt super en kost haast niks en ze zijn sneller van de jeuk af.

Beterschap en succes!

Groetjes Nathalie & Co

Ik deed ze ook met havermout in washandje in bad, werkt echt super. Ik droogde ze daarna niet af ( was wel warm weer toen ) zodat het lekker op de huid droogde. Het papje wat uit het washandje kwam, bewaarde ik nog een beetje van om eventueel extra mee te smeren tussendoor. Werkt echt, een verschil van dag en nacht.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

En zorg dat je hem niet te warm kleedt. Dan wordt de jeuk alleen maar erger. Dus ook 's nachts niet te warm wegleggen.

Wat bij onze meiden goed hielp was Calendulan Emulsie van VSM. En dan de versie waar specifiek “waterpokken” op het doosje staat. In de gebruiksaanwijzing staat dat je elk pokje met een wattenstaafje aan moet tippen maar dat is letterlijk pokkenwerk!

Ik gebruikte het voor onze meiden gewoon als bodylotion. 's ochtends en 's avonds mee insmeren en dat ging prima zo.

Die hele kleine rode bultjes die hij nu heeft hoeven geen waterpokken te zijn. Dat kan ook warmte-uitslag zijn. Als die bultjes morgenochtend geen vochtblaasjes zijn, heeft-ie nog geen waterpokken.

Overigens ook al heerst het op het kdv, het is geen garantie dat-ie het krijgt hoor. De kans is groot maar het hoeft helemaal niet. Het kan best dat-ie bij deze ronde buiten schot blijft.

Groetekes, Sje

Nou die van mij heeft het ook hoor. Hij zit helemaal onder. Kijkt erg zielig, maar hij heeft er volgens mij niet echt last van. Ik gebruik ook die emulsie van VSM. Hij heeft inmiddels blaasjes, sommigen zijn al open.
Hij heeft het denk ik op het kdv opgelopen. De helft van de groep heeft er de afgelopen weken ook last van gehad. Hij is afgelopen maandag gewoon naar het kdv gegaan. Zij gaven aan dat hij gewoon mocht komen.

groetjes,

Larissa van den Heuvel-Berendsen

Op de peuterspeelzaal en op school mogen ze ook gewoon komen. Ze moeten het toch een keer krijgen en je kunt het beter als kind krijgen dan als volwassene. Want als je het als volwassene krijgt ben je er heel stevig ziek van.

Groetekes, Sje

Ik lees dit topic mee.
Want ik heb nooit de waterpokken gehad toen ik klein was.
Dus grote kans als lieke dit krijgt dat ik het ook krijg.
Hoop natuurlijk van niet! Maar ze kunnen het inderdaad maar gehad hebben als ze klein zijn net wat Sje zegt.
Mijn oom was 29 en kreeg de waterpokken nou ik kan je zeggen dat die afgezien heeft!

Dus we hopen maar dat ik er dan doorheen wals hahah

groetjes Gytha

Oh hopen dat je buiten schot blijft Gytha, maar dat zal moeilijk worden als je vaak in de kinderwereld doorbrengt. Niet alleen via je eigen kindje maar ook op het kdv, de psz, school, etc. kun je besmet worden.

Overigens bestaat er een inenting tegen waterpokken. Dus mocht je echt zeker buiten schot willen blijven dan zou je bij de huisarts kunnen informeren in welke gevallen je in aanmerking kunt komen voor zo’n inenting. Zie hier meer informatie over die vaccinatie:

En waarom ze kinderen niet bij voorbaat inenten tegen waterpokken, geen idee. Nou ja, ik heb ooit de reden weleens gehoord en dat was een logische verklaring, maar ik ben hem kwijt.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 06 May 2008 22:05:36

thanks Sje,
Zal het morgen eens doornemen. Ga nu naar mij mandje morgen is het weer 6 uur.
Maar zite er wel over te denken om zo’n prikkie te halen.
Zie de water pokken ook echt niet zitten!

Overigens op cb vertelde ze me dat ze bezig zijn om kids in te gaan enten tegen waterpokken maar het is nog niet op de markt.
Hetzelfde iedee als met de andere kinderziektes.

Hopelijk is het dan gauw uit!

Groetjes Gytha

En het is morgen niet 1x 6 uur, het wordt zelfs wel 2x 6 uur! Sterker nog, het wordt elke dag 2x 6 uur!

Nee zonder gekheid, ik snap je wel hoor. Hihi!

Laat even weten als je iets meer weet over die inenting.

Groetekes, Sje

Ik zou m´n kids niet laten enten, en mezelf ook niet!
Ik vind waterpokken wel de minst erge ziekte die je kind of je zelf kunt krijgen hoor, ik weet nog precies hoe het was om waterpokken te hebben, ik was zelf nl al 15 toen ik het kreeg. (dat heb je met jongere broertjes en zusjes)
Ik zag er zelf destijds het voordeel wel van in, want ik mocht van de directie toen niet naar school komen En een vaccinatie geeft je nog niet de garantie dat het je bespaart blijft
Gewoon havermout halen mocht je het krijgen, das het beste en goedkoopste middel

Groetjes Nathalie & Co

Mijn man had het als kind ook nooit gehad en hij kreeg het toen gelijk met Dewi. Dewi had weinig last maar mijn man was echt heel ziek.
Zeker 2 weken goed beroerd gevoelt

Ik hoop dus dat jij het niet krijgt hoor.

Groet
Bianca

Hoi,

Hij heeft helaas (voor hem ) nu echt de waterpokken hij zit helemaal onder van top tot teen hij gaat er tot nu toe goed mee om hij is niet hangeriger dan normaal en hij is vrolijk (weet niet hoe het morgen is maar dat zien we dan wel) Maar mag ie nu wel of niet naar het kvd. Het begon maandag met een heel klein beetje en nu zit (vooral buik) helemaal onder…

Kan ie daar door ook minder eten…

Onze oudste mocht destijds gewoon naar de peuterspeelzaal komen. Dus volgens mij doen ze op het kdv ook niet moeilijk. Weet je wat het is: het virus hangt er toch al rond, jouw kindje is echt geen extra besmettingshaard.

Gewoon even bellen voor de zekerheid, maar grote kans dat-ie gewoon mag komen.

En ja, het kan zijn dat zijn eetlust er ook even onder lijdt. Als-ie met dit warme weer maar genoeg drinkt, dan is het goed.

Alle beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

Hoi

Heeft er iemand tips om me zoontje te laten slapen want hij huilt nu zo 20 uur per dag sinds ie de waterpokken heeft… Niks is goed… Hij drinkt wel goed (eten niet maar oke) We hebben nu al 2 nachten niet geslapen omdat ie steeds na een kwartier wakker wordt en heel hard begint te huilen… Hij wil zelfs niet op me buik slapen…

Hij is op sommige momenten wel vrolijk… Ik smeer hem in en heb hem een setpilletje geven tegen de koorst…

Help!!

Pilletje voor de koorts inderdaad en toch die havermout smurrie. Gewoon even in een washandje doen en daarmee badderen ( als een soort thee laten trekken in het badwater, eventueel eens even uitknijpen ). Op de huid laten opdrogen en het washandje even boven een bakje verder uitknijpen om zo nog iets extra`s te hebben om tussendoor te kunnen smeren. Van alle middeltjes die ik hier voor ze had, mentholpoeder en ook de calendulan emulsie ( deze laatste werkte wel een beetje ) werkte dit eenvoudige receptje toch het allerbeste. Succes met je manneke.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hij is net in zoon badje geweest dus ben benieuwd (was smerig )
Hoe vaak per dag smeren?

Ik bewaar en doe het vanavond nog een keer… Maar is het niet erg dat er stukjes op zijn huid blijven zitten… of heb ik het te kort gedaan?

Ik ga gewoon heel erg hopen dat ie vanavond slaapt en niet huilt hij heeft nu al een uurtje niet gehuild dus er is hoop…

Kan best dat-ie extra vervelend is omdat deze leeftijd ook weer een sprongetje begint. Je treft het niet zeg.

Alle beterschap met de kleine man.

Om je gerust te stellen: bij waterpokken zijn er maar 2 of 3 hele erge dagen en vanaf dat moment gaat het ineens weer beter. Althans, dat is mijn ervaring met mijn 2 meiden.

Groetekes, Sje

Ik ga dan heel erg hopen hebben er nu 2 op zitten…

Hoelang kan je het blijven zien… Want ik namelijk over 1,5 week op vakantie naar mallorca… Mag ie dan zwemmen en in de zon zitten…