Waterpokken?

Die pokjes blijf je nog heel lang zien. Bij onze oudste waren er plekjes bij die er zeker 3 maanden over gedaan hebben om helemaal weg te trekken. Sommige plekjes blijven zelfs kleine littekentjes.

Ik zou even de dokter bellen om na te vragen hoe het zit met in de felle zon enzo.
Zwemmen in een zwembad is geen probleem, hoewel pokjes die nog gevoelig zijn, kunnen prikken door chloorwater. Ik weet niet of zeewater juist wel of juist niet goed is.

Gewoon de dokter of beter nog: de GGD bellen.

Fijne vakantie in elk geval. Want bedenk: je kunt het beter nu gehad hebben met die waterpokken dan dat die kleine man er in de vakantie in die hitte last van had gehad. Hoe warmer het is, hoe erger de jeuk namelijk.

Groetekes, Sje

smeren deed ik als ik tussendoor merkte dat het weer ging jeuken, Heeft het wat geholpen ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Hoi

Hij heeft gelukkig vanacht iets beter geslapen. Hij heeft in ieder geval niet de hele nacht lopen huilen… En zijn pokjes zijn nu donker rood gaat het dan over?

Hij is nog wel hangerig en wil nog niet echt eten… Drinken doet ie wel heel goed…

Doe hem vanmiddag weer in zoon badje en weer lekker in laten drogen…

Ja, die kleine man is op de goede weg. Je hebt het ergste nu achter de rug! Nu knapt-ie snel op, alleen de plekjes blijf je nog heel lang zien.

Groetekes, Sje

Gelukkig…

Nog ff een vraagje… Tot wanneer moet je hem in smeren met het spul tegen de pokjes?

Havermout bedoel je ? Totdat je merkt dat hij geen last meer heeft van de jeuk.

Ja of het spul in dat witte flesje weet zo snel de naam niet…

calendulan emulsie van vsm ?

quote:
Calendulan emulsie is een homeopathisch geneesmiddel dat wordt toegepast bij de behandeling van lichte verwondingen zoals schaaf- en snijwonden, zweertjes, tepelkloven, eerstegraads brandwonden, waterpokken, huidirritatie, schrale huid en jeuk. Ter voorkoming van doorliggen en overmatige littekenvorming. Calendulan emulsie heeft een desinfecterende, verkoelende, jeukstillende en ontstekingsremmende werking en bevordert het wondherstel. Dosering: De emulsie is uitsluitend bestemd voor uitwendig gebruik. Voor gebruik de emulsie schudden. Tenzij anders is voorgeschreven, de emulsie twee tot driemaal daags op de aangedane huid aanbrengen en licht inmasseren.

Deze zou ik dan iets langer smeren om het herstel van de wondjes te bevorderen en zo veel mogelijk eventuele littekens te voorkomen of verminderen.

En als er echt pokjes bij zijn waarvan je vermoedt dat het littekentjes kunnen blijven (bijv. extra grote pokjes, pokjes waaraan gekrabt is, pokjes in het gezicht), smeer er dan Vitamine-E-crème op. Gewoon te koop bij de drogist.

Moet je niet de dure van dr. vogel ofzo hebben maar gewoon een klein potje van Kruidvat eigen merk. Dan heet het Oogcontour-crème (met lichtblauw etiketje met geel/wit bloemetje erop), maar dat is gewoon vitamine-E-crème.

Ik stond destijds bij de apotheek voor vitamine-E-crème en die assistente zei dat ik voor de prijs beter naar het Kruidvat kon gaan (scheelt zeker de helft!). Toch tof advies vond ik! Voor hetzelfde geld maakt het haar niet uit en wil ze lekker omzet draaien.

Groetekes, Sje

Hoi allemaal,

Ik heb even de topic gelezen, en las over de vaccinatie tegen de waterpokken. Nu hebben wij pas geleden een brief gehad van het RIVM of wij mee wilden doen aan onderzoek naar een waterpokkenvaccinatie. Tigo zou dan als proefpersoon fungeren en een gecombineerd vaccin krijgen van bof, mazelen, rode hond en waterpokken, dit BMR-W vaccin wordt ProQuad® genoemd. De meningococcen C vaccinatie die je kindje normaal gespoken krijgt bij de BMR, wordt dan eerder toegediend, omdat dit vaccin het onderzoek zou kunnen verstoren. in het onderzoek kunnen 600 kinderen meedoen en ze krijgen elk 2 injecties met BMR-W, met ongeveer 4 tot 6 weken tussenpoos. Na schriftelijke toestemming van beide ouders wordt het eerste studievaccin toegediend en moeten de ouders gedurende enkele dagen na iedere vaccinatie de temperatuur meten en een dagboekje bijhouden over eventuele bijverschijnselen.
Het doel van het onderzoek is om te bevestigen dat het vaccin veilig is. Wij hebben besloten er niet aan mee te doen, in eerste plaats omdat er nog bevestigd moet worden of het vaccin veilig is, en mijn kindje is geen proefkonijn, en in de tweede plaats omdat de werking van het vaccin (wat ik begrepen heb) nog niet is bewezen en in de derde plaats omdat ik waterpokken nog steeds beschouw als onschuldige kinderziekte. Ik weet dat dat niet voor alle kinderen geldt, maar over het algemeen is het vrij onschuldig.
Meer informatie hierover staat op www.vaxinostics.com of op www.vaccinonderzoek.nl, hier kun je je trouwens ook aanmelden als je wel geïnteresseerd bent.

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb jarenlang op de afdeling Klinisch Onderzoek gewerkt van een farmaceutisch bedrijf en ik wil even reageren op het woord “proefkonijn”.

Allereerst, in de zogenaamde patiënteninformatie die gelezen en getekend moet worden door iemand die aan een Klinisch Onderzoek mee wil/gaat doen wordt de benaming proefpersoon gebruikt, puur omdat er een neutrale benaming nodig is voor degene die het geneesmiddel toegediend krijgt. Mensen zijn niet altijd patiënt namelijk (zoals bijv. in dit waterpokken-vaccin-onderzoek). Cliënt, zoals in de medische wereld ook weleens gebruikt wordt, klopt ook niet in elk geval. Vandaar de neutrale benaming proefpersoon.

Een geneesmiddel of vaccin gaat door verschillende onderzoeksfases heen alvorens het bij mensen gebruikt wordt. Zodra er via een arts mensen benaderd worden om mee te doen met een klinisch onderzoek heeft zo’n geneesmiddel/vaccin vaak al een traject van 10 jaar achter de rug. Er wordt dus niet zomaar een wazig middeltje gebruikt.

Verder, als je besluit om met een Klinisch Onderzoek mee te doen, kun je er te allen tijde zonder opgaaf van reden mee stoppen. Dus je kunt altijd op je beslissing terugkomen en krijgt dan van je arts een zo goed mogelijk andere behandeling. Je zit er dus nooit aan vast en als het je tussentijds toch niet lekker zit, ben je er ook zo weer vanaf.

Je kind is in dit Klinisch Onderzoek dus geen proefkonijn. Ik vind dat dat het imago van Klinisch Onderzoeken naar beneden haalt. Vergeet niet dat de paracetamol die je zelf af en toe voor je hoofdpijn ofzo gebruikt door zo’n zelfde traject heen is gegaan en dat andere mensen zich in o.a. in jouw belang aangemeld hebben voor zo’n klinisch onderzoek.

Klinisch Onderzoek is heel erg belangrijk. Er zijn daardoor al vele hele goede levensreddende geneesmiddelen officieel geregistreerd.

En vooral bij ziekten waar nu nog maar heel weinig voor beschikbaar is, is het voor mensen vaak een laatste strohalm. Denk aan kanker, alzheimer, herseninfarct etc.

Dit is dus niet om reclame te maken voor het waterpokken-vaccin-onderzoek. Het is bedoeld om de negatieve sfeer weg te halen rondom Klinisch Onderzoek.

En wat betreft het gevaar van waterpokken. Waterpokken is een herpes-virus en voor sommige mensen kan dat dodelijk zijn. Voor kinderen lijkt het inderdaad een vrij onschuldige ziekte en dat is het in de meeste gevallen ook. Maar als volwassene wil je deze ziekte niet krijgen, want je wordt er vele malen zieker van.

Toen ik jong was, was Mazelen ook nog een gewone ziekte waar iedereen doorheen moest. Inmiddels wordt er tegen ingeënt en ik vind het best! Waarom zou je onhandige ziektes doormaken als er een vaccin tegen is? Alleen maar fijn dat de medische wetenschap in staat is tot steeds meer goede behandelingen.

Groetekes, Sje

Hoi Sje,

Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet tegen de Klinische Onderzoeken, en het was ook zeker mijn bedoeling niet om het een negatief imago te geven.
Mijn woordkeus was gewoon niet goed, mijn excuses hiervoor. Ik zie zeker het balang van de onderzoeken in, maar de keuze is aan ons als ouders om te bepalen of we hier aan mee doen of niet. Het aanmeldingsformulier ligt nog steeds in de la en ik mag ons nog steeds opgeven, maar iets houd me tegen. Daar is toch niets verkeerds aan?

Groetjes Verna

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dan is het inderdaad waarschijnlijk de woordkeuze geweest die wat donkere wolken boven Klinisch Onderzoek lieten hangen.
Het was ook niet mijn bedoeling om belerend over te komen ofzo. Ik wilde gewoon iets meer duidelijkheid geven vanuit mijn werkervaring. Er zijn namelijk zoveel misverstanden over Klinisch Onderzoek.

En tuurlijk, helemaal niks mis mee dat je er niet aan meedoet. Je moet je er zelf goed bij voelen en anders moet je het niet doen. Een vriendin van mij is voor hetzelfde onderzoek benaderd en heeft het ook uiteindelijk niet gedaan. Een Klinisch Onderzoek is nooit een verplichting, het is een mogelijkheid die geboden wordt en verder is het helemaal vrijblijvend.

Dus gewoon lekker zo laten als je je daar fijner bij voelt.

Groetekes, Sje