Waterpokken vraagje..Hoge koorts

Rico’s weerstand zo brak is!
op school had het zusje van een kindje de waterpokken. dit wisten we vorige week maar nu bleek het kind het zelf ook te hebben en ze dus vorige week al “besmettelijk” was. zo sneu voor het arme schaapje! enfin we hebben nu een waarschuwing meegekregen en het kindje speelt vaak bij rico in de buurt of rico bij haar… en zijn weerstand is dus super brak nu. Dus we houden het even in de gaten en laten we hopen dat hij het niet krijgt. Anderzijds…dan is ie er maar vanaf. Hij heeft het met 8 mnd lichtjes gehad maaar goed het is algemeen bekend dat ze het dan nog een keer (kunnen) krijgen. We zullen het zien!

Gewijzigd door - MamavanRico op 13 Apr 2011 18:43:27

Gewijzigd door - MamavanRico op 13 Apr 2011 18:47:17

Gewijzigd door - MamavanRico op 14 Apr 2011 16:38:16

ja hier heerst het ook al. Hing een briefje op het KDV. Ik wilde eigenlijk meteen weer met Colin naar huis gaan, maar ja dan kan hij 2 weken niet gaan ofzo… En idd hij moet het toch krijgen. Colin is ook al heel erg verkouden en een beetje koortsig dus weerstand ook niet toppie, maar ja we hopen er maar het beste van!

22-12-2009 colin geboren

alexander zit er helemaal onder nu

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Tja ze moeten het toch een keer krijgen, en dan zijn ze er maar vanaf.
De oudste is er net vanaf, en de jongste heeft nu nog wat korstjes maar is ook bijna over
Het komt natuurlijk nooit uit als een kind ziek is… maar tja je doet er niks aan mocht ie besmet zijn dan is het toch al gebeurd. En anders gaat het van de een op de ander… en dan kun je m gerust 2 maanden ofzo thuishouden hoor, voordat het weer weg is op school.

Hier was het wel heel grappig om te zien, eerst een heleboel kleutertjes onder de pukkels, en nu de broertjes en zusjes, hahaha

haha ja goed maar hij heeft het al gehad voordat hij 1 was he dus hij krijgt het dan waarschijnlijk voor de 2e keer.
heb nog die poxclin in huis, vorige keer niet hoeven gebruiken dus dat is handig

nou volgens mij is hij al besmet. We moesten hem om 17.00 gaan halen van het KDV. Hij had 39 graden koorts. Nog niks te zien, maar dat komt pas later toch?!

22-12-2009 colin geboren

hoi,

bij ons was het op dinsdag hele dag hangerig en niet lekker,
woensdags verschenen de eerste blaasjes…
Maar toen verdween de koorts en knapten ze aanzienlijk op.
Hier is het allemaal al geweest
vanaf half januari hebben ze het hier gehad, en de meeste kindjes op school
nu ook allemaal vanaf.
Waarschijnlijk wonen we in een ander deel van NL dan jullie haha

Succes! beterschap

gr. mama van 2 kids

Tja weet je Rico is niet zo snel hangerig dus hier valt het nog maar te bezien, voorlopig rent hij nog vrolijk rond

@mamavan2kids: in welk deel wonen jullie dan?

Hoi mama van Rico,

wij wonen in het oosten van het land, bij de Duitse grens…
in de Achterhoek.
Gr. mama van 2 kids

hmm wij wonen zuidoost… het heeft dus 3 mnd gekost om van het oosten naar het zuidoosten te komen die waterpokken haha, HEE ZUIDEN VAN HET LAND, OVER 3 MAANDEN ZIJN JULLIE AAN DE BEURT! ENNE… HET WESTEN OVER EEN HALF JR

hoi Mama van Rico,

goh, dan woon je w.s. niet eens zo gek van ons vandaan.
als dat zou kunnen het , westen over een half jaar??

EN kindjes op de eilanden helemaal niet haha

Hoe gaat 't met Rico, al wat beter??

gr. mama van 2 kids

pff hahahaha lol!! de wadden kindjes blijven gespaard!
nah rico heeft nog geen waterpokken ik hoop dat het zo blijft. hij is nog steeds verkouden maar het leek vandaag ietsje beter te gaan (zul je zien overmorgen zit ie onder de bultjes haha.niet grappig)

Hahaha nou zuidwest heeft t al gehad of is nog bezig in de laatste fase
Dus t komt van 2 kanten naar jullie toe!!

aaaaaaah valsspelerss!!!)

even geupdate… ik heb een waterpok vraagje,
het heerst dus bij rico op schooltje, maar nu ging het dus zoals jullie weten een paar dagen beter met rico ivm zijn verkoudheid… sinds gisterenavond is het echter weer wat brakker.
hij heeft een loopneus, hoest zich weer lam sinds gister… klaagt voortdurend over hoofdpijn en zegt dat hij auw heeft in zn keel en krabt constant in zijn gezicht. ook heeft hij gigantische luieruitslag out of the blue! (heeft het al een hele tijd niet gehad) en poept hij ontzettend veel terwijl hij niet meer eet dan normaal. het is wel echte zure ontlasting en hij heeft dus ook een beetje diarree.
kan dit alles samen hangen met het toch opkomen van de waterpokken? hijs echt niet goed. is af en toe gedurende de dag dan…wat hangerig. in de zin dat hij meer op de bank zit en vaker tegen me aan komt liggen. verder is hij wel levendig (ja hangerig en levendig… moeilijk uit te leggen) hij wil wel spelen enzo dat wel…
maargoed ik heb dus voor de zekerheid zn nagels gewoon goed geknipt gevijld en gepolijst met kinderspul. zoiezo omdat hij zo aan het krabben is maar na verschijning van vlekken kan het binnen 6 a 12 uur blaasjes zijn en dan heb ik zoiets van: stel het begint nu op te komen zit hij er vanacht mee en kan ik s’nachts gaan nagels knippen.
maargoed wilde graag weten of het kan alles wawt ik zeg.
tja ik weet ook wel: het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat.
maar wilde toch even mijn verhaaltje doen en weten wat jullie ervan vinden

Gewijzigd door - MamavanRico op 13 Apr 2011 18:49:31

Nou, nu je het zegt, mijn dochter had dat ook!
Je weet dat zij ook altijd snel last heeft van erge luieruitslag he? Nu was het dus ook weer raak hier, i.c.m. diarree…
En snotverkouden meteen…
Even later (weet niet meer of dat nou dezelfde dag was of een paar dagen later hoor ) kwamen de waterpokken.

Ik dacht eigenlijk dat het gewoon toeval was en dat het los van elkaar stond, maar zou misschien best kunnen hoor dat het verband houd met elkaar. Of anders dan in ieder geval dat de weerstand minder is vanwege de (beginnende) waterpokken en het daardoor komt.

aaaaah verdorieee de billendoekjes zijn op!! rico poept om de haverklap ik kan dus geen billendoekjes halen en papa red het niet om voor kwart voor thuis te zijn. damnnn wat erg!! echt waar alles zat onder. en nu denk ik: had ik hem maar onder de douche gezet.
ja dat heb ik dus NET wel gedaan want WEER alles onder gepoept. ooohh hij ziet eruit! wat sneu!! en ik heb nog maar 3 pampers dat ga ik niet redden tot morgen…ohw ohw ohw

Ja, kunnen voortekenen van waterpokken zijn maar het hoeft niet. Dus gewoon afwachten. Zit weinig anders op. Alle sterkte en beterschap met de kleine man.

Groetekes, Sje

tja beterschap…alweeeeeer!!!
grrrmpff!!

Niet normaal eigenlijk zo vaak als Rico aan het tobben is. Ik kan er nog steeds met mijn pet niet bij.

Groetekes, Sje