Waterpokken vraagje..Hoge koorts

Hoi mama van Rico,

bij ons waren de kinderen wat hangerig en de volgende dag zaten ze onder de blaasjes, toen de blaasje er eenmaal doorkwamen, was de oudte bij ons eigenlijk
helemaal niet ziek. Hij knapte juist weer op!
Hij heeft beetje verhoging gehad en hangerig.
Maar dit duurde eigenlijk maar 1 dag

maar de jongste daarentegen, die zat HELEMAAL onder, en was juist wel goed
ziek van

Hij had de blaasjes vooral op zijn piemeltje en in zijn liezen,
HEb spul van VSM tegen waterpokken heeft heel erg goed geholpen!!
Vooral in liezen gaat broeien en jeuken , met VSM lotion heeft hij bijna niet meer gekrabt.

Wil je veel beterschap wensen met Rico , hopelijk knapt hij snel op !
Gr. mama van 2 kids

@Mama van 2 kids, achterhoek??? Waar dan?? beetje nieuwsgierig want ik woon ook in de achterhoek, vlak bij de duitse grens!!!,

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

ik kan niet slapen, hoop stress weer te voorduren gehad na de middag en rico is weer zo aan het hoesten ongelofelijk een extreem droge hoest ik lig er gewoon wakker van! heb van vsm die druppels tusikind ofzoiets gegeven en geprobeerd ventolin te geven maar hij sliep dus hij wilde daar niet door ademen werd er huilerig van.
@Sje; nee het is echt niet te geloven dit he. het ging eindelijk 2 dagen wat beter.
nog geen waterpokken zichtbaar (zover ik kan zien in het donker) maar het hoesten is echt niet oke. de 26ste moet hij naar KNO voor controle maar weet even niet hoe of wat… want als dit vanacht zo doorgaat ga ik morgen WEER nara de dokter (zou die niet moe van ons worden?)

Wat een constant getob met Rico, inderdaad. Ga je vandaag nog naar de dokter?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

hij is redelijk goed te doen nu, wel wat meer hoesten maar ben weer met hoestdrank en ventolin begonnen. als het vandaag niet in die mate verbeterd dat mijn bezorgdheid gaat “vervagen” gaan we morgenvroeg.
nog geen pokjes te zien

Rico is heel erg hangerig jengelig en zn hoesten is niet veel beter. heb net zn temp gekeken omdat ik zoiets had van; hij is wel hangerig nu, en ook hangeriger dan normaal als ie “ziek” is.
heeft ie toch weer 39.4.
dit in combinatie met zo heftig hoesten? ik laat morgen zijn longen nakijken… better safe than sorry zeker voor het weekend.
nu een stelling he:
een abonnement op de huisarts nemen in rico’s geval.
wie zegt ja, wie zegt nee
ja ik doe nu wel lollig maar dat is het natuurlijk niet het is meer sarcastisch bedoeld…

He vervelend. Ik denk niet dat dit door de waterpokken komt, want daar hebben ze meestal niet zulke hoge koorts van. Neeltje heeft net flinke griep gehad ( en Minke een beetje) en die kreeg van de loopneus en verkoudheid ook nog eens een oorontsteking… er heerst hier ( Amsterdam) echt van alles qua virussen, ik hoor niet anders! Dus als je naar de dokter gaat laat zijn oortjes goed nakijken, daardoor had Neeltje ook zulke hoge koorts (dik 40 graden rond avondeten),. In principe zei mijn ha als ze na een dag of 5 nog ( hoge) koorts hebben, is er meer aan de hand dan een virusje, maar een dag of 5 kan het makkelijk duren. Hier duurde het langer ( week steeds koortsig en hangerig) en bleek het dus een oorontsteking ( week ervoor zag de kinderarts niets… dus dat was in een paar dagen toch ontstoken geraakt)! Ik ben blij dat ik weer naar de ha was gegaan!
beterschap!
groetjes

Lilypie Second Birthday tickers

@linette, kan wel hoor. Mijn dochter had 39.8 de eerste dagen met de waterpokken… ging wel goed naar beneden met paracetamol, maar die moest ik dan wel echt 4x per dag geven.
Maar toen waren er wel al waterpokken te zien.

Als het bij Rico van de waterpokken zou zijn, moesten die nu toch ook al wel zichtbaar zijn volgens mij. En anders morgen wel
Ik zou morgen toch maar weer naar de HA gaan.

Is er niet een algehele check ofzo, een soort APK? Dat ie eens helemaal van top tot teen nagekeken wordt. (urine, ontlasting, bloed, oortjes, longetjes, hartje etc.) Hij is zo vaak aan het kwakkelen!!!

Hoewel we met de oudste trouwens ook wel een periode gehad hebben dat hij ontzettend kwakkelde hoor. Altijd verkouden, regelmatig oorontsteking, is dat over gaat ie weer hoesten en dan weer koorts, net als je besluit dat het nu wel lang gaat duren en naar de HA is ie net een dagje fit… waarna hij vervolgens weer begon te kwakkelen.
Maar ook wel gewoon actief zijn en niet echt hangerig.
Ben er ook wel een aantal keer mee naar de HA geweest toen, maar nooit wat gevonden en uiteindelijk is het wel weer over gegaan. Maar heeft ook echt wel lang geduurd.

ja hij doet echt heel vreemd, hij stak net serieus (heeft die kuren al vaker gehad) zijn vingers zo diep in zijn mond dat hij er net dus van ging overgeven.
hij heeft dit voorheen ook al 3 keer gedaan maar wel telkens als hij “ziek” is.
ik vind dit best zorgwekkend, hoe komt hij erbij om zoiets te doen?!?!?!?!
Enfin ik blijf het zoiezo in de gaten houden of hij waterpokken krijgt.
maar het zal meestal pas te zien zijn als ze geslapen hebben of niet? ik bedoel hij zal niet ineens out of the blue onder de bultjes en vlekjes staan wel?
nogmaals ik hou het zoiezo toch in de gaten zeker omdat het heerst daar en hij wel veel met dat kindje speelt. dus… vandaar. ik belde mijn moeder vandaag ook op en ze zei ook dat koorts er idd bij kan horen, zo ook hoofdpijn en hoesten.
ze zei zelfs oppassen met longontsteking, dat had IK namelijk gekregen toen ik waterpokken kreeg.

net toch even naar de dokter geweest en het is weer zo’n virale infectie van de bovenste luchtwegen, gelukkig waren zijn longen schoon… maar ze vermoed dat er een allergie onder zit. dit moeten we met de KNO bespreken.