Hallo, onze Dani van bijna 4 maanden gaat over op de poedermelk. Nu lees ik overal dat je het water moet koken voor gebruik, maar als je fleswater (spa blauw) gebruikt, moet je dat dan ook koken van tevoren?
Water voor de flesvoeding
Ik pak gewoon kraamwater en dat warm ik op in de magnetron.
Ik kook het dus niet. Roy is ook bijna 4 maanden.
Volgens mij hoeft het tegenwoordig ook niet meer.
Gr. Marieke
Wij hebben eerst bronwater gebruik (aldi) en later gekookt water, Nu nog trouwens. Is een gewoonte geworden. Ik moet zeggen wij hebben in Den haag hard water. Woon je in een gebied met zacht water lijkt het me niet nodig.
Groetjes,
Michèle

haai,
voor mijn dochter heb ik ook gewoon kraanwater gebruikt en ook opgewarmd in de magnetron…
dit is tegenwoordig niet meer slecht voor het kindje omdat het water hier in nederland bijna geen bacterien meer bevatten…
ook de kraamhulp & het consultatie bureau zouden hetzelfde zeggen…
Wij hebben altijd gewoon kraanwater gebruikt en nooit het water eerst gekookt of uit een pak gebruikt.
Groetjes,
Sandra
Hoi,
Wij gebruiken voor onze zoon Dani (haha toevallig he dezelfde naam!!) bijna altijd gekookt water. De kraamzorg heeft bij ons wel aangegeven dat kraanwater in NL ook gewoon kan. Wat ik nu doe is dat ik bijvoorbeeld 's ochtends water kook en dat doe ik in een thermosfles en dat gebruik ik de hele dag. Als het te koud wordt vul ik aan met gekookt water uit de waterkoker. Mijn vriend doet altijd net gekookt water met koudkraanwater.
Ook hier wordt gewoon kraanwater gebruikt en vergeet niet zodra er een fles of pak opengaat komen er ook bacterien bij mag je ook niet langer als 24 uur gebruiken als het open is
Groetjes Michelle
Hoi,
Je kan tegenwoordig gewoon kraanwater gebruiken. Alleen voor de netgeboren moet je even gekookt water gebruiken.
3 jaar geleden moesten we alles nog koken maar daar zijn ze nu op terug gekomen maakt blijkbaar niets uit.
En anders gebruik je de grote pakken van bar le duc
groetjes
lon106
Oeps, haha
Nee kraamwater lijkt me niet zo smakelijk.
Ik was gister jarig, dus gister iets te veel gedronken volgens mij. Net ff te veel hersencelletjes ‘verdronken’.
Gr. Marieke
Nou ja, kraamwater is nog te doen, vruchtwater lijkt me veel erger. Haha!
Gefeliciteerd nog met je verjaardag!
Groetekes, Sje
hahaha sje je weet me weer is aan het lachen te brengen.
maarre ik kook het water ook nooit uit, met flesvoeding kan in Nederland meestal gewoon kraanwater gebruikt worden. Alleen in oude huizen met loden leidingen is kraanwater ongeschikt vanwege een te hoog loodgehalte
in de darmkrampjes tijd deed ik het wel en het gekke is dat toen ik gestopt was met uitkoken zn krampjes ook minder werden:S dat is echt wel bizar, maar met uitkoken zie je duidelijk de kalk bovenop het water zitten en ik vond het gewoon vies om dat hem te geven. (en ja OOK na een keer de pan ontkalkt te hebben)
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090402/NWxp.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/IkcKp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 09 Apr 2009 17:07:29
Wij hadden in de krampjesperiode bar le duc en daarna gewoon kraanwater. Daarna opgewarmd in de magnetron. Niks met koken, wij hebben hier zacht water dus dat hoefde niet.
Groetjes!
wij hebben gewoon altijd kraanwater gebruikt, ook toen ie net geboren was…
koken was niet meer verplicht omdat het kraanwater weinig tot geen bacterieen bevat…
groetjes!
karin

Ik deed iedere dag kraanwater koken en dat af laten koelen. Dan deed ik het in een Spafles in de koelkast…
Klopt Karin, inmiddels is de richtlijn dat er niks meer gekookt of uitgekookt wordt. Sprak laatst een kennis die kraamhulp is.
Groetekes, Sje
wij hebben het ook alleen puur voor de hardheid van het water gedaan hier.
Groetjes,
Michèle

ja in principe is het in helmond ook hard maarja wat ik al eerder zei dat werkte dus niet.
en daarbij hebben wij geen lode leidingen en kreeg rico juist kramp van gekookt water. ik snap dat nog steeds niet eigelijk