Wat was het geboorte gewicht

deze vraag stel ik om dat ik eigenlijk wel heel nieuwschirig ben of er ook meiden tussen zitten die net als ik grote baby,s kregen
mijn eerste zoon werd geboren met een gewicht van 5090 een grote jongen dus maatje 50 52 konden in de kast blijven hangen maatje 62 moest van de plank af komen … dit was een zware bevalling natuurlijk …
mijn tweede was ook een grote jongen maar ze hem hem in men zwangerschap goed in de gaten gehouden met groei echo,s
om dat mijn jongen zes weken voor liep op groei is hij met 36 weken opgewekt
en zijn gewicht was 4050 moet je na gaan als hij tot 42 weken had gezeten hih had ik hem er niet meer uit gekregen
nu houden ze me weer goed in de gate en ben dan ook benieuwd hoe mijn twintig weken echo zal zijn of het kindje dan ook weer voor op groei zal liggen
heb iemand ervaring hier mee ?

ben zo en zo ook benieuwd na het gewicht hoor ongeacht of het een mini of een reus was hihi
groetjes buikje 3

Wat was jouw eerste kindje groot zeg! Erik was ook fors, hij woog 4095. En met een groot hoofd, dus was ook geen eenvoudige bevalling (voor zover bevallingen ooit eenvoudig zijn, natuurlijk). Ik hoop voor jou dat deze 3e je een beetje zal sparen

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

mriek jou ventje was ook geen kleintje dan …
daar zal je ook de nodige moeite voor hebben moeten doen …
ik hoop ook dat mijn derde me een beetje spaart al hoop ik stiekum wel dat het weer eerder word opgewekt mijn beide zijn opgewekt zou niet weten hoe een normale bevalling zou zijn en voelen natuurlijk zijn weeen weeen
maar als je kindje opgewekt word krijg je een wee en stopt je wee pas als je mag gaan persen beiden keren zo gegaan rust er tussen was er niet
lijkt me gewoon vreemd om tussen de weeen door pauze te hebben …
mischien ook wel weer een stuk relaxer natuurlijk

Nou, pauze tussen de weeën is lekker hoor. Ik kan me niet indenken dat je constant weeën moet hebben tot je mag persen. Da’s toch niet vol te houden??? Mijn bevalling was idd heftig: duurde 24 uur en eindigde uiteindelijk met een flinke knip en een aantal flinke rukken met zo’n verrekte vacuümpomp. AU!!! Oh ja, en ook nog flink duwen op m’n buik. Zou het bij jou niet helpen dat er al 2 kindjes door het geboortekanaal zijn gegaan? Vast wel. Ik hoop het voor je

Groetjes,
M

Jeetje zeg wat een gewichten; mijn dochter was maar een kleintje geloof ik 3160gram! hahahah Succes iig! (Op de uitgerekende datum geboren!)

Wow, ja… dat zijn flinke jongens!
Seth was 8 dagen te laat en 3760 gram, netjes dus.

Ik kan uit ervaring zeggen dat ik wee na wee, uhm… niet zo prettig vond

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Zo hele gewichten! Onze meid was 7 dagen te laat en 3890.

Wanneer ben je nu uitgerekend

op 22 maart ben nu 18 weken in verwachting

Oef had ik echt een klein mutsje met 3036 gram en dat voor een suikerbaby. Ik ben met Morgan ook ingeleid en inderdaad was dat geen pretje. Ik heb 4 dagen moeten afzien en uiteindelijk is ze geboren met een spoedkeizersnee waar ik twee dagen eerder al om gevraagd had.

Maar eh met zulke grote kindjes, heb jij geen (zwangerschaps)suiker??

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 22 Oct 2010 19:51:07

Tim was 3 dagen te vroeg en 3790 gram.

Groetjes,
Sandra

Hier twee die alletwee met 40 weken kwamen en wogen 2900 gr en 2850 gram, 2 kleintjes dus en had ik bij mijn laatste zelfs zwangerschapssuiker

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Eva was ook een forse baby van 4015 gram. Ik had een dubbele placenta en daardoor had zij flink kunnen eten. Ze schatten dat Max ook groot zou worden, maar die was 3615 en dus bijna een pond lichter dan zijn zus! Ik vond hem opeens heel dun eigenlijk, hahaha, terwijl 7 pond gewoon gemiddeld is en helemaal niet weinig ofzo. Tweede of derde kindjes hoeven dus niet per sé groter te zijn. Je hebt inderdaad zelf wel twee behoorlijke kindjes gehad, maar uiteindelijk maar het toch niet veel uit wat ze wogen. Ik bedoel, mijn schoonzus had kindjes van 9,5 tot 10,5 pond en nu zijn dat eerder dunne (wel lange!) kinderen dan dikke. Het zit misschien in de genen? Weten ze waardoor jij grote kindjes ‘maakt’? Vaak schatten ze het wel redelijk goed in volgens mij (al zijn er hier verhalen van totaal foute schattingen) en gezien je andere twee ‘zwaargewichtjes’ zullen ze je niet tot het einde laten lopen als blijkt dat je weer een groter kindje hebt. Een grotere baby zegt niets over suiker volgens mij, aangezien Michele en Michelle suiker hadden en kleine baby’s?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Hier beide rond de 7,5 pond. Dus niet klein maar ook niet groot. Ze schatte mijn beide jongens in met groot gewicht en groot hoofd. Tja klein is het allemaal niet maar wel gemiddeld…

Bo was 6,5 week te vroeg, maar hij liep dus ook behoorlijk voor op groei. Hij is met ruim 33 weken zwangerschap geboren met een gewicht van 3610 gram en 50 cm lang. Als hij die 40 (of 42) weken had uit gezeten, dan was hij ook wel rond de 10 a 11 pond geweest!!

liefs woezel

zwangerschapsuiker was niet aan de orde
ik moet zeggen dat heel men fam grote kinderen krijgt ik zelf woor bij men geboorte ook 5030 ook geen kleintje dus
men zus had nog meer te verduren ze kreeg een kindje van 5500
mijn kinderen waren groot maar ook echt dik hoor hihi
mijn oudste moest ik recht houden anders kon hij zijn oogjes niet open doen hiihi mijn tweede vond ik een mini om dat ik mijn eerste al een reusje vond hihi
ben benieuwd wat het dit maal voor gewicht gaat geven
we komen er wel weer door heen … en ze houden me nu idd goed in de gaten mijn oudste schatten ze in men buik op 6 a 8 pond hihi zaten er heel wat nAAST

Morgan werd op 8 tot 9 pond geschat maar die was dus net 6 toen ze geboren werd

Groetjes,

Michèle

Noah was 5dagen te vroeg… hij woog 2480gram en was 44 Cm

In vergelijking met jou Buikje3, had je dus een behoooooooooooooorlijke grote vent hahaha

Liefs, Melanie

Bij mij in de familie, vaderskant, zijn het bijna allemaal 10 ponders , mijn oma had negen kinderen bijna allemaal tien pond stuk op de tweelingen na.

Dmitry was 2710 gram en zes weken te vroeg, dus misschien was hij die kant ook wel opgegaan als hij was blijven zitten.

Hoi hoi,

Nikki was 4 dagen te vroeg en woog 3000 gram precies! Lisa was 2 dagen te vroeg en woog 3360 gram. Enne grootte maakt niet zo heel veel uit denk ik, ligt er aan hoe je zelf gebouwd bent… Ik had namelijk heel veel moeite met mijn 6 en bijna 7 pondertje. Ik heb bij Nikki 1 uur persweeën gehad voor ik mocht persen (en volgens mij heb ik met 8 cm al geperst!), duurde de bevalling 17 uur en bij Lisa moest ik de persweeën 2,5 (!!!) uur ophouden en duurde de bevalling in totaal 6 uur! Bij beiden flink uitgescheurd (bij Lisa riep de VK het hoofd VK op, omdat ze niet precies wist welk flapje waar aan hoorde!!) en bij beiden ingeknipt! Dus ook met 6 ponders kan je veel moeite hebben

Groetjes Yvonne

Precies Javahn! En mijn schoonzusje kreeg er zonder moeite heel grote kindjes uit! Net als een collega van mijn vriend. Zij had een baby van 10 pond en die kreeg ze gewoon thuis. Groot = niet altijd een moeizame bevalling!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers