Julia slaapt sinds een week of twee erg onrustig. Ze slaapt meestal van 07.00-22.30 uur, van 23.00-03.00 uur en van 03.30 uur zoiets tot een uur of vijf. De eerste twee slaapjes, dus tussen de voedingen in, slaapt ze prima. Maar na de nachtvoeding is het aanrommelen. Ze wordt dan vaak elk uur huilend wakker en dan wil ze haar speen. Ze heeft zich dan helemaal omhoog gewerkt in bed en dan gaat ze dus huilen. Ik leg haar dan weer onder de deken en ik geef haar haar speen. Ze slaapt dan binnen 2 tellen, maar na een uur is ze weer wakker en begint het circus opnieuw. Ik ga er nu 4-5x per nacht even uit om haar recht te leggen en haar tutje te geven.
Hoe zou het komen dat ze zo onvast slaapt? Even wat vragen:
- we moeten haar ALTIJD wakker maken voor de laatste voeding. Moeten we haar toch maar door laten slapen en afwachten wanneer ze komt (= de Morganmethode he Michele!)? Ik ben dan bang dat ik er 2x per nacht uit moet en dat trek ik echt niet. Ik vind het alleen wel zielig om haar wakker te moeten maken!
- ik ben bezig met het verlagen van de nachtfles. Ze krijgt nu 150cc en dat vindt ze ook prima. Ze valt al drinkend alweer vaka in slaap. Zou het dan gewoon gewenning zijn i.p.v. honger en moet ik haar temmen met de speen i.p.v. haar voeden?
- wat moet ik met die speen en dat jengelen doen? Ik wil er ook niet 5x uit…Ze is vaak ook al klaarwakker om 05.00 uur en dat is natuurlijk geen tijd! Maar als ik niet kom, gaat ze steeds harder gillen!
- kruipen jullie kindjes ook zo omhoog naar de bedrand toe? Laatst lag ze helemaal overdwars! wat doen jullie daaraan? Ze trekt de dekens nog steeds los en strak instoppen helpt niet.
Het is ook nog bal met het uitbakeren. Het lukt allemaal niet goed en het cb had 0,0 tips die ik nog niet kende! Gisteren lag ze even in haar slaapzak en was het brullen en maaien met de armpjes. Dus maar weer met 1 armpjes vastgezet…Wat een gedoe allemaal zeg, ik wil ook weleens lekker slapen!
Groetjes Rainbow, trotse mama