Wat vinden jullie kindjes leuk om mee te spelen?

Ook weer even een nieuwsgierig vraagje. Wat vinden jullie kindjes leuk om te doen?
Bo vind bijvoorbeeld die schuim letters, die kleven als ze nat zijn, helemaal geweldig! En met zijn loop auto spelen vind hij leuk, en rommelen in het keukenkastje. Buiten spelen is al helemaal “hot” . KLimmem en klauteren vind Bo ook helemaal geweldig, maar dat is natuurlijk wel onder begleiding. Je kunt dan niet bv iets doen in het huishouden. Anderen dingen vind hij ook wel leuk, maar ik merk dat de andere dingen allemaal maar voor even is. Met even bedoel ik, een minuut of 5 a 10 , soms zelfs nog minder. Ik vroeg mij af of jullie kindjes dit ook hebben.
Op het kinderdag verblijf bijvoorbeeld, wil hij graag de dingen doen, die andere kindjes ook doen, en als hij daar geen zin in heeft, kijkt hij lekker toe. Echt iets uit zich zelf bedenken, doet hij dan zelden. Doen jullie kindjes dat ook?
Voor de rest zit Bo nu echt in een knuffelfase. Hij komt dan bij je op de bank, en kan dan zo een half uur bij je zitten met zijn hoofd op je buik, of borst, en dan wrijf ik over zijn rug. Heerlijk vindt hij dat. Af en toe gaat hij dan even verzitten, om dan weer een lekker knuffel houding aan te nemen. Eerder was hij niet echt een knuffel kont, maar dat begint dus steeds meer te komen. Merken jullie dat ook bij jullie kindjes? Ik vind het zelf heerlijk, maar wel appart om die omme slag dan bij hem te zien, dat hij dit nu opeens vaker doet.

liefs woezel

Lilypie Second Birthday tickers

Hier een ventje wat zich nu weer niet zo heel goed zelf kan vermaken…
Maar wat hij wel heel leuk vind is: rommel maken haha.

Nee, en auto’s en zijn nieuwe graafmachine (die is het helemaal!!), verder de duplo. Maar eigenlijk vind hij het nog veel leuker om lekker buiten te stekkeren. In een speeltuintje te spelen en te klimmen, of in het zand, of gewoon in de tuin met een bal. hij vermaakt zich dan wel echt uren!
Echt een buitenkindje dus! Jammer dat wij op een flat wonen, want we hebben dus geen tuin.

Wat ji jzegt over Bo, met het knuffelen. Seth komt ook wel regelmatig een kus of knuffel geven, maar echt rustig bij je komen zitten doet hij echt niet!~Hij zit geen seconde stil, alleen als je een boekje leest.
Het is echt een rauwdouwer, wat dat betreft!

Liefs, Anne

Ik merk ook dat Bo buitenspelen echt helemaal leuk vind, vooral idd de zandbak, of afgelopen zondag toen het echt warm was, met een klein bakje water spelen. Nou hij heeft zich de hele middag vermaakt, je had er geen kind aan. Bo heeft ook fase’s dat hij zich moeilijk kan vermaken. Ik denk dat ze die fase’s wel blijven houden, hoe oud ze ook zijn. Bo zit nu ook in een fase dat hij zich wat moeilijker kan vermaken. Dan heeft hij echt hulp van mij nodig, op gezette tijden. Gaat vanzelf weer over denk ik dan maar.
Wat betreft dat knuffelen, Bo was dus ook zo, een rauwdauwer. Geen moment stil zitten, en zo opeens, een knuffel komt. Ik merk wel dat hij dit doet op momenten dat hij eigenlijk best moe is, maar nog niet echt tijd is om naar bed te gaan. Maar mij hoor je niet klagen hoor, ik vind het heerlijk een knuffelkont!!

liefs woezel

eigenlijk vind rico het het leukste om te spelen met speelgoed wat geen speelgoed is
Verder vind hij duplo blokjes leuk om met mij te doen niet echt om het zelf te doen.
wel om ze in de bak te doen eruit te halen en er weer in te doet etc etc…
ook met de bal spelen vind hij leuk.
ohja, en sinds een week vind hij boekjes interesant

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hier een dame die zich juist heel goed kan vermaken. Ook op het kdv doet ze heel vaak iets voor zichzelf. Soms is het stil en dan zit ze gewoon op de bank een boekje te lezen of ze is aan het tekenen. Ook zijn gespreken met der kuffels en pop ook erg populair. Helaas heeft ze gister ontdekt hoe ze der lotion open moest maken en stond ze vrolijk der pop in te smeren.

En knuffelen doen we hier ook en kusjes geven. Dan krijg je overal een kusje op. Vanmorgen bij het wegbrengen ook weer, op mijn wangen en op mijn voorhoofd

Groetjes,

Michèle

Tim kan zichzelf altijd heel goed zelf vermaken. We hebben nog nooit momenten gehad dat hij zich verveelde ofzo. Heerlijk vind ik dat om te zien hoe lief hij aan het spelen is. Hij pakt zelf het speelgoed wat hij leuk vind en als hij daarmee uitgespeeld is pakt hij weer wat anders.

Ook buiten spelen vind hij geweldig. Zowel in de speeltuin spelen als lekker bij ons in de achtertuin. Meestal ben ik ook buiten als hij in de achtertuin speelt, maar het gebeurd ook wel eens dat ik binnen ben en dat hij buiten aan het spelen is. Dan staat gewoon de schuifpui open en dan komt hij af en toe eens kijken en gaat dan weer lekker verder spelen buiten.

Zijn favoriete speelgoed is auto’s en duplo. Maar auto’s hebben toch wel de voorkeur.

Wat heerlijk dat Bo af en toe lekker bij je komt zitten om te knuffelen. Dat doet Tim echt niet. Hij komt wel kusjes geven en soms knuffelen we even, maar dat is nooit lang. Tim kan alleen maar stilzitten als we een boekje lezen, maar ook dat duurt niet langer 5 minuten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Hier momenteel ook eentje die zich niet echt kan vermaken, ja met een stel schoenen
Speeltuin vind Dylano ook helemaal geweldig en is dus brullen als we weer weggaan. De zandbak kan hem nog niet echt bekoren, is bah. Ben bang dat hij hetzelfde is als madelon en een gruwelijke hekel aan vieze handen heeft, behalve tijdens het eten

Koekkruimels enzo moeten er ook gelijk af

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

haha michelle, het kan ook niet anders he
Rico vind het ook vies in de zandbak, hij gaat er sinds gisteren toch in staan maar zo gauw zn schoenen vies worden slaat hij zo’n kreetje van: YAK!
en dan voelt ie een keer aan het zand, trekt hij zn hand snel terug en kijkt alsof hij bedorven eieren met vis heeft geroken

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Super zeg die kindjes die zo lekker aan het spelen zijn… Hier gaat het ook steeds beterder … hij moet er soms wel even aan wennen om buiten te spelen maar ik ga niet om de 5 minuten wisselen… (en daar heeft meneer wel handje van)… dus buiten is half uur buiten en dan evt naar binnen en dan daar ook vandaan niet gelijk weer naar buiten te willen…

Meestal vermaakt hij zichzelf het beste… als er andere kinderen bij zijn moet hij alles afpakken en heeft hij het overzicht niet. Gelukkig komen er wel andere kinderen en moet hij dat ook gewoon leren. Een zandbak hebben wij niet … maar hij mist hem nog niet ook.

Lilypie In verwachting Ticker

En weer zijn ze hetzelfde Inge
Hij ging er zondag zowaar even zelf in, maar was van heel korte duur Met de schep het zand in zijn kruiwagen scheppen gaat nog net en dan omkieperen op het balkon

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Wij hebben ook geen zandbak, maar die is er wel op de kinderboerderij en in de speeltuin.
Hij vind het in de kinderboerderij trouwens het allerleukst om op de schommel (zo’n schommelmand) te zitten. Hoe harder hoe beter. Als hij er op zit is er geen emotie van zijn gezicht te lezen en zit hij alleen stil, maar als hij eraf moet gaat hij brullen

@Michèle: Seth smeert altijd zichzelf in en helpt mij met bodylotion insmeren, vindt hij ook helemaal leuk!

Ik denk af en toe ook dat hij het een beetje krap vindt bij ons thuis, want als hij meer ruimte heeft, vermaakt hij zich vaak beter. (zoals buiten ook)

Liefs, Anne

@ Anne dat doet ze ook en dat vind ik ook niet erg, maar op der eigen houtje de pop insmeren vind ik toch wel wat minder

Groetjes,

Michèle

Hoezo, Michèle, de pop moet toch ook verzorgd worden

hmm hmm de pop wel, maar me bank plakt zo en de vloer wordt zo glibberig

Groetjes,

Michèle

Lieke kan zich over het algemeen goed bezig houden.
Net zoals de andere kinderen is ze het liefst buiten.
Spelen in de achtertuin vindt ze ook leuk maar de speeltuin blijft favoriet.
We maken dan ook wel zo’n drie ritjes (op haar driewieler met duwstang) per dag naar de speeltuin. Dat zal denk ik niet meer lukken wanneer de tweede er is. Dus dat wordt vast ff afkicken
We hebben nog geen zandbak maar die wordt waarschijnlijk nog dit weekend door papa in elkaar getimmerd. Ben benieuwd hoe ze het gaat vinden want ook deze dame moet nog niks hebben van vieze handjes.

Wat ze op het moment ook erg leuk vindt is wasco van het ene bakje in het andere bakje overbrengen. Kan ze echt tijden mee bezig zijn en afentoe tussendoor nog even kleuren.

Ook is ze erg bezig met sluitingen, bijv. die van het veiligheidsgordeltje van haar driewieler of van bijv. flessen.

Verder zijn de blokkenstoof en de puzzel ook weer in trek, maar dan wel het liefst samen met mama.

Groetjes, Kirsten

Lilypie Tweede TickerLilypie In verwachting Ticker

Minke is gelukkig weer uit haar driftige fase ( voor nu tenminste even ) en kan zich weer heel goed vermaken met haar keukentje. Dan gaat ze “koken"en daarna " thee zetten”. Minke is het liefste ook buiten. We hebben in de tuin een zandbak en een glijbaan en nu ze een beetje kan fietsen ( op driewieler) vindt ze dat te gek.
Ik moet zeggen ze heeft dagen dat ze heel goed zelf kan spelen en dagen dat je je meer met haar moet bezighouden, dat wisselt. Als het slecht weer is merk ik dat ze zich soms verveelt omdat we niet echt naar buiten kunnen. Dan ga ik met haar tekenen, liedjes zingen, helpt ze mee met schoonmaken (…) nou ja ik verzin dan maar wat. Of we gaan ergens op visite waar andere kindjes zijn, dat vindt ze ook super leuk.

Lilypie First Birthday tickers

Zelf ben ik ook een buitenmens dus ik ben blij dat Nick ook graag buiten is. Weer of geen weer.
Hij vermaakt zich dan ook prima met de kruiwagen. Gewoon rondsjouwen en er af en toe wat in stoppen. Spelen met de bal. Op de schommel. In de zandbak. Nick heeft geen last van het zand. Hij gooit zichzelf helemaal onder. Als het dan in zijn oogjes komt dan komt hij naar mij zodat ik het eruit mag vegen. Heel komisch want zogauw er een pluisje of een ieniemienie stukje op zijn hand zit komt hij naar mij met BAH. Maar zand, nee hoor, geen probleem. Hij heeft me ook “geholpen” met plantjes poten in de potten. Lekker in de zak met aarde graaien en in een potje stoppen. Zijn gietertje is ook erg in trek. Vullen met water en dan plantjes water geven of gewoon op de grond spetteren en erin stampen. Ook de glijbaan in de speeltuin is favoriet.
Hij vermaakt zich dus prima. Met mama in de buurt die af en toe mee moet doen. Al is het maar wat aangeven of erbij komen zitten. Heerlijk ventje!

Groetjes Bianca

Ik weet niet of het zo is, maar ik krijg beetje de indruk alsof ik overkom dat Bo niet leuk kan spelen, want dat kan hij juist wel heel goed. Het is meer dat hij (in ieder geval met andere kinderen) gewoon mee doet, en niet zelf iets uitkiest om te spelen. Thuis is dat wat minder, en geeft hij wel meer zijn voorkeur aan, maar dan nog springt er qua speelgoed (blokken,ballen, duplo etc) niet echt iets uit wqat hij heel erg leuk vind, behalve die schuim rubberen letters dan. Hij speelt dan met alles even, en dan gaat hij weer naar het volgende.
Ik denk, ik verduidelijk het even, want het is echt niet zo dat bo niet alleen kan spelen, hij geeft alleen zijn voorkeur niet altijd goed aan.

liefs woezel

@Woezel: ik had het in ieder geval niet zo opgevat hoor
Maar Nick kan ook van de hak op de tak springen. Ik zet daarom ook altijd wat meer speelgoed buiten of binnen neer. Als ik dan naar hem kijk dan kan hij heel drifig met auto’s spelen om vervolgens ineens met de bal te gaan spelen. Hij vindt ook meerdere dingen leuk. De ene dag de auto’s favoriet en de andere dag alleen zijn knuffels…

Groetjes Bianca

Hahahhahaha ok dan is het goed. Nee geintje, maar ik dacht ik zeg nog een keer extra, want het ging eigenlijk meer over wat jij zegt, van de hak op de tak, en niet met 1 ding lang spelen, waardoor het iet echt duidelijk wordt wat hij nou echt heel erg leuk vind. Het lijkt wel alsof zijn concentratie vermogen minder lang is dan sommige andere kindjes omdat die wel bv een half uur met de blokken ofzo spelen. Dat is iets watBo echt niet kan. 5 a 10 minuten, dan ben ik allang blij, en dan is het volgende weer aan de beurt. KLimmen en klauteren is wel iets wat Bo ontzettend leuk vind, als ik een stel kussens op de grond leg, is meneer helemaal happy en in zijn element! hahahaha, het is een stunt man, die van ons. Als hij weet dta je vlak bij bent, dan laat hij zicht van staan zo kaars recht achter over vallen, omdat hij weet dat wij hem dan opvangen. En dan lacht hij zich een ongeluk, zo leuk vind hij dat. PErsoonlijk vind ik het minder, maar goed, hij blijft het doen.

liefs woezel