Ook weer even een nieuwsgierig vraagje. Wat vinden jullie kindjes leuk om te doen?
Bo vind bijvoorbeeld die schuim letters, die kleven als ze nat zijn, helemaal geweldig! En met zijn loop auto spelen vind hij leuk, en rommelen in het keukenkastje. Buiten spelen is al helemaal “hot” . KLimmem en klauteren vind Bo ook helemaal geweldig, maar dat is natuurlijk wel onder begleiding. Je kunt dan niet bv iets doen in het huishouden. Anderen dingen vind hij ook wel leuk, maar ik merk dat de andere dingen allemaal maar voor even is. Met even bedoel ik, een minuut of 5 a 10 , soms zelfs nog minder. Ik vroeg mij af of jullie kindjes dit ook hebben.
Op het kinderdag verblijf bijvoorbeeld, wil hij graag de dingen doen, die andere kindjes ook doen, en als hij daar geen zin in heeft, kijkt hij lekker toe. Echt iets uit zich zelf bedenken, doet hij dan zelden. Doen jullie kindjes dat ook?
Voor de rest zit Bo nu echt in een knuffelfase. Hij komt dan bij je op de bank, en kan dan zo een half uur bij je zitten met zijn hoofd op je buik, of borst, en dan wrijf ik over zijn rug. Heerlijk vindt hij dat. Af en toe gaat hij dan even verzitten, om dan weer een lekker knuffel houding aan te nemen. Eerder was hij niet echt een knuffel kont, maar dat begint dus steeds meer te komen. Merken jullie dat ook bij jullie kindjes? Ik vind het zelf heerlijk, maar wel appart om die omme slag dan bij hem te zien, dat hij dit nu opeens vaker doet.
liefs woezel