Wat te eten?

Ik vraag me af wat jullie eten als het zo warm is? Met andere woorden ik zoek makkelijke recepten die toch redelijk gezond en te eten zijn met zulk weer.

Ik hou al niet van koken maar met zulk weer helemaal niet

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Ovenschalen, schuif je zo de over in, en kan je 's ochtends als het nog niet zo warm is al klaarzetten.
Of wraps, zakje groenten in de pan, kip of gehalt erdoor, en evt. een zakje kruiden van honig, op een wrap en klaar, heel snel!

Liefs, Anne

Ik lees mee…Ik ben helemaal géén keukenprinses! Ik heb zelf ook niet veel trek en Eva ook niet zo. Gisteren hadden we een gehaktballetje met witte bonen en tomatensaus en dat at ze he-le-maal op. Is ze gek op!

Mijn collega’s beweerden trouwens elke dag verse groenten te eten…nou, wij niet hoor. Wat is er mis met groente uit een pot of uit de diepvries? Dat gaat toch van het land ook meteen de pot in? De AH gooit echt niet elke dag alle bloemkolen weg hoor, dus hoeveel vitamines zitten daar dan nog in? Ik weet niet hoe ik hier nu opeens op kom…maar misschien weet Michele via Mervin het antwoord?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Met dit weer veel pasta gerechten met veel groente erin … en verder lekker sla overal bij… Verder niet te moeilijk doen want daar krijg ik het veel te warm van … Die wraps trouwens ook goed idee!

Hier ook niet iedere dag verse groente hoor

oke Anne ovenschotels vertel verder

Liefs Michelle

Ik maak juist geen ovenschotels met dit weer. Een oven is een warmtebron in huis, dus het maakt je huis ook warmer als je zo’n ding (incl. voorverwarmen) een uur per dag aan zet. Ik heb liever een zo koel mogelijk huis. Dus hier hoogzomer geen ovenschotels! (Helaas, want die maak en eet ik heel graag!).

Ik ben normaal gezien een keukenprinses en probeer elke week wel nieuwe recepten uit, dus dit warme weer is eigenlijk niks voor mij als ik zo simpel mogelijk moet proberen te koken.

Als ik weet dat er een hele warme periode aan komt, maak ik dingen vooruit en stop die in de vriezer. Zo heb ik nu bijv. 2x vulling in de vriezer voor een mie-gerecht. Hoef ik met dat warme weer alleen die vulling een dag vooraf uit de vriezer te halen en bij etenstijd in de magnetron op te warmen.

Ik zet zo heet mogelijk water uit de kraan op en als dat kookt, 3-4 minuten die mie erin. En tjoepa, kookplaat weer uit! (want zo’n kookplaat is ook een warmtebron).

En zo heb ik dus meer prutjes op voorraad in de vriezer waar alleen maar mie of pasta bij moet.

Verder maak ik nogal eens maaltijdsalades. Stokbrood kruidenboter erbij en klaar is Klara. Wil je toch iets warms erbij, dan warm je in de magnetron kant-en-klare soep op.

Daarnaast barbecuen we gerust 2x per week. Dan laat ik mijn man extra vlees bakken. Bewaren in de koelkast. De volgende dag opwarmen in de magnetron, sausjes erbij, huzarensalade, stokbrood kruidenboter erbij en klaar is Klara!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Jul 2010 21:19:52

Ik lees ook even mee! Ik vind koken heel leuk en probeer graag van alles uit… Maar met dit weer vermijd ik de keuken het liefst! Wij eten nu dus ook vaak gemakkelijk, en dat is meestal niet gezond Twee weken geleden hield de combimagnetron er ook mee op, dus nu kan ik ook geen overnschalen ed maken! Zeer iritant, om van de potjes en flesje nog maar te zwijgen

Groetjes Anouk

Pasta dat word hem hier niet, dan eet Dylano sowieso niet en vind met dt weer wel belangrijk dat hij wat binnenkrijgt. Dus om nu een paar dagen pasta achter elkaar te eten is geen succes (voor mij wel jammie )

Liefs Michelle

@Sje
Recepten van de maaltijdsalades
anders heb ik er nog niets aan

Liefs Michelle

Prcies! Wij willen recepten! Ik heb trouwens alle boeken van Sonja B. Niet omdat ik zo’n lijner ben, wel omdat er hele lekkere en gezonde recepten in staan. Zoals een heerlijke salade met gerookte kip! Hmmmm! Misschien moet ik die boeken weer eens pakken, want elke dag na moeten denken wat je eet is ook niet alles he!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik lees bij veel recepte gerookte kip. Maak je dat zelf? Koop je dat. Ow ik voel me echt erg

Liefs Michelle

Gerookte kip kun je kant en klaar kopen op de kip-afdeling in de supermarkt.

Maaltijdsalade 1:
IJsbergsla
200 gram feta in blokjes
1 gegrilde kip (zo te koop bij de slager of supermarkt) ontleden en vlees in stukjes snijden
Half potje gedroogde tomaten in olie in kleine stukjes.

Lekkere dressing naar keuze erbij.

Groetekes, Sje

Maaltijdsalade 2:

750 gram gekookte aardappelen in blokjes
4 gekookte eieren in stukjes
100 gram spekreepjes uitgebakken
1 dunne prei in ringetjes (of gewoon een bosje lente-ui kleinsnijden)

Dressing naar keuze erbij!

Groetekes, Sje

Maaltijdsalade 3:

1 rijpe mango in stukjes
300 gram gerookte kipfilet in stukjes
150 gram mosterdkaas in stukjes (of gewone kaas kan ook)
2 stengels bleekselderij in reepjes
1 krop sla naar keuze
50 gram walnoten in stukjes

Dressing naar keuze erbij of bijv:
4 eetl. mayonaise (of kwark)
1 dl sinaasappelsap
1 eetl. gembersnippers (en als je daar niet van houdt: gembersiroop of honing).

Groetekes, Sje

Maaltijdsalade 4:

500 gram gekookte aardappelen in stukjes
500 gram prei in ringetjes
200 gram hamreepjes

Dressing:

2 eetl. azijn
1 theel. mosterd
1 teentje knoflook geperst
peper
1 dl. olijfolie
0,5 dl. mayonaise

Groetekes, Sje

Maaltijdsalade 5 (deze is erg lekker!).

1 kg, voorgekookte aardappelschijfjes
4 eieren in stukjes
2 rijpe avocado’s in stukjes en besprenkeld met 2 eetl. citroensap om verkleuren te voorkomen.
2 lente-uitjes in ringetjes
200 gram salami in stukjes of reepjes (ik doe er meestal meer salami in).
1 krop ijsbergsla
4 eetl. gehakte bieslook.

Dressing:
2 dl. magere yoghurt
1 klein bekertje crème fraiche
1 geperst teentje knoflook
peper en zout
1 eetl. honing

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Jul 2010 22:01:34

Ik heb ook nog even een lekker receptje!

6 eetlepels creme fraiche
8 stengels bieslook
75 gram fijngehakte walnoten
8 plakken Seranoham (alternatief Parma of Coburger)
20 stuks zwatre olijven,zonder pit,fijngehakt
1 eetlepel fijngesneden peterselie
8 eetlepels olijfolie extra vierge
3 eetlepels balsamicoazijn ( alternatief rode wijnazijn)
100 gram sla ( wat je lekker vind )
1 stuk Granny Smith geschild
Bereiden
Kipsalade: snijd de kipfilet in kleine blokjes ( 0,5 cm ), meng er de creme fraice , bieslook , en walnoten door en breng op smaak met zwarte peper uit de molen.
Spreid per bonbon twee plakken ham uit op een vel plastic folie. Schep in het midden een flinke eetlepel kipsalade ,vouw de plakken ham om de salade en draai met behulp van de folie tot een strak balletje.
Meng de gehakte olijven en peterselie door de olijfolie en voeg Balsamicoazijn toe.
Verdeel de sla over borden , leg in het midden de bonbon .
Snijd de appel in gelijkmatige blokjes , meng ze op het laatste moment door de dressing en lepel rond het gerecht .

Echt super lekker!

Liefs

MMMMM Sje! Je mag hier best een weekje logeren hoor
Klinkt erg lekker allemaal, morgen maar eens aan de slag hier!

Groetjes Anouk

Je hebt verschillende ovenschotels van maggi, hoef je alleen maar even gehakt te rullen en met groente en aardappel in de ovenschaal te doen.
Ze hebben met witlof en spekjes, bloemkool, zuurkool (vond ik niet heel geslaagd), prei.
En wat betreft de warmte: het is bij ons al zo warm, dat het niet veel meer uitmaakt, zeker in de keuken niet, waar de zon dan op staat :S

Nog een salade:
ijsbergsla met komkommer, evt. pijnboompitjes en zelfgemaakte honingmosterddressing (teentje knofloof, 2 eetlepels mosterd en 2 citroensap. Scheutje olijfolie erbij, even smaak checken en evt. nog iets extra erbij). Dan lekker kip marineren in pesto en dat gebakken erop doen.
Je kan er lekker stokbrood met kruidenboter bij eten. (evt. meergranen, voor gezonder effect)

Liefs, Anne

Oh die is ook lekker Kikie! Ik heb hem meteen uitgeprint! Dank voor het recept!

Weet je, ik zou heel de zomer op maaltijdsalades kunnen leven maar mijn man vindt dat geen avondeten. Hij moet iets warms hebben. En eens in de week zo’n maaltijdsalade vindt-ie prima, maar dan houdt het op.

Ik vind die salades stuk voor stuk heerlijk! Stokbrood kruidenboter (of tapenade) erbij, wijntje erbij. Hmmmmmmmmmmmmmmmm.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 08 Jul 2010 22:07:18