Wat te drinken met 6 maanden?

oke… he de soepstengels en lange vingers lagen al in huis… maar jullie hebben gelijk… dan eet ik ze zelf maar op (geen straf!) …

en die koekjes speciaal voor 4 of 6 maanden… is dat wel iets?

Rijstewafeltjes misschien ook een idee? Of Liga’s?

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

oh deze leek weet echt niet wat er te koop is… maar zal morgen eens shoppen!

he mariek waren die bordjes van prenatal (met warm water) fijn?

Gewoon maar eens kijken wat er allemaal in de schappen ligt bij de afdeling kindervoeding. Echt, daar liggen rijstewafeltjes van bambix en liga’s dus. Gewoon maar eens zien. Hoe oud is Jurian nu? Bij zeven maanden mag je ook een broodkorstje gaan geven.

Groetjes!

Hij is 15-02 pas 7 maanden… enne in het boekje van CB staat dat ze dit bij 6 maanden mogen?? nog niet gedaan hoor! maar omdat jij het over 7 maanden heb…

Ik heb Tim 1 keer een bambix koekje gegeven, maar vond het helemaal niks. Ze zijn erg dik en voor die kleine niet makkelijk vast te houden. Duurt dus ook heel lang voordat ze zacht zijn. Dus ik laat de rest van het pak voorlopig nog maar even liggen.

Rijstewafels heb ik nog nooit geprobeerd, dus dat weet ik niet.

Groetjes,
Sandra

Ik hoorde 7 maanden, vanwege de gluten. Ach, omdat ze tegen iedereen iets anders zeggen zal 6 maanden ongetwijfeld ook prima zijn. Dat kan je dus altijd ook nog proberen! Wel bruin brood dan hè, nog geen volkoren.

Ik wacht toch nog ff met brood hoor … want ben blij dat hij nu wat fruit eet. Volgende week ook groente beginnen…

Ik maak vers fruit maar als ik dat geef is het nooit zoveel als een potje fruit gevuld. Hoeveel moeten ze minimaal binnen krijgen? en als hij groente eet mag er dan een fles af bij potje van 4 maanden of bij 6 maanden potje pas?

ben vanmorgen die rijstwafeltjes wezen halen … en liga om evt door het fruit te doen (zei mijn mams dat ik dat kon doen)

Wij hebben er bij het zes-maandenpotje een fles afgedaan, tegen die tijd at 'ie ook pas het hele potje leeg. Toen we ermee begonnen met die vier-maandenpotjes waren het nog maar een paar hapjes en dat was niet genoeg om meteen al een fles te vervangen. Geef jij Jurian nog steeds vier-maandenpotjes dan? Ik denk van niet toch? Hij is toch al zes maanden geweest? (maak ook ff zo’n banner, dat scheelt…haha). Misschien vindt 'ie die vier-maandenpotjes ook gewoon niet zo lekker, omdat hij nu ouder is en dan dus toe is aan de zes-maandenpotjes. Je kan wat je overhoudt altijd invriezen tenslotte.

Je kan de liga ook door de yoghurt doen ofzo, volgens mij had Danielle daar een wonderrecept voor. Weet het niet meer precies. Danielle???

Wij hebben Erik vanavond voor het eerst volle yoghurt als toetje gegeven met roosvicee erdoor. Vond 'ie heerlijk. Nu ligt 'ie lekker te slapen en vanavond voor het eerst géén laatste fles meer. Zou gisteravond al, maar op automatische piloot toch gedaan (weet 't, klinkt stom, maar ja…). Ben zo benieuwd! En vind 't ook spannend.

Groetjes!

Wat ze minimaal moeten hebben, volgens mij 1 stuks fruit. In ieder geval hoeven ze niet meer dacht ik.

Volgen ons CB maakt het nog niet uit hoeveel groente en fruit ze eten. De flessen zijn nu nog de hoofdvoeding en groente en fruit is nog bijvoeding. Hoeveel eet Jurian nu?

Groetjes,
Sandra

Jurian krijgt nog steeds 4 maanden potje fruit. Daar eet hij de helft per dag van op. Het gaat steeds beterder…! Potjes groente ben ik nog steeds niet mee begonnen… maar moet ik deze ook van het CB gaan doen omdat hij dit gewoon nodig heeft. Dus… voor mijn gevoel stop ik die jongen helemaal vol met eten!

Schema nu:
8 uur 200cc flesvoeding
11 uur/11.30 fruit (vers 1 stuks)
12.30 papfles/of bordje pap bambix
16.30 flesvoeding 200cc
21.00 flesvoeding 200cc

wanneer zouden jullie dan de groente gaan doen? om 16.00 en dan de fles van 16.30 om 17.00?? en dat fruit… voor mijn gevoel voedt dat zo erg dat hij de pap bijna niet wil… argh … wat lastig soms. of zal ik die dan toch maar om 8 uur gaan doen is denk beterder… alleen kan ik de lepeltjes dan wel aan de kant leggen want daar heeft meneer geen geduldt voor!

enne… dit weekend rijstewafeltjes op … hij vind het maar gek. Moest jouw kindje daar ook aan wennen marieke… of lust Jurian het gewoon niet… ??

Ik zou de groente gaan geven op het tijdstip dat hij straks ook zijn groente krijgt. Maar ik zou persoonlijk 16.00 uur weer wat vroeg vinden voor groente. Het is altijd even puzzelen met je schema als ze er weer wat meer bij mogen hebben.

Ons schema is als volgt:

07.00 uur papfles Bambix
10.00 uur fruit
12.00 uur fles 200 cc
16.00 uur fles 200 cc
18.00 uur groente
19.30 uur fles 200 cc en daarna lekker slapen

Soms slaapt hij nog om 10 uur en dan doen we het anders. Dan geven we hem om 11.00 uur de fles. En dan tussen de middag zijn fruit.

Groetjes,
Sandra

Rijstwafeltjes zijn hier wisselend een succes of niet mini-boy, de ene dag vindt Erik ze vies en de andere dag lekker. Dus gewoon blijven geven zou ik zeggen.

Ons schema is nu als volgt, misschien heb je er iets aan:

7.00 uur papfles (210+7+5 eetlepels bambix);
9.30 uur 6-maandenpotje fruit;
11.30 uur fles (180+6);
15.00 uur fles (180+6);
17.00 uur 6-maandenpotje groente;
18.00 uur toetje (bakje volle yoghurt met roosvicee).

En hierna gaat meneer dus sinds een paar dagen lekker slapen en krijgt geen laatste fles meer. En dat gaat goed! Helemaal blij.

Trouwens, koop eens 6-maandenpotjes. Heb het al eerder gezegd, maar het kan ook best dat het geen succes is omdat je nog de 4-maandenpotjes geeft. Dat vindt Jurian misschien gewoon niet lekker meer, omdat hij al toe is aan andere structuren en smaken. Misschien dat het beter gaat als je hem de potjes voor z’n leeftijd geeft.

Groetjes!

mama mariek… ik ga vanmiddag naar de winkel en sla ze in!!

bedankt voor het meedenken allemaal!

Hou ons op de hoogte hè!

morgen wordt er hier geoefend met een stampotje… smaakt hopelijk beter dan die 4 maanden potjes (die zijn vies!)… Maar nog effe update… ik moet nu gaan oefenen (denk niet dat hij hem in 1x leeg eet) maar wat moet ik dan doen? Half potje half flesje??

Het schema van Sandra moet aardig overeen komen met die van ons straks (die van jouw ook hoor mariek alleen wij eten savonds meestal ook rond 18.00 uur). Maar ik vraag mij af… 16.00 uur fles/ 18.00 uur groente / daarna weer fles… gaat dat allemaal wel op? is dat niet veel in korte tijd? Sandra geef jij hem ook toetje nog?

quote:
Geef jij Jurian nog steeds vier-maandenpotjes dan? Ik denk van niet toch? Hij is toch al zes maanden geweest? (maak ook ff zo'n banner, dat scheelt......haha).

Vertel me hoe het moet en de actie wordt uitgevoerd!

De fles na de groente zou ik niet meer doen, hij krijgt drie flessen dan in totaal nog toch? Ik zou proberen na de groente gewoon een toetje te doen wat wij ook doen en dan lekker naar bed.

Enne, surf naar lilypie.com (kies dan even voor de nederlandse versie van de site) en dan kan je daar een banner maken die aftelt naar de 1e verjaardag van je kindje. Wijst zich wel. Suc6!