Hoi mriek,
Ik lees net jouw schema met Erik.
Je schrijft…soms nog een slaapje tussen 4 en 5.
Maar…is dat dan vaak niet en blijft Erik dan ook wakker vanaf half 2 tot half 7?
Ik zit er ook mee namelijk…hihi!
Gr, Danielle
Hoi mriek,
Ik lees net jouw schema met Erik.
Je schrijft…soms nog een slaapje tussen 4 en 5.
Maar…is dat dan vaak niet en blijft Erik dan ook wakker vanaf half 2 tot half 7?
Ik zit er ook mee namelijk…hihi!
Gr, Danielle
He Danielle,
Dat ligt eraan hoe lang hij tussen de middag slaapt. Soms slaapt Erik tot half drie/drie uur, soms maar tot half twee. En als hij tot half twee slaapt, gaat hij na het flesje van 15.00 uur nog even naar bed. Als hij nou tot drie uur heeft geslapen, blijft hij meestal wakker tot half zeven. Ik kijk een beetje naar wat hij daar zelf over aangeeft, maar meestal is het op deze manier.
Hoe is het met Aaron en het slapen dan?
Groetjes!
Hoi Mriek,
Met Aaron is het op en neer.
Soms dagen van 2x een half uur en soms heeft hij een dag dat hij anderhalf uur achterelkaar slaapt.
Maar nooit 2x anderhalf uur…het is of de ochtend wel eens lang of de middag wel eens lang maar meestal is alles kort.
Vandaag ook de middag had hij een half uur geslapen…ben ik daarna maar even gaan wandelen in de hoop dat hij nog even zou slapen en we waren vandaag nog niet buiten geweest maar helaas sliep hij niet dus vanaf half 5 ongeveer was hij weer doodop, oogjes wrijven/huilerig…
Om half 7 naar bed gegaan na zijn flesje en nu slaapt hij.
Benieuwd naar vannacht.
Hoe doet Erik het trouwens snachts?
Gr, Danielle
Hai,
Dus het blijft wisselen bij jullie. Hier ook wel hoor, hij blijft ons verrassen…haha.
's Nachts gaat het op zich goed hoor. Hij eet z’n groente en toetje 's avonds en ligt tussen 18.30 uur en 19.00 uur in bed. Meneertje slaapt dan vrijwel direct zonder een kik te geven en meestal komt hij aan het eind van de nacht een paar keer voor z’n speentje. De afgelopen twee nachten sliep hij iets onrustiger, maar we zagen vandaag twee tandjes doorkomen dus dat kan daar goed mee te maken hebben (en/of met het naderende sprongetje en/of met z’n verkoudheid, haha). En Aaron 's nachts?
Groetjes!
De laatste 2 dagen krijg ik er GEEN fruit en groente in maar hij is echt ziekjes… koorts/snotteren… mama maakt zich zorgen maar we kunnen pas vrijdag naar huisarts!
Nu dus ook niks met het schema gedaan… want hij slaapt heel onrustig en onregelmatig nu… ach heb zo met hem te doen…
*Sandra … als je vers fruit over heb hoe bewaar je dit dan? Pas 2 soorten vers fruit gemaakt en liga er door geprakt vond hij geweldig lekker!! Leuk …
Vervelend dat Jurian ziek is, beterschap!
Tim is in december erg ziek geweest. Hij dronk toen wel zijn flessen gewoon leeg, maar hij at geen hap van zijn groente en fruit. Terwijl hij normaal zijn groente en fruit erg lekker vind. Toen hij weer beter was ging hij zijn groente en fruit gewoon weer eten.
Dus geen zorgen, hoort er echt bij als ze ziek zijn. Zolang hij maar wel zijn flesjes drinkt, want dat is het belangrijkste.
Ik bewaar het fruit wat ik klaargemaakt heb eigenlijk nooit. Wat hij niet eet, eet ik zelf op zodat ik ook aan mijn vitamine kom. Op mijn werk eet ik braaf het fruit op, wat ik heb meegenomen. Maar thuis ben ik daar erg slecht in. De ene keer krijgt hij 1 fruitsoort en de andere keer meng ik wat fruitsoorten. Als ik hem bijvoorbeeld alleen appel geef dan eet hij de hele appel op. Maar bij meerdere fruitsoorten blijft er wel wat staan, wat ik dan dus opeet.
Groente vries ik wel in. Ik kook de groente, verdeel het in porties en bewaar het in de vriezer.
Groetjes,
Sandra
Hoi Mriek,
Weet dat jij pas begonnen bent met brood geven aan Erik, dus was even benieuwd hoe dat nu gaat?
Ik ben gisteren bij het CB geweest en heb een hele lijst meegekregen wat een baby van 7 maanden moet gaan eten. Hij krijgt nu nog 4 flessen, maar ik moet 3e fles laten vervallen. In ons geval de fles van 15.00 uur. Ze geven aan dat je nu meer naar 3 hoofdmaaltijden en 2 tussendoortjes moet. S’ochtends pap, tussendoor fruit of babykoekje, rijstewafeltje, soepstengel. Tussen de middag 1 a 2 botterhammen belegd met smeerkaas, smeerworst of vruchtenmoes met een fles opvolgmelk. Tussendoor weer iets van fruit of iets om op te knabbelen. En dan s’avonds aardappels/rijst/macaroni met groente en vlees en daarna nog een fles. En dan tussendoor nog sap zoals vruchtensap, slappe thee of diksap. Pff vind het nogal wat, vooral tussen de middag en brood en nog een hele fles. En dan tussendoor is nogal karig en dan s’avonds weer groente met een hele fles. Ik had verwacht dat de laatste fles zou vervallen, maar dat moet pas bij 9 maanden.
Weet nog niet of ik het wel zo ga doen, want ineens zoveel brood en dan meteen een hele fles vervangen. Pff weer een hele uitdaging zo’n nieuw schema. Ben benieuwd wat hij van het vlees en brood vind.
Groetjes,
Sandra
marieke: Jurian eet sinds vandaag weer fruit gelukkig weer goed. Ga nu ook starten met de rest van groente etc. ben benieuwd
sandra: oei spannend! Lastig telkens he… Maar ons cb zei hetzelfde als jij… terwijl ik al bezig was met inplannen van de laatste fles (want die heeft marieke er volgens mij afgehaald?!)…
blijf jullie volgen makkelijk he dat jullie kindjes net wat ouder zijn!!
Fijn dat de fruit weer goed gaat mini-boy. Op naar de groente!
Wij hebben inderdaad de laatste fles er nu af, die schema’s van het cb dat zal allemaal wel. We doen een beetje op gevoel en dat zei me dat de laatste fles er wel af kon. En je ziet, gevoel klopte. We zitten nu ook op drie flessen. Bij het brood tussen de middag (één broodje met beleg), doe we wel iets minder in de fles (was 180 + 6, is nu 150 + 5). De fles van 15.00 uur gaat er hier pas af als hij genoeg ander drinken lust, meneer moet nog niet al te veel hebben van sap ofzo. En ze moeten toch ook nog 500 cc aan opvolgmelk binnenkrijgen? Of 600 cc, dat verschilt ook weer per cb. Hoe dan ook, met twee flessen zouden we daar niet meer op komen, dus voorlopig nog maar even drie flessen hier.
Het brood gaat redelijk, hij vindt wel alles lekker dus dat scheelt enorm. Plakt soms vast aan z’n gehemelte, maar deert 'm niets. Nee, gaat dus prima.
Hij krijgt nu 's ochtends een papfles, tussendoor fruit, tussen de middag 1 broodje en 150 cc + 5 opvolgmelk, om 15.00 uur een fles opvolgmelk, 's avond groente en toetje (vanavond voor het eerst kwark, een echt groot succes!) en daarna niets meer. Gaat goed!
Groetjes!
Morgen gaan we starten met de groentehap…
Schema:
8.00 fles 200
11.00 fruit (vers)
12.30 fles 200cc
16.00 fles 200
18.00 groente proberen
21.00 fles 200cc
wat vinden jullie van dit schema? Hij slaapt de ochtend een uurtje en de middag 2 uurtjes. Als de groente dan goed gaat moet die fles van 16.00 of die van 21.00 uur eraf… wat is jullie ervaring?
Ik ben helemaal trots op mijn mannetje. Heb toch maar heel zijn schema omgegooid en meteen op 3 flessen overgegaan. Ik had zoiets van ik zie wel hoever we komen. Lukt het niet, krijgt hij gewoon wat extra’s, Maar het is dus helemaal goed gegaan vandaag. Hij heeft om 7 uur zijn papfles met Bambix gehad. Om half 11 fruithap. Om kwart voor 1 een kale boterham zonder korst met een fles opvolgmelk 200 cc. Om 4 uur 20 cc thee en 40 cc diksap en 3 kwart babykoekje. Om 18.00 groentehap. Ik had 100 gr spercieboontjes, 40 gr aardappel en 30 gr tartaar en hij heeft gewoon alles opgegeten. Behoorlijk wat dus volgens mij. Om half 8 fles van 200cc en daarna lekker naar bed.
Was voor het eerst dat hij brood en vlees kreeg. Boterham ging er heel snel in. Hij zat op ieder stukje lekker te sabbelen en te kauwen. Was binnen een kwartier op. Toen de boterham op was heb ik gecontroleerd of er nog wat in zijn mond zat en alleen aan zijn gehemelte 1 klein stukje.
Ga denk morgen al proberen beleg erop te doen, of denken jullie dat dit te snel is? Wilde eerst nog wachten, maar het brood ging nu al zo goed. Vraag me alleen of of en een boterham met beleg en een fles van 200 cc niet te veel is? De fles ging er nu in ieder geval achter elkaar in na zijn boterham.
Mriek hier adviseert het CB minimaal 800 cc vocht waarvan minimaal 500 opvolgmelk.
Groetjes,
Sandra
Oh ja mini-boy, helemaal vergeten op je schema te reageren. Ik vind het er heel goed uitzien. Maar belangrijker is hoe Jurian erop reageert. Qua tijden etc is het in ieder geval helemaal goed. Ik zou zelf op je gevoel afgaan welke fles je eraf wilt halen. Ik heb het maar gedaan zoals het CB aangaf en dit ging vandaag goed. Maar goed is natuurlijk nog maar dag 1. Mriek heeft de laatste fles eraf gehaald, het is maar net wat je zelf wilt. Ik dacht ook dat de laatste fles eraf ging, maar ja CB gaf iets ander aan. Dus toch maar braaf geluisterd . Het advies van ons CB was om de laatste fles tussen de 8 en 9 maanden eraf te halen en daarvoor in de plaats een toetje na het eten.
Groetjes,
Sandra
Tja, en dat doen wij dus nu al. Volg je gevoel, even uitproberen mini-boy. Ziet er goed uit hoor, dit schema. Ben benieuwd!
Goed gedaan Tim! Je wordt al echt een grote knul! En zeg maar tegen mama dat ze er lekker beleg op kan doen hoor … (soms is alleen boter al genoeg… dit heeft mijn nichtje heel lang gegeten of leverpastei) enne… ik denk niet dat dat zo voedzaam is dat hij daarna de fles niet meer wil?! Maar ach ik ben ook nog een leerling moeder… … dus denk alleen ff hardop met je mee! Hoe heeft hij het vannacht gedaan??
En die Erik… hoe gaat het daar mee? Nog steeds goed slapen terwijl mama jouw de laatste fles niet meer geeft … SUPER!
Echt genieten zo he van onze kindjes… ben er zo gelukkig mee… als er dingen in het leven tegen zitten (wat hier momenteel het geval is) maakt zo’n kleintje alles goed!! (wilde ik effe kwijt!)
Lekker hè, zo’n forum. Even spuien soms. Haha. Maar wat je zegt klopt helemaal mini-boy! Halleluja!
Erik wil nog even het volgende kwijt: ik slaap inderdaad heel braaf door nu mijn mama en papa de laatste fles niet meer geven. Ik gun hun natuurlijk ook best een beetje slaap en dat krijgen ze nu natuurlijk wel iets meer. Lief ben ik hè?
Vandaag is het ook weer goed gegaan op 3 flessen. Heb vandaag margarine en smeerkaas op zijn boterham gedaan en dat ging heel goed. Hij heeft het heerlijk opgegeten en daarna nog zijn fles leeggedronken. Ondanks dat het voor mijn gevoel zo veel is een boterham en een fles van 200 cc houd ik het toch maar zo. Want hij drinkt de fles zo leeg. S’middags drinkt hij niet zoveel. Rond half 5 had ik hem diksap gegeven en daar dronk hij 40 cc van. Niet veel dus, maar goed in zijn groente en fruit zit natuurlijk ook nog vocht. En het is voor het eerst dat hij diksap krijgt, dus daar zal hij ook aan moeten wennen misschien.
Wat lief van je Erik dat je papa en mama nu wat meer slaap gunt. Daar zullen ze vast heel erg blij mee zijn. Maar je was altijd al lief hoor, ook toen je nog wel s’avonds eten wilde.
En hoe gaat het nu met Jurian Mini-boy is hij alweer aan de beterende hand?
Groetjes,
Sandra
Bedankt voor je reactie Scottie. Wij zijn gisteren begonnen met andere drankjes dan melk. Wil eigenlijk ook niet te veel zoetigheid geven, dus had gisteren voor het eerst thee gemaakt. Daar heeft hij dus maar 20 cc van gedronken en daarna nog 40 cc diksap. Misschien toch maar een paar keer alleen thee proberen, zodat hij aan de smaak kan wennen.
Groetjes,
Sandra
Hoi hoi…
jaja deze moeder is weer in het nachtleven gesprongen (gelukkig alleen op het werk!)… Maar het is rustig dus de tijd om even te reageren!
Met Jurian gaat het nog niet zo best. Rode aders is zijn ogen van het hoesten. Volgens de huisarts komt er teveel druk op zijn ogen. Nu de puffer 2 dagen. Eerst wilde hij hem niet… nu moet hij heel hard lachen als ik hem op zijn neus zet. Maar het slaat nog niet aan… blijft gemeen hoesten. Soms met veel slijm en benauwd… Maak me nog steeds zorgen, volgens arts is hij nu nl extra vatbaar voor longontsteking… Gelukkig eet hij wel beterder maar groente nog niet gelukt!
Leuk dat Tim het zo goed doet … stimuleert mij ook hahaha… Zou het denk ook met alleen thee paar dagen proberen of gewoon alleen water zonder iets… Jurian heeft 2 x diksap op en vind water vies… maar ik blijf het nog paar dagen proberen… gaat trouwens erg goed uit een tuitbeker he…!?