Wat te doen met een koukleum

We hebben een probleempje. De afgelopen nachten is het flink kouder geworden en Morgan sliep al wat onrustig. Beetje huilen in der slaap en ze sliep ook helemaal in elkaar gerold. 'S morgens voelde ze niet echt warm aan. Ook niet te koud, maar ook niet wat je zegt van goh lekker. Vooral een heel koud hoofd. Op zich dacht ik zal wel goed gaan, maar ze is ook totaal niet uitgerust. Vanacht was het brullen brullen brullen. Wij kijken, haar kamer was echt heel koud en zij voelde ook niet echt lekker warm. Ja der nek wel maar der hoofdje totaal niet. Dus wij de verwarming maar even aangezet na een bijna ruzie. Op 20 en de radiator in haar kamer aan. Ze heeft nog even in bed gespeeld en toen het aangenaam was is ze in slaap gevallen en hebben we haar niet meer gehoord. Ook lag ze voor het eerst weer eens lang uit in plaats van opgerold vanmorgen. Ze heeft het duidelijk koud.

Maar nu mijn probleem. Ze heeft nu een dunnere slaapzak aan, geen zomer, maar ook geen winter zeg maar. Dan een flannellen pyjama en een romper. Vanacht zelfs met lange mouwen. We hebben een winterslaapzak hangen, maar ik heb zoiets van wat als het straks echt gaat vriezen, heeft ze er dan nog wat aan. Mervin had als optie gewoon de verwarming aan en dan uit als wij naar bed gaan en dan hopen dat er voldoende warmte blijft hangen. Hij wilde eerst de hele nacht de cv aan, maar dat vind mijn portomonee niet zo leuk en ik vind het ook niet gezond. Een deken in bed is denk ik geen optie omdat ze draait en ik bang ben dat ze er onder duikt.

Wat moeten we nou?? Ik was altijd een koukleum tot me zwangerschap en Morgan is een Kiss baby en daarvan is bekend dat het kleumpjes zijn.

Groetjes,

Michèle

Oh wat zielig voor de kleine meid zeg… Joey ligt al wel in een dikke slaapzak met mouwen, maar hier is het ook echt heel koud 's nachts… Wij zetten voor het slapen gaan de verwarming ook aan bij hem, maar die kou trekt in de loop van de nacht wel weer de kamer in, met enkel glas… Wij willen nu in ieder geval tochstrippen langs de ramen plakken, en zo’n zilverfolieplaat (hoe noem je dit… pfff) achter de verwarming zetten, zodat de warmte niet via de muur zo snel naar buiten trekt.
Joey ligt nu in een romper met lange mouwen en een pyjamabroekje in die slaapzak, maar als het nog kouder gaat worden kunnen we daar nog een pyjama trui, of zelfs een flanellen pyjama aan toevoegen. Hij voelt 's morgens ook koud aan, zijn handjes en voetjes en zijn gezicht, het nekje is wel warm.
Hij heft er blijkbaar geen last van, maar als Morgan dat wel heeft zal ik haal lekker een slaapzak met mouwen aangeven al hoor!

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Bij Jesse in de kamer is het ook koud. Hij slaapt nu al in een dikke winterslaapzak en romper met lange mouw. De verwarming in zijn kamer staat tussen de 18-20 graden. warmer wil ik het niet dat is namelijk niet goed om in te slapen. Gister rond elf uur hier ook brullen. Hij had hele koude benen. Pyamabroekje aangedaan en hij ging weer verder slapen. Denk echt dat hij het gewoon koud had.
Ik zou echt de vermarming niet nog hoger doen, maar gewoon Morgan iets warmer aankleden.
Als je in een te warme kamer gaat slapen wordt je sneller verkouden emzo.

Zelf ben ik trouwens ook een enorme koukleum.

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Wat sneu. Ik zou haar toch al die winterslaapzak aandoen hoor, het heeft hier al behoorlijk gevroren in elk geval. Moest vanmorgen de ruiten van de auto alweer krabben en dat zegt wel iets. En als het dan nóg kouder wordt, dan kan je altijd nog de verwarming op haar kamer even aandoen en weer uitdoen als jullie gaan slapen. Dan heb je nog iets achter de hand voor als het écht nog meer gaat vriezen 's nachts.

Een deken lijkt me ook niet zo’n strak plan ivm het bewegen in bed, dat zal alleen maar lastig zijn denk ik.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hier was het ook al zo koud, Op onze slaapkamer was het 16 graden toen we naar bed gingen.
Noah was vanacht ook al wakker… pffff, wij laten hem gewoon liggen en hij is ook vanzelf in slaap gevallen.
Ik zit er ook aan te denken om lekker de winter slaapzak aan te doen.

Hebben die van jullie geen deken?? Noah al vanaf zijn geboorte… Geen echte deken zoals wij dat hebben hoor, anders.

Hij wil er toch nooit onder dus trapt ze vanzelf wel af.
maar hij heeft er nog nooit onder gelegen…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

@ Anouk, mouwen heeft ze al aan der slaapzak dus ze zou dan der winterzak aan krijgen.

@ Melanie, Morgan had een deken, of eigenlijk nog steeds maar hij ligt in de kast. Ze gaat namelijk der hele bed door en dan beland ze geheid onder der deken en dat vind in nou niet zo’n succes

Groetjes,

Michèle

heeey

Ik zou haar toch óf in de winterslaapzak leggen, óf onder een deken… Bij een gewone katoenen deken kan het absoluut geen kwaad mocht ze er onder komen. Al is die kans wel klein hoor. De deken frummelt eerder op een proppie, dan dat ze er onder komt te liggen. Gewoon goed onder 't voeteneind instoppen, dan kan ze 'm ook niet verder in bed trekken.

Femke ligt momenteel nog gewoon in een zomerslaapzakje onder een deken met laken. Nu het wat kouder is, leg ik er gewoon nog een dekentje overheen. En ik heb 'r nog niet horen mopperen.
Ook hier hangt de dikke winterslaapzak klaar en mocht 't écht goed gaan vriezen enzo… dan hebben we nog een electrisch olieradiatortje.
Want precies wat je zegt, de cv 's nachts aanlaten om 1 kamer te verwarmen, vind de portomoniks niet zo tof.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Ook hier is het alweer loeikoud 's nachts. Bij Eva is het in de zomer niet te harden, maar in de winter dus ook niet. Haar kamer heeft de grootste temperatuurschommelingen. Ze wil echt niet onder een deken liggen, dus die hebben wij ook niet meer. Hij ligt wel op haar bed, maar dat is meer voor de sier. Eva heeft al volop haar fleece winterslaapzak met mouwen aan (die kunnen er ook niet af) en daar ligt ze heerlijk warm in. Nu heeft ze wel een zomerpyjama aan nog, maar straks doe ik daar dan een flanellen pyjama of een pyjama met lange mouwen en broekje onder. Dan moet het toch goed gaan. Maar Morgan heeft het dan inderdaad echt koud en je weet zelf dat je dan heel slecht kunt slapen. Arm ding. De verwarming aanlaten is inderdaad geen optie, voor de centjes niet, maar ook niet voor de gezondheid. Lekker koel op de kamer is ook beter voor de slaap. Maar dan dus wel lekker in de winterslaapzak!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Net even met Mervin overlegt. Ze krijgt de verwarming aan zeg maar tot we naar bed gaan. Dan gaat ie zo ie zo uit. En dan koelt het langzaam af. Hij zou even kijken voor zo’n plaat wat Anouk zegt en dubbel glas hebben we wel dus dan zou ze het moeten kunnen redden. We zijn beide bang dat ze daar dan niks meer aan heeft. Dus we proberen het eerst zo.

Een deken durven we beide niet aan vanwege het draaien in bed. Ze wordt regelmatig aan der voeteneind wakker. Hopelijk rust ze ook eindelijk weer eens een beetje uit.

Groetjes,

Michèle

Hoi
Ach gos! Klein koukleumpje!
Ik zou ook wat Mriek al zei lekker de winterslaapzak van stal halen! En dan idd als het kouder is de verwarming aan voor ze naar bed gaat.
Een deken zou ik ook zeker niet durven hoor, Minke kruipt ook d’r hele bed door en je moet er niet aan denken dat ze in de knoop komen eronder. Verder kan je haar ook nog lekker sokjes aantrekken over haar pyamabroekje, warme voetjes geven al snel een veel warmer gevoel.

groetjes!

[img]http://lb2f.lilypie.com/i1b5p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />
[img]http://lbdf.lilypie.com/RdMtp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Ik zou haar lekker in een winterslaapzak laten slapen. Daar slaapt Tim nu ook al in. Vind het zelf ook niet prettig om de verwarming aan te hebben op onze kamer, dus dat zou ik bij die kleintjes ook niet doen. Gewoon lekker fris in de kamer laten en dan een dikkere slaapzak aan.

Groetjes,
Sandra

gewoon dei winterslaapzak aandoen.
wij hebben deze vannacht bij mirte ook al aangedaan. die had het gister morgen ook zo koud en vanmorgen met winterslaapzak lekker warm.
het heeft tenslotte ook gevroren!
vindt het altijd zo sneu als ze het koud hebben!

Groetjes Gytha

Maar wat als het nou straks echt gaat vriezen, dan heeft ze toch niets meer aan die winterslaapzak?? Of zie ik het helemaal verkeerd??

Groetjes,

Michèle

Straks als het echt vriest gebruik ik gewoon nog steeds dezelfde winterslaapzak als nu. Het is echt niet zo dat ik voor ieder weertype een andere trappelzak heb. Nu een lekker warme met mouwen die ik gewoon de hele winter ga gebruiken. En dan in de zomer weer een dunne zonder mouwen. Wij liggen tenslotte ook het hele jaar onder hetzelfde dekbed.

Groetjes,
Sandra

Ja das op zich wel waar. Ik zei ook al tegen pappa dat jullie dat zeiden allemaal van die winterzak, maar hij is bang dat ze dan straks weer te koud ligt.

Groetjes,

Michèle

weet je wat ik vorige winter met die -10 of -15 deed.
legde ik bij lieke voordat ze naar bed ging een kruik in bed.
maar ja dat was ook wel extreme vorst.

Groetjes Gytha

Maar ik neem aan dat Lieke onder een deken ligt??? Neem aan dat ik moeilijk een kruik los in bed kan leggen, dat heeft geen zin en in der slaapzak stoppen krijgt ze het wel heel warm van

Groetjes,

Michèle

lieke lag toen onder dekentje(nu dekbed)
en deed ik altijd haar bedje even voorverwarmen met een kruik.
nee natuurlijk geen kruik in de slaapzak.
maar een voorverwarmd bedje is ook lekker toch?
ik heb ook een electrische deken zet ik ook een uur voordat ik naar bed ga aan heerlijk!

Groetjes Gytha

Ja dat is ook wel lekker, maar als er geen dekentje in der bedje ligt houd het op met kruiken en zo helaas. Vorig jaar deed ik het ook nog met een kruik, maar ja toen wandelde ze nog niet haar hele bedje door.

Groetjes,

Michèle

Wij gebruiken ook geen deken voor Tim in bed Michelle. Tim struint net als Morgan ook zijn hele bed door. Deken was dus heel snel weg, want hij lag er nooit langer dan 10 minuten onder. Gewoon lekker een winterslaapzak aan en wie weet doet Morgan het daar prima mee de hele winter.

Groetjes,
Sandra