Ik weet dat deze topic al eens geweest is maar nu een vraag voor nu. Wat hebben jullie kleintjes 's nachts aan? en doen jullie nu ook de verwarming aan? Ik hier een beetje aan het gissen omdat mijn kleine vaak 's nachts wakker wordt en dan koud snoetje heeft? Ik vraag mij dan af of hij het koud heeft. Hier heeft hij romper, pyama en een slaapzak met mouw aan (wel dikke slaapzak). Ik zou het verder niet weten. Wat doen jullie?
Wat 's nachts aan? ook verwarming?
Heb nu toevallig de verwarming op zijn kamertje wel aan staan, maar eigenlijk altijd uit. 's Nachts sowieso, de ketel maakt hier zo’n herrie, daar kunnen we niet van slapen.
Hij heeft 's nachts een romper met lange mouwen aan, pyjamashirtje, geen broekje en dan een slaapzak zonder mouw. Ligt wel onder een dekentje. Soms doe ik er 's avonds een extra dekentje overheen. Hij slaapt op zijn buik, en soms is zn nekje helemaal koud als wij gaan slapen, dus even extra toedekken! Dikke slaapzak met mouwen bewaar ik tot de winter, anders heeft ie er als het écht koud wordt, niets meer aan.
Als je in de nek van je kindje voelt en die voelt lekker warm aan, dan heeft 'ie het niet koud.
Romper (desnoods met lange mouw), pyjama en winterslaapzak is over het algemeen voldoende om het lekker warm te hebben. Desnoods een dekentje over als het écht koud is, maar verwarming zou ik niet aan beginnen. Daar wordt de lucht heel droog van, werkt niet bevorderend voor goed slapen.
Groetjes,
M
Hoi hoi hier ook romper met korte mouw pyjama truitje met lange mouw, dikke trappelzak zonder mouw, geen broek en deken. Geen verwarming. En als het straks ècht koud word een dikke trappelzak met mouw of romper met lange mouw, pyjama truitje met lange mouw trappelzak zonder mouw… té warm slaapt ook weer niet lekker lijkt me en je kan beter een beetje opbouwen want de ergste kou moet natuurlijk nog komen. Groetjes!
hier valt het wel mee op zijn kamer. Is 's nachts zo’n 18/19 graden. Ik vind het wel koud, maar Colin is een warmbloedig typje. Hij heeft nu aan een romper lange mouw, pyama en winterslaapzak zonder mouw. Deken heeft hij wel op, maar daar kruipt hij onderuit. Verwarming is op zijn kamer nog nooit aan geweest. Is volgens mij ook niet goed voor die kleintjes.
22-12-2009 colin geboren
Ons mannetje heeft 's nachts romper lange mouwen, pyama broek + shirt aan (lange mouwen), Dikke slaapzak zonder mouwen en dekentje er overheen. Verwarming zou ik niet aandoen, is niet echt gezond om in te slapen lijkt me. Maar wij hebben zelf ook nooit de verwarming in onze slaapkamer aan.
Ok, bedankt voor jullie reacties. Is altijd handig om een idee te krijgen of je het wel een beetje goed doet.
Ik vind het ook lastig hoor. Het is soms 15/16 graden op haar kamertje maar ze word niet wakker dus denk dat ze eht dan warm genoeg heeft. Maar mijn vriend zegt steeeds dat hij het zo koud vind op haar kamertje en daar word ik dan weer een beetje onzeker van. Ze slaapt hier in een romper korte mouw en pyama truitje en broekje. een dunne slaapzak en rond 22 uur dan leg ik een dekentje over haar heen. ze slaapt wel altijd door tot s smogens . Ik wil eigenlijk nog wachten met haar dikke slaapzak want het word straks natuurlijk nog kouder.
Hier staat de verwarming uit 's nachts.
Sarah heeft aan:
romper, 1 t-shirtje met lange mouw, een pyama en sokken, een winterslaapzak met mouwen.
Ze heeft geen dekentje.
hoi
onze dochter ligt in romper (lange of korte mouw net wat ze die dag aanhad), pyama, soms sokken. Dit in een slaapzak met mouw en dan nog een dubbele deken erover. Ze komt er wel heel warm uit.
Overdag ook zo zelfde… (maar dan ipv pyama de kleertjes nog aan).
Als ik dit zo allemaal lees hebben wij onze dochter wel erg warm te slapen gelegd…
Oh dan is het misschien wel wat warm ja. Ik dacht misschien heb je nog een heel kleintje die had ik ook onder een dubbele deken liggen maar als ze wat ouder zijn kan het wel iets minder dan houden ze zich makkelijker zelf warm.
te koud is beter dan te warm. te warm kan wiegedood bevorderen, daarom hier ook nu pas de winterslaapzak.
22-12-2009 colin geboren
Als ik dit zo lees denk ik van heeft Dion nu heel weinig aan of hebben jullie kinderen veel aan. Dion heeft een romper zonder mouw, pyama en zomerslaapzak zonder mouwen aan. Als het straks echt kouder wordt doe ik een winterslaapzak aan met mouw. Dion wordt 's nachts nooit wakker dus ik neem aan hij het niet koud heeft. De verwarming heb ik niet aan alleen als het echt heeeeeeeeeel koud is wil ik hem een klein beetje open zetten.
Lotte slaapt in romper lange mouw, pyama shirt + broek, winterslaapzak zonder mouwen en ze heeft een dubbele deken over. Voelt altijd lekker warm aan 's ochtends, als ik haar minder aan doe voelt ze vaak koud aan. Straks kan ik nog mouwen aan de slaapzak doen als ze echt koud wordt maar voor nu is dit voldoende. Wij hebben 's nachts ook nooit de verwarming aan op haar kamer.
Ik heb de verwarming nu wel altijd aan staan op het kamertje van Alex.
Hij slaapt op de zolder, en het wordt daar heel koud anders.
Nu heeft hij aan:
- Romper lange mauw
- Pyjama
- Winterslaapzak zonder mauw
- Strak een lakentje over hem heen
- Verwarming op stand 2
Straks, als het echt gaat vriezen, krijgt hij zijn Slaapje slaapzak ipv de gewone slaapzak. Deze slaapzak is exra warm en daar is geen dekentje bij nodig. Best een aanrader, die slaapzak, voor babies die het koud hebben, of in een koud kamertje slapen
Lauren & Alex (05-05-2010)
Onze zoon heeft aan een romper korte/zonder mouw, pyjamatruitje en -broekje, een dikkere slaapzak zonder mouwen en een dekentje. De verwarming staat niet aan en het is zo’n 14-15 graden op zijn kamer.
Als het heel koud wordt, doe ik hem een winterslaapzak met mouwen aan en kan ik evt. nog een dikkere pyjama aan doen.

Bij Louise heb ik sávonds de verwarming een tijdje aan…s’nachts altijd uit.
Ze heeft s’nachts altijd een romper aan en heeft die romper korte mouwen dan heeft ze er een pyama truitje bij aan. Geen broekje en of sokjes… omdat er ook een warme slaapzak omheen zit en over de buik en beentjes een dekentje. Ze heeft het nooit te warm en of koud.
quote:
Hier staat de verwarming uit 's nachts. Sarah heeft aan:romper, 1 t-shirtje met lange mouw, een pyama en sokken, een winterslaapzak met mouwen.
Ze heeft geen dekentje.
En wat krijgt ze allemaal aan als het zometeen echt koud word???
M.