hoi
Sam mag lekker brood gaan eten. maar hoe doe ik dat en wat doe ik erop?
doe je echt al beleg op? of droog brood?
groetjes Gidget
hoi
Sam mag lekker brood gaan eten. maar hoe doe ik dat en wat doe ik erop?
doe je echt al beleg op? of droog brood?
groetjes Gidget
Leukkleukk. Ruben heeft gisteren ook een boterham gegeten met boter en appelstroop. Lekker dat hij het vondt. Daarna een fles van 90+3 scheppen. Voldaan lag hij te smille in zijn bedje.
Het eten zelf duurde wat langer dan normaal uiteraard, en in 2 stukjes heeft ij zich verslikt ging prima.
Ow ja en op een brood korst heeft hij lekker zitten te soppen…
Volgens mij mag hij ook lekker smeerworst…
Groet, Cora
Eerst al snel uitgeprobeerd met een halvarine, broodje in blokjes (zonder korst) en meneer zat lekker te smikkelen. De volgende dag direct met beleg: smeerworst, smeerkaas, vleeswaren, jam. Nog geen pindakaas ivm mogelijke overgevoelige reactie. Rauwe dingen gaf ik ook nog niet (filet americain, ofzo).
Groetjes,
M
“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”
Eerste weken/maanden alleen boter erop gedaan… Dit is voor een kindje al heel wat en nog gezond ook …
Daarna altijd iets smeerbaars omdat ik dat het makkelijkst vondt. Bijv leverworst, pasta (dat lussen ze al snel ). Maar nog poosje ook kaas/vleeswaren … Gewoon even aankijken hoe je kindje het naar binnen werkt. Mijn neefje kokt bijv al bij een stukje brood, maar Levi heeft dit nooit gehad.
Per kindje inderdaad heel verschillend, maar onze jongste at met 6,5 maand al kaas en boterhamworst op brood. De oudste had een broodje kaas en daar gaf ik de jongste een heel klein stukje van en dat ging zonder problemen. Toen een keer een heel broodje geprobeerd en dat ging ook perfect. Nu eet ze s middags 2 broodjes dus ik doe altijd 1 broodje hartig en 1 broodje zoet. Hier trouwens bij allebei met jam begonnen, maar dan echt een heeeeel dun laagje.
Groetjes
Is inderdaad per kind verschillend. Ik ben begonnen met een paar dagen brood met boter. Korstjes eraf en apart gegeven. Daarna met een klein beetje smeerkaas. Afgewisseld met alleen boter. En zo opbouwen naar meer en verschillende soorten beleg.
Thanx allemaal!
ben begonnen met boter. gaat erg goed! hij heeft nu al 2 dagen een half broodje tussen de middag op met 120cc melk (doen jullie dat ook?)
hoeveel flessen krijgen jullie kinderen er nog naast?
Ik vind dat Sam nu zoveel krijgt.
vandaag was t zo;
7.30u 180/6 fles
9.30u fruit ongeveer 120ml
12u half broodje en 120cc melk
15.30u fles 180/6
18u groente hap ongeveer 150ml
19u fles 150/5 1 schepje rijstebloem
veel he? vooral in de namiddag/avond nou is hij wel altijd een namiddag “eter” geweest
groetjes gidget
Wij hebben nooit zoet op brood gedaan in die eerste periode. Eerst smeerworst en smeerkaas en toen dat goed ging zijn we gewoon overgegaan op gewone jonge kaas, boterhamworst, snijworst etc. Zodra ze brood zelf goed weggekauwd krijgen, kun je veel meer soorten vlees gebruiken.
Gidget, je ticker is te breed. Zou je die smaller willen maken, want hij trekt het topic uit z’n verband.
Groetekes, Sje
Wij wel vanaf het begin zoet, maar dat heeft hier niks uitgemaakt. Ze eten net zo lief een broodje kaas/vleeswaren dan een broodje zoet
Onze jongste is bijna 7 maand en dit is haar schema:
7.30 fles 180/6 met 2 schepjes rujstebloem
Rond 9.30 2 stuks fruit, geraspt of in kleine stukjes met flesje water
Rond 13.00 2 broodjes zonder korst, 1 met hartig, 1 met zoet met flesje water
Rond 15.00 biscuitje met water
17.30 avondeten, gewoon met de pot mee en danoontje
Groetjes
Ey daar, ik heb inderdaad bijna het zelfde schema als jou.
Ruben 5 maanden.
07u eerste fles
10u fruithap 120gr (3 stuks fruit met koek erdoorheen)
12u 1 boterham/ wat Yomild 100cc of 90+3 scheppen fles
14u Koek met roosvicee
16.3u warm eten 120gr wat moes 100gr en wat Yoghurt
19u laatste fles
@Goudvisje, geef je haar na het warm eten niks meer tot de volgende morgen? Ik weet nog van Jony dat ik haar savonds nog een fles gaf. Maar weet niet meer tot hoe oud ik dat gedaan heb.
@Gidget, ik denk dat het wel mee valt ik geef ook zoveel ongeveer.
Greetz Cora
Nee na het avondeten krijgt ze niks meer, dat wilde ze zelf niet meer. Ze dronk op een gegeven moment nog maar 70 ml dus dacht laat die fles eens weg en toen sliep ze gewoon door tot 7 uur. Dus vanaf toen de fles weg gelaten.
Groetjes
Hoi
@ Hanna wat krijgt ze weinig zuivel/melk dan.
Als jullie yogurt geven, geef je dan speciale yoghurt? of gewoon magere/halvolle yoghurt? ik dacht dat ze dan nog helemaal niet mogen.
Sam is wel heel gek op z’n flessen dus denk dat ik er niet snel wat afkrijg. ik wil t nu wel in stapjes uitbreiden en de melk afbouwen. ik dacht volgende week maar eens 's middags een tussendoortje met beetje thee of water. ipv de fles om half 4.
en dan later 's ochtends ook een boterham.
en als hij een toetje gaat krigen kan ie ook weer naar minder fles in de avond.
Groetjes en bedankt voor t meedenken.
@ sje als t goed is is ie nu kleiner, we gaan t zien!
Nee hoor doodnormale danoontje. Mogen ze gewoon hebben vanaf 6 maand.
Wij eten zelf nooit toetje dus vandaar dat we geen pakken of bakken kwark/yoghurt aanschaffen. Ze krijgen zo’n klein bakje, dus dat moet kunnen. Veel moeders kiezen niet voor danoontje omdat het zo zoet is. Wij hebben daar geen problemen mee, onze kids zijn ook niet dik, maar gewoon gemiddeld.
Groetjes
hoi alle ikkeben mamma’s,
van wanneer mogen ze met de pot mee eten ? want ik kook niet zoutloos en weet eigenlijk niet wanneer ze eigenlijk zout mogen eten/hebben… michael was 6 maanden toen die met de pot eet ging eten maar hij was een makkelijke eter bij gina is het een ander verhaal want het is nu pas 2 weken dat ze haar flessen goed begint te drinken…
Groetjes Sylvia
Gewijzigd door - s_vita op 30 Apr 2012 09:29:10
Vanaf 1 jaar mogen ze met de pot mee eten en dan liefst nog steeds zo min mogelijk zout. Slecht voor de nieren.
Groetekes, Sje
Als je zonder zout gaat koken kunnen je kinderen gelijk met de pot mee eten. Vanaf de dag dat de oudste aardappels en groente mocht eten, ben ik zoutloos gaan koken. Een heel enkele keer word er achteraf nog ergens zout op gedaan, maar dat gebeurt bijna nooit! Voor jezelf is zout ook niet zo goed.
Groetjes Manderijn.
Wij doen sowieso nooit zout op het eten maar we eten wel potjes groenten van hak. Sperzieboontjes, wortels enzo. Daar zit wel zout aan toegevoegd, ik heb ze dit altijd al gewoon gegeven. Kan dat zoveel kwaad dan Sje?
@sylvia: Je ticker is veeel te groot en trekt het topic uit zijn verband, zou je hem alsjeblieft kleiner kunnen maken?
Groetjes
Gewijzigd door - goudvisje20 op 29 Apr 2012 15:01:08
Structureel teveel zout is slecht.
Af en toe teveel is niet zo erg.
Als je zelf verder geen zout toevoegt, dan ben je
een eind op de goede weg.
Ik heb ondertussen door dat het best uitmaakt om even de
potjes/pakjes te vergelijken in de supermarkt.
De hoeveelheid zout is nogal anders.
M.
quote:
Ik heb ondertussen door dat het best uitmaakt om even de potjes/pakjes te vergelijken in de supermarkt. De hoeveelheid zout is nogal anders.
Of gewoon niet uit potjes, pakjes en zakjes koken!
Groetekes, Sje