Hoeft niet natuurlijk. Je wilt ook niet altijd weten wat er in die potjes, pakjes en zakjes zit.
En weet je, ik vind “niet lusten” erg relatief. Mijn ervaring is dat zoveel mensen zo makkelijk zeggen dat ze iets niet lusten, maar het is maar net hoe ouders daarmee omgaan als hun kinderen opgroeien. Althans dat is mijn mening. Als iemand iets echt niet lust, gaat-ie vanzelf kokhalzen.
Als je mij laat kiezen tussen sperciebonen en friet, kies ik friet, maar dat wil niet zeggen dat ik geen sperciebonen lust. Je houdt van het ene voedsel meer dan van het andere voedsel, maar als iets dan wat minder lekker is dan je lievelingseten, dan wordt er door sommige mensen te makkelijk gezegd “lust ik niet”. Plus het is ook maar net hoe je iets bereidt.
En als je daar als ouders met je kinderen heel makkelijk mee omgaat en daar niet doorheen prikt, dan “lust” een kind op een gegeven moment inderdaad maar heel weinig terwijl het vaak alleen maar te maken heeft met heel lekker en minder lekker.
Ik zeg niet dat het altijd zo is want er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar mensen die zeggen dat ze maar heel weinig lusten, dat vraag ik me eerlijk gezegd altijd af of ze het echt niet lusten.
Dit is overigens geen aanval hoor, maar meer hoe ik het in mijn omgeving ervaar hoe makkelijk mensen zeggen “lust ik niet”.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 30 Apr 2012 10:22:40