Ahhh tis zonde
wat naar dat hij er zo tegenop ziet!!!
Weet hij wel dat het maar voor even is (je kan bijv. ook starten met alleen de ochtenden), en dat je hem 'smiddags gewoon weer komt halen?
Dat bleek bij onze zoon het breekpunt… hij dacht dat hij daar hele dagen naar toe zou gaan en niet meer thuis zou komen. Op den duur was hij helemaal in tranen (wij hadden verteld dat vanaf als hij naar school ging, zijn zusje bijna geboren zou worden) dat hij dan zijn zusje nooit zou kunnen zien.
Ahh arm kind, wat moet dat angstig voor hem geweest zijn!
Maar toen we hem vertelden (tja wisten wij veel… zelf ga je er al snel vanuit dat dat vanzelfsprekend is!) dat we hem gewoon elke middag kwamen ophalen, en dat hij dus gewoon bij ons bleef wonen was het prima en wilde hij heel graag.
Maar Rico had volgens mij ook veel moeite in het begin met de peuterspeelzaal toch, of heb ik dat nu verkeerd onthouden? Misschien zul je toch die fase echt opnieuw doormoeten als hij straks naar school moet. Want kindjes van 4 mogen nou eenmaal niet meer naar de peuterspeelzaal, dus hoe je de school ook op wilt bouwen, hij zal MOETEN schakelen.
Sterkte ermee iig! Wat vreselijk he, als je kind het zo moeilijk heeft…
Wat dat betreft is het een nadeel dat hij enig kind (ok, en anders nog, de oudste) is… Hij is best onzeker he? Merk ik hier ook heel erg bij de oudste, overal is hij de eerste mee, ook geen oudere neefjes/nichtjes waar hij naar op kan kijken ofzo en dus kan ie ook bij niemand afkijken hoe het allemaal gaat.
Terwijl de jongste dus nog 3 moet worden en nu al steeds roept dat ze bijna naar school gaat. Vind het écht niet leuk dat ze nog maar 2 is, haha.
@Rainbow, wow! Wat een grote school!!! Hier een heerlijk klein dorpsschooltje, tussen de 100 en 110 leerlingen
ideaal, iedereen kent elkaar, zowel leerkrachten als leerlingen. Is ook veel contact onderling, dat kinderen uit de bovenbouw bijv. dingen met de kleintjes doen. Erg leuk.
Ik ben dan ook zo blij met deze school
hoop echt zo dat t goed blijft gaan met de oudste, en hij daar gewoon lekker t/m groep 8 kan blijven.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)