Wat nu.. Kleuterklas


#21

Vervelend dat Rico zo reageerde, maar gelukkig reageerde hij bij de 1e school wel goed.

Als ik het zo lees, denk ik persoonlijk dat jullie een goede keuze gemaakt hebben. Hoe leuk het misschien ook zal zijn dat hij al kindjes kent op die school. Op die leeftijd maakt dat nog niet zo veel uit. Ze maken erg makkelijk vriendjes.

Wij hebben het feit dat vriendjes van Tim al op een school zitten niet als criteria meegenomen. Puur of we een goed gevoel hebben bij de school en uiteraard een aantal punten met betrekking tot beleid etc.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers


#22

ach jee wat vervelend en moeilijk vooral. Maar als hij zo gehecht is aan jufXXX en jufXXX zouden zij er bij kunnen helpen en hem voorbereiden dat hij straks naar de basisschool gaat en niet meer naar hun. Zo van Rico jij bent nu zo’n grote jongen en jij hebt al heel veel geleerd en nu ga je naar de grote jongens school. Misschien neemt hij het van hun beter aan dan van jullie.
Voor de rest zou ik het ook niet weten.
Persoonlijk ook al het niet leuk zou ik er niet aan toe geven, hij moet toch een keer heen.



#23

thnx iedereen, de tips zijn zeker goed en ga ze ook inzetten (alleen dan bij de school waar we het eerst zijn gaan kijken, waar rico dus ook gewoon de klas inliep en mee ging hamertje tikken haha)

@Suzsje: dankjewel voor je verhaal!
Nee rico had helemaal geen moeite de eerste keren op de PSZ hij zwaaide me gewoon uit en zei ook vlot doei mama tot straks, ik ga lekker spelen. maar het klopt dat rico daarna (en nu weer) met afscheid heel veel moeite heeft. (misschien vond ie die grote school daarom ook helemaal niet leuk omdat hij weer in de verlatingsangst fase zit?)

Eigenlijk vind rico op het moment alles eng. vandaag op schooltje werd hij bang van een mama van een kindje die aan de klei tafel zat. hij wilde daar niet bij gaan zitten want hij was bang van de mevrouw. en ging zich echt verstoppen. zo is ie overal bang voor momenteel…zucht… heel zielig, maar zo moeilijk ook om er dan op in te spelen en om die angst weg te halen… want dat valt dus nu even helemaal niet mee.

@Mriek: jeetje ja over 4 weken al! Rico gaat nu nog 6 weken totaal (vakantie dan zijn ze natuurlijk dicht maar daarna dus) naar de psz… en ik heb zelf het idee dat dat veeeelste kort is (haha) idd loslaten sucks… en ik ben al zo’n emo doos qua dat betreft, niet handig
we hebben vandaag gehoord dat we er ook voor mogen kiezen pas naar de grote school te gaan als ie echt 4 wordt (anders komt hij in groep 0 tot dat hij jarig is. en dan na de zomervakantie) maar misschien dat we hem dan nog ietsje langer op de PSZ laten (want hij mag dan dus een paar weken verlenging krijgen)
hell dat loslaten!