Wat moet ik doen is dit normaal?update

Hoi meiden,
Ik weet niet of dit bij een meisje normaal is en ik heb er eigenlijk ook nog nooit op gelet. Mijn schoonmoeder constateerde gister dat het vaginaatje van mijn dochter(het derde gaatje zeg maar) je deze niet kan zien(ik ook niet)Schrok me kapot!Of het is zo gigantisch klein dat je het niet kan zien? Weet niet of dit normaal open groeit?Ze wilt zich altijd krabben daar en daardoor is het meestal een beetje open tussen de grote schaamlipjes en bloed het een beetje. Heeft ze nu niet een vergrote kans op infecties?Ik deed daar altijd suducreme op wanneer ik zag dat het daar bloede. Komt dat gaatje pas wanneer de kleine schaamlipjes naar buiten komen?Een kennis van mijn heeft laatst een operatie gehad omdat het daar te klein was en moest allemaal “oefeningen” doen om het groter te krijgen een heel onprettig gedoe volgens haar. Mijn moeder weet het niet en kan het van mij en mijn zus niet herrinneren en mijn schoonmoeder weet het ook niet of het normaal is omdat zij nooit een dochter gehad heeft. Ik hoop dat het goed gaat komen (voor haar later)maar ik weet niet of dit nu al kwaad kan vanwege afscheiding wat eruit moet of zo. Hoop ook niet dat zij hier later als ze 20 of zo is ook zoeen operatie moet. Wat denken jullie is dit normaal of moet ik met haar naar de dokter?Sorry voor de niet allerdaagse vraag maar ik maak me zorgen. groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 04 Jul 2008 11:36:39

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 04 Jul 2008 11:44:04

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 04 Jul 2008 11:45:44

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 11 Jul 2008 13:37:25

chantal bedoelje het plas gaatje die is altijd klein hoor

Hoi

Ik weet niet precies wat je bedoeld hoor met derde gaatje. Maar zodra jij aangeeft dat het af en toe bloed en dat ze er jeuk aan heeft dan zou ik zowiezo even naar de huisarts gaan. Dat lijkt mij niet goed hoor.
Tenminste ik heb dit niet met mijn meiden meegemaakt.

Doei
Bianca

Sorry ik bedoel het gaatje waar ze straks geslachtsgemeenschap mee moet/wil hebben. Het plasgaatje heeft ze wel. groetjes chantal

Chantal

Het middelste gaatje bedoel je dus. Hoe oud is ze? Want in het begin is het inderdaad wel erg klein hoor. Bij onze meiden (3 en 4 jaar) begint het zich nu pas heel erg duidelijk te worden. Voorheen was het ook maar een klein gaatje.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik zou als ik jou was ook even naar de dokter gaan. Lijkt mij niet goed dat je dochter zo krabt hoor. En dan kan de huisarts ook gelijk kijken of “de gaatjes kloppen”.

Succes!
Jessica

hoi chantal,

bij lieke is het goed te zien. Somsomheen wat rood en verzorg ik met sudo.
Ik zou toch even naar de huisarts gaan omdat ze krapt. Het kan zijn dat ze en vaginale infectie heeft.

succes groetjes GYtha

Hoi allemaal,
Bedankt voor de reacties. Ze is 15 maanden Sje. Gytha jou dochter is ongeveer even oud als ie van mij. Dus bij jouw dochter is het wel goed te zien. Dus het is dan niet normaal dat het bij mijn dochter ik helemaal geen gaatje zie of het is zo klein dat het niet zichtbaar is. Ik ben bang voor verkleving van de schaamlipjes. Ik ga maandag huisarts bellen dat hij even kan kijken of er wat aan de hand is. Ik wilde even informeren bij jullie of dat gaatje nog open moet groeien wanneer de binneste schaamlipjes naar buiten komen. Door jullie reacties weet ik nu het antwoord.Blijkbaar hoort dat gaatje er al te zittenHoop niet dat ze infectie heeft garem ze heeft al zoveel meegemaakt de afgelopen weken.Ik ben geholpen!!Bedankt voor de reacties. groetjes chantal

Chantal

Ja, met 15 maanden moet je inderdaad al duidelijker een opening zien. Dus bezoekje aan de huisarts kan geen kwaad. Hou ons op de hoogte he?

Groetekes, Sje

Hoi

Heb ook nog even inspectie gehouden maar bij Nanik is het ook duidelijk te zien hoor.
Ben benieuwd wat de dokter zegt.

Succes
Bianca

ja bij lieke is het goed te zien chantal.

houdt ons op de hoogte he?
succes bij de dokter

groetjes GYtha

Ja ik hou jullie op de hoogte ga morgen naar huisarts. Laat ik maar hopen dat het zo klein is dat ik een bril nodig heb dat het er in ieder geval zit. Morgen weet ik meer. Hou jullie op de hoogte. Groetjes Chantal

Chantal

Noa is bijna 2 en bij haar zie ik het gaatje ook gewoon goed zitten… heb ik eigenlijk altijd goed zien zitten…

succes bij de dokter…

Liefs, Nicole & Noa

En hoe was het bij de huisarts?

Groetekes, Sje

Ik had gebeld maar om de een of andere reden is de praktijk gesloten. Als het spoed was kon ik een noodarts bellen. Aangezien het geen spoed is bel ik morgen ochtend. Begrijp niet waarom ik een antwoordtapparaat eraan kreeg. Normaal hebben ze ook tussen 1 en twee telefonisch spreekuur waar je de dokter ipv de assistent kan te woord staan maar dat was er ook niet vandaag blijkbaar. Dus morgenochtend hang ik meteen aan de telefoon. Mijn beste vriendin had ook nog eens gekeken maar zag ook niks blijkbaar ligt het toch dan niet aan mijn ogen. hou jullie op de hoogte. groetjes chantal

Chantal

Kun je niet de ha-post bellen? Misschien kun je het telefonisch afdoen. Of Icare bellen, zij weten ook vaak wel een en ander.

CB bellen kan ook nog. Die zijn als het goed is altijd bereikbaar. En zelfs 24 uur per dag. (Althans, hier wel).

Groetekes, Sje

Morgenvroeg hang ik aan te telefoon met mijn huisarts dan ga ik langs en kan ik het meteen laten zien. Laat jullie zo snel mogelijk weten. Ze is nu wel niet meer zo rood daar sinds nu vanavond. Maar ga toch naar huisarts voor het te laten controleren. Beter controleren laten dan niks doen. Hier kan je alleen bij de huisartsenpost in het ziekenhuis terecht als het spoed is. Bel morgenvroeg dokter groetjes chantal

Chantal

oh jammer ik was ook benieuwd chantal!
nou morgen nog maar eens proberen dan.
we horen het wel

groetjes Gytha

Hopen dat de huisart je gerust kan stellen. Tjonge, ik leef wel mee hoor.

Groetekes, Sje